Zdravím,
hlásím, že po dni otevřených dveří u Tilligů už i u mě začal jezdit jeden klikošlap a všem děkuji za doporučení.
Pokud jsou mezi vámi ti, co váhají, tak já říkám: jděte do ní.
Malá malilinkatá recenze :
Vzhled : Rozmístění popisů odpovídá skutečnému stroji, ale popisy na modelu jsou o něco větší (asi tak dvakrát
). Neznám přesně RAL barvy, které používá RailTrans, ale zdá se mi, že podle fotografií, co mám k dispozici, je modrá barva na modelu buď o odstín tmavší, nebo jeho předloha na slunci vyšisovala. Kabina strojvedoucího je v pohodě průhledná přes okna. V krabičce je i malý sáček s dolepy, které já osobně v provozu nevyužívám. A počítači nýtů mají smůlu, protože dolepy jsou vyvedeny v barvě černé a origo lokomotiva je má modré.
Jízda: Model jsem nechal zaběhnout čtvrthodinovou jízdou oběma směry. Na modelových kolejích a trafu FZ1 se rozjíždí již od stupně 0,5 a touto rychlostí naprosto bez problémů projede i výhybku EW1, což považuji za
vynikající výsledek. Model vydává za jízdy jenom takové jemné ševelení a
je zcela určitě tišší než jeho větší "ségra" V100, pokud jej tedy nevytáčíte na šestý stupeň. Model je úžasně zpřevodovaný do síly, maximální přepočtená rychlost je 57 km/h. Jízda je fakt pohodová.
Zátěžové zkoušky byly provedeny dvě : s nákladem pěti vozů typu Res/Rgs/2xSdgmns/Eas (první čtyři navíc loženy kontejnery výrobce PSK Modelbouw) neměla lokomotiva sebemenší problém ani v mém nemodelovém stoupání 5/100. Křest ohněm nastal při zátěži 2xBmto Kuehn + 3 Wapky. Zde došlo v počátku stoupání k prokluzu, ale když jsem sundal „nohu z plynu“, tak se lokomotiva chytla a zátěž vytáhla. Na druhou stranu musím říct, že Bmto od Kuehna jsou hodně přes normu a ani tilligovský Wapky nejsou co do hmotnosti žádný střízlíci. Nekamenujte mě, prosím, byla to jen zkouška, takovéto vlaky u mě pravidelně nejezdí
Ale musím tvrdit, že už tak dobré jízdní vlastnosti mohl výrobce ještě vylepšit přidáním bandáží na jednu nápravu. V100 tu samou zátěž zvládne jako nic.
Poslední zkouškou byl
dojezd výběhem z maximální rychlosti. To dělám tak, že rozjedu model na maximum a pustím ho do nenapájeného úseku. V této zkoušce klikošlap s ujetou vzdáleností 46 mm absolutně propadl, horší výsledek má jen 810 od Rubikonu. V100 ujede téměř 20 cm.
Modelu se dá vytknout absence kinematik nebo aspoň kyvného spřáhla. Dělat v současné době spřáhlo na drátek je podle mě zločin první kategorie, ale musím na druhou stranu říct, že spřahuje bez problémů. Čelní tříbodové osvětlení sice také funguje, ale vzadu se nic nečervená (mám na mysli „brzdová světla“
). A ouha – na svém kolejišti mám z prostorových důvodů na vjezdu do remízy oblouk o poloměru cca 290 mm a s tím si klikošlap taky neporadí – dojde k vyšinutí přední nápravy, která se ale na rovině sama vrátí do koleje. Soudruzi z NDR taky mohli napsat, že minimální průjezdný rádius je 310 mm.
Doufám, že jsem svou minirecenzí nikoho neurazil. Rozhodně nechci fušovat do řemesla zkušenějším kolegům a ani jsem se nedíval, jak to vypadá uvnitř. Držím se hesla „neopravuj to, co funguje“.