Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod radekkrupka » ned 14 lis, 2010 10:27 am

Právě jsem rozbalil tento model. Jde o velmi zdařilý a detailně provedený kousek - ale mám dotaz na další, kteří si ho pořídili:

Jsem poměrně nepřijemně překvapen poměrně špatnými jízdními vlastnostmi, zejména jízdním odporem. Vagon ujede setrvačností sotva pár centimetrů a zastaví. To je o dost horší, než i moje nejstarší BTTB čtyřosé osobní vagony, což prozatím nesu nelibě. Mám nějaký nepodarek, nebo jste na tom podobně? Pokud ano, podařilo se vám s tím něco udělat?

Navíc vlivem velkého rozvoru dvojkolí v podvozku mám podezření, že navíc podvozek dře o bočnici vozu při průjezdu malým obloukem (R310 co mám na testovacím oválu).
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod vape777 » ned 14 lis, 2010 11:51 am

Skús sa pozrieť na imitáciu brzdového pákovia a špalíkov. Ja som ich odstránil. Je to síce menej modelové, ale jazdné vlastnosti sa zlepšili.
vape777
 
Příspěvky: 96
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod TTmili » ned 14 lis, 2010 3:58 pm

Pokud se bavíme o voze WR497 pak musím říct že s třením jsem problémy neměl. Problémy však nastaly v obloukách, které jsou z flexin vykroucených do geometrie původního kolejiva. Původně vůz nechtěl projet ani oblouky R310, pak mi bylo porazeno že mám zkusit rozhýbat schody a šlo to jakž takž. Bohužel koleje na těch dvou místech stejně musím překopat, prostě se nevejde.
Co se týče opírání se podvozku o skříň, pokud nemáš nasazené imitace pružin na podvozek tak by se nic nemělo skříně dotýkat, pouze pod oblouky cca R380 (tj. ideální je pro vůz Tilligův oblouk R393 a výš) si podvozek začne odtahovat schůdky aby se pod ně vešel.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod Radek Strnad » ned 14 lis, 2010 4:10 pm

jak píše kolega nademnou,mě taky lehce dřou špalíky.Musí se to pinzetou i skalpelem lehce natvarovat a pak to jede vcelku slušně.Taky se mrkni na masky,jestli nejsou prohnuté.Já si pořídil dva Tilligovi čtyřosé pošťáky ČSD,a masky mám prohnuté,až běda a brzdové špalky tam vůbec nemám,protože když jsem je nainstaloval,tak to jezdilo prachbídně,takže šly hned ven.Na ježdění to stačí i bez nich.Jo a ta čínská (nebo odkud to je)dvojkolí,co teď Tillig používá,to je tedy bída.Je to celé takové hrubé,no nevím.Podle mě se na to bude chytat všechen bordel,co na kolejích bude.Ale zase to nemusím tolik patinovat,když se to neleskne. :roll: Jinak ten jídelák se mi dost líbí. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod TTmili » ned 14 lis, 2010 4:26 pm

Radek Strnad píše:jak píše kolega nademnou,mě taky lehce dřou špalíky.Musí se to pinzetou i skalpelem lehce natvarovat a pak to jede vcelku slušně.Taky se mrkni na masky,jestli nejsou prohnuté.Já si pořídil dva Tilligovi čtyřosé pošťáky ČSD,a masky mám prohnuté,až běda a brzdové špalky tam vůbec nemám,protože když jsem je nainstaloval,tak to jezdilo prachbídně,takže šly hned ven.Na ježdění to stačí i bez nich.Jo a ta čínská (nebo odkud to je)dvojkolí,co teď Tillig používá,to je tedy bída.Je to celé takové hrubé,no nevím.Podle mě se na to bude chytat všechen bordel,co na kolejích bude.Ale zase to nemusím tolik patinovat,když se to neleskne. :roll: Jinak ten jídelák se mi dost líbí. 8)


S tím že je ten jídelák senzační souhlasím, opravdu se povedl. A ty dvojkolí teď Tillig používá všude? Já si říkal když mi ten pošťák Fa přišel že má nějaký jinak tvarovaný dvojkolí a přišla mi i jakoby měkčí. Další takový menší postřeh k nim, a to že ten matný povrch tvoří jakoby zoxidovaný materiál a přišlo mi že to i mnohem hůř vede. Jedno jsem zkusil brusnou gumou vyleštil a pomalu se to zase zacelovalo takže to bude chtít buď výměnu nebo pravidelnou údržbu. To se zase Tillig vytáh, docela by mě zajímalo kolik na tom ušetří.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod Keďul » stř 10 úno, 2016 1:10 pm

Ahoj, potřeboval bych poradit, jak se kompletně rozebírá tento jídelní vůz - potřebuji vyndat interiér - střechu jsem sundal, ale dál tápu.
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod Radek Strnad » stř 10 úno, 2016 2:39 pm

Keďul píše:Ahoj, potřeboval bych poradit, jak se kompletně rozebírá tento jídelní vůz - potřebuji vyndat interiér - střechu jsem sundal, ale dál tápu.

Musíš oddělit skříň od rámu. Vezmeš plochý šroubovák(stačilo by i tvrdé dřívko patřičného tvaru) a opatrně zajedeš mezi schody a skříň, do takové té prohlubně a lehce a opatrně zapáčíš(jsou tam 4x). Pak už by do mělo jít lehkým tahem. Ne, že budeš páčit skříň na bočnici šroubovákem :roll: - šroubovák ti sjede a máš rýhu v laku. Bacha abys nepáčil za podvozek - mohl by se na něm ulomit polokulatý čep, držící podvozek v rámu a to se pak blbě opravuje. Asi jdeš barvit interiér - víš jakou to mělo barvu? Jinak snad ještě hezčí než tento tmavý vůz je jeho světle modro krémová verze od DS.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod Keďul » stř 10 úno, 2016 3:12 pm

Díky za radu,interiér se barvit nechystám,mám problém se sběrem proudu na jednom podvozku ,je to přerušený mezi fousky,který sbírají z podvozku a výstupem v interiéru.
Naposledy upravil Keďul dne stř 10 úno, 2016 4:16 pm, celkově upraveno 1
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Tillig - historický jídelní vůz - novinka 2010

Příspěvekod Keďul » stř 10 úno, 2016 4:15 pm

Tak opraveno, plíšky napruženy, ještě jednou díky za radu
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků