Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jirka_US » pát 03 led, 2014 3:17 pm

petrha píše:dva brejlovci roco, brejlovec od Kuehna po výměně podvozků a jedna zamračená MTB se od sebe liší jen nepatrně cca 1m za 4s....

V pripade ROCO brejlovcu to by priblizne odpovidalo, ncimene u zamracene MTB ten rozdil rozhodne nepovazuji za zanedbatelny (ca 20 az 30% pomaleji) a zda se, ze nejsem sam, kdo ma podobny nazor. Proto me zajimalo, kolik ten model jezdi od nekoho, kdo tvrdi, ze modelova rychlost je u tohoto modelu "spravne". Bohuzel se mne zatim nepodarilo najit zadny prispevek (tedy aby to nekdo zmeril a mohl potvrdit, ze ten model je skutecne zprevodovan na ca 100km/hod pri 12V DC jak by clovek ocekaval) a uz vubec ne co s tim, pokud tomu tak neni....
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » pát 03 led, 2014 7:36 pm

Tak jsem si zpracoval tabulku rychlostí svých dvou bardotek, a jako bonus jsem připojil i novinkovou BR118 od Pika. Vím sice, že odemě to nepotřebuješ, protože si sám stěžuju na to, že se MTB plíží, ale i tak to sem dám.
Trať (smyčka, ovál, jak je libo) má na délku 4,3 metrů. Zapisoval jsem si časy prvního a posledního kola, a pěti kol celkově. Potom jsem pro zajímavost zkusil i jak se lokomotivy chovají se zátěží (4 čtyřosé vozy Y, mix Tilligů a Kuehnů). Zajímala mě samozřejmě rychlost v obou směrech při 12V, ale také mě zajímalo kolik jsem musel jednostlivým lokomotivám dorovnávat oproti stavu naprázdno. Jinak po celou dobu jízdy jsem na regulátor nesahal, celou dobu bylo v kolejích 12V (+/- 0,1V v závislosti na aktuálním odběru, zahřátí regulačního prvku a přesnosti voltmetru). Jízdy probíhaly tak, že jsem vzal jeden stroj, projel s ním pět kol v jednom směru, odstavil, vzal druhý, zase pět kol, pak třetí, a až poté jel první stroj svých dalších 5 koleček opačným směrem. A výsledky jsou poměrně zajímavé. Kdo chce, v tabulce si najde co potřebuje:
Obrázek

Osobně ale přidám pár poznatků, T478.1042 jest prvním MTB strojem, co jsem si pořídil. Je to ta s tím původně spáleným (zadřeným?) motůrkem a spečenými plastovými ložisky u šneku. Zajímavé je, že jako jediná měla ze studeného startu takový výkyv rychlosti, i T478.1018 se držela co se jednoho kola týče poměrně stabilně, ale trošku se potřebovala rozjezdit. No nevím, tohle by podle mě neměl "špičkový" model za téměř 3300Kč dělat. Je ale patrné, že stroje MTB se prostě s tím jak se postupně zahřívají, rozjíždí více a více, třeba by ve finále tu vysněnou stovku na 12V daly.
Co se týče modelovosti, na kolejišti (tam kde zkušební souprava projížděla) mám poloměry od asi R290 až zhruba k R600, největší procento viditelných oblouků však tvoří R310 - R350. To jak tady někdo namítal jak blbě musí vlak jedoucí víc jak 10km/h (reálných) na takovém poloměru vypadat musím říct, že i těch průměrně 80km/h je na těhle obloucích zkousnutelných, ono nezáleží ani tak na poloměru jako takovém, ale spíš na tom, jestli je oblouk z rovné vyveden přesně po kružnici daného poloměru, nebo jestli je vyveden plynule po nějaké dejme tomu parabole. Těch 160km/h co tam prolétávala ta BR118 už bylo hodně rychlé, nedalo se na to koukat, to je fakt. Jinak, k té "stošedesátce" BR118 asi tolik, NEM někde výše jmenovaná umožňuje pro TT rychlost modelu při 12V přepočtenou z reálné + maximálně 50% navrch. Z toho vyplývá že pokud reálná BR118 má 120km/h maximálních, pak je její rychlost v modelu navýšena jen o třetinu a tudíž ničemu neodporuje, a je to vpořádku. Nepřijde vám všem zastáncům MTB divné, že MTB je jediná značka která nedosáhne na svojí reálnou rychlost, neplní tím NEM, ale vy to považujete za správné řešení, a všichni ostatní výrobci to prostě tedy dělají špatně? I NEM máme tedy pro srandu? Zamyslete se. Navíc je potřeba uvažovat ještě trochu jinak, reálná lokomotiva má maximální rychlost kterou musí umět jezdit, tu svojí papírovou (tj. u Bardotky 100km/h) * 1,1 (nebo pokud reálná rychlost není nad 100km/h pak se k papírové připočítává 10km/h), a tuto zkutečnost musí prokázat při TBZ, takže tato rychlost by se měla brát jako ta pro model vhodná.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod pekl024 » čtv 16 led, 2014 2:26 pm

Ahoj ,
konečně se mi podařilo vyšetřit nějaké penízky na nákup Zamračených a Brejlovců /cca 5 kusů/.
Pročetl jsem diskuse a některé modely měli různé jízdní problémy. Od jakého výrobce by jste kupovali dnes po zkušenostech s modely co máte doma ?

Děkuji Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » čtv 16 led, 2014 2:46 pm

pekl024 píše:Ahoj ,
konečně se mi podařilo vyšetřit nějaké penízky na nákup Zamračených a Brejlovců /cca 5 kusů/.
Pročetl jsem diskuse a některé modely měli různé jízdní problémy. Od jakého výrobce by jste kupovali dnes po zkušenostech s modely co máte doma ?

Děkuji Petr


MTB - ne, jízdní vlastnosti silně jalové. Model jezdí pokaždé jinak, řve jak mosazný pojezd od Pletichy. Navíc s provedením kastle se MTB taky nijak moc nepáře.
Roco - Bez problému, modely pěkné, jezdí parádně. Ale roco alespoň mě odradilo šíleným zdražením
Kuehn - Nejdřív jsem brejlovce odsuzoval kvůli jízdním vlastnostem, ale jak jsem viděl jízdu nových kousků, tak se ledy prolomily a už je jeden doma, druhý přijde na jaře. Detaily nejlepší ( vyrovná se hravě H0 ), jízda mi přijde srovnatelná s rocem, takže paráda. Cenově vychází modely příznivě. Takže za mě kuehn. Těším se i na bertu. Tu jsem měl od MTB a šla k jinému modeláři.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 16 led, 2014 3:13 pm

Ja nemam problemy ani s jednim vyrobcem, ale za mne pomer kvalita a cena jasne vede Kuehn :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod T 478 3022 » čtv 16 led, 2014 4:04 pm

pekl024 píše:Ahoj ,
konečně se mi podařilo vyšetřit nějaké penízky na nákup Zamračených a Brejlovců /cca 5 kusů/.
Pročetl jsem diskuse a některé modely měli různé jízdní problémy. Od jakého výrobce by jste kupovali dnes po zkušenostech s modely co máte doma ?

Děkuji Petr

Ahoj.
No u té ceckaté moc na výběr nemáš.
A pokud toho brejlovce chceš trojkovýho,tak já bych koupil Kuehn.
T 478 3022
 
Příspěvky: 163
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » čtv 16 led, 2014 4:57 pm

Já můžu doporučit Kuehn i Roco...
Oba výrobci jezdí perfektně, teď už záleží jenom na Tobě, jestli ti tak záleží na těch madlech nebo ne. A nebo je tu ještě cesta středu po které jsem se vydal já - ty madla mi jsou úplně šumák a tak si vždycky seženu toho, který se mi líbí, co se týče barvy. 8) Ale jediné co bych si nikdy nekoupil je MTB a to z několika důvodů:
1. Nelíbí se mi tvar brejlí
2. Kvalita nástřiku a obtisků prý u brejlovců není nic moc. (Záměrně píšu u Brejlovců, protože u Bardotek si nemám na co stěžovat)
3. Člověk si musí koupit mnohem dražší dekodér než u Roca či Kuehna.
P.S.: Od Roca mám dva a od Kuehna jednoho. A Bardotky jsou u mě taky dvě a nemám si na co stěžovat.
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod nadkachna » čtv 16 led, 2014 5:11 pm

Kuehn, s brejlovcem maximální spokojenost.
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod BaWiS » čtv 16 led, 2014 5:59 pm

pekl024 píše:Ahoj ,
(...)
Pročetl jsem diskuse a některé modely měli různé jízdní problémy. Od jakého výrobce by jste kupovali dnes po zkušenostech s modely co máte doma ?
Děkuji Petr

To se Ti nedivím, že nevíš i po přečtení diskuzí, ale ze zkušenosti vím, že to tak bývá při jakémkoliv výběru.

Já mám od Roca brejlovce 3 od Kuehna 2 a od MTB jednoho. Moji brejlovci jezdí nejlépe Rocovští. Co se týká plynulosti i hluku. Ale s jednim jsem měl problém, kdy mi motorek škvrčel jak staré BTTB (řešil jsem to i na foru, nebylo to uhlíkama nebo špatným zajetím), nakonec jsem měl vyměněný za jiný kus a ok.

Kuehn mi jezdí jak jiné Kuehny co mám - dal bych jim tak o stupeň horší známku než Rocovským.

MTB jezdí super, vzhled brejlí je fakt celkem dost viditelná chyba, ale na tom mojem Cargáckém, mi to tak nepřijde.

A co se týká jednotlivých chyb na modelech, to záleží na tom, ja moc velký si počítač či nepočítač nýtů :)

StrndaTrains píše:(...)
3. Člověk si musí koupit mnohem dražší dekodér než u Roca či Kuehna.
(...)

Dekodér Plux12 jde koupit za cca 700 Kč, tak nevím, co by mělo být mnohem dražší, navíc tím pádem u MTB máš automaticky vypínatelné červené světla (u Kuehna si musíš sám upravit DPS (je k tomu aspon návod) a doletovat z 6-pinového dekodéru dva funkční vstupy, ale u Roca sám předělat).

Myslím si, že nic nezkazíš tím, když si koupíš ten, který se Ti nejvíc líbí, jako který typ, epochu, bo každý výrobce, to dělá v jiných verzích. Rozhodně bych se toho nebál, jestli koupit Kuehna nebo Roco, nebo od odbou, nebo MTB :) Jde to reklamovat a solidní prodejce Ti nebude s reklamací dělat problémy.
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » čtv 16 led, 2014 7:00 pm

Ano, ale když si to spočítáš, můžeš ušetřit až 1500,- :lol: Pro někoho to třeba není hodně, ale mě to přijde jako dostatečná úspora...
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radula63 » čtv 01 kvě, 2014 1:42 pm

http://mtb-model.com/pages/product.php? ... meritko=TT
Téčkaři, už máte taky pluh po vzoru bardotky v H0 :wink: .
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jacek » čtv 01 kvě, 2014 8:34 pm

Máme
Obrázek
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radula63 » pát 02 kvě, 2014 5:38 am

Jacek :wink: Krásná fotka a hezká patina. (smajlík palec nahoru tu není)
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » pát 02 kvě, 2014 9:37 am

No je fakt že ta .1120 mě zaujala (jakožto jedna z Jihlavských bardotek, ale i tím pluhem), ale zatím jsem se rozhodl jí oželet. Furt doufám, že by možná mohlo dojít i na tu nádrž (když už došlo na pluh, je to možná zase o něco reálnější). Tak snad jednou.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Radek Strnad » sob 18 říj, 2014 10:41 am

Na mě už nějakou dobu čeká připravený pojezd a jen čekám na kastli pro lysce z prototypové série. Asi to bude T478.1002 v modrošedé. Odlitek kastle mám už dva měsíce objednaný u p. Dvořáčka, ale čeká se, až se sejde dost objednávek, aby mohl zadat výrobu. Tak si jí také někdo objednejte, ať už se to konečně realizuje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Dnes jsem se p. Dvořáčka ptal a je třeba ještě několik objednávek a poté malou sérii zadá.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků