vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Bald » ned 07 říj, 2012 3:59 pm

Ano, zapoměl jsem. Táta fotil cestou do Kieva výměnu podvozků na hranicích, máti kolem něj držela záclonku, znám to jen z vyprávění. Za to už by ho asi fakt zavřeli :D . Bohužel, ty fotky jsou kdo ví kde. Ale to už jsme odbočili... :wink:
H0, ep. II-VI: DRG, DR, DB, MÁV, PKP, RŽD
USA
Digitrax - SCFXD8 Super Chief Xtra 8 Amp Duplex Radio
Uživatelský avatar
Bald
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte 05 led, 2010 1:24 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tomáš » úte 09 říj, 2012 4:52 pm

Může mi někdo říct co je toto za vyhybky TT ??Jeto nějaký mezičlánek BTTB Tilig? Nebo Pilz?..někde jsem slyšel,že cosi takovýho vyráběli i Maďaři.
http://aukro.cz/tt-vyhybka-i-profil-ele ... 56762.html
V každým případě jsem ještě nikdy nic takovýho neviděl.Zaujalo mě i to,že i když jde o poměrně malou a ostrou Vyhýbku jsou jazyky (aspoň to tak vypadá) v celku a přesto to ovládá el.magnet.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod paveltt » úte 09 říj, 2012 5:19 pm

Vyhybky dělal výrobce v Maďarsku,dovážel je p.Dvořáček.Dělali i kolejivo.Někde na netu byla informace,že to měl být Pilz a výroba se neuskutečnila.Pak to začal dělat výrobce v Maďarsku.Jazyky jsou v celku a u srdcovky byly přichyceny na plastovou destičku,která je pohyblivá.Znalejší (nebo majitelé) třeba doplní.
paveltt
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř 27 led, 2010 6:56 pm
Bydliště: Pod Javořicí

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod radula63 » úte 09 říj, 2012 5:49 pm

Tak za :
1) Výrobce - Maďaři, dováželi to do Peček.
2) Velice omezená geometrie -přestože vychází z geometrie plechového kolejiva BTTB, tak k dispozici byly pouze výhybky levá a pravá, Rovná 228mm a 114mm, oblouk r=286mm 45st. a 22,5st. - toť vše. Podle mne dostupných informací se už nevyrábí.
Profil kolejiva je skoro stejně vysoký jako Tillig, má však o něco širší patu kolejnice a spojky Tilliga nelze použít (pouze je rozevřít a horko těžko narvat)
3) Jelikož jsem je měl na svém starém kolejišti (přestavba někdy v letech okolo roku 2000) - vzhledem k geometrii je vhodné na přestavbu kolejiště s plechovými kolejemi, jelikož má stejnou geometrii, bohužel né sortiment (jak jsem popsal výše). Provoz modelů na nich je bezproblémový, ale méně vydrží než Tillig (slabá vrchní vrstva a po častějším ježdění se začala ošoupávat či loupat a místo stříbrné barvy lezla barva mědi a bylo nutno čím dál častěji čistit koleje).
4) Přestavníky výhybek maďarského výrobce nemají koncové vypínání ani žádnou kontrolu polohy výhybky (lze nahradit přestavníky BTTB/Tillig). Avšak, tyto přestavníky s oblibou používám na přestavování EW1 Tilig - ovládání zespodu pod výhybkou. Na jejich plechový přestavovací mechanismus připájet špendlík a spolehlivě přestavuje EW1 i přes 1,5cm silný podklad.
5) Co se týče výhybek - Jazyky se pohybují společne a vcelku. Kloub uchycení je pod srdcovkou. Co je všek lepší než u EW1 Tilliga - jazyky dolehnou ke koleji 100% a "zajedou" do vybrání koleje a tudíž kolo nenaráží na hrot jazyka výhybky jako je tomu u EW1.
snimek 040.jpg

6) Profilové kolejivo zn. Pilz koupil Tillig a ještě donedávna (možná i dnes???)bylo na některém profilovém kolejivu Tillig byl na pražcích symbol Pilz. Pilz totiž výrobu původně zamýšleného kolejiva neuskutečnil a postavil jinou geometrii - tj. současnou geometrii Tillig.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod olik » úte 09 říj, 2012 6:24 pm

Jen jedna technicka
Pilz byl vlastněn p.Tilligem,a kdyz firmu BTTB odkoupil,přejmenoval to vše na firmu Tillig :roll:
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod radula63 » stř 10 říj, 2012 4:57 am

olik píše:Jen jedna technicka
Pilz byl vlastněn p.Tilligem,a kdyz firmu BTTB odkoupil,přejmenoval to vše na firmu Tillig :roll:

Aha, tak jsem zas o něco moudřejší. :wink:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Donatelli » stř 10 říj, 2012 3:39 pm

Historie je malinko jiná. Do roku 1989 existovaly dvě firmy. A sice Berliner TT bahnen a Pilz. Firma BTTB vznikla po zestátnění firmy Zeuke a Weghvert. Ta vyráběla klasické " U profil " kolejivo a sídlila v Berlíně na Storkower strase. Firma Pilz vznikla zestátněním firmy Fritz Pilz. Ta vyráběla profilové koleje ve velikosti HO. Ke konci roku 1987 ve spolupráci s BTTB vyvinuly profilové kolejivo i pro TT. Do prodeje se ale nakonec dostaly jenom části sortimentu.
Fa BTTB v roce 1990 zkrachovala ( pro cenový skok a orientaci modelářů na jiné nedostupné velikosti ). Firmu převzal Treunhand ( obdoba našeho fondu národního majetku ) a snažil se ji prodat. Nakonec firmu převzal Carlo Parisel, pojmenoval ji Berliner TT Bahn Zeuke Gmbh a začal s 60ti zaměstanci. I přes různé injekce od bank i tato společnost zkrachovala. Nakonec nový podnikatelský záměr předložil Hans Jűrgen Tillig a ten nakonec od Treunhandu společnost získal.
Fa Pilz sídlila v Sebnitz. Tu od Treunhandu získal H J Tillig. Jelikož chtěl najít uplatnění pro kolejivo TT snažil se spolupracovat s Pariselem na vývoji vozidel. Bohužel po čase zjistil že spolupráce není taková jakou si představuje. Založil si tedy firmu MaTTra. Její výrobky jsou především BR 218. Po krachu Parisela převzal BTTBZ. Vyvstal však logistický problém. Krátce před Pariselovým krachem vyhořela v Berlíně lakovna. Takže v Berlíně se vylisoval výlisek ve Zwickau se nastříkal, v Sebnitz se výrobek sestavil a do Berlína se odvezl k zabalení a expedici zpět do Berlína. Nakonec se v Sebnitz pronajali prostory na různých částech města a veškeré problémy skončili se zakoupením výrobních prostor v ulici Promenade.....
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod jamik22 » sob 17 lis, 2012 7:10 pm

Na webu Sebnitz je ofiko ohlášeno vylepšení vyhybek EW, EBW a DKW a lá trojcestná vyhybka. Dočkáme se tedy nejspíš kovových srdcovek! No vida, co dokáže konkurence. :D termín - příští rok.
jamik22
 
Příspěvky: 481
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod grexx » ned 17 bře, 2013 4:18 pm

Jaké máte zkušenosti s touto vyhýbkou TT TILLIG - DGV Dvoukolejné křížení 253,3mm/43,0mm, nezastavují se na ní vlaky? Dík všem za odpověď.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 17 bře, 2013 5:25 pm

Donatelli píše:Historie je malinko jiná. Do roku 1989 existovaly dvě firmy. A sice Berliner TT bahnen a Pilz. Firma BTTB vznikla po zestátnění firmy Zeuke a Weghvert. Ta vyráběla klasické " U profil " kolejivo a sídlila v Berlíně na Storkower strase. Firma Pilz vznikla zestátněním firmy Fritz Pilz. Ta vyráběla profilové koleje ve velikosti HO. Ke konci roku 1987 ve spolupráci s BTTB vyvinuly profilové kolejivo i pro TT. Do prodeje se ale nakonec dostaly jenom části sortimentu.
Fa BTTB v roce 1990 zkrachovala ( pro cenový skok a orientaci modelářů na jiné nedostupné velikosti ). Firmu převzal Treunhand ( obdoba našeho fondu národního majetku ) a snažil se ji prodat. Nakonec firmu převzal Carlo Parisel, pojmenoval ji Berliner TT Bahn Zeuke Gmbh a začal s 60ti zaměstanci. I přes různé injekce od bank i tato společnost zkrachovala. Nakonec nový podnikatelský záměr předložil Hans Jűrgen Tillig a ten nakonec od Treunhandu společnost získal.
Fa Pilz sídlila v Sebnitz. Tu od Treunhandu získal H J Tillig. Jelikož chtěl najít uplatnění pro kolejivo TT snažil se spolupracovat s Pariselem na vývoji vozidel. Bohužel po čase zjistil že spolupráce není taková jakou si představuje. Založil si tedy firmu MaTTra. Její výrobky jsou především BR 218. Po krachu Parisela převzal BTTBZ. Vyvstal však logistický problém. Krátce před Pariselovým krachem vyhořela v Berlíně lakovna. Takže v Berlíně se vylisoval výlisek ve Zwickau se nastříkal, v Sebnitz se výrobek sestavil a do Berlína se odvezl k zabalení a expedici zpět do Berlína. Nakonec se v Sebnitz pronajali prostory na různých částech města a veškeré problémy skončili se zakoupením výrobních prostor v ulici Promenade.....



Zajímavé
A jak do toho všeho zapadá firma Rokal z NSR?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 17 bře, 2013 5:32 pm

grexx píše:Jaké máte zkušenosti s touto vyhýbkou TT TILLIG - DGV Dvoukolejné křížení 253,3mm/43,0mm, nezastavují se na ní vlaky? Dík všem za odpověď.


Na to se nedá jednoznačně odpovědět. Toto křížení je cenově zvýhodněné 4ks EW1 + kříž K2 30st. Chce to pořádně propájet. Připojit drátky u všech choulostivých míst. Pokud máš místo postav si to z EW2 + kříž K1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod grexx » ned 17 bře, 2013 7:22 pm

Pokuď by to bylo s těch EW2 jaká by byla rozteč kolejí?
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 17 bře, 2013 7:49 pm

Přesnou odpověď ti neřeknu, ale možná ti pomůže tento obrázek
Přílohy
geometrie.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod busta » ned 17 bře, 2013 8:19 pm

grexx: Osová vzdialenosť pri použití EW2 je v tomto prípade 65,26mm.Z EW3 to ide tiež urobiť ale treba rezať, potom tam máš 43mm.
Přílohy
DSC_0349.JPG
busta
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Soptík » čtv 18 dub, 2013 9:52 pm

Zdravím, měl bych také dotaz.
Jdou použít Conrád přestavníky k EW2
Díky
Soptík
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17 pro, 2007 11:45 am
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků