Stránka 1 z 8

BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 4:59 pm
od MirekTT
Nikde jsem nenašel vlákno čistě k téhle loko, tak s tím začnu.

Vzhledem ke zvláštní poruše této loko popsané ve vláknu: viewtopic.php?p=57320#p57320 a následujícíh příspěvcích, jsem byl donucen k totální rozborce jinak zánovní mašinky. Celá operace byla tak náročná, že nafotit celý postup krok za krokem by bylo nad mé síly. Proto v odkaze na fotogalerii naleznete nafocené už jen jednotlivé doučásti s popisem některých úskalí, se kterými jsem se potýkal. Důrazně nedoporučuju lokomotivu rozebírat. Je tvořena soustavou západek, které mají tvořit celek, ale není už počítáno s jejich opětovným rozebíráním a to ani za pomoci přípravků. Pokud nevěříte, kupte si ji a rozeberte :wink:

Obrázek


A zde další fotky: http://mirektt.rajce.idnes.cz/BR86_Tillig/#

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 5:28 pm
od Pája
Mirku koukám,že máš asi stejnou chybu na lokotce jako jsem měl já.Ten plíšek co přitlačuje zadní nápravu dolu na koleje má být i pod přední nápravou viz přiložené schema.Mě takto chyběj už na 3 mašinách.A zbrus tu trojúhelníkovou plošku na běhounama,ať můžou propružit na nerovnostech-od výroby umějí propružit jen dolu a nahoru ne

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 5:34 pm
od MirekTT
Aha, takže ten plíšek v předu tam chybí? Určo tam nebyl, takže výrobní chyba? A dík za radu s běhouny, pak si s nima pohraju.

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 6:12 pm
od Pája
MirekTT píše:Aha, takže ten plíšek v předu tam chybí? Určo tam nebyl, takže výrobní chyba? A dík za radu s běhouny, pak si s nima pohraju.

S těmi běhouny mi to poradil Pavel-HP a je to znatelně lepší.
Já ten plíšek ze 4 Tilligových párovek mám jen na té nejnovější,přitom v tom přiloženým papíru s obr.jednotlivých dílů je i vepředu na všech,na jedné byl dokonce tak,že zadní nápravu tlačil obráceně a to nahoru od kolejnice.
Ale i po všech úpravách se mi stále stává,že jedním směrem se mi někdy jaksi sekne,lupne v tom a zas jede dál.Jak kdyby ještě nebylo nějaké dvojkolí pootočené.
Také jsem uvažoval o odpojení náhonu (stále by to bylo hnané pomocí toho pákový),dle tvého obrázku DSC06161 bych vyndal ozubené kolečka :
1)to nejmenší nad 2 nápravou (zleva)
2) to velký mezi 1a2.
Ale nevím zda by to bylo ku prospěchu.
PS: nevíš které dvojkolí jsou na 437 bez pohonu ?

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 6:42 pm
od MirekTT
Pája píše:PS: nevíš které dvojkolí jsou na 437 bez pohonu ?

Vím: http://www.trainmania.info/zapisky/poje ... zd_437.jpg
Přečti si to celé na Trainmanii v sekci zápisky 2010 ze dne 27.04.2010

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 7:55 pm
od Pája
Díky,takže 1 a 4 náprava je bez pohonu přes ozub.kola.Taky tam chybí plíšek pod 1 dvojkolím.

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 8:02 pm
od MirekTT
Jo. pokud bych se přeci jen rozhodl pohánět jen dvě nápravy, řešil bych to určitě vytažením krajních ozubených kol z převodovky. K takovému počinu by to chtělo ale znát vyjádření Tilliga, zdali je to opravdu úprava kvůli jízdním vlastnostem a ne jen subjektivní dojem popsaný na Trainmanii. Funkční to ale bude už kvůli provedení BR80 od ROCO (hovoříme o TT), která má hnanou jen poslední nápravu ze tří. A také jezdí pěkně. Ten plíšek možná nebude tak kritický, ale je dobré ho dát tak jak tam byl, tedy aby tlačil nápravu na koleje.

Zkoušel jste někdo sundat čepy spojnice z kol? Já bych to při montáži rád sundal a rozvody nasadil až po odzkoušení jízdy.

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: ned 18 črc, 2010 8:09 pm
od Pája
čepy jsem měl dole-v poho

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: pon 19 črc, 2010 6:35 am
od radekkrupka
MirekTT píše:Funkční to ale bude už kvůli provedení BR80 od ROCO (hovoříme o TT), která má hnanou jen poslední nápravu ze tří. A také jezdí pěkně. Ten plíšek možná nebude tak kritický, ale je dobré ho dát tak jak tam byl, tedy aby tlačil nápravu na koleje.

Zrovna trainmaniak mi potvrdil, že jeho BR80 (Roco) jezdí poměrně bídně.... v jednom směru nějak šmajdá a s postupem času se to zhoršilo.... čím to ale je způsobené nevím

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: pon 19 črc, 2010 7:31 am
od MirekTT
No právě. Pohon koleček přes plastovou vlásečnici na mně moc dojem nedělá. Navíc pokud kolečko není fixováno převody k ostatním, musí nutně být náchylnější na pootočení oproti své výchozí poloze i vzhledem k vůlím v rozvodových tyčí. Toto mi právě připadá nešikovné. Jízdou se poloha náprav vůči sobě asi srovná, ale při každém položení vozidla na koleje, a taktéž i při každém proklouznutí přece musí být tento systém neskutečně namáhán. Osobně preferuju ponechat čtyři hnací ze čtyř.
Něco jiného to bude u větších měřítek, kde jsou asi robustnější rozvody, ale v TT?

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: úte 20 črc, 2010 3:42 pm
od MirekTT

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: úte 20 črc, 2010 5:55 pm
od radekkrupka
Pak mě zajímá, až to složíš, kolik dílů ti zbyde.... 8)

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: úte 20 črc, 2010 6:01 pm
od MirekTT
radekkrupka píše:Pak mě zajímá, až to složíš, kolik dílů ti zbyde.... 8)

No chtěl bych, aby bylo aspoň na drezínku, ale pššššt, osmdesátšestka je pro kamaráda :D

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: úte 20 črc, 2010 6:15 pm
od Radek Strnad
Já bych to co zbyde dal místo uhlí do tendru,ono se to tam porovná,a bude to na očích(jestli se to tam vejde). :mrgreen:

Re: BR86 Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 30 pro, 2010 10:38 am
od Trainmaniak
Ahoj kolegové. Na http://www.trainmania.info jsem dal článek o úpravě sběru proudu u BR 86. Fakt to pomohlo. :-)

Obrázek