Novinky v TT na rok 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2011 2:05 pm

radekkrupka píše:
volda píše:A tady skutečný vůz,ale první třída.....

No teda fuj... tu zelenou vůbec netrefili a na bílé pruhy se vybodli úplně :shock:


Zelená je odhadem stejná jako u čtyřnápravového pošťáku. Takže tam se není čemu divit, ale patina to snad spravý. A o se bílých pruhů týče, jaké máš na mysli?

Pro Davida: S těmi čtyřnápravovými pošťáky to tak skutečně je, kola nejsou zrovna v extra kvalitě a celkově je vůz asi i díky nim (a to jsou tuším 7,7mm v průměru) relativně vysoko. Jinak je fakt že zdrže tam nemůžu (na stranu s výřezem pro kinematiku) na podvozek nasadit jinak se nápravy netočí.
Ale asi to tilligovi došlo že ta kola nejsou nejlepší místo na šetření, už na WR a dalších vozech co jsou nově vyráběný jsou normální.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod mkcompTT » čtv 29 pro, 2011 2:12 pm

radekkrupka píše:
volda píše:A tady skutečný vůz,ale první třída.....

No teda fuj... tu zelenou vůbec netrefili a na bílé pruhy se vybodli úplně :shock:


Chlapi, podle mě pletete "hrušky s jabkama". Srovnáváte nesrovnatelné z hlediska nátěru - vůz ČSD a ČD. Původně jsem si myslel, že jde o ironii, ale asi ne. :shock:
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » čtv 29 pro, 2011 2:16 pm

Jacek píše:
DS Model píše:Nechtěl jsem, ale je tu několik blábolů, které jsou fakt přes čáru..
popořadě...
Hektor T435.0140 je v pořádku. Snad jediné co bych vytknul je to, že masky podvozků mohly být šedé (komu zbyly z výměny z T435.0108, může je správně doplnit.)a nebo červené. Jenže to je velmi málo známá skutečnost. V každém případě číslo k tomuhle provedení sedí. Vím, že většina z nás, by si přála modré provedení s pensylvány. Z titulu své funkce jsem dal podnět ke změně. Uvidíme.


Seděl by v případě, že by vypadal takto:
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 20139c.jpg
Buďto zelený s kývačkovými podvozky v červené barvě a nebo modrý s pensylvanskými šedými a v tom případě číslem nižší série. NE, opravdu to v pořádku není. Obsáhlá kritika na tento model se snesla už v jiném vlákně a bohužel to nejsou bláboly, je toho daleko více, chybí dveře na stanoviště, atd... Rosnička je kapitola sama pro sebe, není špatná, ale jaksi nechápu smysl inovace, když si digitalizaci a osvětlení musím zbastlit na koleně, aby to byl model na současné úrovni.
Fotky vozu B jsem viděl, no buďme rádi za něj. ALE. Pokud mě při pohledu na nový model napadá, že budu muset přetřít střechu jiným ostínem šedé, natřít čela střechy, případně si nakreslit nějaké "opravné" obtisky kvůli správnému označení, nehledě na další výše zmíněné nedostatky, tak je něco špatně. Před asi 15 lety vyšla v nějakém časopise recenze modelu a psalo se tam cosi o německém ignorantství, když na voze byly zmršené nápisy jako např. RESTAURACNÍ YŮZ, atd. Takže od té doby se vlastně nic nezměnilo?


Ahoj Jacku,
s tím Hektorem nemáš pravdu. Ano, když mašiny vylezly z výrobní linky, pro odlišení od ostatních, které měly pensylvány, byly tak jak jsou u Tebe na fotce. To se ale při opravě změnilo. Mašiny byly modrý a nebo později červený. Nezapomeňme, že Hektoři jezdili už od 50.-tých let. No, a když se vrátily modrý, zůstaly jim podvozky červený (tedy modrá bouda a červený podvozek) a nebo podvozky šedý.
Tedy, kdo má doma navíc původní podvozky z T435.0108 může si je přehodit a bude to správně. Ty dveře - no bohužel. V té době jsem do toho ještě kecat nemohl..
Rosnička se dělala kvůli motoru. Ty staré kostky se už snad nevyrábějí nebo prostě nejsou. Takže byla volba - model jako takový úplně zrušit a nebo ho ekonomicky upravit tak, aby se to dalo ještě rozumně prodávat. Takže se skutečně upravilo jen to nejnutnější, aby model zůstal zachovaný ve zhruba stejné cenové hladině. Rozdíl v ceně původního a současného motoru je cca 10€. Proto se toho na modelu nedalo udělat víc. Jistě je spousta takových, kteří by uvítali další úpravy i za cenu vyšší. Já osobně taky. Ale bylo by to prodejné "ve velkém"?? To nikdo neví. A zjištění jestli ano nebo ne by v případě NE bylo drahé. Proto je to tak, jak je.
Béčko - domnívám se, že prostě okopírovali H0. Ale s tou střechou - pokud je model situovaný do r.90-93..("B"a ČSD), potom ta barva může být správně. Bacha na to, není to vůz po výrobě (světle šedá střecha)..ale po několikeré opravě...A tahle barva v normě byla..viz třeba Bastard od Kuehna - stejný problém. A přitom by obojí mohlo být správně, ty normy doma mám..jde jen o to datové zařazení. Nemám tu lupu, abych přečetl termíny oprav..zkuste to někdo??
Půlená okna - zde půjde patrně o zekonomičtění výroby. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Vozy mi dnes dorazily, nafotím a pokusím se to šoupnout na web. K tomu tam dám i nového Traxxe. alespoň informačně.

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod radekkrupka » čtv 29 pro, 2011 2:25 pm

mkcompTT píše:
radekkrupka píše:
volda píše:A tady skutečný vůz,ale první třída.....

No teda fuj... tu zelenou vůbec netrefili a na bílé pruhy se vybodli úplně :shock:


Chlapi, podle mě pletete "hrušky s jabkama". Srovnáváte nesrovnatelné z hlediska nátěru - vůz ČSD a ČD. Původně jsem si myslel, že jde o ironii, ale asi ne. :shock:

Z mojí strany šlo o ironii. No asi jsem nebyl pochopen :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » čtv 29 pro, 2011 2:26 pm

Pro Davida: S těmi čtyřnápravovými pošťáky to tak skutečně je, kola nejsou zrovna v extra kvalitě a celkově je vůz asi i díky nim (a to jsou tuším 7,7mm v průměru) relativně vysoko. Jinak je fakt že zdrže tam nemůžu (na stranu s výřezem pro kinematiku) na podvozek nasadit jinak se nápravy netočí.
Ale asi to tilligovi došlo že ta kola nejsou nejlepší místo na šetření, už na WR a dalších vozech co jsou nově vyráběný jsou normální.


No, konečně je to možné. Vím že na kola reklamace byly, dokonce jsem to i připomínal na schůzce s vedením Tilliga. Pokud to upravili, dobře pro nás.
Já bych rozhodně uvítal konkrétní připomínky. Nepotřebuju hlásné trouby s prapory, ale konkrétní a věcné připomínky adresované na mně. Pak s tím můžu do fabriky napochodovat a připomínkovat. Máte-li připomínky k novinkám, posílejte mi je přímo. Budu vděčný a určitě se alespoň pokusím s tím něco udělat.

David S.
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2011 2:35 pm

Na TT-Boardu se psalo že tam je datum revize 17.3.88, takže na to by teoreticky mohl sedět, ale měl by být ještě označen jako Bm. A podle té normy na co největší zjednodušení nemělo být pokud vím zelené, ale naopak mělo být v barvě střechy (tj. v úrovni střechy by měl být celý vůz "opásán" šedou). Je to trochu vidět na téhle fotce : http://1.bp.blogspot.com/_D0794TaE7F0/T ... 25B3n1.jpg , a to jak na tom Fa, tak na tom maďarském Bai v pozadí.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jacek » čtv 29 pro, 2011 3:14 pm

DS Model píše:Ahoj Jacku,
s tím Hektorem nemáš pravdu. Ano, když mašiny vylezly z výrobní linky, pro odlišení od ostatních, které měly pensylvány, byly tak jak jsou u Tebe na fotce. To se ale při opravě změnilo. Mašiny byly modrý a nebo později červený. Nezapomeňme, že Hektoři jezdili už od 50.-tých let. No, a když se vrátily modrý, zůstaly jim podvozky červený (tedy modrá bouda a červený podvozek) a nebo podvozky šedý.
......
Béčko - domnívám se, že prostě okopírovali H0. Ale s tou střechou - pokud je model situovaný do r.90-93..("B"a ČSD), potom ta barva může být správně. Bacha na to, není to vůz po výrobě (světle šedá střecha)..ale po několikeré opravě...A tahle barva v normě byla..viz třeba Bastard od Kuehna - stejný problém. A přitom by obojí mohlo být správně, ty normy doma mám..jde jen o to datové zařazení. Nemám tu lupu, abych přečetl termíny oprav..zkuste to někdo??
Půlená okna - zde půjde patrně o zekonomičtění výroby. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
.......
ds

Davide, s hektorem se rozhodně nemýlím, stačí nahlédnout do kterékoliv literatury. Lokomotiva T 435.087 a lokomotivy IV. výrobní série T 435.0139 - 145 měly místo modré barvy zelenou, podvozky kývačkové natřené červeně. Model čísla 140 tudíž neodpovídá, to je fakt. Unifikovaný červený nátěr přišel až v druhé polovině 70. let, to už je jiná epocha, viz - http://jacek-modely.cz/epochy/
A podobně ten vůz Y. Označení a nátěr střechy odpovídá období od roku 1990 do 1993. Ale barva nápisů by měla být bílá. V letech 1983 - 1990 byly nápisy žluté, označení Bm. Před rokem 1983 Ba. Takže model je opět takový nějaký univerzální hybrid, něco z téhle epochy, něco z jiné, ani tak, ani tak. Datum revize je r. 1988, tak dejme tomu, že to "m" už odpadlo samo ještě před zavedením normy :D , pak ale stejně nesedí odstín střechy a zelená čela. Rozdíl mezi šedí střední a šedohnědou je velký, ať už je to čisté nebo špinavé.
Jinak normy jsou jedna věc, ale není nad dobovou fotku
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » čtv 29 pro, 2011 3:29 pm

Jacek píše:Davide, s hektorem se rozhodně nemýlím, stačí nahlédnout do kterékoliv literatury. Lokomotiva T 435.087 a lokomotivy IV. výrobní série T 435.0139 - 145 měly místo modré barvy zelenou, podvozky kývačkové natřené červeně. Model čísla 140 tudíž neodpovídá, to je fakt. Unifikovaný červený nátěr přišel až v druhé polovině 70. let, to už je jiná epocha, viz - http://jacek-modely.cz/epochy/


já ale přeci nerozporuji stav po výrobě, v tom s tebou naopak souhlasím. Já mluvím o době, kdy tyto lokomotivy odcházely z nového laku v modré barvě (kvůli sjednocení), ale podvozky jim zůstaly buď červené a nebo byly dané do šedé...a proto píšu, že po výměně za šedé podvozky je to "skoro ono.."..:-). Ta modrá 0140 mimo mísu není, to mám potvrzené z "vyšších míst". Jen ten spodek je špatně.

A podobně ten vůz Y. Označení a nátěr střechy odpovídá období od roku 1990 do 1993. Ale barva nápisů by měla být bílá. V letech 1983 - 1990 byly nápisy žluté, označení Bm. Před rokem 1983 Ba. Takže model je opět takový nějaký univerzální hybrid, něco z téhle epochy, něco z jiné, ani tak, ani tak. Datum revize je r. 1988, tak dejme tomu, že to "m" už odpadlo samo ještě před zavedením normy :D , pak ale stejně nesedí odstín střechy a zelená čela. Rozdíl mezi šedí střední a šedohnědou je velký, ať už je to čisté nebo špinavé.
Jinak normy jsou jedna věc, ale není nad dobovou fotku


S tím vozem asi nemůžu nesouhlasit. Jak už jsem psal, tyhle podklady jsou pravděpodobně okopírované od H0 (za co všechno špatné budeme H0 ještě vděčit?? :mrgreen: ..to je jen sranda..) a já jsem neměl možnost k nim dělat nějaké připomínky. Zkusím napsat do Tilliga, jestli mi pošlou podklady na další připravované vozy a tam s tím zkusím pohnout. Jestli už není pozdě..
A fotka - no to je těžký boj...dělat model tak, jak byl těsně po opravě a barvy nebyly šislé a nebo podle provozu..to už by v případě potřeby měly být spíš věcí patiny, nebo ne?? jinými slovy, je to vždycky sázka do lotýnky co a jak vyjde. Podívej na původní odstíny Brejlovců - nejvíce se líbí ti, kteří vůbec normě neodpovídají..a ty co jsou podle skutečných fotek byly nejvíce kritizované :mrgreen:

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod volda » čtv 29 pro, 2011 3:37 pm

Fajn tak ty nápisy a barvy se jim nepovedli,převedli je z H0 ale proboha co ty podvozky??? :( V H0 jsou správně tak proč v Téčku ne?
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2011 3:52 pm

volda píše:Fajn tak ty nápisy a barvy se jim nepovedli,převedli je z H0 ale proboha co ty podvozky??? :( V H0 jsou správně tak proč v Téčku ne?


No protože v TT už byli hotové skoro stejné podvozky co se ve skutečnosti používali na REKO vozech DR. Je to škoda, a rozdíl je asi takový, jako bys místo VÚKV podvozků na našich vozech použil například Goerlitz V.a.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Scoot » čtv 29 pro, 2011 8:02 pm

Možná by jste si to kluci (DS a RS a další) mohli vyříkat v novém diskuzním tématu
Obchodní zástupci pro ČR
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » pát 30 pro, 2011 9:17 am

Ještě se vrátím k tomu hektorovi.Kolegové pominou,nepatří to sem,ale už se to tu rozjelo,tak do dokončím a v případě dalších příspěvků je dejme do tématu o hektorech a ty dobastlené rosničky k tématu o rosničkách.Poslední,tedy čtvrtá série-celkem 7 strojů pro ČSD byla jistě z výroby zelená,jak píše jacek a série byla ČSD převzata tuším v roce 1963.Podvozky červené,prostě jako chomutovská 139 v současnosti a stejnou podobu měl i prototyp 087,který si pamatuji v těchto barvách na posázavském pacifiku v 90-tých letech.To,že po novém laku byl kabátek modrý je asi tedy možné(pokud má někdo nějakou fotku-sem s ní,obzvlášť modrý lak s červenými podvozky),ale otázkou je, kdy byl obnovován lak na těchto strojích.Že by to bylo po třech či pěti letech,se mi věřit nechce a potom už se dostáváme do čtvrté epochy a ne tedy třetí,jak nám nesprávně udává firma Tillig v katalogu.Prostě si myslím,že hektor tohoto čísla ve třetí epoše má být zelený.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » pát 30 pro, 2011 9:37 am

No s těmi epochami konečně můžete mít i pravdu. Ale berte to prosím tak, že v době, kdy se připravoval Hektor nebylo nikoho, koho by se pan Kermer (člověk, který u Tilliga dělá podklady pro modely) mohl zeptat co je a co není správně. Já jsem dodnes připravoval podklady na několik vozů a to jsem u Tilliga necelých pět měsíců. Oni zhruba vědí, co a jak do cca 80 let, to co bylo dřív a navíc pouze československé asi nevědí..Takže pokud vím, náš Hektor je opět okopčený H0 a tedy to padá do časů, které mohl ovlivnit pouze jediný člověk...ale ten bohužel o těchto věcech nemá ani páru. A protože se k lidem, který mu mohli pomoct nezachoval zrovna korektně....tak třeba poslední věc, kterou jsem pro něj dělal já byla 555.0259...a to jsem po předání podkladů musel ještě psát do německa a opravit to..:-(
například zcela běžně se pod práci jiných podepisoval sám...viz třeba ta 555.0259...která rozhodně z jeho sbírky nebyla a tím že tuto fotku zveřejnil mi docela zavařil.:-(
Tedy, pokud je u Hektora pouze špatně uvedená epocha, neviděl bych to jako až tak velký problém. A jak jsem psal, to barevné provedení boudy je korektní, podvozek mohl být šedý...

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Trainmaniak » pát 30 pro, 2011 11:56 am

DS Model píše:...barevné provedení boudy je korektní, podvozek mohl být šedý...

Dejve, zeptám se (možná i za ostatní), masky i nádrž mají být šedé, nebo jen masky? V tomhle případě, pokud by někdo měl, by pomohla i černobílá fotka. Spodní partie by nám to objasnilo. :) Doma si zkusím ty masky prohodit ze stoosmičky, jen tak "pro voko", uvidíme, jak to bude vypadat. :) Díky.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » pát 30 pro, 2011 1:01 pm

..a hele, pak že není u pc.. :mrgreen:

Mám barevnou fotku, a celý spodek je šedý, rám je černý.

D.
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků