Stránka 1 z 2

Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: čtv 07 črc, 2011 1:46 pm
od lajblt
Ahoj všem,

rád bych se zeptal, zda má někdo zkušenosti se stavbou dvojité kolejové spojky jiné než od Tilliga? Nevyhovuje mi osová vzdálenost kolejí (jsou moc daleko) ani úhel odbočení (všude jinde používám EW3). Jedinou alternativu, kterou jsem našel, je Peco HOm, kdy jde sestavit DKS ze čtyř výhybek 10o a křižovatky 20o (případně lze výhybky nahradit angličany, což bude můj případ). TT-Filligran má teprve prototyp a kdoví, kdy bude.

Možnost, že bych si něco postavil sám při mé šikovnosti nepřichází v úvahu. :cry:

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: čtv 07 črc, 2011 2:08 pm
od romino
ono by šlo ju poskladať aj z tých EW3, ale by si musel urobiť stredové kríženie doma s pomocou pražcov z plošákov. To by nemusel byť taký problém, to kríženie nieje až tak moc náročné.

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: čtv 07 črc, 2011 2:41 pm
od lajblt
To jo, ale 2 z těch 4 výhybek budou angličany a ty už si fakt nevyrobím. :( 12o angličana jsem viděl jen od Bema v HOm, ale toho asi u nás neseženu.

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: čtv 07 črc, 2011 4:29 pm
od lachttan.bastr
Ono v TT bohužel "chybí" spousta věcí. :(

Ale ke kolejivu, 12° angličana nabízel Krüger. Snad by se dal sehnat přes TT-model, protože majitelka mi jej osobně nabízela loni v Leuně. Občas jezdí i na burzu do Prahy, ale to je asi na dlouhé lokte.

Možná by to ufachčil i český výrobce kolejiva. Ale na dotaz "kdy bude 12° angličan?" odpověděl klasickým "Obraťte se na mého tiskového mluvčího", načež ukázal fotku syna, který vzhledem k věku na vše jen kadil. :D

Jinak viděl jsem takové křížení, resp. celou spojku na tišťáku. Ale to bylo ve skyťáku a ještě z EW1. (Jiné tehdy ještě nebyly.) Ale myslím, že je to návrh, potažmo inspirace pro výrobce.

Zajímavou geometrii kdys nabízel JATT. V posledním :?: katalogu 2000 nabízí [Doppellkreuzungweiche, 220 mm, 12°], totéž i jako prostý kříž. Výhybky 161 mm, 12°. Na obr. to vypadá jako s dělenýma jazykama a`la EW1. :( Patrně od firmy Krüger, s výškou profilu 1,8 mm [Das Gleisprogramm haben wir den Firma Küger, Wetzlar übernommen. Die Profilhöhe ist 1,8 mm, die Hertzstücke sind polarisierbar.] Termín dodání mají psán na 2 qartál. (Kolejivo). Naposledy v katalogu 2007 již firma JAGO nabízí hlavně výhybky 14; 12; 9,5 a dokonce 7° s R 380 - 1700 mm. A to jednoduché, dvojité, tj hrotnice ještě před srdcovkou v odbočné větvi. Trojcestné, obloukové, i jednostranný angličan. Klasický samozřejmě také. V ceníku 2007 od cca. 28 - 65 €. Nikdy jsem nic neviděl :cry: a v dalších katalozích už nic není. :(

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: čtv 07 črc, 2011 4:37 pm
od miroslav lengyel

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: čtv 07 črc, 2011 8:36 pm
od lajblt
Tak jsem se posunul zase o kousek dál:

Bemo vyrábí v HOm následující sestavu dvojité kolejové spojky navrženou i pro náhradu jednoduchých výhybek angličany:

4216000 - křižovatková výhybka zkrácená pro kolejovou spojku
4208000 - jednoduchá výhybka pravá 12o/R515 mm zkrácená pro kolejovou spojku
4209000 - jednoduchá výhybka levá 12o/R515 mm zkrácená pro kolejovou spojku
4217000 - středový díl DKS (křižovatka 24o + rovné koleje)

Všechny díly používají kolejivo Code100, takže spolupráce s běžným kolejivem by měla být bez problémů. Tato sestava se dá pořídit cca za 4000,- Kč, zdá se, že i v Čechách. Pokud někdo chce jen DKS, pak je to 4214000 (4x zkrácená výhybka + středový díl). Lze použít i nezkrácené díly, ale tohle vypadá daleko lépe.

TT-Filigran plánuje obdobnou sestavu na 3. čtvrtletí, ale angličan je teď k mání jen na dřevěných pražcích za 150 Eur a to je pro mě už jaksi mimo. :(
Nemáte někdo geometrii TT-Filigran pro WinTrack? Na stránkách výrobce jsou sice rozměry, ale ne úhly (úhel obloukové výseče).

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: sob 09 črc, 2011 11:20 am
od radekkrupka
A nevadí ti, že u HOm budou nějak divně vypadat ty pražce? Nebo to hodláš kuchat?

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: sob 09 črc, 2011 2:36 pm
od lachttan.bastr
radekkrupka píše:A nevadí ti, že u HOm budou nějak divně vypadat ty pražce? Nebo to hodláš kuchat?


Taky jsem na to koukal. ale budeš-li dělat věrný model stanice ČD(ČSD, ŽSR...) tak to zarostlé v trávě nebude poznat :D
No, když se to pěkně zaštěrkuje...

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: ned 10 črc, 2011 4:09 pm
od busta
Trocha šikovnosti je treba, ale dá sa pekne urobiť práve zo 4ks EW3 (2x pravá a 2x ľavá). Len si ich treba nakresliť, prilepiť na podklad a rozrezať. Následne povymieňať koľajnice nech nie sú delené v mieste rezu. A dôležitá je presnosť a trpezlivosť. Osová vzdialenosť 43mm. Foto ti pošlem a môžeš ho zverejniť.
Nechce sa mi registrovať niekde aby som ukladal foto.

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: ned 10 črc, 2011 8:24 pm
od lajblt
Se souhlasem Michala Gáboríka zvěřejňuji foto jím vyrobené DKS postavené ze čtyř EW3. Teda pánové, klobouk dolů, hluboce smekám (foto 1). Tohle bohužel nevyrobím.

Osobně stále váhám mezi zhlavím postaveným čistě z Bemo HOm (dvojitá kolejová spojka - 2 výhybky obyčejné + 2 angličany), mixem ze 2 EW3 a upravené DKS Bemo (2 výhybky a 1 angličan), nebo zhlaví ze 6 EW3 a 1 Bemo angličana. Vyskytují se vůbec dnes ještě angličany na hlavní koleji? Vím, že určitě ne tam, kde se jezdí víc než 100 km/h (max. rychlost na křiž. výhybkách).

Přikládám 2 obrázky, jak by to mělo vypadat. Délka modulu je 100 cm (max.). Rád bych, aby všechny koleje (kromě vedlejší tratě, tam to fakt nezlomím) přecházely rozhraní kolmo a oblouky neměly poloměr menší než 800 mm.

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: ned 10 črc, 2011 8:55 pm
od Jarda H.
busta píše: ... Nechce sa mi registrovať niekde aby som ukladal foto.


Nemusíš se nikde registrovat ! Fotku můžeš dát do přílohy svého příspěvku tady a je to ! Jenom ji nenechávej "velkou" ....

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: pon 11 črc, 2011 4:38 am
od busta
Ešte pozor na geometriu! EW3 sú 12° a tillig nevyrába angličana 12°, aby si ho napojil na celé zhlavie. Aj to je potrebné vyrobiť alebo použit všetko 15°.
PS: modeluješ 80.roky a angličan bol typický.

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: pon 11 črc, 2011 10:16 am
od vojtas
DKW Baseler-12°...

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: pon 11 črc, 2011 10:28 am
od Lubomír Dudek
Tato výhybka se asi na ČSD moc nehodí. Nebo lžu?? :wink:

Re: Dvojitá kolejová spojka

PříspěvekNapsal: pon 11 črc, 2011 11:36 am
od lajblt
Jednak se na ČSD tyhle výhybky prakticky nevyskytují, druhak má úhel odbočení taky 15o - Tillig to uvádí na svých stránkách.