Řada 380 v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod vorech » čtv 02 pro, 2010 7:58 pm

U Hobby Shopu, loko objednána od 10 října. dodneška pouze 3 odpovědi na mé urgence "mašina je objednaná u výrobce"
Dnes jsem jim napsal, že chci termín dodání potvrzený od výrobce.
Budu informovat a hlavně až ji dostanu, podám reference.

S pozdravem
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod JBr » pát 03 pro, 2010 9:34 am

Tak Rubikon uz 380 predstavil na webu. Pry novy pojezd, motor mashima, vsechny napravy hnane a rozhrani pro dekoder na dratech (doufam, ze si pod timhle terminem nemam predstavit to co bylo na predchozich modelech).

Obrázek
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod vorech » ned 12 pro, 2010 10:06 pm

Dobrý den všem,tak jsem dostal do ruky novinku 380 002.
Po vybalení jsem byl velice příjemně překvapen se zpracování kastle. nátěr kvalitní a v přechodech velice čistý.
Potisky jsou dobře čitelné, rovně nalepeny a že se jedná a potisk je vidět pouze pod lupou. Dobře zpracované detaily střechy, kvalitní pantografy, zřejmě od tilliga. Nejvíce jsem byl zvědavý na pojezd. Je vidět velký skok oproti starým modelům. Kvalitní kolečka s kovovým ozubením a celá převodovka je vybavena též s kovovými ozubenými koly. Takže jízda je klidná a plynule reagující na zvýšení napětí. 5 polový motorek Mashina se setrvačníky zaručuje stejnou kvalitu jízdy jako tovární pojezdy, jen s rozdílem, že zde je kvalitnější převodovky, díky železnému ozubení. Takto dobré jízdní vlastnosti v analogu, zaručují perfektní požitek v DCC s plným momentem. Připravený plošňák pro dekoder s drátky. Co mě taky dosti překvapilo, je spřáhlo. Jedná se o šachtu a vrací se samo do středu pomocí magnetu. Nejedná se kinematiku, ale spřáhlo je přidělané ke kastli. |Takže další rozdíl o proti starým modelům, které měly plíšek přímo od pojezdu.
I když se může někomu cca 5900 kč zdát dosti velká suma, uvědomme si, že se jedná o maloserii.
Naposledy upravil vorech dne pon 13 pro, 2010 1:34 pm, celkově upraveno 1
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod JBr » pon 13 pro, 2010 10:41 am

Mohl bych poprosit o lepsi popis, pripadne fotku onoho plosnaku pro dekoder s dratky? Digitalizace predchozich modelu od Rubikonu byla celkem problematicka navzdory tomu, ze mely tistak. Muselo se odpajet propojky, rezat spoje atp. Uz je to u 380 vyresene lepe nebo porad stejny system/nesystem?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod Zdeněk » pon 13 pro, 2010 1:08 pm

JBr píše:Mohl bych poprosit o lepsi popis, pripadne fotku onoho plosnaku pro dekoder s dratky? Digitalizace predchozich modelu od Rubikonu byla celkem problematicka navzdory tomu, ze mely tistak. Muselo se odpajet propojky, rezat spoje atp. Uz je to u 380 vyresene lepe nebo porad stejny system/nesystem?

No myslím, že jsme to aspoň nějak řešily, na rozdíl od jiných malovýrobců. A ten co se pustí do monntáže dekodéru , má jistě tolik zručnosti, že odstranit propojky a proškrábnutí plošného spoje mu nedělalo problém. Jinak jak šel "vývoj", tak se i měnili pl.spoje. Vše je popsáno na našich stránkách.
Ale k věci. V 380,el.lokomotivach osazených motorky"kostka" a motorácích je pl.spoj, kde při digitalizaci je potřeba odpájet 4 ks SMD nulových odporů /slouží jako propojky/a přiletovat dekodér s vodiči na plošky k tomu určené.To je vše. Foto pl. spoje je taky na našich stránkách. Plošný spoj je uzpůsoben po dosazení součástek podle stránek Zababova,/Dovolil jsem si jejich obrázek zapojení přiložit./k ovládání světlometu přídavnou funkcí dekodéru. Z obrázku je použito jen ovládání světlometů,prostřední dva tranzistory. R= 27k a 2k7. Tranzistor BC857B
Jediný problém je s el.lokomotivami, kde byly použity motorky kulaté, při nedostatku "kostek" a pl. spoj se tam nevešel. U těch je nutno postupovat, jako by nebyla příprava na digitál.
Přílohy
dekoder.gif
dekoder.gif (25.99 KiB) Zobrazeno 6180 krát
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod JBr » pon 13 pro, 2010 2:57 pm

Zdeněk píše:No myslím, že jsme to aspoň nějak řešily, na rozdíl od jiných malovýrobců. A ten co se pustí do monntáže dekodéru , má jistě tolik zručnosti, že odstranit propojky a proškrábnutí plošného spoje mu nedělalo problém.


Nu dobra, asi jsem mene zrucny :) Nemam problem si napajet dekoder na mosazny pojezd napr. od pana Vilingera, protoze je to v podstate polotovar a neni tam co zkazit. Na druhou stranu, pokud si koupim model za sice velmi slusny, lec stale relativne o neco vetsi obnos (v porovnani s tovarni produkci), mam aspon ja osobne trochu problem s tim do nej riznout nebo neco pajet - uz jen kvuli uznani/neuznani zaruky. Navic i u maloserii uz jsou vyrobky s opravdovou pripravou na digital, napriklad pojezd pro 810 od Picoloco ma NEM patici. Staci vytahnout propojku a zasunout dekoder, neni potreba zadne pajeni. Chapu, ze by se tim trochu zkomplikovala vyroba plosnaku, ale na druhou stranu pokud se tam vejde ted dekoder na dratech, tak by se tam urcite vesla i patice. Cenovy rozdil by byl zanedbatelny (jsou to soucastky s korunovou hodnotou), ale z hlediska koncoveho uzivatele by to bylo daleko pohodlnejsi a urcite by to bylo kvitovano i v podobe nejakeho kladneho PR. A i pokud by to melo zvednout cenu rekneme o 100 Kc, tak osobne bych se asi ani moc nerozhodoval, protoze by to byla pro me prijatelna castka za usetreni prace a stresu, ze neco podelam :)

Mam dve 810 z vasi produkce se kterymi jsem spokojen. Obe jsou digitalizovane, takze s instalaci dekoderu do vasich modelu mam tedy primou zkusenost. A bohuzel musim rict, ze instalace Lenz Silver mini na dratech mi zabrala asi 2-3x tolik casu co instalace dekoderu na "normalni" model a rozhodne nebyla pohodova co se tyce strachu z nejake chyby. Castecne i prave diky onomu "proskrabovani".
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod Zdeněk » pon 13 pro, 2010 4:03 pm

JBr píše:Nu dobra, asi jsem mene zrucny .

No to, že jste méně zručný si nemyslím, když jste zdigitalizoval dva naše motoráky. Byl to náš první pl.spoj a tehdy se tady jen těžko daly sehnat konektory na dekodéry. Proto jsme dnes použili ty nulové odpory, aby se nemuselo škrábat. Konektor tam může být, plošky na něho tam jsou/pájí se tam kablíky/jen je někdy problém s místem. Např. u 380 tam místo není a nevleze se tam na to místo dekodér. Ale budedme na tom pracovat. Děkuji za Váš názor a podnět jako zákazníka.
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod fivejohny » úte 14 pro, 2010 5:10 pm

Nové věci na nové elektrice fakt bomba jak už bylo napsáno s maschimou pod kapotou + nové převody = jízdní vlastnosti skvělé a kromě toho nové provedení kastle s perfektním nástřikem fakt super, jen aby to vydrželo.

nové převody nejen pro tuto elektriku viz.: http://maloseriovky.eu/component/option ... Itemid,26/
kinematika pro spřáhlo viz.: http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/
konektor pro dekoder viz.: http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/
bohužel nerealizované kvůli tomu že se výrobci zdálo těch pár korun navíc u takové sumy hodně a nechtělo se mu malinko upravit ťišťák jak již tady někdo uvedl na škodu věci.
Co se týká toho pájení doporučuji ty propojky štípačkama zlikvidovat a dekodér jen připájet popřípadě časem jen osadit do patice když se výrobce malinko posnaží
Naposledy upravil fivejohny dne úte 14 pro, 2010 10:06 pm, celkově upraveno 1
fivejohny
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 25 bře, 2010 1:23 pm

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod Zdeněk » úte 14 pro, 2010 9:20 pm

fivejohny píše:konektor pro dekoder viz.: http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/
bohužel nerealizované kvůli tomu že se výrobci zdálo těch pár korun navíc u takové sumy hodně a nechtělo se mu malinko upravit ťišťák jak již tady někdo uvedl na škodu věci.
Co se týká toho pájení doporučuji ty můstky štípačkama zlikvidovat a dekodér jen připájet popřípadě časem jen osadit do patice když se výrobce malinko posnaží


Jen bych dodal, pro případné zájemce o montáž konektoru do této lokomotivy. Konektor tam nevleze, není dostatek místa mezi motorkem Mashima,pl.spojem a střechou. Takže jen dekodér s kabliky. Můstky tam žádné nejsou,jen propoje realizované těmi "0"odpory. Je totíž jeden problém, pan fivejohny píše o něčem, co neměl v ruce, jen viděl na foto ... Ale jinak pěkná reklama jeho webu...
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod fivejohny » úte 14 pro, 2010 10:15 pm

Zdeněk píše:
fivejohny píše:konektor pro dekoder viz.: http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/
bohužel nerealizované kvůli tomu že se výrobci zdálo těch pár korun navíc u takové sumy hodně a nechtělo se mu malinko upravit ťišťák jak již tady někdo uvedl na škodu věci.
Co se týká toho pájení doporučuji ty můstky štípačkama zlikvidovat a dekodér jen připájet popřípadě časem jen osadit do patice když se výrobce malinko posnaží


Jen bych dodal, pro případné zájemce o montáž konektoru do této lokomotivy. Konektor tam nevleze, není dostatek místa mezi motorkem Mashima,pl.spojem a střechou. Takže jen dekodér s kabliky. Můstky tam žádné nejsou,jen propoje realizované těmi "0"odpory. Je totíž jeden problém, pan fivejohny píše o něčem, co neměl v ruce, jen viděl na foto ... Ale jinak pěkná reklama jeho webu...


šlo by upravit ten ťišťák ale vzhledem k našim podmínkám je jednodušší to nechat tak jak to je, čili pokud by měl někdo zájem toť výzva :o
fivejohny
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 25 bře, 2010 1:23 pm

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod vorech » čtv 17 bře, 2011 11:52 pm

O víkendu jsem konečně zkusil projet 380 na velkém kolejišti i se zátěží.
Zde se projevil malý neduh této mašiny a to, že je lehká. 11 nákl. vozů je už nad její síly, potřebuje max. napětí, aby nezastavovala. Po té, co jsem dal na každou stranu 20g závaží (místo na to je), tak se vlastnosti zlepšili. Jinak doporučuji projet po 30 min. na každou stranu a po té vyčistit sběrače na kolách. Jezdil jsem před ní s čistícím vlakem, ale i tak nasbírala dosti bordelu. Projetí je, aby si sedly ozubená kola. Né kvůli motorku jako u Roca, zde je Mashima a bez problému. Ale přeci jen se rozjela po zajetí o 10 % lépe. Jinak kdybych měl lepší foťák, dají se udělat lepší fotky:-) Ale i tak něco málo fotek. http://rybanavorech.rajce.idnes.cz/cd_380/
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Řada 380 v TT

Příspěvekod Zdeněk » pát 29 dub, 2011 6:23 pm

vorech píše:O víkendu jsem konečně zkusil projet 380 na velkém kolejišti i se zátěží.
Zde se projevil malý neduh této mašiny a to, že je lehká. 11 nákl. vozů je už nad její síly, potřebuje max. napětí, aby nezastavovala. Po té, co jsem dal na každou stranu 20g závaží (místo na to je), tak se vlastnosti zlepšili. Jinak doporučuji projet po 30 min. na každou stranu a po té vyčistit sběrače na kolách. Jezdil jsem před ní s čistícím vlakem, ale i tak nasbírala dosti bordelu. Projetí je, aby si sedly ozubená kola. Né kvůli motorku jako u Roca, zde je Mashima a bez problému. Ale přeci jen se rozjela po zajetí o 10 % lépe. Jinak kdybych měl lepší foťák, dají se udělat lepší fotky:-) Ale i tak něco málo fotek. http://rybanavorech.rajce.idnes.cz/cd_380/

U další serie 380 než má kolega vorech, je tato úprava už realizovaná, lokomotiva je dovážena olovem a dle reakcí kupujících již vše v pořádku. A vyrábí se i jako řada 381 ZSSK.
Přílohy
945.02.jpg
945.02.jpg (51.73 KiB) Zobrazeno 5511 krát
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků