Jirka_US píše:peter_vy píše:No já zase za chybu považujem ak model nedosahuje pri nominálnom napätí (12 V) ani nominálnu modelovú rýchlosť (100 km/h) ale len cca 80 km/h a ešte pri tom motor reve ako divý. Myslím si, že rev motora nie veľmi prospieva jeho životnosti prípadne životnosti šnekových ložísk, však čas ukáže...
Souhlas, v digitalu to rychlost muze byt dokonce jeste mensi.Casto zde zazniva nazor, ze kdo ma potrebu jezdit na kolejisti 80-100km. Nicmene ten zasadni problem v digitalu je, ze pokud model jede ca. 70km/hod pri max. rychlostnim stupni, tak model nebude dosahovat spravne modelove rychlosti ani pri modelove rychlosti 60km/hod., (vzhledem ke konstrukci soucasnych dcc dekoderu) a kalibrace na 50km/hod. bude take asi docela fuska, a to je rychlost kterou snad nelze povazovat za neco co je nerealne, alespon ne na modulech nebo na vetsim klubovem nebo domacim kolejisti.
Proto se domnivam, ze zprevodovat model presne na 12V v analogu asi nebude uplne spravne (z pohledu soucasnosti, kdy je moznost model digitalizovat), zvlaste pokud vyrobce model pripravi pro digitalizaci a to vcetne pripravy na zvuk.
Tudiz si myslim, ze model by mel byt vzdy zprevodovan lehce nad max. modelovou rychlost pro analog (12V), myslim, ze zde byla i citovana norma, jake je to rozmezi a nikoliv mene nez je max. modelova rychlost.Protoze v takovem pripade to nezachrani zadne CV....Zasadni rozdil mezi vetsi a mensi modelovou rychlosti je ten, ze v prvnim pripade to lze korigovat pomoci CV, podobnou korekci lze provest i v analogu, zatimco v druhem pripade bohuzel nikoliv nebo si nejak nepamatuji, ze by to vyrobce prozradil.
Nemá cenu jít proti větrným mlýnům. Jim se to nevysvětlí, takže plížením vpřed a nejlíp za mohutného jekotu .