K.P.E.V.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod munro » ned 28 lis, 2010 4:05 pm

No prave. Tohle stalo 50Kc za vrak, 2 stavebnice z archivu krouzku (tehdy staly 19Kcs jedna), neco barev a cca 30 hodin prace, pokusu a omylu. Kolega Pepa pravil, ze uvazuje o druhem pokusu, kde jiz bude mit uskali vychytana. Kazdopadne tohohle vozidla si na vystave (doufam, ze pristi rok zvladneme Trutnov, zatim je kolejiste stale jen na papire) vsimne skoro kazdy, at v dobrem, ci ne :) :( :P .
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » ned 28 lis, 2010 4:17 pm

Stejný elektrický vůz ,ale v modelové velikosti N/1:160,zdroj http://www.zackenbahn.de//

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » pát 24 pro, 2010 7:49 am

Do nového roku hodně páry.... :)
Přílohy
PF2011b.jpg
PF2011b.jpg (40.49 KiB) Zobrazeno 6218 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod j p » čtv 30 pro, 2010 2:12 pm

Mozna by bylo vhodne porozhlednout se i po starsich modelech?
Vozu KPEV byla cela rada od Zeuke a BTTB no a treba masinka EG 501 be se snad nekde dala sehnat?
Obrázek

Jednu G8 (Halle 2721) a nekolik osobnich dvoj- a trinapravovych vozu KPEV mam jeste z dob, kdy se modely kupovaly nikoliv podle zamereni modelare, ale podle toho, co zrovna v prodejne meli. No a Tillig ted dela jinou G8 - Cassel 5135.
Tridilnou EG 540 abc vyrabi Westmodel (i kdyz jeji cena 990 Euro muze mnohe odradit) - a ono by se toho urcite naslo v TT vic.

Doporucuji prohrabat http://www.modellbau-wiki.de/
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » pon 03 led, 2011 9:02 pm

j p píše:Mozna by bylo vhodne porozhlednout se i po starsich modelech?
Vozu KPEV byla cela rada od Zeuke a BTTB no a treba masinka EG 501 be se snad nekde dala sehnat?

Jednu G8 (Halle 2721) a nekolik osobnich dvoj- a trinapravovych vozu KPEV mam jeste z dob, kdy se modely kupovaly nikoliv podle zamereni modelare, ale podle toho, co zrovna v prodejne meli. No a Tillig ted dela jinou G8 - Cassel 5135.
Tridilnou EG 540 abc vyrabi Westmodel (i kdyz jeji cena 990 Euro muze mnohe odradit) - a ono by se toho urcite naslo v TT vic.

Doporucuji prohrabat http://www.modellbau-wiki.de/


Starších dvouosých a třísosých vozů mám více než dost. Našel jsem starší, již neplatný, odkaz na aukci E 70 01 od Tillig za 156 Euro. Elektrickou trakci na svém plánovaném kolejišti však zcela jistě zavádět nebudu, zůstanu u páry. Lokomotivu G8 (BR 56) od BTTB mám, ale ani s jejím provozem moc nepočítám, patří již spíše do epochy následujícící. No a ta lokomotiva od Westmodel je opravdu úplně mimo, tedy mimo mé finanční možnosti. :) Na ty stránky se podívám. Díky za info.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod j p » čtv 06 led, 2011 9:57 pm

Westmodel nabizi i nesestavene (stavebnice), ale i tak je to draha zalezitost.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod j p » stř 23 úno, 2011 10:50 pm

Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » stř 23 úno, 2011 10:58 pm



Ano, tuto lokomotivu již mám. Z Aukra. :-) viz. http://vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice_TT/ Díky za upozornění, budu to sledovat.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod j p » čtv 24 úno, 2011 8:34 am

Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » čtv 24 úno, 2011 11:15 am



Tam jsou zajímavé ty nákladní vozy. Ten velký je asi G10 a malý bude asi od PMT. Zkoušel jsem jej u několika prodejců u nás poptávat, ale marně. PMT nevykrývá objednávky. Když o tom tak přemýšlím, tak by se mi ten lazaretní vlak, s trochou nadsázky, hodil do mého zamýšleného kolejiště. Mohly by přivážet zraněné vojáky z fronty na rekonvalescenci do lázní. :-) Otázka zůstává zda ten lazaretní má nějaký reálný základ a není to zase nějaká Tillig fikce, stejně jako jeho tříosé vozy II. a IV. třídy.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod radeksindy » čtv 24 úno, 2011 1:05 pm

Otázka zůstává zda ten lazaretní má nějaký reálný základ a není to zase nějaká Tillig fikce, stejně jako jeho tříosé vozy II. a IV. třídy

- uhlák se střechou nebýval součastí lazaretních vlaků
- předpokládám, že ten osobní vůz se služebním oddílem má představovat kuchyňský vůz, ale to byly úplně jiné typy
- G10 bývala součástí vlaku, ale jestli dobře vidím, tak v tom setu je nějaký chlaďák (!)
- lékařské vozy byly třínápravové
- z dvounápravových se používaly ty se světlíkem, obvykle se udělaly pořádné dveře v čele

Asi nebude překvapivá odpověď, že to fikce je :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » čtv 24 úno, 2011 1:40 pm

radeksindy píše:Otázka zůstává zda ten lazaretní má nějaký reálný základ a není to zase nějaká Tillig fikce, stejně jako jeho tříosé vozy II. a IV. třídy
- G10 bývala součástí vlaku, ale jestli dobře vidím, tak v tom setu je nějaký chlaďák (!)

Asi nebude překvapivá odpověď, že to fikce je :)


jj. Máš pravdu podle dveří je to asi chladírenský vůz. Asi na nebohé zesnulé.... Omlouvám se, špatný "ftip". Tvé znalosti o lazaretních vlacích mají základ kde, mohu-li se ptáti? Zatím jsem v žádné literatuře co jsem měl k dispozici na nic takového nenarazil. Děkuji.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod pekl024 » čtv 24 úno, 2011 7:14 pm

VladikC píše:
radeksindy píše:[i]Otázka zůstává zda ten lazaretní má ................. :)


jj. Máš ................................. Zatím jsem v žádné literatuře co jsem měl k dispozici na nic takového nenarazil. Děkuji.



Ahoj , vím že je kniha o lazaretních a vojenských vlacích, napiš SZ Střelcovi ten ti poradí.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 úno, 2011 7:57 pm

O lazaratních vozech a vlaků atd.(přiložené rysy vozů) se psalo i ve Světě malé a velké železnice"
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod radeksindy » čtv 24 úno, 2011 11:09 pm

Tvé znalosti o lazaretních vlacích mají základ kde, mohu-li se ptáti?

Pokud jde o Rakousko-Uhersko, tak doporučuji SŽ o němž psal už Milan. Pokud jde o Německo, tak nevylučuji existenci specializované knihy, ale téměř každá kniha o vozech Länderbahn se nějak dotýká i lazaretních vlaků. Hlavně proto, že spousta z nich vznikla z vozů používaných v běžném provozu. Pak tady na mě pomrkává z knihovny dílo Andrease Knippinga "Eisenbahnen im Ersten Weltkrieg", kde je to roztroušeno na mnoha místech.

Svoji poznámku o chlaďácích beru zpět, protože teď koukám na fotku s maďarskou 324 v čele, za ní pruský služebák a za ním chlaďák. Na potraviny. Je tady potřeba asi rozlišovat stálé lazaretní vlaky, které měly lékařské vozy a podobné zařízení a pomocné lazaretní vlaky sloužící výhradně k transportu. Ty obvykle vznikly v době konfliktu z běžných vozů. Z tohto hlediska se musím Tilligu omluvit, protože pokud se jedná o ten pomocný vlak, tak může dát červený kříž na cokoli a ono to možná bude pravda. Takže pokud existuje fotka s lazaretního vlaku s chlaďákem, bude asi i s uhlákem a pak už stačí vzít jakékoli další vozy a je na světě. 8)
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zlámalík a 14 návštevníků