jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod cernos » úte 03 led, 2012 11:31 am

:) a tady na aukru je pojezd picoloco s kastlí za zajímavý peníz, teda pokud se už nehne výš :D
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod pekl024 » sob 07 led, 2012 2:42 pm

Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod cernos » sob 07 led, 2012 3:30 pm

Jj koukal jsem, ale taky tam píšou příplatek za přípravu na DIGITAL NEM 651: 390Kč což vyjde na 1880,- a to je docela dost...
Já už mám objednaný motor a 2x přípoj (dvě různé verze) přímo u pana Erbena a kastli na motor od pana Melichara jen jako vzor. Ostatní kastle chci zkusit sám, tak jsem zvědavej co ze mě vypadne :D
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod kratochvil.honza » čtv 12 led, 2012 9:36 am

Pokud se teda můžu vyjádřit k Rubikonu, tak za mě rozhodně nebrat. Dostal jsem teď k vánocům novou 810 a špatný. Musel jsem znova usadit motor, protože šneky na setrvačníkách neseděly na ozubených kolečkách v pojezdu. Navíc všechno dělaný tak nějak "podomácku" viz ty vruty zespod na nápravě... Spřáhla si taky lítaj v šachtě jek chtěj... No byl jsem v zklmanej
kratochvil.honza
 
Příspěvky: 21
Registrován: úte 17 bře, 2009 9:30 pm

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod cernos » pon 23 led, 2012 12:58 pm

Tak mi právě do rukoudorazil balíček od pana Melichara s 810kou. Mašinky TT a mašinky vůbec dělám teprve rok takže mám vesměs minimální zkušenosti s výrobou modelů. To co ale právě teď držím v rukách je prostě bomba. Nádherná čistá práce, přechody jsou ostré nerozpité, žádné velké nánosy barev, potisky pro moje oko úžasné. Pokud bude zájem, můžu se večer pokusit udělat nějakou fotku. Jinak fotky na webu pana Melichara http://www.tt-modely.estranky.cz/ naprosto odpovídají tomu co jsem právě obdržel. Za mě jednička s hvězdičkou
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod vypravka » čtv 26 led, 2012 3:06 pm

cernos : mohl bys prosím vložit nějakou fotku té 810,také o ní uvažuji.Děkuji
vypravka
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 23 led, 2011 3:53 pm

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod mizl » čtv 26 led, 2012 3:21 pm

Taky by mě zajímali fotky jak vypadá v reálu od p. Melichara.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod cernos » čtv 26 led, 2012 5:38 pm

Tak jsem nějaké foto umístil na rajče.
Té střechy si moc nevšímejte, je sundavací a teď na fotkách koukám že jí mám špatně nasazenou. Kdybych objednával motorák znovu, určitě bych chtěl střechu přilepenou ke kastli a mezírky pěkně vytmelený. To vše se dá s panem Melicharem domluvit. Sundavací je proto, aby se člověk dostal k sedačkám. Ty jsou totiž nacvaknutý zevnitř, takže byste se k nim pak jinak nedostali. Budu však osazovat na pojezd od p. Erbena, který má sedačky přímo na pojezdu, takže střecha může být neodnímatelná. Dále bych se pak určitě zmínil o tom, že budu chtít přední reflektor mít prosvětlený, teď ho tam mám jen jako imitaci. Veškeré tyto mušky se dají ale vykomunikovat ;) u mě byla líná huba. Model je však zpracován velmi púrecizně, teda řečeno okem lajka
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod rendo » čtv 26 led, 2012 8:06 pm

[quote="mizl"]Taky by mě zajímali fotky jak vypadá v reálu od p. Melichara.
Ahoj....ja mam od p.Melichara M152(tu je real)...ak sa mi podarii vlozit foto)
M152 001.jpg
rendo
 
Příspěvky: 182
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod rendo » čtv 26 led, 2012 8:08 pm

M152 002.jpg
M152 003.jpg
rendo
 
Příspěvky: 182
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod mizl » čtv 26 led, 2012 10:16 pm

kluci díky za vaše poskytnuté fotky. Vypadá líp než na webu p. Melichara. Pár detailů mi tam sice chybí, ale pokud je s p Melicharem rozumná domluva , určitě bych se sním domluvil. Ještě jednou díky.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod Pavel Čáp » čtv 09 úno, 2012 10:15 am

Příspěvek obdobného vyznění jako následující řádky jsem psal před chvílí, ale jaksi se tu neobjevil, tak nevím, kde udělali soudruzi chybu. Pokud se objeví někde, kam nepatří, tak se omlouvám. Nicméně k motoráčkům M 152.0/810 mohu říci toto. Před pěti lety jsem dostal model z Pragomodelu. Zpracování skříně evidentně pocházející ze stavebnice LPH perfektní, stejně jako povrchová úprava. Pojezd údajně pocházející od výrobce z Liberce vynikající, jen je poněkud hlučnější. Motor je umístěn klasicky podélně v "salónu", tudíž model nemá interiér. Spřáhla uchycena starým zeukeho systémem na drátcích, s přílišnou svislou vůlí, naopak však kladou značný odpor při vychýlení vpravo a dokud jsem přívěsný vůz důkladně nazatížil, na výhybkách jej občas vyhazoval. Po příznivých zkušenostech se šachtou Peho na modelech vlastní stavby se chystám na jejich instalaci i u tohoto modelu, znamená to však zásah do skříně s perfektní povrchovou úpravou. I přes velmi dobré zkušenosti s tímto modelem jsem se rozhodl při opatřování dalších motoráčků jít cestou vlastní stavby, zejména proto, že chci mít modely konkrétních strojů tak, jak si je z provozu pamatuji a jak je mám nafocené. Proto jsem si opatřil stavbnice LPH, lepty od p. Žitného (Detail), obtisky jsem s konkrétními čísly objednal u p. Kwasnici a leptané tabulky u p. Banka a dal se do stavby. Na skříni jsem nedělal žádné nestandartní úpravy, pouze v pluhu bylo třeba udělat výřez pro pohyb spřáhla a naopak zaslepit původní otvor pro umístění spřáhla na drátek a provrtal jsem skříň pod čelním reflektorem. Nástřik mi v perfektní kvalitě provedl kamarád z kroužku, sám na to nemám zatím vybavení. Dlouho jsem řešil otázku pojezdu. Zvažoval jsem tři možnosti. Pojezd stejný jako je v modelu od Pragomodelu, obdobně řešený pojezd PMT a netradičně řešený pojezd PicoLoco. Pro první variantu hovořily příznivé osobní zkušenosti, pro druhý příznivé reference i tradice zavedeného výrobce, pro třetí komplexně vyřešené osvětlení a zachování interiéru. Proti prvním dvěma naopak hovoří tradiční uspořádání s motorem v salónu, tudíž absence interiéru, od třetího mě zase poněkud odrazovalo netradiční neodzkoušené řešení se dvěma motorky nastojato v nástupních prostorech, což však umožňuje zachování interiéru. Hlavně mne však odrazovala absence setrvačníků při tomto řešení pohonu. Nakonec jsem se rozhodl odzkoušet třetí z těchto pojezdů, tedy PicoLoco, který vyrábí p. Erben. Zakoupil jsem tedy zatím jen jeden tento pojezd a první zkoušky s ním předčily očekávání. Pojezd je bohatě balastován, výborně sedí na kolejích, odběr proudu je tudíž také velmi dobrý. Tažná síla je také vynikající, do značných stoupání na domácím kolejišti bez problémů utáhne požadovanou zátěž tří bohatě balastovaných vozů (2x Baafx + M 152.0 bez pohonu). Jezdí tiše, i při nízkých rychlostech plynule, a ač nemá setrvačníky, bez problémů jezdí přes výhybky jak Tilligovy EW1 a EW2, tak i zkusmo přes plechovou BTTB. Minusem je prosvítání světel jak do sebe navzájem, tak do stanoviště strojvedoucího. Skutečně efektní je zachovaný interiér, navíc s osvětlením. Destičku se SMD diodami jsem natřel na černo, abych omezil prosvítání světel, do skříně jsem ještě umístil vložku, která odděluje světla od sebe a utěsňuje je i od okolí. Z pojezdu jsem dále odstranil pružinky pro uchycení spřáhel, naopak na stávající šachty doplnil plastové destičky na které jsem umístil nové šachty Peho. Dnes má za sebou motoráček sedm dní intenzivního provozu na výstavě, kdež obstál na výbornou. Takže moje hodnocení k tomuto tématu? Kompletní motoráček od Pragomodelu mohu vřele doporučit a hodnotím známkou 2, pojezd PicoLoco mohu doporučit rovněž a hodnotím 1-.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod Pavel Čáp » čtv 09 úno, 2012 2:42 pm

Tady je fotka hotového motoráčku. Předlohou byl M 152.0097 v podobě, jak jezdil v polovině osmdesátých let v LD České Budějovice va strojové stanici Netolice na lokálce Dívčice - Netolice
DSCN0444.jpg
DSCN0444.jpg (199.01 KiB) Zobrazeno 6962 krát
DSCN0449.jpg
DSCN0449.jpg (200.17 KiB) Zobrazeno 6969 krát

attachment=0]DSCN0448.jpg[/attachment]
Přílohy
DSCN0448.jpg
DSCN0448.jpg (235.01 KiB) Zobrazeno 6962 krát
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod Pavel Čáp » čtv 09 úno, 2012 2:59 pm

A pro zajímavost i druhý motoráček, tem je ovšem falešný, bez pohonu, jako druhý motor do soupravy.I tento motor jezdil v osmdesátých letech v Netolicích.
DSCN0442.jpg
DSCN0442.jpg (193.15 KiB) Zobrazeno 6961 krát
DSCN0440.jpg
DSCN0440.jpg (216.58 KiB) Zobrazeno 6961 krát
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: jaký motorák 810? Najbrt od Rubikonu nebo Desná od Loco?

Příspěvekod grexx » pát 22 lis, 2013 8:55 pm

Ahoj všem, zakoupil jsem motorák M 152 ČSD , pojezd PicoLoco digitál. Příprava NEM651. Jaký dekodér by jste mi doporučily? Jaký konkrétně používáte?Dík za reakce.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků