Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Anketa končí za sob 31 pro, 2011 6:38 pm

BTTB
24
21%
Tillig pro kolejivo s podložím
2
2%
Tillig pro výhybky bez podložím
10
9%
Motorický Tillig
19
17%
Tortoise
5
4%
Serva
28
24%
Výhybky ovládám ručně
5
4%
Paměťový drátek
4
3%
Jiný
18
16%
 
Celkem hlasů : 115

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod BaWiS » čtv 31 kvě, 2012 3:57 pm

MirekTT píše:... Hmatník přepínače jsem provrtal a bovden jím protáhl a zalepil.
Díkes, tohle přesně mi stačilo :D Jsem ty spínače neměl nikdy v ruce a z těch malých obrázků z e-shopů jsem nevěděl, jestli se to musí nějak složitě rozebírat a upravovat nebo či se na to hodí jen nějaké speciální. Návod nepotřebuju :D Díky moc :wink:
Kunčická sokolovna
Plastic kits 1:72, 1:35 | TT | N
Na stole: ZVEZDA SU 100, 1:35
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod BaWiS » čtv 31 kvě, 2012 4:14 pm

vvitty píše:Da se to vygooglit ;-)http://www.3smr.co.uk/track.html
Fakt :shock: máš pravdu :D Já když viděl takový název stránky, tak sem to ignoroval :D
Kunčická sokolovna
Plastic kits 1:72, 1:35 | TT | N
Na stole: ZVEZDA SU 100, 1:35
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod vvitty » čtv 31 kvě, 2012 4:35 pm

a pritom je to prvni odkaz, co google vyhodi... :roll:
Magazín - http://www.pojezdy.eu/ < > Komponenty pro modeláře - http://www.pojezdy.eu/eshop
Uživatelský avatar
vvitty
 
Příspěvky: 1855
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod BaWiS » čtv 31 kvě, 2012 4:39 pm

Proto se hluboce stydím :oops: :oops: :oops:
Kunčická sokolovna
Plastic kits 1:72, 1:35 | TT | N
Na stole: ZVEZDA SU 100, 1:35
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod mizl » čtv 31 kvě, 2012 5:09 pm




Ačkoli používám serva pro přestavení, tak tohle se mi líbí ze všech návodů na ruční přestavení nejvíc.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1669
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Most

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Tomáš » čtv 31 kvě, 2012 5:23 pm

mizl píše:



Ačkoli používám serva pro přestavení, tak tohle se mi líbí ze všech návodů na ruční přestavení nejvíc.

Michal


Mě taky,bohužel nemůžu sehnat tyto vhodné přepínače.Tomáš je má ze starých zásob a nikde v nabídce nejsou.Jinak když se ocelová struna protáhne bowdenem dá se "lanovod" zabudovat pod koleje.Takže přepínač může být i 20cm od vyhýbky.(na sucho to mám otestované i do oblouků)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3148
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod BaWiS » čtv 31 kvě, 2012 6:42 pm

Já viděl právě ty posuvné přepínače na modulech (na seřadišti), to táhlo měli uděláno z hrubého "drátu" o průměru takových 2-3 mm (upevnění na spínač ani výhybku jsem neviděl), uprostřed táhla měli udělanou takovou ostrou "sinusovku", aby to pružilo.
Tohle řešení se mi líbilo, protože je hodně levné a nenáročné na místo a nemusí to být přímo u výhybky, ale i na okraji modulu. A hlavně taky tím jde napájení srdcovky!

Úplně vychytané (ale s pomocí otočných spínačů) to má pan mirektt v článku mechanické ovládaní výměn. Což je asi stejný pán který tu psal výše :)
Kunčická sokolovna
Plastic kits 1:72, 1:35 | TT | N
Na stole: ZVEZDA SU 100, 1:35
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod tondakladno » ned 13 kvě, 2018 5:04 pm

Jarda H. píše:Asi to většina přehlédla, ale zajímavé a netradiční ( :!: ) ovládání se zřejmě rýsuje u MirkaTT, viz jeho příspěvek ve vlastním vláknu v sekci Moduly :



Kdo je zvědavý, ať se koukne ! Držím Mirkovi palec, ať se mu to povede dotáhnout, protože by to bylo netradiční, asi cenově dost zajímavé a pro lidi, co si rádi vyhrajou při ježdění se vším i další cesta k ovládání výhybek !


Ahoj, také jsem se rozhodoval jaké přestavníky. Na testování jsem použil EW1 s elektromagnetickým přestavníkem Tillig. Elektronika je můj koníček. Nesouhlasím s názorem, že stejnosměrné napětí je prevít. Pokud eliminujete napětí při rozpínání, není problém. Řízení kolejiště řídím pomocí mikrokontroléru PICAXE . A k testu přestavníku. Napětí 15 V ss. Přesunutí z jedné polohy do druhé trvá 13 ms. Čip jsem naprogramoval (programovací jazyk Basic, jednoduchý, přehledný a neomezeně přeprogramovatelný) na délku sepnutí 30 ms. Delší doba eliminuje špičku napětí při rozepnutí koncového spínače přestavníku. Více či méně je přestavník jako cívka relátka. Délka mezi přestavením z jedné polohy do druhé jsem nastavil na 1 min. Dále jsem sledoval vypnutí koncových spínačů. Jakmile spínače nevypnou, program se zastaví a signalizuje poruchu. Test trval nepřetržitě týden=10080 min=10080 cyklů přestavění výhybky bez poruchy. Na základě testu a montáži jsem se rozhodl pro tento přestavník.
Uvažuji o testu motorického přestavníku. Tonda.
tondakladno
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 12 kvě, 2018 12:40 pm
Bydliště: Kladno

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Tomas Lebeda » pon 14 kvě, 2018 7:17 am

tondakladno píše:
Jarda H. píše:Asi to většina přehlédla, ale zajímavé a netradiční ( :!: ) ovládání se zřejmě rýsuje u MirkaTT, viz jeho příspěvek ve vlastním vláknu v sekci Moduly :



Kdo je zvědavý, ať se koukne ! Držím Mirkovi palec, ať se mu to povede dotáhnout, protože by to bylo netradiční, asi cenově dost zajímavé a pro lidi, co si rádi vyhrajou při ježdění se vším i další cesta k ovládání výhybek !


Ahoj, také jsem se rozhodoval jaké přestavníky. Na testování jsem použil EW1 s elektromagnetickým přestavníkem Tillig. Elektronika je můj koníček. Nesouhlasím s názorem, že stejnosměrné napětí je prevít. Pokud eliminujete napětí při rozpínání, není problém. Řízení kolejiště řídím pomocí mikrokontroléru PICAXE . A k testu přestavníku. Napětí 15 V ss. Přesunutí z jedné polohy do druhé trvá 13 ms. Čip jsem naprogramoval (programovací jazyk Basic, jednoduchý, přehledný a neomezeně přeprogramovatelný) na délku sepnutí 30 ms. Delší doba eliminuje špičku napětí při rozepnutí koncového spínače přestavníku. Více či méně je přestavník jako cívka relátka. Délka mezi přestavením z jedné polohy do druhé jsem nastavil na 1 min. Dále jsem sledoval vypnutí koncových spínačů. Jakmile spínače nevypnou, program se zastaví a signalizuje poruchu. Test trval nepřetržitě týden=10080 min=10080 cyklů přestavění výhybky bez poruchy. Na základě testu a montáži jsem se rozhodl pro tento přestavník.
Uvažuji o testu motorického přestavníku. Tonda.


Taky záleží zda mají být představníky viditelné nebo skryté.
Pokud skrytá montáž tak bych spíše doporučil motorický představník MP1
Není vidět a ještě se na každém představníku ušetří cca 70Kč
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků