Stránka 2 z 2

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: stř 24 srp, 2011 9:09 pm
od vlk30
Me taky jezdi vsechny tri pary od Tilligu super tise mam 437.0,555.1 a ted tu posledni 555,ty dve prvni jsem kupoval cca pred rokem,zatim velka spokojenost.

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2011 7:18 pm
od HonzaS
Tak mi ta hlučnost u BR 56b pořád nedá a dělal jsem další pokusy.
Zjistil jsem, že vybrace/vrnění, které se pak přes převody přenáší do kolejí pocházejí od motorku (Mashima).
Zkusil jsem jej vysunout z převodů a držet ho při otáčení v ruce. Při nízkých otáčkách stále jemně vrní a právě tohlo "vrnění" se pak přenáší přes převody do kolejí a děla ten hluk/chroupání. Je to vlastně tím, jak kola "tlučou" do kovových kolejí.
Už jsem chtěl zkusit objednat jiný motor, když mne napadlo udělat ještě jednu věc. Zkusil jsem motorek napájet klasicky trafem FZ1 bez použití pulzní regulace. A ejhle, motorek si přestal příst a začal běžet jako po másle bez oněch vibrací. Po zpětné kompletaci a provozu bez pulzní regulace je provoz o mnoho tišší, nicméně sem tak se nějaký zvukový projev ještě ozve. Ten podle zkoumání konstrukce patrně pochází z nedopružené 1 a 4 nápravy - nejsou poháněné, mají velkou vertikální vůli a mají tendenci po koleji poskakovat a tím na ní klepat.

Takže můj závěr je, že tomuto modelu nesvědčí pulzní regulace :(. Zajímalo by mne, zda ti co psali, že jejich loko je v pohodě používají pulzní regulaci či nikoliv. Když ano, pak je to možné jen vada několika ks, které pár šťastlivců včetně mne vlastní :( a možná by tedy pomohla jeho výměna.

Další věcí, která má vliv na hlučnost a přenos vibrací je posun šneku(vlastně první převod na ozubená kola) na hnací hřídeli motorku.

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2011 5:03 am
od Trainmaniak
Když jsem model koupil, používal jsem jen trafo FZ1. Navíc u mého modelu jsou hnané všechny 4 nápravy. Chroupá to taky a to celkem dost. Takže to alespoň v mém případě není ani pulzákem, ani dvěma zmiňovanými nehnanými nápravami.

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 24 úno, 2012 8:43 pm
od peter_vy
Mne sa drnčanie na mojej 437.0 podarilo eliminovať dodatočným namotovaním originálneho pružiaceho pliešku (č. 201611) nad poslednú nápravu, ktorý tam podľa "partlistu" mal byť už namontovaný, ale nebol (bol iba na prvej náprave). Či tam naozaj je sa aj bez rozoberania zistí tak, že v polohe "na chrbte" náprava mierne pruží. Teraz je to už iná prevádzka! Pred tým so záťažou v oblúku a stúpaní som myslel, že každú chvíľu musí nejaké to kolečko z mašiny už-už vypadnúť - také pazvuky to vydávalo.

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 24 úno, 2012 8:58 pm
od olik
Jedna dobra zprava
Tillig jiz neprodukuje BR 56 a br 86 z duvodu prepracovani pojezdu ,kotel se ale predelavat zni dodatek....a pry to bude do konce roku bylo psano v Club Actuelu č1 2012
Take pisi ze v BR 81 a BR 92 bude jiny motor....
Takze se nechame prekvapit co zavratneho se stane :roll:

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2012 12:50 pm
od HonzaS
K té BR 81 a BR 92 bude jiny motor....tam by to chtělo předělat i systém převodů.
Nedávno jsem musel poslat tento model zpět na reklamaci. Rezonance v převodech zpomalovala vlastní jízdu loko.
Docela mi vadí, že výrobky v řádech tisíců korun mají takovéto základní nedostatky. To je už druhá loko od Tilliga, kde je problém s jízdou, což myslím u modelu je základní požadavek a snad i předpoklad :(

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 21 dub, 2012 4:55 pm
od Oskar
Vyřešil jsem to stejně jako " peter_vy ", jen plíšek jsem vyrobil ze sběracího plíšku k osvětlení vozů Y od BTTB. Hlučnost zmizela jen se při minimálních rychlostech mírně pohupuje. Spokojenost. :D .

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: čtv 14 srp, 2014 9:31 pm
od peter_vy
Keďže som nebol celkom spokojný s tým, že u mojej 437 nie sú hnané všetky nápravy a celý stroj sa pri jazde pohupoval, tak som na krajné nápravy doplnil ozubené kolesá 15z. Medzinápravové ozubené kolesá tam už boli! Keď už som to mal celé rozobrané, tak som prispájkoval na medzinápravové zberače prúdu vodiče (tak ako Radek Strnad u 455.2) a prepojil som ich s plošným spojom - tak sa aspoň zlepšil zber prúdu. Ešte ju plánujem troška dovážiť vpredu v dýmnici a vo válcoch a vzadu pod strechou (a možno aj behúň). Jazda sa touto úpravou skultúrnila a skľudnila ale pohupovanie zostalo - zistil som totiž, že všetky nápravy sú nevycentrované (stranovo hádžu) - toto bude ešte treba niekedy tiež doriešiť.

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 16 srp, 2014 11:21 am
od peter_vy
Keďže problém s pohupovaním bol z väčšej časti spôsobený voľným uložením krajných náprav, tak som ho čiastočne vyriešil zmenou pozície prítlačných plechov na krajných nápravách tak, aby nápravy boli tlačené do rámu a nie ku koľajniciam. jazdu to zase o kúsok zlepšilo. Takže už zostáva len menšie pohupovanie spôsobené hádzajúcimi nápravami - to snáď tiež niekedy vyriešim.

Re: BR 56Tillig - hlučnost pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 30 srp, 2014 7:06 pm
od peter_vy
Dnes som konečne dostal náladu zasa sa na pojazd pozrieť. Doladil som uhol natočenia kolies na krajných nápravách voči sebe (cca 90st.) a voči pridanému ozubenému kolesu (15z). Teraz pojazd chodí pekne a hlavne bez pohupovania. Dokonca aj prítlačné plechy na krajné nápravy som dal do pôvodnej polohy. Tak už som s ním konečne spokojný! Len stále akosi nepochopím prečo to Tillig u 437 nevyriešil už z výroby :-( ale u 455.2 to už urobil s pohonom všetkých náprav.