Klikošlap 716

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod boy.rough » čtv 28 dub, 2011 7:21 pm

Ahoj,
tak jsem si pořídil klikošlap 716 z elektrických vláčků :D .
Chci se zeptat téčkařů, kteří používají nové spřáhlo tillig, zda se vyplatí přezbrojit vozy i loko na tento nový typ i když třeba nechci kinematiku? Používáte někdo nové spřáhlo za strunku? Jaké jsou zkušenosti?
Děkuji, Olda.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 620
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod Eda1975 » čtv 28 dub, 2011 8:15 pm

boy.rough píše:Ahoj,
tak jsem si pořídil klikošlap 716 z elektrických vláčků :D .
Chci se zeptat téčkařů, kteří používají nové spřáhlo tillig, zda se vyplatí přezbrojit vozy i loko na tento nový typ i když třeba nechci kinematiku? Používáte někdo nové spřáhlo za strunku? Jaké jsou zkušenosti?
Děkuji, Olda.


Asi pošlu elektrickým vláčkům fakturu za to, jakou jsem jim udělal reklamu a ke všemu na konkurečním shopu 8)

Co se týče nového spřáhla (říkejme mu třeba "háček"), mám je na všech vozech a funguje v pohodě jak ve spojení KKK+KKK, tak ve spojení neKKK+KKK i neKKK+neKKK. Provoz je absolutně bez problémů. Pokud můžu soudit dle sebe, tak háček je spolehlivější než spřáhlo typu "očko" (nedochází téměř vůbec k rozpojení soupravy za jízdy). Má ale tu nevýhodu, že pokud je Tvou zálibou posun, tak asi narazíš. Vozy k sobě spřáhneš jen na absolutně rovném úseku a rovněž rozvěšování soupravy není to pravý ořechový.

Lokopin to má moc hezky popsáno na svých stránkách http://lokopin.wz.cz/

Kdesi jsem viděl i článek, který popisoval spřáhla od Zeuke přes očka, plastový LPH, háčky von Tillig a von Kuehn a Kadee, ale teď ho nemůžu najít :evil:
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod Jarda H. » pát 29 dub, 2011 6:39 am

Eda1975 píše: ..... Kdesi jsem viděl i článek, který popisoval spřáhla od Zeuke přes očka, plastový LPH, háčky von Tillig a von Kuehn a Kadee, ale teď ho nemůžu najít :evil:


Zřejmě jsi měl na mysli tenhle článek na Trainmánii : http://www.trainmania.info/clanky/sprah ... sti_tt.pdf
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod Eda1975 » pát 29 dub, 2011 11:29 am

Jarda H. píše:
Eda1975 píše: ..... Kdesi jsem viděl i článek, který popisoval spřáhla od Zeuke přes očka, plastový LPH, háčky von Tillig a von Kuehn a Kadee, ale teď ho nemůžu najít :evil:


Zřejmě jsi měl na mysli tenhle článek na Trainmánii : http://www.trainmania.info/clanky/sprah ... sti_tt.pdf



BINGO ! :D
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod j p » pát 29 dub, 2011 7:39 pm

Eda1975 píše:
Jarda H. píše:
Eda1975 píše: ..... Kdesi jsem viděl i článek, který popisoval spřáhla od Zeuke přes očka, plastový LPH, háčky von Tillig a von Kuehn a Kadee, ale teď ho nemůžu najít :evil:


Zřejmě jsi měl na mysli tenhle článek na Trainmánii : http://www.trainmania.info/clanky/sprah ... sti_tt.pdf


BINGO ! :D


Chybi tam sprahla Rokal, sprahla HP Products a sprahla TriAng - a samozrejme taky Arnold :)
Sprahla Kadee jsou tam zminena jen okrajove. Me se velice osvedcila pro modely americkych a kanadskych vozidel.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod boy.rough » ned 01 kvě, 2011 12:38 pm

Eda1975 píše:
boy.rough píše:Ahoj,
tak jsem si pořídil klikošlap 716 z elektrických vláčků :D .
Chci se zeptat téčkařů, kteří používají nové spřáhlo tillig, zda se vyplatí přezbrojit vozy i loko na tento nový typ i když třeba nechci kinematiku? Používáte někdo nové spřáhlo za strunku? Jaké jsou zkušenosti?
Děkuji, Olda.


Asi pošlu elektrickým vláčkům fakturu za to, jakou jsem jim udělal reklamu a ke všemu na konkurečním shopu 8)

Co se týče nového spřáhla (říkejme mu třeba "háček"), mám je na všech vozech a funguje v pohodě jak ve spojení KKK+KKK, tak ve spojení neKKK+KKK i neKKK+neKKK. Provoz je absolutně bez problémů. Pokud můžu soudit dle sebe, tak háček je spolehlivější než spřáhlo typu "očko" (nedochází téměř vůbec k rozpojení soupravy za jízdy). Má ale tu nevýhodu, že pokud je Tvou zálibou posun, tak asi narazíš. Vozy k sobě spřáhneš jen na absolutně rovném úseku a rovněž rozvěšování soupravy není to pravý ořechový.

Lokopin to má moc hezky popsáno na svých stránkách http://lokopin.wz.cz/

Kdesi jsem viděl i článek, který popisoval spřáhla od Zeuke přes očka, plastový LPH, háčky von Tillig a von Kuehn a Kadee, ale teď ho nemůžu najít :evil:


Ahoj,
fakturu el.vláčkům posílat nemusíš, již dlouho jsem po tomto stroji pošilhával :D . Původně jsem chtěl oranžovou verzi BR 106, ale stále se mi nedostávaly penízky. Tak jsem si počkal a myslím, že se mi to vyplatilo.
Ahoj.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 620
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod Eda1975 » stř 18 kvě, 2011 1:33 pm

Zdravím,

hlásím, že po dni otevřených dveří u Tilligů už i u mě začal jezdit jeden klikošlap a všem děkuji za doporučení.


Pokud jsou mezi vámi ti, co váhají, tak já říkám: jděte do ní.
Malá malilinkatá recenze :

Vzhled : Rozmístění popisů odpovídá skutečnému stroji, ale popisy na modelu jsou o něco větší (asi tak dvakrát :o ). Neznám přesně RAL barvy, které používá RailTrans, ale zdá se mi, že podle fotografií, co mám k dispozici, je modrá barva na modelu buď o odstín tmavší, nebo jeho předloha na slunci vyšisovala. Kabina strojvedoucího je v pohodě průhledná přes okna. V krabičce je i malý sáček s dolepy, které já osobně v provozu nevyužívám. A počítači nýtů mají smůlu, protože dolepy jsou vyvedeny v barvě černé a origo lokomotiva je má modré.

Jízda: Model jsem nechal zaběhnout čtvrthodinovou jízdou oběma směry. Na modelových kolejích a trafu FZ1 se rozjíždí již od stupně 0,5 a touto rychlostí naprosto bez problémů projede i výhybku EW1, což považuji za vynikající :!: :!: výsledek. Model vydává za jízdy jenom takové jemné ševelení a je zcela určitě tišší než jeho větší "ségra" V100, pokud jej tedy nevytáčíte na šestý stupeň. Model je úžasně zpřevodovaný do síly, maximální přepočtená rychlost je 57 km/h. Jízda je fakt pohodová.

Zátěžové zkoušky byly provedeny dvě : s nákladem pěti vozů typu Res/Rgs/2xSdgmns/Eas (první čtyři navíc loženy kontejnery výrobce PSK Modelbouw) neměla lokomotiva sebemenší problém ani v mém nemodelovém stoupání 5/100. Křest ohněm nastal při zátěži 2xBmto Kuehn + 3 Wapky. Zde došlo v počátku stoupání k prokluzu, ale když jsem sundal „nohu z plynu“, tak se lokomotiva chytla a zátěž vytáhla. Na druhou stranu musím říct, že Bmto od Kuehna jsou hodně přes normu a ani tilligovský Wapky nejsou co do hmotnosti žádný střízlíci. Nekamenujte mě, prosím, byla to jen zkouška, takovéto vlaky u mě pravidelně nejezdí :D Ale musím tvrdit, že už tak dobré jízdní vlastnosti mohl výrobce ještě vylepšit přidáním bandáží na jednu nápravu. V100 tu samou zátěž zvládne jako nic.

Poslední zkouškou byl dojezd výběhem z maximální rychlosti. To dělám tak, že rozjedu model na maximum a pustím ho do nenapájeného úseku. V této zkoušce klikošlap s ujetou vzdáleností 46 mm absolutně propadl, horší výsledek má jen 810 od Rubikonu. V100 ujede téměř 20 cm.

Modelu se dá vytknout absence kinematik nebo aspoň kyvného spřáhla. Dělat v současné době spřáhlo na drátek je podle mě zločin první kategorie, ale musím na druhou stranu říct, že spřahuje bez problémů. Čelní tříbodové osvětlení sice také funguje, ale vzadu se nic nečervená (mám na mysli „brzdová světla“ :lol: ). A ouha – na svém kolejišti mám z prostorových důvodů na vjezdu do remízy oblouk o poloměru cca 290 mm a s tím si klikošlap taky neporadí – dojde k vyšinutí přední nápravy, která se ale na rovině sama vrátí do koleje. Soudruzi z NDR taky mohli napsat, že minimální průjezdný rádius je 310 mm.

Doufám, že jsem svou minirecenzí nikoho neurazil. Rozhodně nechci fušovat do řemesla zkušenějším kolegům a ani jsem se nedíval, jak to vypadá uvnitř. Držím se hesla „neopravuj to, co funguje“. :lol:
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod vojtas » stř 18 kvě, 2011 2:29 pm

Nechápu,já ji provozuju na R286mm,a v životě mi nevykolejila.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod rexel » sob 04 čer, 2011 8:38 pm

Na popud této diskuse jsem také zakoupil 716ku, a jsem spokojen. Za rozumnou cenu dobrý pojezd s kvalitním motorem. Osadil jsem ji dekodérem ze Start setu od ROCA ( původně byl u BR 132). Dekodér byl bez funkce ABC, a dlouhou dobu ležel v šuplíku. U posunu mi absence ABC nevadí, mašina s ním jezdí výborně, přes EW1 bez problémů. Pokud někdo rád posunuje udělá lepší službu než Rosnička. Bohužel chybí mi u ní kinematika. Co se týče prvního dvojkolí a jeho vybočení v oblouku, jak zde bylo popsáno, stávalo se mi to také na jednom místě. Nebylo to u mne způsobeno malým radiusem (i když jich mám v kolejišti dost), ale byla tam kolejová spojka,kterou jsem ještě zapájel (flexi koleje), a na ní dvoukolí přeskočilo. Fotky 716 na http://www.rexel.rajce.idnes.cz/716_ex_V60
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod rexel » čtv 23 čer, 2011 8:19 pm

Model jsem dovybavil přiloženými doplňky, ovšem mimo brzdových hadic, které by asi provoz nepřežily. Zábradlí a madla jsou z ocelového drátku - jedno madlo mi při lepení z pinzety "vystřelilo" a našel jsem ho až po desti minutách (tak pozor). Madla na obou kapotách je možno zastrčit do dírek a zalepit zevnitř. Madla ke schůdkům do kabiny jsem lepil pouze do ochozu, vedle dveří jsou pouze zastrčené a celkem drží, kvůli případné demontáži kabiny se nemohou přilepit. Fotky jsem přidal do albumu na rajče.
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod jakdus » sob 25 čer, 2011 5:27 am

No k tomu příspěvku o radiusu 290 mm. Oni kluci německý něvědí ,že se najdou ještě tací např. v ČR, kteří lámou koleje za roh. Protože radius pod 310 mm je děs. Možná tak odstavná šrotiště,ale jinak NE. Normal je 350 mm.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod vlk30 » sob 25 čer, 2011 9:02 pm

To je sice mozne,ale kazdy nema kilometry mista....Tak ze tech 290 by zase nemusel byt az takovy problem v dnesni dobe.Kor pro technologicky vyspele kluky nemecke.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod jakdus » ned 26 čer, 2011 5:22 pm

Já nemám km místa, jezdím kvůli dětem a nerozbitnosti na kolejích spodložím 310 a pár 350 mm. Mám úplně jednoduchý panel pro děti 200 * 100 cm. Mně trochu připadalo divné kritizovat : ) soudruhy z NDR, dnes se oblouky 286 nedělají a kdo ohýbá flexi pod 300 je ...............
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod JBr » ned 26 čer, 2011 6:01 pm

jakdus píše:dnes se oblouky 286 nedělají a kdo ohýbá flexi pod 300 je ...............


Dnes se sice oblouky 286 nedelaji, ale zato se delaji oblouky 267, byt ne s podlozim.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Klikošlap 716

Příspěvekod Eda1975 » pon 27 čer, 2011 8:19 am

Zdravím, já jsem ten …………., kterej láme flexky do pravého úhlu. Bohužel, v panelákovým bytě 2+1 mi nic jiného nezbývá. Zkoušel jsem se dívat po kapsách, jestli tam někde nemám zapomenutou tělocvičnu, ale bohužel tam nikde nebyla. Upřímně Vám závidím možnost vybojovat si místo o rozměru aspoň 2 x 1 m. A závidím i všem nováčkům, kteří přijdou s námětem kolejiště o rozloze 4 x 2 metry nebo pokud možno ještě větším :?

Bohužel modelařina (pokud jsem se nerozhodl pro měřítko T-Gauge) je o kompromisech. Já mám navrženou šupnu v rohu (přiznávám, že blbě :evil: ) a abych se k ní dostal, tak jsem musel v jednom místě zvolit R290, se kterým si poradí všechny stroje, co mám, kromě klikošlapu.

Všichni Zababováci by se nám vysmáli, protože dle jejich pravidel, cituji ….“Poloměry oblouků traťových nebo staničních kolejí jsou minimálně 1.250 mm (hlavní trať) nebo 700 mm (vedlejší trať, vlečky)“. 1250 mm už je velice slušný poloměr, aby se v něm ypsilonky na zhlaví nelámaly jako zednický metr. Ale přesto jde o kompromis, protože předpis požaduje pro rychlost 50 km/h a převýšení 0 mm oblouk o poloměru 300 metrů (v téčkách R2500). Takže i když R1250 není úplně košér, tak kluci zababovský mají moji nejhlubší úctu k tomu, co dokázali.

Stejně tak je to se stoupáním. Když se někdo chlubí, že má převýšení 3,5 cm na metr, tak první otázka by měla znít: „A máš tam ozubnici?“ Předpisy totiž nařizují použití ozubnice na hlavních tratích se sklonem větším než 25 promile a na vedlejších se sklonem větším než 35 promile.

Perlička na závěr :Nejmenší poloměr oblouku v síti SŽDC najdeme na úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha,kde je oblouk o poloměru 75 m (odpovídá v TTe R625)

Soudruhům z NDR se omlouvám, pouze jsem parafrázoval již notně otřepanou hlášku z Pelíšků. :D
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků