Tak mi ta hlučnost u BR 56b pořád nedá a dělal jsem další pokusy.
Zjistil jsem, že vybrace/vrnění, které se pak přes převody přenáší do kolejí pocházejí od motorku (Mashima).
Zkusil jsem jej vysunout z převodů a držet ho při otáčení v ruce. Při nízkých otáčkách stále jemně vrní a právě tohlo "vrnění" se pak přenáší přes převody do kolejí a děla ten hluk/chroupání. Je to vlastně tím, jak kola "tlučou" do kovových kolejí.
Už jsem chtěl zkusit objednat jiný motor, když mne napadlo udělat ještě jednu věc. Zkusil jsem motorek napájet klasicky trafem FZ1 bez použití pulzní regulace. A ejhle, motorek si přestal příst a začal běžet jako po másle bez oněch vibrací. Po zpětné kompletaci a provozu bez pulzní regulace je provoz o mnoho tišší, nicméně sem tak se nějaký zvukový projev ještě ozve. Ten podle zkoumání konstrukce patrně pochází z nedopružené 1 a 4 nápravy - nejsou poháněné, mají velkou vertikální vůli a mají tendenci po koleji poskakovat a tím na ní klepat.
Takže můj závěr je, že tomuto modelu nesvědčí pulzní regulace
. Zajímalo by mne, zda ti co psali, že jejich loko je v pohodě používají pulzní regulaci či nikoliv. Když ano, pak je to možné jen vada několika ks, které pár šťastlivců včetně mne vlastní
a možná by tedy pomohla jeho výměna.
Další věcí, která má vliv na hlučnost a přenos vibrací je posun šneku(vlastně první převod na ozubená kola) na hnací hřídeli motorku.