Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod JBr » pon 13 úno, 2012 10:00 am

Mam brejlovce od vsech tri vyrobcu (Roco 754.028, MTB 750.222 Cargo, Kuehn oba seriovi CD), takze si dovolim kratke srovnani z pohledu uzivatele, ktery chce v klidu jezdit, trosku kouka aby se model shodoval s predlohou, ale kdyz jsou tam drobne odlisnosti, tak mu to zily netrha. Navic, ruku na srdce, z doporucovane sledovaci vzdalenosti (tj. meritko v metrech = vzdalenost v centimetrech) poznam akorat tak jestli to je tovarni masina nebo odlitek :)

  • Pokud bych mel hodnotit kvalitu provedeni co se tyce detailu a povrchovky, tak by na prvnim miste byl Kuehn. Krasne popisky, dobre provedeny lak. Roco by se delilo s MTB o druhe az treti misto. MTB ma min popisku nez skutecna masina ma (a na tom mem i jeden dva na spatnem miste), ale dobre udelanou povrchovku, vcetne potisku velkych log pres bocnice s prolisy. Roco na druhe strane ma popisky, ale v povrchovce se to az tak nepovedlo, rozpite okraje zluteho blesku, podfouknuti barvy. Zamerne nehodnotim jestli ma nekdo chyby typu vetsi zaluzie atp. Pokud porovnam stejne detaily, tak Kuehn jich ma cast propracovanejsich (treba sitka nad ventilatory).
  • Pokud se na to podivam po jizdni strance, tak Kuehna nemuzu zatim hodnotit, protoze sice jezdi, ale jako MiG-29 a jeste do toho cvaka a s vozy poskakuje. Tady pockam po oprave. Roco na zacatku zlobilo, ale po par stech metrech jizdy se zajelo a problemy uz neregistruju. MTB (s Mashimou) jezdi krasne, je trosku hlucnejsi, ale da se s nim v digitalu jezdit i bez zapnuti posunovaci rychlosti krasne pomaloucku. Takze tady i za cenu vyssi hlucnosti MTB porazi Roco.
  • Pokud se na to podivam z pohledu uzivatelske pritulnosti pro cloveka, ktery jezdi v digitalu, ale zaroven neujizdi na orgiich s pajkou a predelavani tistaku, tak je na prvnim miste jako jasny vitez MTB. Jen zacvaknu dekoder a mam vsechno - vypinani koncovych svetel, zvuk. Na druhem miste, ale s odstupem je Kuehn - zacvaknutim dekoderu ziskam zakladni funkce, ale ozvuceni uz bude predstavovat tahnout nekde draty a hratky s osvetlenim pajeni vystupu dekoderu na tistak (ktery je na to ale pripraveny). Roco je posledni, zacvaknu dekoder, jezdim svitim, ale vic bez hromady vrtani v tistaku neziskam.


Jinak co se tyce MTB a kritiky, nasledujici je jen muj osobni nazor (zadny vyrobce mi nic neplati :)), ale v debatach s kolegy modelari (z nichz velka cast na toto forum neprispiva, takze maji od vsech mistnich zabomysich valek odstup) jsem zjistil, ze podobne smysli vic lidi. Mam pocit, ze to pan Bana na zacatek trosku podcenil po strance PR a marketingu. Predstavil brejlovce a zaroven byl chca nechca pasovan do pozice konkurenta velkych zabehnutych znacek. Bohuzel mi prijde, ze si sam trosku nabihal tim, kdyz vyzdvihoval co ma lepsi nez konkurence. Jenze pak prislo vystrizliveni v podobe prvnich modelu, ktere byly hnane na trh narychlo (nejspis aby se uz vratila cast nakladu?) a ktere najednou nebyly tak dokonale, jak bylo proklamovano, a to se logicky vratilo v podobe reakce "publika". Vyroba byla pomala (chce se mi rict az "punkove-garazova") a nestihala se vyrovnat poptavce -- i dneska, po skoro pul roce, je jen minimum obchodniku, kteri by meli MTB modely skladem a treba i k prohlednuti na kamenne prodejne (narozdil treba od Roco, ktere je vsude). Pak prisla zamracena a prohozene vzduchojemy. Prkotina, snadno napravitelna, ale zase zase v kontextu vyse zmineneho jen podrazdeni situace. Marketing je na tom navic stejne spatne jako na zacatku. Z eshopu mtb-model.com brejlovec zmizel uplne a jsou tam jen stavby a navestidla, informace o modelech primo na strankach pana Bani jsou neaktualni. Ja sam cekam na zamracu v CD verzi a vlastne ani nevim, jestli se o ni dozvim, protoze nasledujici pul rok na burzu nehodlam ani pachnout a odjinud se o tom nejspis nedozvim. Tohle vsechno jsou faktory, ktere hrajou proti snaham pana Bani a ovlivnuji nazor potencialnich kupcu. A sebevetsi (misty mi prijde az skoro konspiracne-hystericka) prohlaseni nekterych zdejsich diskuteru o zaujate kritice a ucelovem registrovani uzivatelu, kteri by zde meli na pokyn nektereho z vyrobcu hazet spinu na modely MTB, tomu opravdu nepomuzou...

Modely MTB se proste podle meho skromneho nazoru zatim nedaji srovnavat s klasickou velkoseriovou produkci zabehlych vyrobcu a v tom je ten problem - sam vyrobce se mezi ne na zacatku stavel a diskutujici zde ho s nimi srovnavaji stale. Stylem vyroby jsou modely od MTB zatracene dobre udelana maloserie, byt s technologiemi a stylem vyvoje "velkych" vyrobcu. Pokud to srovnate s jinymi maloseriemi, ktere se treba prodavaji treba na burze nebo v nekterych obchodech, tak zjistite, ze modely MTB jsou jasny vyherce s uzasnym pomerem cena/ziskana hodnota (leptove/odlitkove brejle a zamraci se bezne prodavaji za dvojnasobnou cenu a provedeni neni tak ciste, pojezd z buhvi ceho nebo mosaz, atd). Nebo porovnejte s vyrobky firmy U krale zeleznic, ktera na svoje maloserie pouziva take moderni technologie, ale ceny jsou radove uplne nekde jinde. Bohuzel vyber predloh modelu MTB se aktualne kryje s vyrobky velkoseriovymi, coz je taky jeden z kamenu urazu. Verim, ze kdyby jako prvni model vylezla treba bangle nebo pilstyk, tak si vetsina lidi kecne na zadek a bude za ne panu Banovi libat ruce, i kdyz na modelech treba budou drobne nedostatky -- podobne jako ted TTckari v Americe sili radosti jen z toho, ze je moznost, ze MTB pro ne bude vyrabet echt americkou posunovaci lokomotivu.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod vvitty » pon 13 úno, 2012 10:20 am

Co se tyka dostupnosti, eshopu kde modely MTB lze koupit je vicero - krome provozovatele zdejsiho fora treba u nas nebo Masinky.CZ je skladem maji, byt ne ve vsech variantach. Tamtez se jiste objevi i informace o novinkach.
Dva z uvedenych maji i kamenny kram... uvidime, jak dlouho ty modely skladem i vydrzi, narozdil od posledne uvedeneho, ktery bude zrejme jen vystaven minimalne do doby, nez bude znam zpusob opravy - zde nezbyva nez drzet palce vyrobci i majitelum modelu, aby se prijatelne reseni naslo co nejdrive.
To ze nejsou modely k dispozici trvale je dano kapacitou vyroby - narozdil od Roco nebo Kuhen proste neni mozne spustit najednou montaz 1-2 tisice kusu a hodit je na trh. S tim souvisi marketing - nema cenu udelat velkou reklamni kampan bez skladu plneho modelu za zady. Situace se resi a zda se ze i zlepsuje, jak se postupne zabihaji vyrobni procesy :wink:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod JBr » pon 13 úno, 2012 11:14 am

vvitty píše:S tim souvisi marketing - nema cenu udelat velkou reklamni kampan bez skladu plneho modelu za zady. Situace se resi a zda se ze i zlepsuje, jak se postupne zabihaji vyrobni procesy :wink:


Jasne, ale web vyrobce treba aktualne "zatajuje" i zamracenou, kterou uz ma hodne lidi doma a i moje Cargo 750 je tam porad jen jako "pripravuje se" (stav 13.2.2012 ve 12:10). Neni potreba delat billboardy u dalnice, ale aktualni informace primo u zdroje by mely byt zaklad. Aby clovek kazdy den prochazel nekolik e-shopu, jestli se nahodou neobjevil model, ktery ho zajima -- to je prece spatne, ne? Nebo se pletou v ucebnicich marketingu a ma to tak byt? Neni nutne avizovat datum vypusteni modelu na trh s predstihem mesicu, coz by jen zbytecne drazdilo a jitrilo vasne, kdyz by se neco nestihlo (Kuehn je dostatecny priklad :)). Bohate staci informace na hlavni strance, ze se neco aktualne udalo (hlaska typu "29.2.2012 - Byla dokoncena vyroba 150 kusove serie brejlovce v barvach Leo Express. Modely jsou jiz na ceste k prodejcum." nebo "Prvni serie zamracenych jde do prodeje. Zakoupit je muzete treba zde a zde."). I seznam obvyklych prodejcu by nebyl od veci. Proste drobnosti, ktere v porovnani s casem venovanym vyvoji a vyrobe modelu predstavuji zanedbatelne casove polozky (v rad minut az desitek minut), ale ktere maji na rozhodovani zakaznika taky zasadni vliv.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod vlk30 » úte 14 úno, 2012 3:03 am

Michal Dalecký píše:
vlk30 píše:Pravda take je ze se k tomu stavi alespon celem.
To bych s takovou jistotou netvrdil. Od veletrhu Kuehn naprosto nulova komunikace a neodpovedeli na zadny z mych 5-ti mailu. Oficialni zprava na jejich webu take neni, oficialni stanovisko obchodnikum take ne, tomu se rika solidni pristup. :!:

V tom pripade se omlouvam vychazel jsem z vyjadreni p.D.S. ze se vse resi a bude v poradku.Ale musim priznat ze se to Kuehnovi co se tyka brejli zatim moc nepovedlo,no spis vubec az na hezkou skorapku.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Adam96 » ned 23 zář, 2012 3:28 pm

Pokud někteří máte doma brejle 750 088 od MTB a pokoušeli jste pátrat po jeho výskytu a marně, tak jeho osud máte zde: http://okounricni.rajce.idnes.cz/Ceska_ ... C02349.jpg
Naposledy upravil Adam96 dne ned 23 zář, 2012 8:15 pm, celkově upraveno 1
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Patrik Novák » ned 23 zář, 2012 5:25 pm

když nad tím tak přemýšlím , možná ho mám nafocenýho na poslední cestě , - odstavenýho v české lípě a děčíně
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Patrik Novák » ned 23 zář, 2012 5:34 pm

beru zpět , jsou tam 750 311, 397 , 753 391
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Adam96 » ned 23 zář, 2012 8:18 pm

Já jsem pátral po osudu předlohy mého brejlovce T478.3174 (roco http://okounricni.rajce.idnes.cz/Brejlo ... C02244.jpg ) A dopídil se toho, že r. 1993 ho zasáhl menší požár a v roce 2003 sešrotován v České Třebové, kde teď stojí 750 088. Anebo je to tento ? http://okounricni.rajce.idnes.cz/Ceska_ ... C02352.jpg bohužel jsem nikde nenašel číslo, ani na podvozku.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Tomáš » pon 24 zář, 2012 9:54 am

JBr píše:Mam brejlovce od vsech tri vyrobcu

Bohuzel vyber predloh modelu MTB se aktualne kryje s vyrobky velkoseriovymi, coz je taky jeden z kamenu urazu.



Naprosto souhlasím.Měl jsem možnost objednat modely všech tří výrobců.Nerozhodovala ani cena a ani jestli to je Němec,Rakušan,nebo Čech.Prostě jsem chtěl koupit,to co bude lahodit mému oku.V mém případě ČSD...Tak trochu jsem snil,že budu mít konečně prvotřídní model brejlovce v červené barvě se žlutým pruhem...Dle mého názoru naprostá klasika.Šel jsem proto ke svému dodavateli s tím,že určitě alespoň jeden z výrobců bude tuto verzi v ČSD mít.Jak jsem ale zjistil mám smůlu....Nevím jaké jsou technologické postupy,ale je problém červený model se žlutým pruhem označit jak ČD,který je,tak v ČSD ???? Navíc ČD verzi dělá jak Kuehn tak MTB :o..Kdybych tuto verzi ČD chtěl,tak po které sáhnu? No po té co bude skladem.Takže jsem se smířil,že tato mutace NENÍ...Přece,ale neodejdu s prázdnou...Tak další lákavá verze je celočervená verze...MTB,Kuehn i ROCO...bože proč?..zbytečně pak začínám spekulovat,která bude ta pravá,i když jsou všechny tři pořád celočervené....Vím,že od Kuehna jsem slyšel o celočervené verzi s čelním žlutým proužkem .HURÁ..nadšení bohužel trvá do doby,než mi obchodník oznámí,že tato verze se zatím nepovedla a není.Jak smůtné.Jenže já stojím stále na začátku.V zeleném provedení je to obdobné :o ...
Nejsem obchodník,ale kdyby,každý výrobce nabízel zcela jiné barevné provedení..a že jich není málo..tak mám doma už možná 6 lokomotiv,kšeft jsem udělal všem a všichni jsme spokojení.Takhle mám doma jednu (ženu taky :D ) a stále mi vrtá v hlavě zda-li tu pravou.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod _lt_ » pon 24 zář, 2012 2:33 pm

Adam Buchal píše:Já jsem pátral po osudu předlohy mého brejlovce T478.3174 (roco http://okounricni.rajce.idnes.cz/Brejlo ... C02244.jpg ) A dopídil se toho, že r. 1993 ho zasáhl menší požár a v roce 2003 sešrotován v České Třebové, kde teď stojí 750 088. Anebo je to tento ? http://okounricni.rajce.idnes.cz/Ceska_ ... C02352.jpg bohužel jsem nikde nenašel číslo, ani na podvozku.


Na té fotce je 753.265. Jak píšeš, tak předloha T478.3174 byla dodána z výroby do Liberce kde jezdila až do onoho roku 93 (potažmo i v depu Turnov). Poté již jen čekala na autogen v novém tisíciletí.

Tomáš: Přesně tak, mám stejný problém. S tím červeným se žlutým pruhem to není až tak strašný... samo domo úprava. Horší je to s tak četnou skupinou červených se žlutým pruhem na čele, ten je jen jako limitka a zatím se čeká. Já na svůj model čekám od prosince až bude vyroben. Nejhorší to je však s modelem 754. To dělá jen Roco a to pouze v bleskomodré a nebo v hnůjbrtu. Ty se nedají upravit vůbec, pokud tedy někdo nepůjde cestou přelakování celého modelu.
_lt_
 
Příspěvky: 162
Registrován: úte 19 čer, 2012 11:46 am

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod George V. » pon 24 zář, 2012 2:48 pm

...no a hlavně ho Roco dělá bez závěsek. Na ČSD verzi by museli udělat novou formu, protože musí být závěsky vcelku s písečníkama a strojovnou... Holt Roco TT. V H0 to bude jednodušší...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Tomáš » pon 24 zář, 2012 7:20 pm

_lt_ píše:
Adam Buchal píše:Já jsem pátral po osudu předlohy mého brejlovce T478.3174 (roco http://okounricni.rajce.idnes.cz/Brejlo ... C02244.jpg ) A dopídil se toho, že r. 1993 ho zasáhl menší požár a v roce 2003 sešrotován v České Třebové, kde teď stojí 750 088. Anebo je to tento ? http://okounricni.rajce.idnes.cz/Ceska_ ... C02352.jpg bohužel jsem nikde nenašel číslo, ani na podvozku.

Nejhorší to je však s modelem 754. To dělá jen Roco a to pouze v bleskomodré a nebo v hnůjbrtu. Ty se nedají upravit vůbec, pokud tedy někdo nepůjde cestou přelakování celého modelu.


JJO mám stejný názor.Tu 754 bych si i koupil v ČD,ale proboha co to je za modrou barvu.To je nějaká šmoulová :lol:
Dyť daleko víc je vidět tato blesková verze:
http://spz.logout.cz/foto2008/cd754045_r706luh_lp.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 24 zář, 2012 8:07 pm

Šmoulová taky dobrá - já bych chtěl tudle -

http://jefftt.rajce.idnes.cz/brejlovci_ ... 0_9891.jpg - ale né v tom stavu(zase bych třeba nemusel řešit problém z podvozkama) :lol: :lol:

a dvě ze šmoulí vesnice:

http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 54024a.jpg

http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 54024b.jpg
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod Adam96 » čtv 27 zář, 2012 11:26 am

_lt_ píše:
Na té fotce je 753.265. Jak píšeš, tak předloha T478.3174 byla dodána z výroby do Liberce kde jezdila až do onoho roku 93 (potažmo i v depu Turnov). Poté již jen čekala na autogen v novém tisíciletí.



Díky. Prošel jsem si v Třebové celou řadu brejláků, a docela srdcervoucí polhled na to, jak tam tyto krásné mohutné lokomotivy hnijou v křoví, jak je z nich vykradena měď, jak stěrače trčí do prázdna, prostě všechno.....
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Brejlovec MTB - srovnání s konkurencí

Příspěvekod rychlík » ned 04 lis, 2012 7:46 pm

V_Báňa píše:
MOL píše:No, já jsem si zase všiml, že cargo brejlovci chybí silentbloky :lol: A trochu mě zklamalo, že není pravé dvojočko, ale má jen zalepená vnitřní světla. Jinak na té 088, se mi ty silentbloky zdají nějaké malé...


Nejste sám, já jsem si tam všiml i jiných věcí :lol: a za zklamání že jsem kvuli vám neivestoval další peníze do fungl nové formy na pravé dvoučko s posunem světel o 0.3mm se velice omlouvám, jdu to napravit :lol: :lol: takže místo M240 bude pravé dvouočko.....spokojenost?
Beztak jsem už zaděláváním a zpětným vyjímáním záslepek dost riskoval že se forma při rozebírání poškodí a nebude nic.


A přijde někdy na řadu i M 240 s vozy ?
rychlík
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 24 dub, 2012 5:58 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků