Stránka 1 z 2
RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
úte 22 pro, 2009 1:28 pm
od Zdenek Valter
Zajímá mne, jak moc velký zájem by byl o provedení kol RP25 ve velikosti středu TT.
Ta je používáním RP25 netknutá.
Jednalo by se zřejmě o RP25 Code 88.
Jen pro zajímavost N i H0 RP25 s úspěchem využívají.

Napsal:
úte 22 pro, 2009 8:49 pm
od Pája
Ahoj,asi to budeš dělat ty,kluku ušatá,co?
Jde o vytáčení nových kol a nebo úpravu/přetáčení těch stávajících,jde mi hl. jak na to s velkejma párama?
A ještě jak to ovlivní jízdní vlastnosti,tj. projedu malé poloměry na domácím kolejišti?

Napsal:
úte 22 pro, 2009 11:27 pm
od Zdenek Valter
Pája píše:Ahoj,asi to budeš dělat ty,kluku ušatá,co?
Jde o vytáčení nových kol a nebo úpravu/přetáčení těch stávajících,jde mi hl. jak na to s velkejma párama?
A ještě jak to ovlivní jízdní vlastnosti,tj. projedu malé poloměry na domácím kolejišti?
Je to stejné jako v jiných velikostech - někde to půjde přetočit, někde je to o nových kolech zejména u našich par.
Průjezd malého poloměru není až tak věcí velikosti okolku ale spíše konstrukce podvozku


Napsal:
stř 23 pro, 2009 8:28 am
od TTmili
No o RP se mi jen zdálo, ale teď to může být skutečností. Určitě říkam ano, protože to zase vnese trochu realističnosti. Jinak jen drobnej dotázek, projevuje se jejich odlišnost nějak v provozu, nebo je to čistě estetická záležitost.
A to o tom že TT je RP nedotčená není pravda, stačí se mrknout k Jurovi na kola MUVky a možná i ty jiný má taky v RP25.

Napsal:
stř 23 pro, 2009 11:13 am
od Zdenek Valter
TTmili píše:No o RP se mi jen zdálo, ale teď to může být skutečností. Určitě říkam ano, protože to zase vnese trochu realističnosti. Jinak jen drobnej dotázek, projevuje se jejich odlišnost nějak v provozu, nebo je to čistě estetická záležitost.
A to o tom že TT je RP nedotčená není pravda, stačí se mrknout k Jurovi na kola MUVky a možná i ty jiný má taky v RP25.
Omlouvám se za nadsázku
To že jsou v TT modeláři kteří nižší profily okolků již používají samozřejmě vím. Jsou však velmi vzácnou vyjímkou.
Co se týče provozu bude ověření spíše na vás. Co se týče jiných velikostí tak tam to funguje. Nevidím proč by to tedy nemělo fungovat i v TT.

Napsal:
stř 23 pro, 2009 3:07 pm
od Hekttor
TTmili píše:No o RP se mi jen zdálo, ale teď to může být skutečností. Určitě říkam ano, protože to zase vnese trochu realističnosti. Jinak jen drobnej dotázek, projevuje se jejich odlišnost nějak v provozu, nebo je to čistě estetická záležitost.
A to o tom že TT je RP nedotčená není pravda, stačí se mrknout k Jurovi na kola MUVky a možná i ty jiný má taky v RP25.
Kdepak, pouze ty nápravy na MUV mají kola s RP25 okolky, a to jen proto, že mi pan Luck na zakázku montuje původně N-ková kola na TT - čkové osky
Pokud jde o RP 25 TT kola, jsem samozřejmě pro, proč ale nezačít základními průměry 8 a 8,3 mm?
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
sob 08 led, 2011 10:45 am
od lachttan.bastr
Ahojte.
Že používání RP v TéTéčku není nijak masové je možná díky jejich obtížné dostupnosti. Jinak bych do nich určitě šel. Nedávno jsem totiž s hrůzou zjistil, že i originál TILLIG má problémy na "Bettungs-Gleissystem". Chytají o spojky.
Viděl jsem v nabídce jednoho obchodu RP průměr 8,0mm. Bude i průměr 8,3mm [1 000 mm]?

Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
sob 08 led, 2011 5:13 pm
od rexel
Já jsem si kola 8,3 RP25 objednal v prosinci, ale zatím jsem je neobdržel, tak nevím, jak s nima budu spokojen. Chci je použít na vagony od BTTB, na modelových angličanech při přejezdu přes "srdcovky" poskakují, mají moc vysoké okolky. Dám vědět.
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
ned 09 led, 2011 10:24 am
od V_Báňa
Nad koly RP25/TT jsem taky uvažoval , ale měl jsem obavu jak to přijme veřejnost, sám s nimi taky nemám zkušenost.
Je možnost udělat sérii dvojkolí,využít již oveřené CNC produkce kol se standardním okolkem a udělat jiný tvar okolku dle RP25. Vizte obrázek pro porovnání s dvojkolím od Detailu/Žitný z burzy, bere je tuším od Luckfeine. Průměr prozatím 8.3mm .
Cena hotového dvojkolí by vyšla asi 14-16kč = kolečka, hřídel s hroty 18.5mm, 2x izolace, pochrchová uprava dle obrázku. Pro zkoušku je jednoduší udělat dvojkolí s dvojí izolací kvuli zjednodušení počtu dílů (obě strany stejné), když by se to osvědčio může se udělat i později větší série jednostranných, jiné průměry.
Podmínkou je odběr po pytlíkách 100 ks a aby se sešel alespon zájem o 20 pytlíků. (RP25, 8.3mm, 18.5mm, dvoustranná izolace)
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
ned 09 led, 2011 10:30 am
od Pája
A jaká by byla orientačně cena ?
PS:náhodou průměr 7,3 aspoň 2 dvojkolí by nebylo?
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
ned 09 led, 2011 10:33 am
od V_Báňa
Pája píše:A jaká by byla orientačně cena ?
PS:náhodou průměr 7,3 aspoň 2 dvojkolí by nebylo?
Je to tam napsaný- do 16 kč max. Ostatní průměry taky později možné, ale 2ks je lepší upilovat upnutím do vrtačky

.
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
ned 09 led, 2011 10:49 am
od Zdenek Valter
V_Báňa píše:Nad koly RP25/TT jsem taky uvažoval , ale měl jsem obavu jak to přijme veřejnost, sám s nimi taky nemám zkušenost.
Je možnost udělat sérii dvojkolí,využít již oveřené CNC produkce kol se standardním okolkem a udělat jiný tvar okolku dle RP25. Vizte obrázek pro porovnání s dvojkolím od Detailu/Žitný z burzy, bere je tuším od Luckfeine. Průměr prozatím 8.3mm .
Cena hotového dvojkolí by vyšla asi 14-16kč = kolečka, hřídel s hroty 18.5mm, 2x izolace, pochrchová uprava dle obrázku. Pro zkoušku je jednoduší udělat dvojkolí s dvojí izolací kvuli zjednodušení počtu dílů (obě strany stejné), když by se to osvědčio může se udělat i později větší série jednostranných, jiné průměry.
Podmínkou je odběr po pytlíkách 100 ks a aby se sešel alespon zájem o 20 pytlíků. (RP25, 8.3mm, 18.5mm, dvoustranná izolace)
To co dělá Luck pro TT je dle NEM 311 - disk 2,4 mm výška okolku cca 0,9
To co potřebujete je PR25 code 88 disk 2,2 mm výška okolku 0,55-0,6
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
ned 09 led, 2011 11:01 am
od volda
rexel píše:Já jsem si kola 8,3 RP25 objednal v prosinci, ale zatím jsem je neobdržel, tak nevím, jak s nima budu spokojen. Chci je použít na vagony od BTTB, na modelových angličanech při přejezdu přes "srdcovky" poskakují, mají moc vysoké okolky. Dám vědět.
To není vysokýma okolkama a koly celkově. Nejsou vůbec přesné a šmajdají.
Stačí na burze koupit jakékov soustružené dvojkolí a je po problémů.Alespoň u mě tro pomohlo na 100%
Horší je to s lokomotivami BTTB/Zeuke,tam se broblém vyskytuje také ale dvojkolí tam vyměnit se skoro nedá protože se dnes dle NEM nevyrábějí kola se šikmým ozubením.....
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
ned 09 led, 2011 11:11 am
od V_Báňa
Zdenek Valter píše:
To co dělá Luck pro TT je dle NEM 311 - disk 2,4 mm výška okolku cca 0,9
To co potřebujete je PR25 code 88 disk 2,2 mm výška okolku 0,55-0,6
No jasně, tomu rozumím, obrázkem jsem pouze demonstroval optický vzhled možného dvojkolí, ne jeho tvar. CNCcko vykouzlí jakýkoliv tvar, okolek je hračka ale spíše se výrobně řeší hladkost povrchu, hlavně čelní roviny, kde nástroje řežou za ztížených podmínek atd. Takže závěrem- je možné vyrobit zkušební sérii dvokolí s profilem RP25, které by mělo vzhled a kvalitu povrchu jako od Luckfeine....
Mne by to samotnýho lákalo, Ivo Kučera mi před 5 lety vychvaloval že opilovali okolky dle RP25 na starém Hektoru BTTB a udělali z něho pojezd tramvaje, která potom jezdila lépe než s originály.
Re: RPčka a TTčka ;-)

Napsal:
pon 10 led, 2011 8:37 pm
od TTmili
V_Báňa: Budou mít vaši brejlovci už v základu kola podle RP-25 nebo jen na přání nebo vůbec? Rozhodně by to ten model povýšilo ještě výš nad ostatní (i když nevím jak je to u ROCO, ale NEM okolky podle mě sergej nemá, na předělané BTTB výhybce se mi zhoupne, vozy s NEM koly to nedělají).