Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » sob 07 pro, 2013 8:14 pm

Nevím co bylo prvopočátkem, výsledek byl ale takový, že jsem si nechal vyměnit skoro celý pojezd (ve kterém už jsem dostal právě ta mosazná pouzdra). Jinak souhlasím se servisákem od p. Wimmera, MTB maže nějakou podivnou srač.... teda mazivem co spíš lepí než maže.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jirka_US » ned 22 pro, 2013 9:05 pm

Podle mého názoru model zamraćené od MTB není asi úplně správně zpřevodován, pokud má být model provozován s digitálním dekoderem s BEMF (např. Zimo MX630). Takto digitalizovaný model jezdí menší rychlostí než odpovídá modelové rychlosti. Jinak řečeno např. při rychlostním stupni 126/128 (mazimum) model jede menší rychlostí než modelových 100km/hod. Je celkem logické, že zatímco u větśí rychlosti lze provést korekci pomocí CV, tak u menší rychlosti bohužel se toho moc dělat nedá. Často zde zaznívají názory, že modely by neměly jezdit jako TGV (což lze upravit pomocí CV) , ale na druhou stranu, aby model T478.1 jezdil jako posunovací lokomotiva (řekněme řady T44x) asi také nebude úplně správné.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » sob 28 pro, 2013 6:34 pm

Já nevím, co se vám pořád nezdá.... :roll: :roll:
Když někdo udělá model, který jezdí v přepočtu správnou nebo jen trochu větší, je tu problém.....
Když někdo udělá model jezdící trochu pomaleji nebo přesně zase se někomu něco nezdá... Co sakra chcete?
Já být na místě p. Báni tak bych se na věčně nespokojené TT modeláře vykašlal.... :cry:
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod lesanek » sob 28 pro, 2013 7:44 pm

Také se vložím do diskuze. Vlastním model 749 100 i se zvukem od Jacka a nemůžu si ho vynachválit. Přechody čisté, popisky krásně čitelné, jízda klidná a plynulá. V porovnání s brejlema Roco trochu hlučnější, ale při zapnutém zvuku není motor slyšet. Rychlost posoudit nemůžu a těch skutečných 10km/h sem tam mi je upřímně jedno. S bastardem se v domácích podmínkách na 160 také málokdo rozjede...
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 227
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » sob 28 pro, 2013 8:14 pm

Já mám dvě 749.162 a 749.018 jsou hlučnější, ale jezdí plynule, neškubou, takže samá chvála. :)
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » sob 28 pro, 2013 8:43 pm

StrndaTrains píše:Já nevím, co se vám pořád nezdá.... :roll: :roll:
Když někdo udělá model, který jezdí v přepočtu správnou nebo jen trochu větší, je tu problém.....
Když někdo udělá model jezdící trochu pomaleji nebo přesně zase se někomu něco nezdá... Co sakra chcete?
Já být na místě p. Báni tak bych se na věčně nespokojené TT modeláře vykašlal.... :cry:


Jde o to, že když mám model, který jezdí na max 150km/h, tak si ho pomocí cv upravím na 100km/h. Mám tak stroj, který dosáhne svojí maximální modelové rychlosti, ale zároveň u toho neječí jak mixér. U modelů MTB sice cv upravovat nemusím, ale už když chci pomyslnou 80ku, tak model jede víceméně naplno, řve jak mixér a dochází i k zahřívání.
Jinak taky jsem si dřív myslel, že jen TTčkaři mají s něčím problém, ale stačí se mrknout do H0 vlákna. Třeba diskuze o 742 od MTB... Na měřítku nezáleží, jsme všichni stejní, jen máme každý jiný rozchod kolejí. Takže pokud je model povedený, budeme chválit, pokud ne, budeme prskat. U p. Báni mám jen pocit, že si z nás dělá dobrý den. Třeba to prohlášení, že TT modeláři jsou chudí.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 491
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod j p » ned 29 pro, 2013 10:50 am

StrndaTrains píše:Já nevím, co se vám pořád nezdá.... :roll: :roll:
Když někdo udělá model, který jezdí v přepočtu správnou nebo jen trochu větší, je tu problém.....
Když někdo udělá model jezdící trochu pomaleji nebo přesně zase se někomu něco nezdá... Co sakra chcete?
Já být na místě p. Báni tak bych se na věčně nespokojené TT modeláře vykašlal.... :cry:


Tohle generalizovani je hloupa (i kdyz celkem rozsirena) chyba!
Kolik lidi si ty modely koupilo?
Kolik z nich ma "problem"?

Kdyz vetsina vyrobcu ma rychlost spatne a MTB to udela vicemene spravne, proc by to mela byt chyba MTB?
Model, ktery je vicemene spravne zprevodovany dokaze jet i pomalu. Model, ktery je zprevodovan spatne dokaze jet jen rychle.
A zadne "cv" tomu nepomuze, kdyz napajeni je analogove! Regulovat muzu jenom napeti.

A ze neco jezdi "150 km/h" kdyz 99% trati prezentovanych tady na foru je postavena na "30-40 km/h"?
Kolik lidi ma vyhybky aspon na tech 40? Vetsina ma na 20 nebo 30. A oblouky? To staci jen zminit a nekteri zdejsi diskuteri uz vidi rude.

(poznamka: ja taky patrim do te skupiny 99%, prostorove moznosti mi bohuzel neumoznuji vetsi polomery tratovych oblouku nez 1500 mm, i kdyz vyhybky mam "na 40".)
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radula63 » ned 29 pro, 2013 6:58 pm

V podstatě souhlasím. Jen věřím, že MTB neusíná na vavřínech s velikostí TT a budou novinky. Dočkejme času jako husa klasu. A nemíním teď zastávat MTB či jiného výrobce. Moje vlastní myšlenka...
A teď dále. Pominu-li že teď aktuálně vlastní kolejiště nemám. Něco jiného je, když na výstavách KŽM Praha 3 provozuji i vlastní modely i modely MTB. Na modulovce KŽM Praha 3 jsou poloměry od 1000mm více. To si doma nemohu dovolit ani já. Jsem zastáncem poloměru 310mm a max. 353mm - v domácích podmínkách. Přepočtu-li poloměry skutečné do poloměrů modelových... Kolik bychom měli jezdit rychlostí? Přepočteno do daného měřítka... Jet rychlostí (přepočteno do daného měřítka) 40km/h do poloměru 310mm v TT (tj. cca 37metrů!!!!!!!!) tak bychom se ve skutečné mašině minimálně přizabili.
Takže se dá velmi těžko porovnávat!!! Nelze tedy vše přepočítávat do měřítka. V tomto se tedy zastávám poměru převodu v modelech MTB. Nejsem zastáncem jen zanačky MTB - jsem zastáncem ANALOGU - proto moje tvrzení. S nastavením CV si běžte do p...e.
Z toho plyne, že jsem zastáncem správného zpřevodování v režimu analogu.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod j p » ned 29 pro, 2013 10:40 pm

Mozna ne uplne presne podle meritka, ale alespon priblizne. Fyzika plati i pro model.
I kdyz se na masine neveze mravenec jako fira, ktery by se mohl prizabit, tak ona se kolikrat v tom malem polomeru prizabije i samotna rychlomasina, ktera diky odstredive sile opusti koleje.
No a kdyz chcete mit pekny model s krasnymi koly s profilem RP25, tak je treba jezdit opatrne. Doted byly pro me vzorem modelove vernosti prastara dvojkoli HP, ale RP25 je jeste lepsi.

Zadny z modelu MTB neni uplne bez chyb, na nekterem je chyb vice a na jinem mene. Ale zrovna rychlost bych za chybu nepovazoval.
(Tech masinek od MTB mam 7 kusu).
Ani ja nejsem zastancem zadne znacky. U me maji sanci vsichni vyrobci.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » pon 30 pro, 2013 8:33 am

"Problém" by byla lokomotiva jezdící 200 km/h, ale lokomotiva jezdící 80 km/h podle mě problém není....
A nevím, co se tady pořád řeší ten "mixér" :lol: :lol: Když porovnám Bardotku a mixér značky Eta co máme v kuchyni tak je na tom ta Bardotka opravdu lépe. :lol:
Ale teď vážně, né každý model řve..... Například moje 019 jezdí potichu..
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod peter_vy » pon 30 pro, 2013 11:57 am

No já zase za chybu považujem ak model nedosahuje pri nominálnom napätí (12 V) ani nominálnu modelovú rýchlosť (100 km/h) ale len cca 80 km/h a ešte pri tom motor reve ako divý. Myslím si, že rev motora nie veľmi prospieva jeho životnosti prípadne životnosti šnekových ložísk, však čas ukáže...
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod wendycrx » pon 30 pro, 2013 12:34 pm

Jak již zde zaznělo ( třeba od Raďuli) chce to nejdříve udělat kolejiště tak,aby tedy odpovídalo všem normám na rychlost 100km/h ( beru teď ten problém s T478.1 nebo 3 ) a pak si třeba i stěžovat výrobci.
Ono na tu stovku,se zamračené nebo brejlovci se soupravou 5Y v reálu dostanou za poměrně dlouhou dobu a to v přepočtené ( když už to tak přepočítáváte ) modelové velikosti je nereálné..pochybuji že máte rovnou trať bez stoupání např. 20metrů.
Já osobně jsem přepočítal modelovou rychlost dle tabulek a ještě jsem odečetl 10% dolu kuli věrnějšímu pojetí modelového ježdění.
Ono by to možná chtělo méně řešit takové hovínka jako že mašinka jede "jen 85km/h" ale více řešit věrné podání kolejiště.Aby ve stanicích o třech kolejích nebyly saránkované točny o 3 stání,aby nástupiště měly modelové parametry,aby byly rozmístěné rychlostníky,předvěsti,pískačky apod.. pak nějaká rychlost vlaku nebude vůbec tak důležitá protože se člověk bude kochat vlakem,který jede v krajině.
Sice můžu souhlasně kývat hlavou,že když už koupím model od výrobce,měl by ..... ale to bychom za ty peníze mohli my modeláři chtít kouřové efekty,otvírací dvířka,ventilátory,kapající olej,funkční motor K6S 310DR apod :D
Pánové,berte to tak,že si pořád hrajeme..... byť je to celkemm drahá hračka...
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jirka_US » pon 30 pro, 2013 7:13 pm

peter_vy píše:No já zase za chybu považujem ak model nedosahuje pri nominálnom napätí (12 V) ani nominálnu modelovú rýchlosť (100 km/h) ale len cca 80 km/h a ešte pri tom motor reve ako divý. Myslím si, že rev motora nie veľmi prospieva jeho životnosti prípadne životnosti šnekových ložísk, však čas ukáže...

Souhlas, v digitalu to rychlost muze byt dokonce jeste mensi.Casto zde zazniva nazor, ze kdo ma potrebu jezdit na kolejisti 80-100km. Nicmene ten zasadni problem v digitalu je, ze pokud model jede ca. 70km/hod pri max. rychlostnim stupni, tak model nebude dosahovat spravne modelove rychlosti ani pri modelove rychlosti 60km/hod., (vzhledem ke konstrukci soucasnych dcc dekoderu) a kalibrace na 50km/hod. bude take asi docela fuska, a to je rychlost kterou snad nelze povazovat za neco co je nerealne, alespon ne na modulech nebo na vetsim klubovem nebo domacim kolejisti.
Proto se domnivam, ze zprevodovat model presne na 12V v analogu asi nebude uplne spravne (z pohledu soucasnosti, kdy je moznost model digitalizovat), zvlaste pokud vyrobce model pripravi pro digitalizaci a to vcetne pripravy na zvuk.
Tudiz si myslim, ze model by mel byt vzdy zprevodovan lehce nad max. modelovou rychlost pro analog (12V), myslim, ze zde byla i citovana norma, jake je to rozmezi a nikoliv mene nez je max. modelova rychlost.Protoze v takovem pripade to nezachrani zadne CV....Zasadni rozdil mezi vetsi a mensi modelovou rychlosti je ten, ze v prvnim pripade to lze korigovat pomoci CV, podobnou korekci lze provest i v analogu, zatimco v druhem pripade bohuzel nikoliv nebo si nejak nepamatuji, ze by to vyrobce prozradil.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod martin-tt » pon 30 pro, 2013 8:40 pm

radula63 píše: S nastavením CV si běžte do p...e.
:o :o :o
martin-tt
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radula63 » pon 30 pro, 2013 9:01 pm

martin-tt píše:
radula63 píše: S nastavením CV si běžte do p...e.
:o :o :o

Martine, to bylo myšleno s nadsázkou - koho to tu baví číst stále dokola? Mne tedy ne a nemám rád "kosmickou rychlost".
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Radek Strnad a 33 návštevníků