POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomínky !

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod lajblt » úte 13 zář, 2011 4:57 pm

Ahoj Milane,

kupoval jsem model označený jako T478.3135. Typové označení na fotkách chybí kvůli chybnému potisku dodávaných tabulek. Budu se snažit sehnat jiné, určené pro T478.3xxx, pokud MTB dříve nedodá opravenou verzi. Jinak to šípové osazení čelních skel v "brejlích" je vidět dobře třeba na stránkách DS-MODELu: http://www.modelyasport.cz/m_T4783.html u fotky T478.3088. Stejně tak je tam vidět, že čelní skla jsou lichoběžníková, jak jsi psal.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod milan ferdián » úte 13 zář, 2011 5:00 pm

lajblt píše:Ahoj Milane,

kupoval jsem model označený jako T478.3135. Typové označení na fotkách chybí kvůli chybnému potisku dodávaných tabulek. Budu se snažit sehnat jiné, určené pro T478.3xxx, pokud MTB dříve nedodá opravenou verzi. Jinak to šípové osazení čelních skel v "brejlích" je vidět dobře třeba na stránkách DS-MODELu: http://www.modelyasport.cz/m_T4783.html u fotky T478.3088. Stejně tak je tam vidět, že čelní skla jsou lichoběžníková, jak jsi psal.


Takže vidím,že se shodneme na těch čelních skel.Stále ale nechápu,oč se jedná u hlavních nádrží.Dle výkresů a tvých foto je vše v pořádku.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Jacek » úte 13 zář, 2011 6:22 pm

milan ferdián píše:Dalším podkladem může být výkres T478.3 od Pavla Vika Příloha modelové železnice u časopisu ŽELEZNIČÁŘ 5/1982.Čelní skla jsou tvaru lichoběžník.

Problém je, že výkresům se většinou nedá věřit. O tom by mohl vyprávět např. autor leptané stavebnice T 478.1, když lozil po střeše s metrem v ruce :D .
Viz malé srovnání:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod milan ferdián » úte 13 zář, 2011 6:29 pm

Kdo chce může si přeměřit dle těchto údajů hlavní nádrž.Zdroj Motorová lokomotiva T478.3/Ing.Jiří Mizerovský
délka vlastní nádrže 3236mm
šířka vlastní nádrže 2970mm
výška vlastní nádrže 862mm
celková délka včetně písečníků cca3694mm
celková výška bez naftoznaku 1070mm
hmotnost hlavní nádrže bez písečníků 1767 kg
obsah palivové nádrže 2500 l
obsah vodní nádrže 3000 l
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod MOL » úte 13 zář, 2011 6:41 pm

No, jde o to, že lokomotiva 750.088 dostala nádrž z lokomotiv řady 754. Ta je mnohem kratší (absence vodní nádrže) a tudíž velmi nápadná (řada 754 má mezi podvozkem a nádrží písečníky, takže u 750/753 je tím pádem velká mezera mezi podvozky a nádrží...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod PaMi » úte 13 zář, 2011 8:00 pm

Pánové, život je plný kompromisů!!!
Mám ale dva dotazy:
1. zkoušel někdo sílu tahu v porovnání s ROCO?
2. kdy a v které kamenné prodejně si budu moci celou řadu brejlovců prohlédnout a koupit? Jaký je další marketingový plán prodeje?
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod radekkrupka » úte 13 zář, 2011 8:36 pm

Jacek píše:Viz malé srovnání:
Obrázek

S porovnáním fotky (byť v sebelepším ánfasu) a dvojrozměrným průmětem bych byl opatrný. To jak vypadá fotka je vždy zkresleno optikou, která neprovádí průmět na nárysnu nýbrž do ohniska.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod vlk30 » úte 13 zář, 2011 9:02 pm

Tak kolega George V. se dokonce domniva uplne spatne,vetsinou se vzdy lepe kritizuje nez neco vytvari .No nikdy neni vse bez chyb a neverim ze Kuehn bude naprosto bezvadny.Brejlovce budu mit od vsech pak asi bude nejlepsi porovnavat a ne z nejake fotky ci predserioveho modelu.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Colonel32 » úte 13 zář, 2011 9:11 pm

Tvar brýlí mi problémy ani tak nedělá, spíše mi vadí že občas docela podstříkává barva, na některých fotkách mi přijde že více než by u továrního modelu bylo vhodné. Ohledně cedulek bych ocenil, kdyby byly jako leptané doplňky rovnou dodávány i hvězdy a znaky ČKD, ale současně na modelu natištěny (a to i číslo lokomotivy), aby člověk modelově nezdatný nemusel nic lepit, a nebo naopak modelově zdatný si mohl udělat plastické detaily všechny.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Jacek » úte 13 zář, 2011 9:25 pm

radekkrupka píše:S porovnáním fotky (byť v sebelepším ánfasu) a dvojrozměrným průmětem bych byl opatrný. To jak vypadá fotka je vždy zkresleno optikou, která neprovádí průmět na nárysnu nýbrž do ohniska.

Nicméně je známý fakt, že výkresy lžou a někdy hodně. U motorových vozů 85x je na výkresech střecha plochá, v reálu kulatá. U tohoto výkresu je vidět třeba to zaoblení brýlí v dolních rozích, na fotce kulaté, na výkresu skoro hranaté, na tom optika nemá co zkreslit tak zásadním způsobem. Co ale s čím srovnat? Podle mě model s reálem. S výkresem určitě ne.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod airwar » stř 14 zář, 2011 5:24 am

Colonel32 píše:Tvar brýlí mi problémy ani tak nedělá, spíše mi vadí že občas docela podstříkává barva, na některých fotkách mi přijde že více než by u továrního modelu bylo vhodné. Ohledně cedulek bych ocenil, kdyby byly jako leptané doplňky rovnou dodávány i hvězdy a znaky ČKD, ale současně na modelu natištěny (a to i číslo lokomotivy), aby člověk modelově nezdatný nemusel nic lepit, a nebo naopak modelově zdatný si mohl udělat plastické detaily všechny.


Ano, ohkledně cedulek bych souhlasil, je čškoda že znaky ČKD jsou jen formou tisku, leptaná tabulka by jim slušela víc. Natištěné číslo lokomotivy bx taktéž mohlo být, i když nalepení tabulky považuji za triviální operaci za 10-15 sekund na které není co pokazit, tedy pokud člověk nepoužije nějaké nesmyslné agresivní lepidlo. Na tyhle drobnosti je ideální používat disperzní lepidla případně vodouředitelným akrylovým lakem.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 zář, 2011 7:07 am

Jacek píše:Nicméně je známý fakt, že výkresy lžou a někdy hodně. U motorových vozů 85x je na výkresech střecha plochá, v reálu kulatá.


Ikdyž to zde nepatří,Jacku nespletl jses? Motorové vozy řad 850 až 854 si teď před sebou prohlížím a na těch výkresech nikde plochou střechu nevidím .zdroj "Motorové vozy řad 850 až854/Jaromír Bittner/Gradis Bohemia/1999
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » stř 14 zář, 2011 7:20 am

no pokud jde o tabulky a znaky co by se měli lepit tak by je mohl vyrobit fi.Eduard hodně toho dělá pro jiny a mohli by být samolepící už na to mají technologii
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod Hříbek » stř 14 zář, 2011 3:24 pm

Tkadlec Jaroslav píše:no pokud jde o tabulky a znaky co by se měli lepit tak by je mohl vyrobit fi.Eduard hodně toho dělá pro jiny a mohli by být samolepící už na to mají technologii


Nechci nikomu brát iluze, ale ty tabulky, co jsou přiložený k Brejlovci (a jsou chybné), dělá zrovna firma Eduard!!! (na planžetě je to vyleptáno)
takže buď to zmastil sám Eduard, nebo mu dal Báňa špatné podklady.
Ale ať už to zmastil kdokoliv, svědčí to spíš o naprostém diletantismu a amatérismu, jelikož na popisy vozidel, ať už lokomotiv, nebo vozů
existují přece normy, ze kterých se dá vycházet.
Případně se dá na internetu vygůglit milion fotek se starým i novým označením hnacích vozidel.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

Příspěvekod pepiknemecek » stř 14 zář, 2011 3:37 pm

Tak trochu praxe. Měl jsem možnost vyzkoušet si model na vlastní kůži a jsem spokojený. Hlavně jízdní vlastnosti v analogu jsou výborné, hlučnost výrazně tižší než s podobnými modely co mám doma. Tažná síla v porovnání s jinými modely, vynikající!!! :shock:
model --- hmotnost modelu --- bandážované nápravy --- tažná síla*
Brejlovec MTB --- 205g --- 0--- 30g
Brejlovec MTB --- 205g --- 1x --- 66g
Brejlovec MTB --- 205g --- 2x --- 115g
V100 (Tillig) --- 99g --- 2x --- 28g
Hetkot (Tillig) --- 105g --- 2x --- 22g
Herkules (Kuehn) --- 191g --- 2x --- 75g
Sergej (Roco) --- 221g--- 2x --- 58g
*výsledky získány v kuchňských podnímkách. Modely zvedaly závaží pomocí kladky a zátěže na niti

Chybná nádrž bude na 088 vyměněna za správnou a tabulky se časem také podaří dotáhnot :wink:
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků