TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod Eda1975 » stř 26 led, 2011 6:46 pm

jakubklouda píše:
vojtas píše:NOVÁ V100 START!!!!!! JUPÍÍÍ!!!!! :!: :!: :!: :!:


Kde?? Mozna jsem je slepy... :-)


Ale jo, je tam, značená jako BR 203........ ale už nebude za patnáct set, ale minimálně o pětikilo víc. :(
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod vojtas » stř 26 led, 2011 6:53 pm

Rovnou si zamlouvám oba NAJBRT ypsilony a 2xTrojcestnou vexli. :mrgreen:
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod JBr » stř 26 led, 2011 7:02 pm

martin tichý píše:trojcestná veksle je fajn, ale kdo z nás jí potřebuje??.


Staci se podivat na Milanovy navrhy malych kolejistatek s lokalkovymi namety a hned je videt, kde najdou uplatneni. Tech 10 cm o ktere natahnou stanicni koleje je tam hodne znat...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod TTmili » stř 26 led, 2011 7:04 pm

Potvrzuju to že Tillig mě napsal s nezájmem že možnost přepracování typu Y do odpovídající podoby projednají ale že nic nezaručuje. A pak co s nimi přišel Kuehn tak nejednou čtvrt roku na to byl. A fakt je ten že Tillig měl v té době v katalogu pouze HO model. Teď už to vypadá že ten TT má, ale podle toho co v katalogu je to nevypadá na nic převratného, už jen ta okna, ale až je budu mít v ruce tak posoudím (snad se dočkám).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod milan ferdián » stř 26 led, 2011 7:46 pm

Dost mě zaráží ,že délka trojcestné výhybky je 166mm,což mi připadá ,buď se bude jednat o trojcestnou souměrnou neodsazenou (příklad Fleischmann) nebo složená ze dvou výhybek EW 1 a odsazena o 36,5mm.
Polopatě 46,5mm(R353-15°-doleva/36,5/46,5(R353/15°-doprava/36,5mm = celková délka 166mm

Já ji klidně v návrzích využiji...
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod lachttan.bastr » stř 26 led, 2011 7:48 pm

Tohle sem sice nepatří, ale jaký je rozdíl mezi typy B, Y, Y/B70? Tedy vzhledově v čom by se měl model lišit? Vím jen, že novější měly tři stupačky a mřížku na straně chodbičky z důvodu jiného topení.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod Peter.sid » stř 26 led, 2011 8:27 pm

nechcem byt pesimista, ale prve Y od tillig-a (Art.nr.16640) bude najskor v III quartali roku 2011. Alebo to zasa posunu na II quartal roku 2012. A mozno uz v roku 2032 konecne bude v obchodoch :D

Novinkovy katalog v pre rok 2010 hovoril o IV quartali v roku 2010.
Celkovo ten tillig zaspal, okrem hektora, vyhybiek a kolajiva ma vobec nezaujima. Dufam ze Kuehn pride skor s Y vo verzii CSD. Mali by v tillig-u obcas vymenit management, akysi su neschopny..........
Trojcestna vyhybka? Az bude taka ako ich anglican (DKW) tak to tiez nebude ziadna slava. Dve DKW som uz zlikvidoval, netuzim akosi uz po nicom od Tillig-u.
Celkovo som s tej "spolocnosti" s menom tillig znechuteny :x

Peter
Peter.sid
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 05 led, 2011 9:06 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod TTmili » stř 26 led, 2011 8:43 pm

Tak typickým představitelem typu B (někdy se uvádí i jako čisté Y) jsou například maďarské vozy. Přechod bočnice a čela je mohutně zakulacený, má dvě stupačky které byli zhruba s představkem, zapuštěná madla u dveří, pod vozem jsou pouze baterky a věci k nim patřící a vzduchová výzbroj vozu. Topení je odporové, eventuelně parní s kaloriferem uloženým ve střeše zhruba nad představky (tímhle si momentálně nejsem jistý, ale snad mě paměť neklame). Co se týče německých vozů typu B tak se u nás vyskytovaly v pěti exemplářích předvýrobní série vozů ABa (ty měli navíc rovné představky), a tuším i první série vozů Ba jim odpovídala.
Typ Y/B je vylepšenou verzí typu B kdy se ale na první pohled nic nezměnilo, jen má mnohem menší zaoblení na čelech, má také dva schůdky ale tentokrát již vzájemně posunuté a rovnoběžné s bočnicí, takže malinko předstupují přes profil představku. V topení se nic nezměnilo, tuším že akorát pod vozem přibyla jedna "bedna" protože narozdíl od starších typů B uměly tyhle již topit na všech evropských systémech.
Typ Y/B 70 je nejmodernějším typem vozů Y, vyráběl se zhruba od roku 1972 až do roku 1985, stal se tak vpodstatě nejrozšířenějším vozem celého vozového typu. Liší se v mnoha věcech, hlavně však v tom že měl tři stupačky a takřka ostrý přechod bočnice-čelo a nezapuštěném madlu u dveří (kromě první série vozů Aa z r. 1972 a prvních cca 30 vozů Ba z r. 1974, ty zvenku odpovídaly typu Y/B). Zásadní změny jsou ale ve vytápění, které je kromě parního i elektrické teplovzdušné, kdy se kompletně přesunulo pod podlahu, kde je kalorifer uprostřed vozu a díky tomu je na jedné straně větrací mřížka. Ve střeše se tedy kromě nádrží na vodu nic extra důležitého pro život vozu neskrývá a původní tvar jí zůstal zachován jen kvůli vizuální kompatibilitě s předchozími typy. Díky umístění kaloriferu doprostřed vozu místo vzduchové výzbroje se musely válce i jímky rozdělit a každý podvozek má tak svůj válec s jímkou. Na čelech také zmizel jeden ze dvou výřezů pro vypouštění (možná napouštění) vody ve kterém je i topný kabel. Od osmdesátých let se na ně navíc začaly dávat podvozky Goerlitz V.a, a alternátory, poslední série vozů Bm z roku 1985 už měla z výroby dosazený CZE.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod MOL » stř 26 led, 2011 9:37 pm

Nejsou to náhodou ty pojebané Ypsilonka s tou tvrdou zelenou lavicí, co na h.... topí a byly nasazeny především na severu? Člověk seděl u topení, z jedné strany se pekl a z druhé mrzl (simulátor stanoviště parní lokomotivy). Jestli už jsou všechny vyřazeny, budu jenom rád.
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod TTmili » stř 26 led, 2011 9:50 pm

Typ Y/B u nás jezdí už jen v několika exemplářích vozů AB a zhruba poloviny vozů A (ty jsou však zvětší části buď rekonstuované nebo alespoň najprdizované). Typ B u nás jezdí jen jeden jediný poslední, a to jeden z těch prvních pěti vozů ABa s nezúženým představkem. Jinak zbytek vozů (především BDs a B) jsou většinou nejhůře z roku cca 1975, poslední odporáky B byly vyřazeny někdy v průběhu posledních pěti let (dnes jsou myslím 3 uchovány pro muzejní účely), BDs nikdy jako odporáky nebyli, takže vlastně v původním stavu z let 1964 - 1973 jezdí pouze pár AB, a ani to snad nebude zanedlouho pravda.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod MOL » stř 26 led, 2011 9:57 pm

Jo to budou ona, ABčka, byly nasazovány především na rychlících Kolín-Rumburk, Kolín-Ú.n.L.Z., Děčín-Česká Lípa-Liberec-Děčín,... Hliníkový dekl na topení a tvrdé sedačky... Nedá se na ně říct nic pozitivního (leda že jsem v něm asi před 10 lety našel pod sedačkou pětikorunu :mrgreen: )
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod j p » stř 26 led, 2011 10:06 pm

TTmili:
Ja bych rozhodne nerozlisoval ktere z tech vozu byly vlastne ciste Y a ktere spinave Y. Protoze to bych taky mohl tvrdit, ze ani jeden z vami uvedenych Y nebyl cisty Y.
Y byl typ UIC a vyrabela ho cela rada firem. Lisi se mnohem vyznamejsimi detaily.
Napr. vozy Y vyrobene vagonkou Scandia Randers mely uplne jinou strechu.
Navic mela 1. trida jen 8 oken (1/2 trida 9 oken a 2. trida 10 oken stejne jako u CSD)
Přílohy
DSB_international.jpg
DSB_international.jpg (114.36 KiB) Zobrazeno 5196 krát
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod MOL » stř 26 led, 2011 10:15 pm

Nevím sice co obsahují UIC normy pro osobní vozy, ale je možné že typ Y je určen jen délkou 24 a 1/2m a evropským průjezdným průřezem... Vozy od Cegielskeho vypadají taky úplně jinak...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod TTmili » stř 26 led, 2011 10:20 pm

J p: Toho jsem si vědom, bral jsem to pouze z pohledu ČSD vozů Y. Vím že ať už v polsku, chorvatsku nebo kdekoliv jinde vyráběné vozy UIC Y byly v různých ohledech odlišné, ono stačí i vedle sebe postavit maďarské Bh, německé B a naše Bt, všechno jsou to vozy zhruba stejného věku, každý je ale naprosto odlišný. To že jsem ty původní typy B napsal jakoby "čisté" Y je z toho důvodu že byli stavěné přesně podle normy a pokud se nepletu tak vlastně ta norma byla vytvořena na jejich základě (nepočítám-li ABa z našich vagónek z roku 1962, který jim byl přímým předchůdcem, a také nevím z kolikátého jsou tyhle severské Y).

Fakt je ten že v případě modelování ČSD/ČD/ŽSR jsou informace o těch našich "Y" dostatečné a v modelu viditelné. Samozřejmě vevnitř probíhaly větší změny, a také se jak Bautzeňáky tak Györy naprosto liší od jakýchkoliv jiných Y.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod George V. » čtv 27 led, 2011 5:42 am

....tak to se zase soudruhům od Tilliga něco povedlo. V sekci DR jsou v novinkovém katalogu vyobrazeny Ypsilonky v provedení Y/B, čili odporáky. A v provedení ČD bude najbrt? A to jenom celá 1., nebo celá 2. třída? Ať se jdou bodnout! Kdyby udělali polomáčenky v provedení někdy kolem r. 1996, tak by to bylo lepší...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků