K.P.E.V.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » ned 07 bře, 2010 10:29 pm

Dobrý den,

mám velmi nesmělý dotaz na modelářskou komunitu TT, zda se mezi Vámi čirou náhodou nevyskytuje někdo, kdo by se více zajímal o Königlich Preussischen Eisenbahn – Verwaltung, tedy o I. epochu? Jsem v železničním modelářství úplný nováček a z čiré nevědomosti se mi zálíbila právě K.P.E.V., načež jsem zjistil, že to asi bude v měřítku TT jedna z nejhorších možných oblastí zájmu, na rozdíl od H0 či N, kterou si lze vybrat. Přesto bych ji nerad opustil. Děkuji za jakoukoli odpověď.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod MOL » pon 08 bře, 2010 4:03 am

Já bych se odvážil tvrdit, že je to nejlepší volba z I. Epochy. Tillig vyrábí většinu sortimentu z I.epochy právě K.P.E.V. A některé vozy se dají určitě použít od jiných společností či zemských drah (zb. Saských) Naopak modelovat bavorské nebo rakousko-uherské dráhy (tedy i naše) by bylo spíše za trest...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod VladikC » pon 08 bře, 2010 8:35 am

Děkuji za názor. Poněkud mne však zaráží, že na rozdíl od jiných výrobců např. Fleischmann, Minitrix nebo Brawa, v měřítcích N a H0, vypadají vozy od Tillig poněkud „jinak“ a to tak, že dost. :( Zatím jsem se nedostal k literatuře, začal jsem shromažďovat informace teprve vloni před vánoci. Na Aukro.cz jsem si „obstaral“ snad všechny dostupné osobní vozy se značením K.P.E.V. Větší problém jsou zcela jistě lokomotivy. Zde na fóru zmiňované novinky firmy Modelbahnmanufaktur Sebnitz P8 (BR 38 ) a T3 (BR 89), které vypadají opravdu moc hezky, jsou pro mne finančně zcela nedostupné. Osm tisíc Kč za lokomotivu bohužel můj rozpočet zcela jistě neunese. Od Tillig přichází do úvahy „zelená“ BR 56, i když je z úplného konce I epochy, navíc není plně značená. „Zelená“ BR 92 je asi úplně z kategorie snů. Mohu se však samozřejmě z neznalosti mýlit. Na Aukro.cz někdo prodával v TT BR 38, výrobce nebyl uveden nebo jsem si jej nepoznamenal, cena 2000,- Kč, ale to mi nějak uteklo a nikde jinde jsem na tuto lokomotivu již nenarazil. Ostatní parní krásky, které se vyskytují v jiných měřítcích řady G, P, S a T, v TT nejspíše vůbec nejsou. Chystám se do knihovny a prostřednictvím mezinárodní meziknihovní výpůjčky si vypůjčit publikace, nalezené prostřednictvím internetu, zejména o lokomotivách.

Byl jsem plastikový modelář, malá technika v měřítku 1/72, bojiště v Severní Africe 1940-1943, takže nějaké drobné přestavby a nástavby nákladních vozů nebo barevné modifikace osobních vozů na jiné třídy, by snad neměl být problém. V měřítku 1/72 a 1/35 jsem dělal několik sad použitelných obtisků na různou bojovou techniku, např. kolekce tanků Leopard I a II z „balkánského“ tažení, nebo na vozy 8th Army z Afriky, takže namalovat v Corel Draw nové znaky a popisky by také neměl být problém. Většinou však byly barevné nebo černé a tak šly tisknout na barevné laserové tiskárně. S realizací bílých bude asi problém. Jedině sehnat někoho, kdy by byl ochotný je za mírný úplatek vytisknout.

Navíc nemám ambice na nějaké soutěžení, takže pokud se mi podaří kdy postavit nějaké kolejiště bude zcela jistě v kategorii hobby a částečně fikce, za dodržení, alespoň základních pravidel a zvyklostí doby. 
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Pája » pon 08 bře, 2010 5:58 pm

Nedělají něco v K.P.E.V. malosériové firmy JAGO a JATT ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Rudolf » pon 08 bře, 2010 6:10 pm

VladikC píše:Dobrý den,

mám velmi nesmělý dotaz na modelářskou komunitu TT, zda se mezi Vámi čirou náhodou nevyskytuje někdo, kdo by se více zajímal o Königlich Preussischen Eisenbahn – Verwaltung, tedy o I. epochu? Jsem v železničním modelářství úplný nováček a z čiré nevědomosti se mi zálíbila právě K.P.E.V., načež jsem zjistil, že to asi bude v měřítku TT jedna z nejhorších možných oblastí zájmu, na rozdíl od H0 či N, kterou si lze vybrat. Přesto bych ji nerad opustil. Děkuji za jakoukoli odpověď.


Pokud tě zajímá první epocha, asi bych vážně zvážil změnu měřítka. V H0 je situace zcela jiná, modelů zemských drah je spousta. Jak je to v N přesně nevím, ale situace bude asi také lepší než v TT. TT bylo donedávna jen o jednom výrobci a proto to tak vypadá.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 917
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Rudolf » pon 08 bře, 2010 6:16 pm

Ještě pěkné linky jako ukázka co se dělá(dělalo) v H0.

Lokomotivy: http://osterthun.com/index~trains.htm

Vozy: http://osterthun.com/0Laenderbahnen/index.htm
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 917
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Pája » pon 08 bře, 2010 7:46 pm

Myslím,že se ptal na TT.
A co např. PMT ? Nabízej je zde :http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/s/cs/802/pmt.aspx ..ale nezaručuji,že je mají (silně nedostatkový zboží) !!
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod radula63 » pon 08 bře, 2010 8:33 pm

Pája píše:Nedělají něco v K.P.E.V. malosériové firmy JAGO a JATT ?


Od JAGO byly BR 93 a BR 55 jako K.P.E.V. , avšak nejsou teď v nabídce (dle stránek jago-modellbau.de) . A pak tyto modely nejsou zrovna v cenové hladině , ve které hledá modely VladikC. Jsou to kovové modely a "bohužel" s patřičnou cenou :? . cca 8,5tis. Kč a výše
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod VladikC » úte 09 bře, 2010 9:26 am

Děkuji za všechny zde vyjádřené názory, poznatky a odkazy. Pravdou je, že TT měřítko, alespoň dle nabídky v internetových prodejnách, je na K.P.E.V. dosti „chudé“. Tedy samozřejmě pominuly krásné, leč ne zrovna levné modely lokomotivy, které tu uváděli kolegové. V měřítku N, bylo nebo je v nabídce několik setů osobních a nákladních vlaků nebo vlaků s kombinací osobních a nákladních vozů, minimálně se šesti až sedmi různými lokomotivami. Ale dle mého je to na modelařinu již velmi malé měřítko, beru-li to s ohledem na stav mých čtyřicetiletých očí. V H0 je nabídka také nepoměrně rozsáhlejší, ale u mne by, kromě neustále přemílaných finančních možností, vznikl problém s rozlohou kolejiště, sic bydlím v rodinném domku.

Nezbývá mi tedy, než se smířit se stavem ve kterém se nacházím a doufat v lepší zítřky. Případně se, ač o tom nejsem příliš přesvědčen, vydat se cestou naznačené fikce a za účelem zvýšení rozmanitosti vozového parku, prostě „přebarvit“ některou z dostupných malých lokomotiv (BR 92 a BR 81) na „pruskou“… Ještě mne ve velmi slabé chvilce napadlo, ale to už je opravdu z oblasti sci-fi, použít podvozek z BR 92 a „vysochat“ k tomu nástavbu podobnou pruské T 13, bohužel jedinou spojitostí je počet kol (obrázek pro srovnání se pokusím umístit na rajče)

A co se týče zamýšleného kolejiště? Měl by to být úsek na trati Glatz (Klodzko) – Mittelwalde (Miedzylesie), oblast K.P.E.V. č. 3 Breslau (Wroclav), což je tady kousek od nás, skoro za humny, tedy několik desítek kilometrů. :) To kvůli značení zejména nákladních vozů, na kterých je pod znakem K.P.E.V uváděna zřejmě domovská stanice. Vize je asi takováto - jednoduchý ovál s odbočkou a třemi vyhybkami, mírně zvlněná krajina - nádraží menšího provinčního městečka se skladištěm, nakládací rampou, několik domů a nezbytný kostelík, odbočka k nepříliš originální, ale zajímavé a modelově vděčné pile, les s dřevorubci, statek s polnostmi, možná větrný mlýn, mostík přes říčku, malá vodní plocha a ještě něco, co se vejde. Prostě poklidná idylická krajina z počátku 20. století. :D

Ještě jsem se v této souvislosti chtěl zeptat zda nemáte někdo povědomost o zařízeních souvisejících s provozem pruské dráhy, tedy signalizace, závory, rychlostní značky apod. (omlouvám se, za případně nepřesnou terminologii). Alespoň odkaz na možné publikace s touto tématikou. Děkuji.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 2:39 pm

Je dost velmi zajímavé téma.Zkusím ti nascenovat pár modelových kolejišť pod K.P.E.V..Ostatní budeš muset prolouskat na německých webových stránkách.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MOL » úte 09 bře, 2010 5:07 pm

Ono se těžko staví kolejiště když nejsou peníze ani na jednu pořádnou lokomotivu...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod TTmili » úte 09 bře, 2010 6:46 pm

MOL píše:Ono se těžko staví kolejiště když nejsou peníze ani na jednu pořádnou lokomotivu...


No tak to není pravda, já jsem začal stavět kolejiště když moje nejlepší lokomotiva byla E11 od Zeuke a Ragulin od BTTB. Až po roce přišel Taurus, a loni na podzim Sergej......ne že bych toho měl tak málo, ale vlastnoručně stavěný modely nepočítám a zbytek nestojí za moc (T334, nějaký BTTB páry, motoráky, atd). A musím říct že stavět kolejiště jen s pár mizernejma mašinama který mají kupu omezení se vyplatí. Takový mašiny jsou náchylný na výpadky proudu, na oblouky, vyhybky atd. Prostě se pak staví tak aby to bylo bezproblémový a je to lepší.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod VladikC » úte 09 bře, 2010 8:16 pm

Jak jsem již výše uvedl teprve začínám a rozkoukávám se, i když v tom projektu kolejiště mám docela jasno. Věřím, že na pořádnou "mašinu" také jednou dojde. :D
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:21 pm

VladikC píše:Jak jsem již výše uvedl teprve začínám a rozkoukávám se, i když v tom projektu kolejiště mám docela jasno. Věřím, že na pořádnou "mašinu" také jednou dojde. :D


Aha ,tak to jsi byl ty ,kdo mi zrušil přenos dat.. :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:25 pm

Hnací vozidla K.P.E.V.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků