Novinky v TT na rok 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jarda H. » sob 05 úno, 2011 12:16 pm

To olik : nedá mi to než zareagovat, taky mám pár modelů od LOCO ! Kvalitou velmi dobré a cena ?! "Nelíbí" :D se mi - ideální by byla kolem 7,- Kč za zetku nebo cisternu jako za hlubokého totáče, kdy člověk kupoval to, co zrovna do prodejny Mladého technika přišlo !! A k tomu autíčko wartburg za 1,- Kčs :lol: :lol:

Ale teď vážně - co se týká ceny, musím se tak trochu zastat f.Loco i Davida S. !! Ty tady porovnáváš neporovnatelné, vagonky ve výprodeji o nějaká Eu levnější :wink: ale četl jsi, jak jsou nové modely sypáků provedeny ?! Asi ne, detailnější a věrnější provedení vozů z nové formy, uložení soukolí v ložiscích Peho (!!), takže jízdní vlastnosti budou o dosti dále než "tvoje" vozy, o kterých se zmiňuješ. Ale je to tvůj názor, neberu ti ho, jen jsem považoval za nutné něco málo k tomu napsat. Je to přece diskuzní fórum .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod j p » sob 05 úno, 2011 12:50 pm

Jarda H. píše:To olik : nedá mi to než zareagovat, taky mám pár modelů od LOCO ! Kvalitou velmi dobré a cena ?! "Nelíbí" :D se mi - ideální by byla kolem 7,- Kč za zetku nebo cisternu jako za hlubokého totáče, kdy člověk kupoval to, co zrovna do prodejny Mladého technika přišlo !! A k tomu autíčko wartburg za 1,- Kčs :lol: :lol:


Pro upresneni: to bylo 7,- nebo 9,- Kcs, nikoliv Kc. Odpovidalo by to zhruba 140,- nebo 180,- Kc. Y od BTTB byl za 30 Kcs, tedy 600 Kc, masiny BTTB za 100-200 Kcs (2000-4000 Kc). Pro prepocet staci pouzit jako referencni cenu treba 0,5l 12% piva v restauraci, coz bylo 2,80 Kcs.
Proto cena 7 Kc za vagonek dneska je nerealna (m.j. diky skryte menove reforme v letech 1990-1994).

Masinka od HP Products taky stavala jenom 30 dolaru a katalog 25 centu. A to v USA nemeli ani socialismus ani Klause.
Pokrok nezastavis.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » sob 05 úno, 2011 1:46 pm

jo jo super debata :lol:

jo to byli časy když jsem byl v NDR u moře a zašel do obchodu s vláčky těch marek utracených NDR marka za 3kčs ,no a v mladém techniku v Olomouci to sem měl nervy když jsem tam jel z Mohelnice z učňáku natěšený a tam zavřeno to byli nervy

jinak LOCO super modely ,ale každý má jiný názor
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jarda H. » sob 05 úno, 2011 2:03 pm

To j p : špatně jsi to pochopil, ta moje věta o sedmi kačkách za vagonek byla míněna jako odlehčovací ..... Účelem příspěvku byl hlavně poslední odstavec textu !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » sob 05 úno, 2011 3:29 pm

Mě ta debata přijde trochu bezpředmětná. Někdo si hodl asi není schopen dohledat cože je vlastně LOCO dneska zač. V dobách kdy dělalo limitky pro deltax (to jsou snad ještě devadesátá léta ne?) tak výroba spočívala v sestavování stavebnic LPH. Takže vlastně kvalita byla, na to z čeho se to stavělo, vynikající. Doba ale pokročila a LOCO je trochu jinde, a rozhodně si myslím že se mi vyplatí dát 900Kč za předloze odpovídající Faccs, s vynikajícími jízdními vlastnostmi, fungující zabudovanou kinematikou a kvalitní povrchovkou. Rozhodně se mi to vyplatí víc než cca 400Kč za pseudo Es od Tilliga která má s naší společné snad jen popisy.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Colonel32 » sob 05 úno, 2011 5:48 pm

Ještě dodej ložiska PEHO a tamponový tist (ať to lépe zní) :twisted:
Colonel32
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod olik » sob 05 úno, 2011 9:56 pm

Koukam ze jsem narazil,ale me ta cenova politika nejde do hlavy,je to kus plastu,kousek barvy a potisk... kouknete na MTB bude prodavat brejle za 2500 to je pro me korektni vyrobce ale Loco Vam neberu platte treba 1500,kazdy mame svoji hlavu a kupujeme to co nas tukne do oka....jinak Bastard nadherny a uz aby byl tady penize rad utratim protoze to je zdarila prace .......cest Vasi praci pratele z NDR :lol: :lol:
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod vlk30 » sob 05 úno, 2011 10:07 pm

Musim s souhlasit ceny vagonku se me zdaji trochu nadsazene,oproti soucasne uvadenym cenam lokomotiv to se tyka brejli od MTB i Kuehna a i Bastardu.Prece jenom ty masiny se me zdaji z hlediska nakladu narocnejsi.Takze kupuji hlavne lokomotivy ty chci mit nove a s vagonkama to nejak dopadne.Ale je to skutecne vec nazoru.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » sob 05 úno, 2011 10:22 pm

No sice teď budu trochu sám sobě oponovat, ale faktem je že ceny vozů (a nemyslím teď LOCO) jsou trochu v jiném poměru vůči lokomotivám než dříve. Ale to nemění nich na tom že LOCO dělá odpovídající české vozy (Vtr, Ztr) do 500Kč, Faccs je dražší, ale propracovanější, jedině přestřelené jsou cisterny Ra a možná i trochu Raj-ky. Bohužel ale nejsou jedinými kteří vozy natahují, Tillig když uvede nový nákladní vůz tak se jeho cena pohybuje také těsně okolo 30Euro, bohužel. O osobních vozech nemluvě, ale tam už trend dotahuje i MTB se svým, sice plánovaným, Bymee kde p. Báňa předpokládá cenu kolem 800Kč.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Colonel32 » sob 05 úno, 2011 10:54 pm

TTmili píše:...dotahuje i MTB se svým, sice plánovaným, Bymee kde p. Báňa předpokládá cenu kolem 800Kč.


Sorry, ale MTB Bymee má v té ceně mít osvětlení vnitřku vozu + osvětlení jedněch koncových světel. To skutečně nevidím jako natahování.
Colonel32
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » sob 05 úno, 2011 11:08 pm

To je pravda, ale sám p. Báňa zdůrazňoval jeden nepopřitelný fakt. On to dělá jen tak aby se mu vrátily náklady do přípravy vložené a to ještě v delším časovém intervalu. LOCO je firma která zaměstnává lidi kvůli výrobě modelů a ti dostávají plat. A stejně tak (jen ve větším měřítku) je to u Tilliga, ROCA, Kuehna, atd. takže já osobně si myslím že je to celkem pochopitelné proč to tak je.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Colonel32 » ned 06 úno, 2011 1:40 am

Faccs DS/Loco budou k dispozici i bez popisu "Přeprava štěrku, Kamenolom Černý Vrch" a pořadového čísla.

http://www.modelyasport.cz/m_loco_faccs.html
Colonel32
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod milan ferdián » ned 06 úno, 2011 7:44 am

TTmili píše:To je pravda, ale sám p. Báňa zdůrazňoval jeden nepopřitelný fakt. On to dělá jen tak aby se mu vrátily náklady do přípravy vložené a to ještě v delším časovém intervalu. LOCO je firma která zaměstnává lidi kvůli výrobě modelů a ti dostávají plat. A stejně tak (jen ve větším měřítku) je to u Tilliga, ROCA, Kuehna, atd. takže já osobně si myslím že je to celkem pochopitelné proč to tak je.


Přesně ,zapomíná se ,že v ceně modelu se promítá i mzdová politika.Nebo někteří z vás chodí do práce za poloviční nebo částečnou mzdu ,jenom proto ,že máte soucit se zákazníkem :?: To by vás ,vaše drahé polovičky brzo poslali někam :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » ned 06 úno, 2011 8:16 am

vlk30 píše:Musim s souhlasit ceny vagonku se me zdaji trochu nadsazene,oproti soucasne uvadenym cenam lokomotiv to se tyka brejli od MTB i Kuehna a i Bastardu.Prece jenom ty masiny se me zdaji z hlediska nakladu narocnejsi.......


Ahoj. Kdysi jsem se na to ptal jednoho velkého výroce. Chtěl jsem, aby nám vyrobil jeden typický český osobní vůz. Překvapil mně tím, že by se jich muselo prodat okolo 6-10000, aby se náklady vrátily. No, myslel jsem si o tom své a řekl si, že když to nejde tak, půjde to jinak. Oslovil jsem jednu českou firmu, která se zabývá výrobou forem m.j. i kdysi pro firmu Tillig (např. SVT137 se dělal tady..). Na dvě verze vozů mi spočítali náklady, pouze na formy!!!, na necelé 3.000.000 kč. Ano, těch nul je tam skutečně 6 a jsou to miliony. Nebyla v tom konstrukční příprava. Výlisek jako takový, stojí pár kaček. Povrchovka je o něco dražší. Hodil jsem to za hlavu.
Ono je rozdíl, jestli prodáváš lokomotivu - tam si za ní můžeš říct víc peněz, z psychologického hlediska je to pochopitelné, a náklady na výrobu nejsou o tolik vyšší. A musí to i tak být, protože kdo si koupí ucelenou soupravu Sergejů? Koupíš si jednoho, nebo dva. Ale vozů? Někdo 5,10,20 v různých modifikacích.
Pak je taky rozdíl, jestli má někdo možnost (čistě hypoteticky) vyrobit si formu na zařízení, které už je splacené a nemusí platit amortizaci, nabo za basu piv a nebo třeba v kůlně a nepočítá si svou práci do nákladů a jiné to je, když tuto práci zadáš firmě, která si ale všechny tyto náklady započítá.
Pokud porovnáváme ceny velkých výrobců a jejich vozů - porovnávejme stejné vozy na stavbu jako je Sas. Vyrobit vůz třeba Eas (kdo neví, je to velký otevřený čtyřnápravový vůz) je otázka dvou forem. Jednoduchá montáž, jednoduchý potisk. Vůz, když se to sečte, je hotový za 20-30 minut. U Sasky je to o hodně náročnější. A pokud vím, tak Hovorkovi seno nebaští...:-)
No a nakonec - na té propírané Sas-ce je cca za 150 - 200 kč dosazovaných a dokupovaných dílů, které si firma Loco vyrobit nemůže.
No a na úplný konec - nikdo nikoho nenutí, aby si tento vůz koupil a aby svou koupí třeba podpořil českého výrobce (zajímavé, jak se vzletná slova dají ohýbat, že český národe.. :-)).

Krásný a příjemný zbytek neděle přeje
David Strupp
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod olik » ned 06 úno, 2011 8:44 am

To jsem trefil zase do vosiho hnizda ze :lol: ja to tak nemyslel ale je to vazne drahy,kazdy znas musi jist ,bydlet ,a to hobby je az na prvnim miste ze :P jasny ze kdyby ten model stal 600 ze si tech 5 koupim takhle zustana na 3 a to nema cenu,to neni ucelenka,take jsem chtel dodat ze modely jsou ok ale tenkrat me dostalo jejich lakovani,kdy se mi barva loupala primo pod rukou,a reakce jak p.Rejla tak p.Hovorky znela ze kdyz se mi to nezda tak at nekupuju,tak hold nekupuju :twisted: :twisted: Mel jsem dotaz i na f.Kuehn jak je mozne ze zdrazila Y lony ikdyz jeste tu 2 tridu vubec nema???? p.Strup urcite zna odpoved a rad ji doplni,jinak mu patri dekuji za fotecky a za snahu co pro nas vyvyji .Opravdu velke DIK
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků