Stránka 1 z 1

BR 24.002 v TT od firmy JAGO-modellbau

PříspěvekNapsal: ned 14 úno, 2010 8:51 pm
od radula63
Podařilo se mi zapůjčit model parní lokomotivy BR24 dodávaný firmou JAGO-modellbau.
Model je celokovový, celokovová kola, nápravové osy a ozub. kola jsou také kovová a převodová kola jsou z černého plastu. Hnáno motorem Mashima se setrvačníkem a šnekem. Váha modelu je 232gramů, hnaná jsou 3 nápravy loko a proud sbírají 2. a 3. spřažená náprava lokomotivy a 1. a 3. náprava tendru. Lokomotiva je s tendrem popojena spřáhlem z kousku plíšku a šroubkem M2 a dále tří pinovým konektorem na el. propojení lokomotivy s tendrem - 1.pin s červenou barvou-levá kolej, 2.pin-přední LED +pól, 3.pin-levá kolej a -pól předních LED. Rozhraní na digi chybí. Není asi kulisa spřažení nakrátko, pouze šachty na výměnu spřáhla - standartně je dodáváno spřáhlo staršího typu - tj. očkové. Vepředu je šachta nesena běhounem, vzadu je uložena pevně v rámu tendru. Loko je osvětlena LED v SMD provedení a bílé barvě.
Model stojí (dle stránek výrobce http://jago-modellbau.de/65057.html ) 387 Eur.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: pon 15 úno, 2010 8:37 am
od Lubomír Dudek
ty celokovové modely já prostě miluju,ale nemůžu si pomoc,tenhle model je podle mne degradován tou příšernou mezerou mezi loko a tendrem.Toto mám jednoduše vyřešeno.Prostě kupuju tendrovky :lol: :lol:
Taky jsem pro,aby celokovové modely měly jednochodý šnek,neboť pak převod do síly působí na lokomotivu příznivěji při přerušení proudu a model pak perfektně předvede svou setrvačnost.
Mám dva celokovové modely parních lokomotiv a můžu říct,že ten s dvouchodym šnekem s převodem do rychlosti má jízdní vlastnosti modelů BTTB v lepšim stavu.
Jinak ale naprostá spokojenost a až i ta druhá dostane jiný převod,budu maximálně spokojen.No a to všechno taky díky tobě Radku :wink:

PříspěvekNapsal: pon 15 úno, 2010 12:57 pm
od vojta suchan
až na tu mezeru mezi tendrem a loko :( . Je to GOOD miluju celokovové modely. :D :D

PříspěvekNapsal: pon 15 úno, 2010 3:00 pm
od Lubomír Dudek
Klidně se pochlub Vojto jaké máš modely a jaké máš s nimi zkušenosti. :wink:
Ty kola vypadaj fakt dobře.Kdo je pro Jago vyrábí?Daly by se sehnat i v rozměru na BR 78 a 62?Ne,že by ty plastový vypadali špatně,ale kov je kov

PříspěvekNapsal: pon 15 úno, 2010 6:24 pm
od radula63
Souhlasím s vámi a vidím, že máte stejný názor - mezera mezi loko a tendrem. Tam by pomohlo, kdyby si konstruktér dal práci a udělal kinematiku, tudíž by se tendr přiblížil k loko.

Co se týče kol - ano, kov je pěkný, ale nevím o jiných náhradách za plastová na 78, 62, 38 apod.
Kovová mají BR 93, 55, 18, některé 94 a 57 (z prvních sérií) (pak mají kola plastová) , dále 24 a 58 (58 teprve vycházejí v 1. výrobní sérii).
Kdo ty kola vyrábí já nevím. Vím jen, že rohhodnutí, zda kov nebo plast, jde z německa.

Plastová kola mají JAGO BR 94, 57 a všechny původní JATT.

PříspěvekNapsal: pon 15 úno, 2010 7:15 pm
od Pája
Tu mezeru si může člověk zmenšit zkrácením toho spojovacího plíšku.
Mě spíš vyděsili :
1) ty vruty !
2) šnek je proti kolečku s rovnými zuby
3) chybějící sběr s první hnané nápravy

PříspěvekNapsal: pát 19 úno, 2010 3:23 pm
od radula63
Pája píše:...
Mě spíš vyděsili :
2) šnek je proti kolečku s rovnými zuby
3) chybějící sběr s první hnané nápravy


Mám zkušenosti s BR 55 od téhož výrobce a mohu říct - převod pod šnekem je stejný a nedělá žádný problém a BR55 má sběr proudu na JEDNÉ !! nápravě loko a 2 nápravách tendru (stejně jako BR24) a při provozu nevykazuje žádný problém se sběrem proudu.

Vojta Suchan píše:...miluju celokovové modely.

A jaképak máš modely z kovu? Pochlubíš se nám? Díky předem