vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod MarekD » sob 22 lis, 2014 2:27 pm

Nemáte někdo katalog tilig TT? Potřebuji znát úhel srdcovky u výhybky EW1

Díky
MarekD
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 26 čer, 2011 10:42 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod rawen » sob 22 lis, 2014 3:03 pm

rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod MarekD » sob 22 lis, 2014 3:46 pm

rawen píše:http://lokopin.wz.cz/kolejivo/geometrie/geo.htm

Tam úhel srdcovky neuvádí :-/ nevíte někdo kde ho co nejpřesněji zjistit?
MarekD
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 26 čer, 2011 10:42 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod sidlo » sob 22 lis, 2014 5:09 pm

V katalogu je velmi přesně popsaná geometrie. Podle mě po chvilce počítání se to dá zjistit úplně přesně.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod radula63 » pon 24 lis, 2014 3:48 pm

MarekD píše:Nemáte někdo katalog tilig TT? Potřebuji znát úhel srdcovky u výhybky EW1

Díky

Úhel srdcovky je totožný s úhlem odbočení.
Dle katalogu se uvádí úhel 15 stupňů. Úhel odbočení je u EW1, EW2, K1, DKW, DKW II a IBW totožný, tj. už zmíněných 15 stupňů. Pouze EW3 má 12 stupňů.
Krásně je to vidět http://lokopin.wz.cz/kolejivo/geometrie ... ybky_1.htm - kde od hrotu jazyku po srdcovku je u EW1 rádius R353/15st. = R22, ten končí na srdcovce a dále je 36,5mm rovné koleje = G5.
Naposledy upravil radula63 dne pon 24 lis, 2014 3:54 pm, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod MarekD » pon 24 lis, 2014 3:53 pm

radula63 píše:
MarekD píše:Nemáte někdo katalog tilig TT? Potřebuji znát úhel srdcovky u výhybky EW1

Díky

Úhel srdcovky je totožný s úhlem odbočení.
Dle katalogu se uvádí úhel 15 stupňů. Úhel odbočení je u EW1, EW2, K1, DKW, DKW II a IBW totožný, tj. už zmíněných 15 stupňů. Pouze EW3 má 12 stupňů.


Díky za potvrzení! Dnes jsem to měřil a vážně tomu tak je, nechal jsem si udělat takovou vychytávku na broušení kolejnic dle ferdy tak uvidíme jak s tím ty srdcovky půjdou :)
MarekD
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 26 čer, 2011 10:42 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod sidlo » pon 24 lis, 2014 5:41 pm

radula63 píše:Úhel srdcovky je totožný s úhlem odbočení.


Obecně to není pravda. Tady to platí pouze pro výhybku TT EW1, protože od srdcovky dál vede pouze přímá kolej. Pro výhybku EW2 to neplatí.

Pro výhybku EW2 platí:
poloměr odbočení 631 mm
vnější kolejnice 637 mm
vnitřní kolejnice 625 mm
úhel odbočení vnější kolejnice v místě křížení s rovnou vnitřní kolejnicí α = arccos(625/637) = 0,1944106501 rad = 11,1389097456°

Pro EW2 je úhel odbočení na srdcovce 11,1°, přestože celá výhybka má úhel odbočení 15°.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod 6LenkaPe » čtv 01 led, 2015 9:32 am

Pořídil jsem si 9 kusů flexi výhybky EW3 a chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s Motorickým přestavníkem Tillig - nové provedení, Tillig 86112. Hlavně se mi jedná o funkčnost a spolehlivost přestavníku. Přehazování polarity srdcovky.http://6lenkape.rajce.idnes.cz/Vyhybky/#IMGP1112.jpg


Petr Mrazčinský
6LenkaPe
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 26 srp, 2010 7:00 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod pavel47 » čtv 01 led, 2015 2:08 pm

Používám Tilligy a želvy (Tortoise Circuitron). Tilligy jsou hlučný, dost blbě se montují pod výhybky, ale jsou celkem spolehlivý. Želvy jsou tiché, skoro neslyšné, spolehlivé a velice dobře se montují pod kolejiště. Tilligy bych už nikdy nekupoval.
Přílohy
PA160582.JPG
pavel47
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 06 srp, 2011 9:12 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod mpinta » ned 29 bře, 2015 6:04 pm

Stavba výhybek Tillig - článek z 29.3.2015.
Jak na stavebnice Tillig 83420.
Nový článek na staré téma snad odstraní ty dokola omílané problémy. (I když pochybuji... :D )

http://lokopin.wz.cz/body.php/kolejivo/ ... ebnice.htm
Edit:
... a také
http://lokopin.wz.cz/body.php/kolejivo/ ... pojeni.htm
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTmili » čtv 30 bře, 2017 3:49 pm

Je to pro mě s podivem, ale je to tak. Vcelku mě překvapilo s jakou vervou se někteří kolegové "obuli" do Kuehna za to, že u výhybek u kterých je psáno "S napájenou srdcovkou" není zaručeno napájení křídlových kolejnic. To bylo hesel o nekvalitní výrobě, nulové výstupní kontrole a mnohem víc. Ti stejní jedinci naopak téměř vynášeli do nebes Tilliga a jeho přepracované EW1 za odlévanou srdcovku s tím, že tam budou i křídlové kolejnice mít 100% napájení. No to možná mají, to je hezké, ale ouha, soudruzi z NDR udělali chybu. A ne malou.
Totiž možná na EW1 už je chyba napavená, netuším, ty nemám, ale koupil jsem si trojcestnou výhybku a na ní jsou stejné odlévané srdcovky. A vzhledem k tomu, že výhybku mám z manipulační koleje do depa, zkusil jsem průjezdnost s párou řady 555.0 od Tilliga. No a stalo se to, že vždy poslední spřažené dvojkolí se zasekne mezi hrotem srdcovky a křídlovou kolejnicí, prostě se nevejde. Vpodstatě to znamená, že je výhybka pro tyto lokomotivy do odbočky nesjízdná. Schválně to někdo zkuste i pokud máte EW1 s novou srdcovkou, ale předpokládám, že situace bude stejná.
Tak co mudrcové, je lepší nemít napájenou jednu křídlovou kolejnici ale moct po výhybce jezdit ve všech směrech s čímkoliv, nebo radši mít napájené vše (snad i včetně té 2mm díry k hrotu srdcovky) ale jezdit jen po rovné nebo jen s některými vozidly?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vyhybky Tillig trojcestná

Příspěvekod RSC » pát 31 bře, 2017 7:33 am

TTmili píše:Totiž možná na EW1 už je chyba napavená, netuším, ty nemám, ale koupil jsem si trojcestnou výhybku a na ní jsou stejné odlévané srdcovky. A vzhledem k tomu, že výhybku mám z manipulační koleje do depa, zkusil jsem průjezdnost s párou řady 555.0 od Tilliga. No a stalo se to, že vždy poslední spřažené dvojkolí se zasekne mezi hrotem srdcovky a křídlovou kolejnicí, prostě se nevejde. Vpodstatě to znamená, že je výhybka pro tyto lokomotivy do odbočky nesjízdná. Schválně to někdo zkuste i pokud máte EW1 s novou srdcovkou, ale předpokládám, že situace bude stejná.
Tak co mudrcové, je lepší nemít napájenou jednu křídlovou kolejnici ale moct po výhybce jezdit ve všech směrech s čímkoliv, nebo radši mít napájené vše (snad i včetně té 2mm díry k hrotu srdcovky) ale jezdit jen po rovné nebo jen s některými vozidly?


Mám jen tu trojcestnou a také do depa (nalepenou na kolejišti). EW 1 nemám a nechci mít a co mně na nich vadí (kromě délky, ale proto jsou) jsou dělené jazyky, což je zásadní konstrukční chyba jak je to nepřesně uděláno, uchyceno a odlito - myslím jazyky, takže k různým drobným problémům v jízdě není daleko... ale je třeba to řešit hned a doladit za tillig. Mám obloukových několik a silně zvažuji, že vypiluji pruty tak, abych dělené jazyky odstranil, tam, kde mne to bude štvát... Ano, ty jazyky jsem dost ladil, aby vše jezdilo a pěkně se navztekal. Takovou vyhybku si již nikdy nekoupím.

Také bych ocenil trojcestnou v delším provedení. Bohužel.... Takže jsem neváhal, z důvodu toho, že jednu tuto trojcestnou mám a lokomotiv 555 několik. Konstatuji, že u mne se to neděje, že by se něco zaseklo... Mohu říci, že hladký průjezd je na hraně a možná si jehlový pilníček trošku přijde na své, ale zatí ne. Takže to není problém každého a otázkou je, kde je...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTmili » pát 31 bře, 2017 8:09 am

No zajímavé, ale vzhledem k tomu že mi to dělají všechny provozní pětiosé páry které mám (2x BR50 a 1x 555, další je rozebraná kvůli rozpadlému kovovému rámu) tak si nemyslím že by problém byl v lokomotivách. Prostě při každém průjezdu odbočkou se už poslední okolek spřažené nápravy nesrovná mezi srdcovku a křídlovou kolejnici, a okolek se vyšplhá na srdcovku. Lokomotiva to projede, ale je to takové nahraně, a s velkým skokem.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod j p » pát 31 bře, 2017 9:33 am

Trojcestna vyhybka v delsim provedeni existuje od jineho vyrobce. Ta je vsak vyrazne drazsi.

Co se tyce problemu 555.0 na kratke trojcestne vyhybce od Tilliga, tak predpokladam, ze chyba je v neinformovanosti. Ta vyhybka neni vhodna pro 555.0, protoze jeji polomer oblouku je mensi nez je nejmensi dovoleny polomer pro 555.0 podle NEM 111 - byt je to jen o par milimetru (a zaroven vyrazne mensi, nez minimalni doporuceny polomer). Zakony geometrie plati pro vsechny. A tak se pri vyrobnich tolerancich vyhybky muze stat, ze jednu vyhybku ta masina projede a jinou ne. Reseni jsou dve:
1. mirne rozsirit rozchod oblouku vyhybky. Ale opatrne, protoze se muze stat, ze se to potom nebude libit dvounapravovym vozum.
2. zuzit/odstranit okolky vnitrnich dvojkoli lokomotivy - tak jako u skutecne lokomotivy.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTmili » pát 31 bře, 2017 10:41 am

Bez přihlédnutí k NEM 111 (protože podle ní vlastně nic co je na normálních kolejištích nemůže fungovat), ale pouze s přihlédnutím ke geometrii výhybky a doporučení výrobce, má jakákoliv pětinápravová lokomotiva od Tilliga ještě 43mm k dobru. Uváděný minimální poloměr co projede je 310mm (v praxi zvládá i méně, kolem 300mm), a poloměr odbočné koleje v Tilligových výhybkách je 353mm (platí pro EW1 a trojcestnou výhybku). Takže čemu tedy věřit?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků