BR86 Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 04 črc, 2014 6:50 am

zkoušel jsem jí asi pět minut, ta moje jezdí nádherně. , ale oproti modelu, který se už dělal u Tilliga, je tohle jiná liga. Kompletně nový vnitřek, rozhraní pro dekodér, nové rozvody, nové lampy!! atd...

tohle psal David na FB
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 04 črc, 2014 7:01 am

A kdy to psal? Ta slova totiž sedí právě na ten rok 2007, kdy byl opravdu komplet vnitřek nový. Lampy, rozvody, rozhraní, to všechno sedí, to je nové od té doby. Pravda, na této jsou lampy trochu jiné než na té mé: http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=5581, ovšem vše ostatní bude asi stejné. Nemáš odkaz na ten Davidův příspěvek na FB? Kde to najdu? Díky.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 04 črc, 2014 7:10 am

máš to v SZ
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod rakusanka426 » pát 04 črc, 2014 8:39 am

Tkadlec Jaroslav píše:zkoušel jsem jí asi pět minut, ta moje jezdí nádherně. , ale oproti modelu, který se už dělal u Tilliga, je tohle jiná liga. Kompletně nový vnitřek, rozhraní pro dekodér, nové rozvody, nové lampy!! atd...

tohle psal David na FB


Diky za info. Tedy doporucujes ji k nakupu? Jak je na tom, kdyz jede do kopce, je tam taky znatelny posun? Predem diky za odpoved.
Uživatelský avatar
rakusanka426
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned 18 pro, 2011 4:51 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 04 črc, 2014 9:26 am

no já jí nemám koupenou tak ,že nemůžu posoudit ,ale rozhodně si jí koupím a doporučovat nebudu to si musí každý sám rozhodnout ,že jo...a taky nedělám reklamu..
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pát 04 črc, 2014 12:27 pm

Já ji budu mít příští týden, tak jsem zvědav. Ta minulá od r. 2007 byla bídná. Kromě toho, že blbě sbírala byla ještě i lehká. A do kopce toho moc neutáhla a pokud zůstala bandážovaná náprava ve vzduchu, tak to při zátěži prokluzovalo. Víc se mi v provozu osvědčila starší verze 455.219 vyráběná od 1998 ještě s hranatým třípólovým motorem. Bandáž neměla, ale byla těžká a spolehlivější. No jsem zvědav, kterak se soudruzi z NDR s tou novou popasovali....... :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod rakusanka426 » pát 04 črc, 2014 12:54 pm

Radek Strnad píše:Já ji budu mít příští týden, tak jsem zvědav. Ta minulá od r. 2007 byla bídná. Kromě toho, že blbě sbírala byla ještě i lehká. A do kopce toho moc neutáhla a pokud zůstala bandážovaná náprava ve vzduchu, tak to při zátěži prokluzovalo. Víc se mi v provozu osvědčila starší verze 455.219 vyráběná od 1998 ještě s hranatým třípólovým motorem. Bandáž neměla, ale byla těžká a spolehlivější. No jsem zvědav, kterak se soudruzi z NDR s tou novou popasovali....... :mrgreen:


Ja mam tez BR86 ten typ USEDOM s temi Witte plechy a musim s Tebou souhlasit, ze blbe sbira a do prudciho kopce (40 o/oo) ma problem utahnout vice nez dva osobni vozy. Tot duvod proc zatim vaham s nakupem teto nejnovejsi. Jinak si ji chci koupit tez, co mozna nejdrive. :roll: Dej tedy vedet, jak s ni budes spokojen. Diky R
Uživatelský avatar
rakusanka426
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned 18 pro, 2011 4:51 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod vape777 » sob 05 črc, 2014 5:40 am

Radek Strnad píše: Hranaté motory jsem vyhodil a namísto nich přišly Mashimy s tučným setrvákem a pohoda.Až bude čas,dám tam ještě kondenzátory a bude.Celkový dojem bohužel kazí staré rozvody.Až je rozeberu,tak to možná nafotím a pověsím na rajče.

Chcem sa opýtať na upresnenie typu motora a zotrvačníka. Uvažujem totiž o podobnej úprave. Ďakujem.
vape777
 
Příspěvky: 96
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 17 črc, 2014 7:13 am

Tak už jí mám doma. Pocity jsou smíšené. Plusy jsou jednoznačně v tišším chodu, větší tažné síle, větší propracovanosti některých detailů, hlavně šnečí růžky(pro slovenské kolegy: šnek je slimák s domčekom(ale i ten bez domčeka má podobné růžky :lol: )) na předku mašiny vypadají skvěle :wink: . Samozřejmě zvon patří neodmyslitelně k této lokomotivní řadě, jako k velbloudovi hrb. Kolik asi stojí výroba a osazení něčeho, co na českých mašinách nebylo?????? Co já už těch zvonů doma mám. Horší je, a to mně mrzí, velice nízká hmotnost mašiny. Táhne dobře, ale na složitějších výhybkových sestavách, jako je třeba soustava angličanů, má problémy se sběrem proudu(samozřejmě v digi). Vlastnosti jsou horší, než má dvojosá Manka. Lepší než zbytečné bandážované nápravy(křížem po jedné straně na vnitřních dvojkolích), které proud téměř nevedou,by bylo vypustit bandáž a zvýšit hmotnost závaží. Dekodér jsem použil Lenz Gold mini bez poweru(zatím). Možná s Kuehn N025 by byl sběr jistější, ale to také vyzkouším.Kontroloval jsem sběrné kartáče na dvojkolích a vše OK, takže problém je v nepřiléhání vodivých dvojkolí ke kolejnici. Obě závaží jsou fakt superlehká a moc nevěřím, že se po zajetí vodivé vlastnosti nějakým zázrakem zlepší. Řešením bude buď zaformování závaží a jejich odlití z olova nebo použití poweru, který se vejde po vyjmutí nezávaží do tendru. Xenonovou barvu světel ani nemá cenu komentovat. Nějaké fotky jsem dal na rajče http://kyklop68.rajce.idnes.cz/455.210
Naposledy upravil Radek Strnad dne čtv 17 črc, 2014 3:41 pm, celkově upraveno 1
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod rakusanka426 » čtv 17 črc, 2014 7:51 am

Radek Strnad píše:Tak už jí mám doma. Pocity jsou smíšené. Plusy jsou jednoznačně v tišším chodu, větší tažné síle, větší propracovanosti některých detailů, hlavně šnečí růžky(pro slovenské kolegy: šnek je slimák s domčekom(ale i ten bez domčeka má podobné růžky :lol: )) na předku mašiny vypadají skvěle :wink: . Samozřejmě zvon patří neodmyslitelně k této lokomotivní řadě, jako k velbloudovi hrb. Kolik asi stojí výroba a osazení něčeho, co na českých mašinách nebylo?????? Co já už těch zvonů doma mám. Horší je, a to mně mrzí, velice nízká hmotnost mašiny. Táhne dobře, ale na složitějších výhybkových sestavách, jako je třeba soustava angličanů, má problémy se sběrem proudu(samozřejmě v digi). Vlastnosti jsou horší, než má dvojosá Manka. Lepší než zbytečné bandážované nápravy(křížem po jedné straně na vnitřních dvojkolích). Dekodér jsem použil Lenz Gold mini bez poweru(zatím). Možná s Kuehn N025 by byl sběr jistější, ale to také vyzkouším.Kontroloval jsem sběrné kartáče na dvojkolích a vše OK, takže problém je v nepřiléhání vodivých dvojkolí ke kolejnici. Obě závaží jsou fakt superlehká a moc nevěřím, že se po zajetí vodivé vlastnosti nějakým zázrakem zlepší. Řešením bude buď zaformování závaží a jejich odlití z olova nebo použití poweru, který se vejde po vyjmutí nezávaží do tendru. Xenonovou barvu světel ani nemá cenu komentovat. Nějaké fotky jsem dal na rajče http://kyklop68.rajce.idnes.cz/455.210


Diky za informace. Ja jsem ji objednal minuly tyden. Ma trat je ciste analogova, vyhybky mam vetsinou EW1, obloukove, jednoho aglicana a dve tricestne. Tak jsem zvedav. Muzes mi, prosim, vysvetlit, co znaci pouziti poweru? Diky.
Uživatelský avatar
rakusanka426
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned 18 pro, 2011 4:51 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 17 črc, 2014 8:02 am

Radek Strnad: Radku, pod pojmem xenonové si mám vybavit namodralé, tedy studeně bílé světlo? Nebo prostě hodně svítící? Lepší už jsou snad opravdu žluté ledky, jak je mám já na těch prvních nových kusech z roku 2007.
rakusanka426 Kolego, až ji projedeš, dej sem prosím vědět, jak Ti to jede na Tvém kolejišti.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 17 črc, 2014 8:33 am

To světlo mi skutečně přijde jako studená bílá. Náprava bude spočívat v přetření sklíčka transparentní žlutou(zkusil bych fix) a předpokládám, že by z toho mohla být teplá bílá. Chce to vyzkoušet nejdřív něčím lehce smytelným a pak třeba lihovkou. O power packu je toho zde na DF popsáno hodně a jak to vypadá???? Můžeš mrknout ke mě např. na velikostně podobnou mašinku 365.4 http://kyklop68.rajce.idnes.cz/365.4 nebo na jiná má alba.Je to prostě zásobník energie pro překonání proudových výpadků při jízdě digitální lokomotivy. Lze ho aplikovat na některé dekodéry (Kuehn N045, Lenz Gold mini).
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pon 21 črc, 2014 4:41 pm

Tak už jsem ji kuchnul. Ten sběr proudu je tedy(alespoň u mě) opět katastrofa. Ta mašina nemá žádné svislé vůle. Střední nápravy jsou úplně natvrdo a když položím přední nápravu na trošku silnější papír, tak ta druhá je už ve vzduchu. Zkoušel ji už někdo jiný v digitálu na výhybkách EW1?????? Nevím jestli nejsem výjimka a neměl jsem jen smůlu. Po úpravách jsem do ní nacpal power pack 2x470mF, trochu se to zlepšilo, ale když jedu po angličanech, tak to bliká jak barevná hudba, jak to ztrácí kontakt a power to zpětně dotlouká a stejně to občas nakonec zastaví. Ještě zkusím další úpravy. To co jsem udělal je zase na rajčeti http://kyklop68.rajce.idnes.cz/455.210
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Jacek » pon 21 črc, 2014 4:54 pm

šel jsem trochu jinou cestou, kromě ozvučení jsem k lokomotivě připojil ještě hytlák s odběrem proudu. Chtělo by to ještě jeden vůz se sbíráním, bez nich je mašinka dobrá jen do vitríny :|
Na stránkách je článek.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod olik » pon 21 črc, 2014 7:45 pm

Chci se zeptat
nevim proc predni a zadni tabulka je vetsi a tabulky na bocich jsou malinke az nehezke,bylo tohle normalni i na velkych masinach :?:
taky je trosku skoda ze tahla jsou cervene,ikdyz v katalogu byly cerne.....skoda ze na to NEKDO nepoukazal,zase je to takova mala vada na krase.....jinak ten pojezd u me vykazuje kymaceni,ale je to znat jen kdyz to pozoruji hodne zblizka.......
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků

cron