Morris Zapp píše:Řada 92 je nesourodá směsice čtyřnohých lokomotiv bývalých soukromých drah. Tzn. samotná příslušnost k řadě 92 ještě zdaleka neudává, jak ta lokomotiva vlastně vypadá. To, co vyráběli Zeuke s Wegwerthem, je, jak správně uvádíš, řada 92.65, původně Weimar - Berkaer Eisenbahn. Tahle podřada měla tuším opravdu jenom 2 exempláře, Tillig se svého času rozpumprdlíkoval a vyráběl obě čísla (jestli si to dobře pamatuju).
Jak to bylo v historii se zbarvením, to netuším - osobně se domnívám, že ta zelená barva je jenom marketingová zhůvěřilost výrobce modelů, ale mohu se mýlit.
Pokud máš nějaké dotazy k původnímu působišti těch mašinek, tak v červenci se uvidím s asi největším žijícím odborníkem
na Weimar - Berkaer Eisenbahn, tak mu můžu dotazy tlumočit...
Tak mi to nedalo a hledal jsem a hledal, vypadá to že "94" a nejspíš i "95" byly asi opravdu ,,jen,, černé. Jak píšeš, našel jsem další ,,zhůvěřilost,, .
Takže bude černá, pokud se nepotvrdí jinak, u toho i zůstane. Teď ještě potvrdit to značení z doby cca. 1927-1938. Jen tak mimochodem, WBBE patřila do Pruských drah ? V těch místech podle mapy sice jakési kousky Pruska jsou ale líná huba.........
. A když nevím tak se zeptám
Podle Wikipedie je Výmar a okolí Durynsko. Takže to jsem se omylem nacpal kam nemám ? Ale i tak díky. Každopádně stavím Blankenhainské nádraží. Líbí se mi. Minimálně dvě vlakové soupravy pro něj budu mít
. A nejspíš další dva jednokolejné panely Na trati ČSD. Přeci bych si neodpustil ten kousek trati kam jsem jako kluk chodil obdivovat páry. Z okna našeho domu jsem je měl jak na dlani. Když se rozjížděly duněl celej barák. Říkal jsem jim Mastodonti. Ale to už sem pletu i Zdeňka Buriana