Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Anketa končí za sob 31 pro, 2011 6:38 pm

BTTB
24
21%
Tillig pro kolejivo s podložím
2
2%
Tillig pro výhybky bez podložím
10
9%
Motorický Tillig
19
17%
Tortoise
5
4%
Serva
28
24%
Výhybky ovládám ručně
5
4%
Paměťový drátek
4
3%
Jiný
18
16%
 
Celkem hlasů : 115

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod milanbobo » ned 13 lis, 2011 5:13 pm

Stavbou a použitím ve skrytém nádraží jsem si chtěl vyzkoušet postavení a montáž také chod. Cena jednoho přest. vyšla asi na 80Kč. Při použití jedenácti relátek ve skryťáku to není taková škoda. Bylo by mi líto je demontovat i když zvážím to a použil bych asi serva. """" MW 11m drát s tvarovou pamětí d = 0.125mm (memory wire) - metráž (cena za metr pro všechny délky kromě 1.2m a 25m, nejmenší odběr 0.6 m) 410 Kč """"
Ovádání páčkovými spínači by nebylo špatné při množství šesti kolejí to znamená sepnout 5 spínačů což není moc a je to vlastně stavění cesty. Při použití bistabilního relé to chce vymyslet stavění vlakové cesty. Nevím jestli jde vymyslet stavění vl. cesty ODKUD - KAM. Jsi li v tomto zběhlí poprosím tě zda by jsi mi nepomohl s plánkem zapojení. Zatím dík.
milanbobo
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 11 lis, 2011 6:46 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Jarda H. » ned 13 lis, 2011 5:49 pm

Asi to většina přehlédla, ale zajímavé a netradiční ( :!: ) ovládání se zřejmě rýsuje u MirkaTT, viz jeho příspěvek ve vlastním vláknu v sekci Moduly :



Kdo je zvědavý, ať se koukne ! Držím Mirkovi palec, ať se mu to povede dotáhnout, protože by to bylo netradiční, asi cenově dost zajímavé a pro lidi, co si rádi vyhrajou při ježdění se vším i další cesta k ovládání výhybek !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod j p » ned 13 lis, 2011 7:26 pm

Jeden pan ve zdejsim N-kovem klubu ma resen pohon vsech vyhybek pouze mechanicky pomoci tahel pod deskou.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod ToVa » ned 13 lis, 2011 7:30 pm

I to má své výhody - hlavně cenu. A nemusíš se ani bát zkratu! Jen musíš být trochu zručný a vynalézavý, aby jsi nějaké táhlo vyrobil. :mrgreen:
Návrat po letech
Stavba segmentovky podél stěny
TT, digitál, ČD
Uživatelský avatar
ToVa
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 31 kvě, 2011 7:04 am
Bydliště: Uherskohradišťsko

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod lachttan.bastr » ned 13 lis, 2011 7:34 pm

Ačkoli používám (zatím) jen motopřestavníky od Tilliga, Mirkův nápad je zajímavý a přibližuje se i reálnému mech. ovládání pomocí drátovodů. V Zababově jem viděl na německém modulu dokonce imitaci stavědlového přístroje s klíčovou závislostí. Nějaké plánky a vysvětlení je v knize "Návěstidla na modelovém kolejišti".[V. Zuska; Nadas 1976].
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod MirekTT » ned 13 lis, 2011 7:48 pm

Moje motivace tkví ve dvou věcech:
Za prvé je u tohoto ovládání větší spjatost s provozem, (nechtěl jsem napsat, že si víc pohraju, ale budiš :lol:)
A za druhé je to fakt, že při analogovém ovládání výměn a hejblat na kolejišti je pohyb rukou stejný - čili je jedno, zdali ovládám táhlo k výhybce, nebo "táhlo" k elektrickému kontaktu. Je to právě odpor k vláčení okolnostmi: proč to nutně dělat na elektriku jenom proto, že to na elektriku udělat jde?

Ano, dělat závislosti mechanicky je složitější až nemožné, než v elektrice. Ale právě to, že třeba červenou na semaforu přepnu ze zelené ručně po odjezdu vlaku, mi přece dává výpravní úkon navíc (bez ohledu na to, že to tak ve skutečnosti bylo, či nikoliv) Zkrátka je v tom víc hraní. A tento pocit mi může vynahradit fakt, že to umím udělat elektrické a samočinné, u čehož je navíc riziko, že mne to časem začne nudit, nebo se to může i pokazit.

A jak jinak zabavit na modulových setkáních děcka (ta velká nevyjímaje), než je posadit na židli k přejezdu a nechat je zapínat a vypínat přejezdy a závory, než složitě po sousedních modulech roztahovat čidla.
Ale to už jsem od přestavníků odbočil.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod carodej » úte 15 lis, 2011 12:23 pm

To je celkem bezva nápad .. navíc ty mikrospínače nemusíš mít u výhybky neboť bowden se pohybuje celý (je tuhý), ale mužeš je mít ze strany ovladače, kde je více místa. Tím pádem bude nižší zástavbová výška. Navíc, kdyby to na konci bylo moc zalomený, přestavování jde udělat i L-páčkou na konci bovdenu skrytou v modelu krabice ovládání u kolejí.
Současně je to využitelný i na DCC, protože kdyžto budu chtít předělat, tak nemusím mechanicky překopávat kolejiště, ale do místa ovládání (kde je obvykle prostoru dost) dám krabičku se servy na všechny výhybky a jednoduše bowdeny připojím na páčky serv.

:) ... supr nápad ...
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod MirekTT » úte 15 lis, 2011 12:33 pm

carodej píše:dám krabičku se servy na všechny výhybky a jednoduše bowdeny připojím na páčky serv.

Přesně tak, nač serva roztahané na nepřístupných místech. Tak jak to mám vymyšleno, by to němělo být poruchové a serva nebo přestavníky půjde řadit k sobě na přístupnější místo do bateriií, kde k nim bude normální přístup a ne třeba na stropě skryťáku.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Ferda » pát 25 lis, 2011 2:30 pm

Tady je jedno z dalších řešení servoadaptéru.
Obrázek

Řešení je jiné - princip je podobný. Rozdíl je v tom, že z této stavebničky lze vytvořit levou i pravou verzi a navíc i verzi s vodorovně položeným brkem. Levá a pravá je z důvodu umístění ve stísněnějších podmínkách a takto je lze umístit velmi blízko u sebe aniž by si překážely.
Vodorovná slouží pro ovládání závor nebo mechanických návěstidel. Při použití levé a pravé verze lze ovládat i dvouramennou mechaniku bez jakýchkoliv úprav.

Mikrospínač (nebo dva) ovládá vačka umístěná přímo na hřídeli serva a pákový převod zajišťuje, že pohyb brka o několik mm může být realizován pohybem serva klidně i o 180°. Takto je zajištěno, že mikrospínače budou vždy bezpečně sepnuty a větší výchylka serva odstraňuje problémy s jemností nastavení a s případným kmitáním serv.
Obrázek
Spojovací člen z pružinové oceli mezi servem a výložníkovou pákou zajistí dostatečný přítlak v obou koncových pozicích bez strachu z případné destrukce ovládaného zařízení.
Použit lze i odděleně část se servem a spínači a o kus dál výložníkovou část. Spojení lze provést buď delším ocelovým drátem, nebo bovdenem podobně jako používá MirekTT.

Použité servo je sice o něco dražší než čínské mikroserva, ale je to poctivý německý výrobek s ložisky a zaručenou kvalitou. Není samozřejmě problém použít i ty levné verze.
Náklady na jeden servoadaptér jsou cca 60,- Kč + cena serva.
Naposledy upravil Ferda dne pát 25 lis, 2011 4:18 pm, celkově upraveno 1
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod vvitty » pát 25 lis, 2011 4:05 pm

Pekna prace!
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Irudzi » pát 25 lis, 2011 4:48 pm

To Ferda...v telefonu jsme se bavili,že pokud budu mít nějaké přípomínky
k přestavníku mám se ozvat. Žádné nemám,snad bych jen dodal,že se
těším až budu adaptéry instalovat. Dílo se ti zdařilo na 1*!!!
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod MirekTT » pát 25 lis, 2011 4:55 pm

Též se připojuji s potleskem Ferdo, zařazuju tě do náhradního plánu, kdybych pohořel s mechanickými táhly :wink:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod radekkrupka » pát 25 lis, 2011 5:09 pm

Jak je to velké?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod TTmili » pát 25 lis, 2011 5:30 pm

Ááá, praktik se pozná, nechválí a rovnou se ptá :lol: . No mě se to také líbí, a mnohem víc než ty kovové verze (když už je kolejiště ze dřeva, tak přestavník může být taky) a aspoň se s tím bude lépe pracovat. Pokud to má tvořit jakousi produkci, pak bych je rád narval do skryťáku, na vrchu už mám Tilligy a nebo BTTB.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Ferda » pát 25 lis, 2011 5:36 pm

MirekTT píše:Též se připojuji s potleskem Ferdo, zařazuju tě do náhradního plánu, kdybych pohořel s mechanickými táhly :wink:

S táhly určitě nepohoříš!
Je to věkem ověřená technologie používaná v leteckém, lodním i automobilovém modelářství. Letadlo mi už z dob mého mládí žádné nezbylo, ale jedna z aplikací podobného zařízení na někdejší soutěžní RC plachetnici z roku 1974 je stále ještě na světě. 37 let ji v dílně posunuju z místa na místo a stále překáží :lol: , ale je doposud Funkční :!: a mám ji rád. Naposled jsme spolu byli na vodě loni v létě :oops: Krom baterií a nějakého lanoví se na ní od dob mého mládí nic nezměnilo. Stav je trochu neutěšený, ale nedá se stím nic dělat. Ta už je chráněná památkovým úřadem :mrgreen:
Obrázek
Teď jsem si uvědomil, že mám vlastně důkaz, že tato konstrukce nebyla nikomu uloupena a nemohu být napaden ze zneužití cizího duševního vlastnictví :D :D :D

Jen tak na okraj. Ten servoadaptér je dostatečně silný na to, aby pohodlně utáhl dvě vexle třeba na kolejové spojce, nebo obě strany angličana. Toto lze realizovat opět těmito bovdeny.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TTmili a 11 návštevníků