Stránka 1 z 1

NOVINKA - Další pára v TT - BR 58 30 Reko (JAGO)

PříspěvekNapsal: pon 12 dub, 2010 4:31 pm
od radula63
Parní lokomotiva německé řady BR 58 30 reko
Jedná se o ručně vyráběný model, který právě přichází na trh v první výrobní sérii. Na první pohled zaujme velmi detailním zpracováním. Pozornosti neunikne zejména jemně zpracované potrubí, armatury, rozvody, popisky i matně černý nátěr. Celá lokomotiva, tedy rám, kotel včetně všech doplňků, budka, nárazníky i tendr jsou kovové (dle standardu firmy JAGO). I když detaily např. na kotli vypadají velice jemně a křehce, díky použití kovu jsou mnohem pevnější a odolnější proti poškození, než je tomu u plastového modelu. Hlavně bych vyzdvihl krásný průhled pod kotlem a zmodelovaný prostřední válec (v rámci možností - není k němu celý rozvod, protože v rámu je umístěna převodovka). Všechna kola na modelu jsou celokovová s malým plastovým středem (izolace proti zkratu mezi koly přes kovovou hřídelku). Pohon obstarává pětipólový motor MASHIMA se setrvačníkem umístěný v lokomotivě a pohání všech pět spřažených náprav. Tendr s lokomotivou spojuje pevná spojka, celek tedy lze rozpojit, ale jen za pomocí šroubováčku (spojuje to šroubek M2 a 3-pinový konektor). Sběr proudu je svěřen 2., 3., 4., a 5. spřažené nápravě lokomotivy a druhé a čtvrté nápravě tendru. Osvětlení se přepíná ve směru jízdy (vepředu dvě, hlavní reflektor nesvítí-vzadu dvě) a je svěřeno SMD LEDkám s bílou barvou světla, které se rozsvěcují ihned při pomalém rozjezdu modelu.
Váha modelu je úctyhodných 306 gramů.
Cena na stránkách fi. Jago neuvedena.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: pon 12 dub, 2010 5:55 pm
od radekkrupka
Model je to hezk, ale nátěr loukoťových kol je naprosto příšerný, jak to může vypadat za jízdy, když nátěr není soustředný? Pak mi přijde divná mezera mezi tendrem a lokomotivou, kde podle mě dost křičí to obrovské spřáhlo a kabely. Kabely jsou vidět i pod kotlem?

Jinak detaily jsou solidní, to se musí nechat. A kde jsou na čele ty 4 světla?

BR 58 30 reko

PříspěvekNapsal: pon 12 dub, 2010 6:21 pm
od radula63
radekkrupka píše:Model je to hezk, ale nátěr loukoťových kol je naprosto příšerný, jak to může vypadat za jízdy, když nátěr není soustředný? Pak mi přijde divná mezera mezi tendrem a lokomotivou, kde podle mě dost křičí to obrovské spřáhlo a kabely. Kabely jsou vidět i pod kotlem?

Jinak detaily jsou solidní, to se musí nechat. A kde jsou na čele ty 4 světla?

Vezmu to odzadu:
1) SVĚTLA - napsal jsem to asi nesmyslně. :cry: Svítící světla jsou 4 - dvě vepředu (tedy pouze spodní, hlavní reflektor nesvítí) a vzadu dvě.
Původní text tedy upravím.
2) MEZERA - není kinematika a tak délka spřáhla (plíšku) byla volena tak, aby to projelo R310. Menší bych nedoporučoval - mašinka v menším poloměru už znatelně "drhne". Nápravy loko i tendru nemají tak velký boční posuv.
3) DRÁTY pod kotlem vedou el. do kotle (kde je konektor) pro přední světla.
4) NÁTĚR KOL - mohu výrobci doporučit, aby dbali na nátěr kol.

PříspěvekNapsal: pon 12 dub, 2010 8:28 pm
od radekkrupka
Jenom pro srovnání (pro mě v reálu jediné co mám).

555.1 od Tilligu - prostor pod kotlem a detail mezi tendrem a lokomotivou mi přijde podstatně lépe řešen. Trn není prakticky vidět a dokonce je dole naznačeno reálné spřažení... nemluvě o motoru co BR58 trčí z kabiny. Vím, že pohon v tendru bývá kritizován. Ale Roco to na BR44 použilo myslím taky, a funguje to dobře...

Obrázek

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 8:28 am
od Lubomír Dudek
Lokomotiva je to docela pěkná,bude určitě hodně těžká a bude dobře jezdit,ale je na ní pár věcí,které ji degradujou před velkosériově vyráběnými modely na základě Br50 a 44.Hlavně teda ta mezera mezi loko a tendrem.Taky by mohly být více schovaný sběrný plíšky a motor v tendru kvůli průhledu kabinou.
Nemůžu si pomoct,ale tendrovky od této společnosti vypadaj podstatně líp.
Nadruhou stranu obdivuju nasazení a schopnosti pracovníků,že daj do kupy vlastíma rukama takový monstrózní stroj.Klobouk dolu a jen tak dál.
Čím víc toho v TT bude,tím lépe.

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 8:43 am
od holomek
Stejnou lokomotivu, tedy BR 58, chystá na rok 2011 (kdo ví, zda tomu tak bude) firma Gutzold.

http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... l&shopid=1

Pokud ji opravdu udělají, myslím, že bude v lepší kvalitě než Jago...

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 12:20 pm
od TTmili
No otázkou je co se bere jako kvalita. Obecně plastové modely vypadají lépe, ale kov je kov, a když to přeženu tak je věčný, tudíž já bych se v případě že bych si tu mašinu chtěl koupit koupil spíš tuhle než Gutzolda i proto že ten cenový rozdíl nebude až tak velký.

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 1:37 pm
od martin tichý
No, při pohledu na obrázek mě tedy za srdce nebere, když pominu tu mezeru mezi loko a tendrem, tak stejně na mě působí jako mašinka někdy z konce 80. let minulého stol., takhle si tedy současný model rozhodně nepředstavuji, nevím, vršek možná, ale ty stříbrný ojnice-táhla, to je jako BTTB, to, že je z kovu za to rozhodně nemůže, jak tady někdo poznamenal, ROCO (a nejen ono) přeci taky u svých HO lokomotiv požívá kovové díly a na závadu to přeci NENÍ-NAOPAK!
!, ale u JAGO se to jaksi nepovedlo, je to takový TT-čkový, snad za nějakých 100éček, víc neE.., ale jezdit bude určitě krásně..

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 1:39 pm
od martin tichý
..a ty sběrače proudu za kolečky, to je děs..

PříspěvekNapsal: stř 14 dub, 2010 6:10 am
od Trainmaniak
Zdravím vás. Já si tu dovolím neřešit model, ale text článku. Fotografie jako takové mají sice určitou vypovídající hodnotu, ale nikoliv rozhodující. Proto nenakupuji modely přes internet, alespoň ne ty malosériové. Spousta modelářů je proto vděčna za podrobnější popis modelu či detailní recenzi doprovázenou kvalitnějšími fotografiemi. Bohužel v tomto případě je text nevypovídající, neboť je OKOPÍROVÁN z webu www.trainmania.info, konkrétně z aktulalizace ze dne 30.3.2010 z příspěvku o parní lokomotivě BR 38 od firmy Beckmann. To není autor schopen napsat vlastní článek, když už se chce podělit o dojmy z modelu? Přijde mi to přinejmenším neseriozní jak vůči nám jako autorům, tak vůči ostatním čtenářům, kterým je článek servírován. Základem slušnosti je alespoň napsat dotaz, zda je možno materiály použít, a po souhlasu následně uvést zdroj. I když se mi zdá na hlavu postavené, používat nějaký článek jako kopyto pro psaní nějakých dalších. Identita textu je nepopiratelná, jsem tedy zvědav, jak to „pisatel“ odůvodní (pokud vůbec zareaguje). Nijak mne to sice nepoškozuje, ale nějaká základní pravidla slušného chování by člověk, který veřejně něco prezentuje, měl dodržovat!

PříspěvekNapsal: stř 14 dub, 2010 1:33 pm
od radula63
Trainmaniak píše:Zdravím vás. Já si tu dovolím neřešit model, ale text článku. Fotografie jako takové mají sice určitou vypovídající hodnotu, ale nikoliv rozhodující. Proto nenakupuji modely přes internet, alespoň ne ty malosériové. Spousta modelářů je proto vděčna za podrobnější popis modelu či detailní recenzi doprovázenou kvalitnějšími fotografiemi. Bohužel v tomto případě je text nevypovídající, neboť je OKOPÍROVÁN z webu www.trainmania.info, konkrétně z aktulalizace ze dne 30.3.2010 z příspěvku o parní lokomotivě BR 38 od firmy Beckmann. To není autor schopen napsat vlastní článek, když už se chce podělit o dojmy z modelu? Přijde mi to přinejmenším neseriozní jak vůči nám jako autorům, tak vůči ostatním čtenářům, kterým je článek servírován. Základem slušnosti je alespoň napsat dotaz, zda je možno materiály použít, a po souhlasu následně uvést zdroj. I když se mi zdá na hlavu postavené, používat nějaký článek jako kopyto pro psaní nějakých dalších. Identita textu je nepopiratelná, jsem tedy zvědav, jak to „pisatel“ odůvodní (pokud vůbec zareaguje). Nijak mne to sice nepoškozuje, ale nějaká základní pravidla slušného chování by člověk, který veřejně něco prezentuje, měl dodržovat!


:oops: Pak tedy prosím promiňte - Nechat jsem se tímto článkem vést, ale jsou tam samozřejmě změny - pasující na model BR58. Nebyl sebemenší úmysl někoho poškodit. Nebyl ani žádný úmysl nějak lhát - on se totiž text mého příspěvku ( i když částečně převzatého ) plně shoduje s mým názorem na mnou popisovaný model.

PříspěvekNapsal: stř 14 dub, 2010 1:58 pm
od radula63
Předcházející příspěvky "z mé klávesnice" byly vždy jen z mé hlavy. Jen jedinkrát (a to teď) jsem se nechal vést jiným článkem a jak vidím - nestojí to za případné problémy. Panu Trainmaniak jsem poslal i omluvu v SZ. Snad toto jako vysvětlení problému stačí. :(

PříspěvekNapsal: stř 14 dub, 2010 2:44 pm
od Trainmaniak
Nemyslím si, že by byl úmysl někoho poškodit. Soudím, že v těchto věcech se zatím moc neorientujete a neuvědomujete si možné následky. V tomto případě samozřejmě de facto o nic nejde, jedná se spíše o princip a jakousi internetovou etiku obecně. Někdo jiný by to ale nemusel skousnout. Omluva se přijímá a do budoucna posílám přátelské doporučení, abyste si na tyto věci dal větší pozor. Nepovolené přejímání a používání článků, fotografií, videí apod. nemusí vždy projít. Ať se daří.

PříspěvekNapsal: stř 14 dub, 2010 3:39 pm
od radula63
DĚKUJI za prominutí a beru si z toho ponaučení. :wink:

p.s.Trainmaniak, Vaše stránky sleduji už dlouho a jsou plné dobrých věcí. Nechci si nikoho zde na fóru či jinde proti sobě poštvat. A protože "sosám" informace i na tomto fóru, tak také rád své informace předám dál. Takže si dám velký pozor, abych se zas nedostal do podobného průšvihu.