Ono v TT bohužel "chybí" spousta věcí.
Ale ke kolejivu, 12° angličana nabízel Krüger. Snad by se dal sehnat přes TT-model, protože majitelka mi jej osobně nabízela loni v Leuně. Občas jezdí i na burzu do Prahy, ale to je asi na dlouhé lokte.
Možná by to ufachčil i český výrobce kolejiva. Ale na dotaz "kdy bude 12° angličan?" odpověděl klasickým "Obraťte se na mého tiskového mluvčího", načež ukázal fotku syna, který vzhledem k věku na vše jen kadil.
Jinak viděl jsem takové křížení, resp. celou spojku na tišťáku. Ale to bylo ve skyťáku a ještě z EW1. (Jiné tehdy ještě nebyly.) Ale myslím, že je to návrh, potažmo inspirace pro výrobce.
Zajímavou geometrii kdys nabízel JATT. V posledním

katalogu 2000 nabízí [Doppellkreuzungweiche, 220 mm, 12°], totéž i jako prostý kříž. Výhybky 161 mm, 12°. Na obr. to vypadá jako s dělenýma jazykama a`la EW1.

Patrně od firmy Krüger, s výškou profilu 1,8 mm [Das Gleisprogramm haben wir den Firma Küger, Wetzlar übernommen. Die Profilhöhe ist 1,8 mm, die Hertzstücke sind polarisierbar.] Termín dodání mají psán na 2 qartál. (Kolejivo). Naposledy v katalogu 2007 již firma JAGO nabízí hlavně výhybky 14; 12; 9,5 a dokonce 7° s R 380 - 1700 mm. A to jednoduché, dvojité, tj hrotnice ještě před srdcovkou v odbočné větvi. Trojcestné, obloukové, i jednostranný angličan. Klasický samozřejmě také. V ceníku 2007 od cca. 28 - 65 €. Nikdy jsem nic neviděl

a v dalších katalozích už nic není.
