Novinky v TT na rok 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » ned 25 pro, 2011 12:39 pm

Colonel32 píše:Přiznám se, že zde asi jedné věci příliš nerozumím - každý výrobce si jde víceméně vlastní cestou, nezávisle na tom co dělá druhý? Takže to že udělal Tillig nezkrácené Y nijak nesouvisí s tím, že je oznámil Kuehn, ačkoli to předtím byl 30 let nepřekonatelný problém a celé je to jen shoda náhod?


Ano je to tak. Každý si jde svou vlastní cestou. Psal jsem to už nahoře. Vozy Y a jejich deriváty nejsou zajímavé jen pro český trh. Každá firma má svou "vizi", každá firma chce mít svůj sortiment pokud možno kompletní. Tillig tyto vozy jistě neudělal jen proto, že je dělá Kuehn. Ale jistě to urychlylo jejich rozhodnutí. Tillig tyto vozy jistě v zájmu měl. Ale byly důležitější projekty..
Jiná situace je u modelů, které jsou třeba z 90% prodejné jen u nás...
V každém případě - ohledně Y je to jen můj odhad. Je to záležitost, do které nevidím a ani vidět nechci.

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » ned 25 pro, 2011 12:40 pm

MOL píše:Když on si Kühn začal :twisted: Začalo to tak, že Kühn lehce okopíroval "osmivětrákovou" E42 od Tilliga, tak to Tillig Kühnovi vrátil Silberlingy, E03, Ypsilonkama... To přece nemá žádnou souvislost:D



..to je pořád dokola. Viz můj předešlý příspěvek..:-)

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » úte 27 pro, 2011 7:00 pm

Na TT-board se objevily fotky Tilligova ČSD Y/B. No první dojem dobrý, bližší byl sklamání. Už podle fotek je vidět že se tomu moc nevěnovali. Žluté popisy a přitom je vůz označen jako "B", nikoliv Ba, nebo alespoň Bm. Dál bych jmenoval například půlené okno na straně uličky hned za dveřmi, takové tam být nemá, další je tmavá střecha (stejně jako popisy nešvar převzatý z H0), madla nejsou zapuštěná, ale vystouplá tak jak u Y/B-70, a o podvozcích (ty z REKO vozů) se není třeba bavit, proč by Tillig dělat pravé Goerlitz V.
Škoda, mohl to být pěkný vůz, takhle si pomalu říkám že jsem udělal chybu že jsem jej objednával.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod busta » stř 28 pro, 2011 11:57 am

TTmili píše:Na TT-board se objevily fotky Tilligova ČSD Y/B. No první dojem dobrý, bližší byl sklamání. Už podle fotek je vidět že se tomu moc nevěnovali. Žluté popisy a přitom je vůz označen jako "B", nikoliv Ba, nebo alespoň Bm. Dál bych jmenoval například půlené okno na straně uličky hned za dveřmi, takové tam být nemá, další je tmavá střecha (stejně jako popisy nešvar převzatý z H0), madla nejsou zapuštěná, ale vystouplá tak jak u Y/B-70, a o podvozcích (ty z REKO vozů) se není třeba bavit, proč by Tillig dělat pravé Goerlitz V.
Škoda, mohl to být pěkný vůz, takhle si pomalu říkám že jsem udělal chybu že jsem jej objednával.


Ahoj TT mili, ešte som vozeň nevidel, ale tvoje výhrady nie sú celkom pravdivé.

1. Označenie B samostatne sa používa od 1990 pre vozne do 24,5m a pre vozne nad 24,5m sa pridáva "m".
2. Okno je polené aj na strane uličky, pri rekonštrukciách a opravách sa nahradzovalo za plné - pár vozňov.
3. Farebnosť strechy bez komentára; popis žltý - biely ??? skôr by som sa pri označení B priklonil k bielemu ale sú foto aj so žltým
4. madla veru boli vystúpené
5. s podvozkami určite Görlitz V
busta
 
Příspěvky: 100
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » stř 28 pro, 2011 12:32 pm

Asi jsme se nepochopily. Každopádně fotky jsou na TT-boardu v sekci Novinky Tillig - Diskuze.

1 a 2) Ano, od roku 1990 se používá označení bez ničeho pro vozy do 24.5 metrů délky, avšak v té době vozy měli trochu jiný nátěr, a právě už ta nepůlená okna. Tudíž něco nesedí. V letech 1983-1990 se však užívalo označení Bm, neboť "m" znamenalo vůz delší než 24 metrů. V té době bych možná ještě věřil na půlené okno, ale už tehdy si myslím že stěží.
3) K barvě střechy se právě váže i to obdobý, ale to je na delší povídání. Faktem zůstává že má být šedá (tuším střední šedá nebo jaká to byla) a ne hnědošedá. Co se barvy popisů týče, někdy od šedesátých let až do rozdělení ČSD na ČD a ŽSR se používaly pro osobní vozy popisky ve žluté barvě. I to označení B bylo ještě možno vidět ještě ve žluté pokud byl někdo v depu tak aktivní, že rychle v roce 1990 sloupával ta "m".
4) Madla byla zapuštěná podobně jako na typu B co již Tillig vydal. Za tím si stojím.
5) Ano vůz měl podvozky Goerlitz V, ale proč je tedy nemá v modelu?

Potom se ještě objevilo pár fotek z čela a detailní záběr dveří. Ty koncové svítilny na čelech vozu mě asi budou děsit ve spánku, protože to je jak kdyby byli převzaté z H0. A na dveřích jsem si všiml že klika není v prohlubni jak by měla být, ale je přímo naplocho na dveřích. Přitom na typu B to bylo vpořádku.

A ještě jedna fotečka předlohy, mám pocit že mícháš jabka (Y/B) s hruškama (Y/B-70). Tilligův vůz je právě Y/B, a jako takový má vypadat takto: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... CF0210.jpg (pochopitelně v potřebné barevné úpravě na ČSD).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod volda » stř 28 pro, 2011 11:21 pm

Já spíš nechápu proč když to mají dobře ve 3D (nejspíš v CADu) jak 1tř. tak 1/2tř tak proč tohle tak posr.li.???!!
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » čtv 29 pro, 2011 11:42 am

Přesně, taky si říkám že když už to vytvořili v CADu správně (okna, podvozky, atd. , bohužel vystouplá madla zůstala), proč to nepřevedli pořádně i do modelu?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Renoš » čtv 29 pro, 2011 12:16 pm

Byla by nějaká fotka nebo odkaz na ty Y ČSD? :wink:
Renoš
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 09 kvě, 2010 12:46 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 29 pro, 2011 12:40 pm

No to je prostě Tillig.Nic nedotáhnou do konce.Přitom na rozdíl od jiných,myslím si až moc přísně kritizovaných výrobců, k precizní práci mají všechny předpoklady(materiální i finanční).Většina stěžejních výrobků,které Tillig v poslední době vyvinul pro náš trh-tedy v barvách ČD/ČSD má zásadní nedostatky.A to soudruzi neustále zvedají ceny.Ovšem kvalita jde v přímé úměře dolů.Vzpomenu-li namátkou z poslední doby:Hektor v modré barvě místo zelené a s kývačkami místo pensylvánů.Alespoń změnit číslo???-ani náhodou.Rosnička T334-to je zmetek,naprosto nepoužitelný v digit.provozu pro většinu lidí.Bez osvětlení,s paticí na nic a se starou kastlí s odfláknutými pruhy a mizerným pojezdem .Změna čísla-také nic.A aby to ještě dorazili,tak je dražší než slovenská verze se správnými(lepšími) pruhy.Logiku tohoto kroku nějak stále nemohu pochopit.Zelené čtyřosé pošťáky s dvojkolími patrně z Laosu či odkud,které po osazení brzdových zdrží na nezřídka zprohýbané masky,společně brání volnému otáčení kol.Tedy opět:Dodělej si sám.Čtyřosý jídelňák modré barvy z 50-tých let mající nesprávné brzdové zdrže na jednom podvozku je jen prkotinou.Takže stále marně přemýšlím,kdy nás tato firma konečně přestane zásobovat podobnými paskvily za čím dál větší peníze a přestane si na českém trhu řezat větev sama pod sebou.Soudruzi si patrně ještě při tom své věčném prsení nevšimli,že konkurence nespí a že jejich podíl na zaprděném a pokřiveném českém trhu,vinou jejich krátkozraké obchodní politiky klesá.A to jsou zde stále snahy diktovat prodejcům,za kolik že to smí jejich modely prodávat.A likvidace občanského sdružení OSTT na konci letošního roku,v úzké spolupráci s některými přičinlivými českými obchodníky,kterým bylo toto volné sdružení skoro sedm let trnem v oku ,je jen vyvrcholením arogance managementu firmy vůči českým modelářům.Chtěli byste modely(náhradní díly) za normální cenu-tůhle,žádné OSTT,pěkně zvednout ceny,ať se na vás napakujem.Kvalita-????takový detail přeci nebudeme řešit.No ....kdo chce kam-pomozme mu tam.Ovšem škoda pro všechny české modeláře a neslavný to konec roku 2011.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod DS Model » čtv 29 pro, 2011 1:12 pm

Nechtěl jsem, ale je tu několik blábolů, které jsou fakt přes čáru..
popořadě...
Hektor T435.0140 je v pořádku. Snad jediné co bych vytknul je to, že masky podvozků mohly být šedé (komu zbyly z výměny z T435.0108, může je správně doplnit.)a nebo červené. Jenže to je velmi málo známá skutečnost. V každém případě číslo k tomuhle provedení sedí. Vím, že většina z nás, by si přála modré provedení s pensylvány. Z titulu své funkce jsem dal podnět ke změně. Uvidíme.
Rosnička T334 - mně v digitálu chodí naprosto precizně a od svých zákazníků nemám žádnou negativní reakci. Možná zkusit dát jiný dekodér?? Nebo se konečně zbavit plechového kolejiva?? A nebo vyčistit koleje?? Pořád je nutné vést v patrnosti, že se jedná o pouze třínápravavový podovzek s malou váhou..tedy lepší dekodér, který má "pamatováka" na poslední nastavení je vhodný. Mně to jesdí s N45 od Kuehna. Provedení designu - ano, souhlasím. Nechápu, proč použili starou stříkací formu a o čísle ani nemluvím. To je určitě špatně.
Čtyřnápravový pošťák - opět- já tenhle problém nemám. Je tu víc lidí, který zaznamenali stejnou věc?
Jídelák - špatné zdrže?? Děláte si srandu?? Spousta lidí je na některých vozech ani neosadí, natož aby studovali, jestli jsou takové nebo makové...fakt švanda..
Píšete o pokřiveném českém trhu...no a co ho pokřivilo? Zkuste si položit otázku, co je skutečným důvodem toho, že v Pražských obchodech seženete Tilliga jen velmi těžko...proč se obchodníci napříč republikou brání nákupu Tilliga na sklad s odkazem na Pražskou burzu...proč je jen stovka vyvolených, kteří mají přístup k "lepším" cenám, vykoupeným vstupním poplatkem?? Jak je možné, že Roco nebo Piko tenhle problém nemá..? Kvůli téhle partě, která si říkala OSTT má normánlní obyčejný modelář netoužící po tomhle spolku smůlu. A že likvidace OSTT firmou Tillig? A nebo jejími obchodníky?? Vážený pane Strnade, přestaňte se nechávat opíjet rohlíkem a zjistěte si skutečnosti, které za tímto zrušením OSTT vězí..
Chápu, že pan Říha je pro vás a vaši partu modlou a ikonou podobnou tomu ze Sherwoodu, ale opak je pravdou. Vašemu Robinu Hoodovi vyschly prameny. A důvod je jiný, než vám prezentuje. Zkuste se ho zeptat, jak to bylo s účetnictvím OSTT...a nebo třeba, proč se některých zákazníků chtěl zbavit a předat je jinému obchodníkovi...?
Už je dost toho, co tady toto združení páchá. Já tvrdím, že tahle parta vyvolených českému trhu velmi výrazně pomohla...ale směrem dolu.
A kvalita?? - ke mně přicházejí informace ze všech možných stran a většina stížností je právě od členů OSTT...kdo jim tyhle věci nabroukává?? To fakt jste takové ovce, že si nedovete vytvořit vlastní názor??
Já všechny modely, které jsou vázané k českým kolejím doma mám. Jak je možné, že já tyto problémy nemám a když, naprosto v pohodě je s firmou řeším?? No protože já nakupuju přímo u firmy a nepřekupuji u německých obchodníků...pak se reklamace řeší velmi špatně a musí se do světa křičet.."nekupujte Tilliga, kvalita je špatná..". Ano, pak to má svou logiku.

Omlouvám se všem, za tyhle romány. Vězte, že (bývalé) OSTT v čele se svým lídrem se do mně opírá již delší čas a pouští do světa různé lži a dezinformace prostřednictvím svých "Informací". Prostě už se mi to nechce trpět a třeba touto formou se budu bránit. Buďte na to připraveni..

S pozdravem

David Strupp
Obchodní zástupce firmy Tillig pro CZ a SK
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jarda H. » čtv 29 pro, 2011 1:17 pm

Renoš píše:Byla by nějaká fotka nebo odkaz na ty Y ČSD? :wink:


Zkusím pár fotek z tt-boardu, kam je vložil uživatel FD851, je tam ČSD zapojený německým vozem a čela vozů pro porovnání - ty červená světla mi připadají hrozný ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Colonel32 » čtv 29 pro, 2011 1:23 pm

Takže jdu čekat na Kuehna.
Colonel32
 
Příspěvky: 864
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod volda » čtv 29 pro, 2011 1:26 pm

A tady skutečný vůz,ale první třída v ČD.....
Přílohy
DSC01586.JPG
DSC01587.JPG
Naposledy upravil volda dne čtv 29 pro, 2011 1:32 pm, celkově upraveno 1
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod radekkrupka » čtv 29 pro, 2011 1:30 pm

volda píše:A tady skutečný vůz,ale první třída.....

No teda fuj... tu zelenou vůbec netrefili a na bílé pruhy se vybodli úplně :shock:
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jacek » čtv 29 pro, 2011 1:46 pm

DS Model píše:Nechtěl jsem, ale je tu několik blábolů, které jsou fakt přes čáru..
popořadě...
Hektor T435.0140 je v pořádku. Snad jediné co bych vytknul je to, že masky podvozků mohly být šedé (komu zbyly z výměny z T435.0108, může je správně doplnit.)a nebo červené. Jenže to je velmi málo známá skutečnost. V každém případě číslo k tomuhle provedení sedí. Vím, že většina z nás, by si přála modré provedení s pensylvány. Z titulu své funkce jsem dal podnět ke změně. Uvidíme.


Seděl by v případě, že by vypadal takto:
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 20139c.jpg
Buďto zelený s kývačkovými podvozky v červené barvě a nebo modrý s pensylvanskými šedými a v tom případě číslem nižší série. NE, opravdu to v pořádku není. Obsáhlá kritika na tento model se snesla už v jiném vlákně a bohužel to nejsou bláboly, je toho daleko více, chybí dveře na stanoviště, atd... Rosnička je kapitola sama pro sebe, není špatná, ale jaksi nechápu smysl inovace, když si digitalizaci a osvětlení musím zbastlit na koleně, aby to byl model na současné úrovni. A k tomu ještě přikoupit sadu leptů a celou kastli vlastně přetvořit a přestříkat, aby to byla skutečně rosnička a ne plastová hračka.
Fotky vozu B (už je tu někdo dal), no buďme rádi za něj. ALE. Pokud mě při pohledu na nový model napadá, že budu muset přetřít střechu jiným ostínem šedé, natřít čela střechy, případně si nakreslit nějaké "opravné" obtisky kvůli správnému označení, nehledě na další výše zmíněné nedostatky, tak je něco špatně. Před asi 15 lety vyšla v nějakém časopise recenze modelu a psalo se tam cosi o německém ignorantství, když na voze byly zmršené nápisy jako např. RESTAURACNÍ YŮZ, atd. Takže od té doby se vlastně nic nezměnilo?
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Leoš Vobořil a 35 návštevníků