Děkuji za všechny zde vyjádřené názory, poznatky a odkazy. Pravdou je, že TT měřítko, alespoň dle nabídky v internetových prodejnách, je na K.P.E.V. dosti „chudé“. Tedy samozřejmě pominuly krásné, leč ne zrovna levné modely lokomotivy, které tu uváděli kolegové. V měřítku N, bylo nebo je v nabídce několik setů osobních a nákladních vlaků nebo vlaků s kombinací osobních a nákladních vozů, minimálně se šesti až sedmi různými lokomotivami. Ale dle mého je to na modelařinu již velmi malé měřítko, beru-li to s ohledem na stav mých čtyřicetiletých očí. V H0 je nabídka také nepoměrně rozsáhlejší, ale u mne by, kromě neustále přemílaných finančních možností, vznikl problém s rozlohou kolejiště, sic bydlím v rodinném domku.
Nezbývá mi tedy, než se smířit se stavem ve kterém se nacházím a doufat v lepší zítřky. Případně se, ač o tom nejsem příliš přesvědčen, vydat se cestou naznačené fikce a za účelem zvýšení rozmanitosti vozového parku, prostě „přebarvit“ některou z dostupných malých lokomotiv (BR 92 a BR 81) na „pruskou“… Ještě mne ve velmi slabé chvilce napadlo, ale to už je opravdu z oblasti sci-fi, použít podvozek z BR 92 a „vysochat“ k tomu nástavbu podobnou pruské T 13, bohužel jedinou spojitostí je počet kol (obrázek pro srovnání se pokusím umístit na rajče)
A co se týče zamýšleného kolejiště? Měl by to být úsek na trati Glatz (Klodzko) – Mittelwalde (Miedzylesie), oblast K.P.E.V. č. 3 Breslau (Wroclav), což je tady kousek od nás, skoro za humny, tedy několik desítek kilometrů.
To kvůli značení zejména nákladních vozů, na kterých je pod znakem K.P.E.V uváděna zřejmě domovská stanice. Vize je asi takováto - jednoduchý ovál s odbočkou a třemi vyhybkami, mírně zvlněná krajina - nádraží menšího provinčního městečka se skladištěm, nakládací rampou, několik domů a nezbytný kostelík, odbočka k nepříliš originální, ale zajímavé a modelově vděčné pile, les s dřevorubci, statek s polnostmi, možná větrný mlýn, mostík přes říčku, malá vodní plocha a ještě něco, co se vejde. Prostě poklidná idylická krajina z počátku 20. století.
Ještě jsem se v této souvislosti chtěl zeptat zda nemáte někdo povědomost o zařízeních souvisejících s provozem pruské dráhy, tedy signalizace, závory, rychlostní značky apod. (omlouvám se, za případně nepřesnou terminologii). Alespoň odkaz na možné publikace s touto tématikou. Děkuji.