Herkules TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod pan.martinek » čtv 11 zář, 2008 7:26 pm

Všude pořád čtu o TT, má představa je, že modely ČSD jsou hlavně TT, jsou i H0 ? Samozřejmě vím, že také jsou, ale jestli seženu modely jako brejlovec, zamráča, hektor, kocour, karkulka, M152. atd...
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod vlastimil vašíček » čtv 11 zář, 2008 8:11 pm

hmmm super. ale tohle je téma o TTčku
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod Jarda H. » pát 12 zář, 2008 5:45 am

Pravdu díš, Vlasto :!: A navíc mám dojem, že odkazy a informace třeba k brejlovci a M152 (810) už byly zmiňovány v jeho linku na "Modelovém kolejišti" :wink:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod sandik » pát 12 zář, 2008 9:47 pm

pan.martinek píše:Všude pořád čtu o TT, má představa je, že modely ČSD jsou hlavně TT, jsou i H0 ? Samozřejmě vím, že také jsou, ale jestli seženu modely jako brejlovec, zamráča, hektor, kocour, karkulka, M152. atd...


A jinak stejně nemáš pravdu. Spíš je to tak, že kromě několika málo lokomotiv, které Tillig podědil po BTTB (navíc třeba Hektora už dneska nedělá) je to bída s nouzí. Téčkař zkrátka musí buďto sám stavět a nebo kupovat drahé malosériovky s tím, že pokud kupuje na netu, může koupit zajíce v pytli. Navíc i přestavby na ČSD jsou v H0 jednodušší, protože je větší výběr pojezdů. Snad jediné, co nám můžete kromě těch pár modelů BTTB / Tillig závidět, jsou stavebnice LPH. Tím nechci říct, že by na tom Hánulkaři s vozidly ČSD byli nějako moc líp, ale skoro určitě na tom nejsou o moc hůř ;o)
sandik
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 17 srp, 2008 2:13 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lubomír Dudek » pát 24 říj, 2008 10:54 am

Soptík píše:
vlastimil vašíček píše:a kdo je movitý? ten herkules není drahý. a navíc,pojezd se dá s úspěchem použít na kyklopa

Už jste to zkoušel přestavět na Kyklopa???


Zakládal jsem na toto téma příspěvek,ale po obnově fóra mi zmizel.Dost mě to zajímá,objednal jsem si pro začátek maketu od Kubera a čekám na to jak to bude vypadat.Měl jsem to i změřený a vzdálenost ot.čepů je na herkulu tuším o 2mm delší,než je potřeba a kolečka jsou asi o 0,8mm na průměru větší.Jinak by to mělo jít.
Má s touto přestavbou někdo zkušenost?
Dá se použít stávající kinamatika na spřáhlo?
Jak hodnotíte kvalitu maket od Kubera a jejich vhodnost k motorizaci?
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Herkules TT

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 23 srp, 2010 7:45 am

Oživíme jedno staré téma :wink:
Zkoušel jsem přestavět herkules Piko na T 499.Karoserie je lept Kuber,masky podvozku jsou nastavené skládačky od Hekttora 2400 mm rozvor.
O kvalitě kastle se rozepisovat nebudu,pojal jsem tuto přestavbu jen jako jakousi zkoušku.Rám pojezdu je jen zkrácen a mírně upraven v horní části dolepením tenkých destiček kvůli správné výšce.spřáhlo je taková ta kostička od TT klubu a funguje to dobře i v malých obloucích a se starými vozy.Ještě to neni hotovo,mám rozdělané nádrže a vzduchojem pod rám,dodělám reflektory osvětlení a lépe zamaskuju místo,kde jsou nastaveny masky podvozků.
Celkově je to taková futzenbau bez ambic a pro ověření,že to jde,nicméně když se to nezkoumá do detailu,určitě potěší,že se na kolejišti objeví funkční Kyklop TT a to je pro mě a synka důležité.
http://uloz.to/5643646/p1030815.jpg
http://uloz.to/5643764/p1030817.jpg
A teď jinam.
Zkoušel někdo remotorizovat tyto a podobné modely piko Hobby v naději,že budou mít lepší vlastnosti??
Kolupil jsem i poměrně novinku BR 151 DB a oproti Herkulovi má horší jízdní vlastnosti.Cuká v obloucích a když jede pomalu a mírně přidám,hned zas letí jak blázen.Vím,že je to mašina za 1500 kč,ale když už se dá na ní koukat,proč by taky nemohla dobře jezdit.Bude to možná i o převodech a ne jen o jiném motůrku,ale pokud s tím má někdo zkušenost,nechám si rád poradit.
Zajímaly by mě vaše názory a taky napište,jak jste po čase spokojeni s výrobky Piko TT.

S pozdravem Lubomír
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Herkules TT

Příspěvekod 2111 » pon 23 srp, 2010 1:22 pm

Zdravím,mám od PIKA 2 herkulesi,ale už bych nekoupil.Po delším použítí vnich začíná něco cvakat jak v převodech.Ještě jsem se odvážil pořídit herkula od Kuehna a to je jiné kafe,sice byl asi o300kč dražší,ale nedá se to srovnat.Takže,když herkula tak od Kuehna.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: Herkules TT

Příspěvekod pepe » pon 23 srp, 2010 6:43 pm

Ahojte. Ja sa tiež pripájam s kritikou,hlavne na Herculove prevody.Dokonca som ho ozvučil TRANOM SL-75 a nedokážem mu nastaviť 100% plynulý rozjazd pravdepodobne kvôli prevodom. Takže do budúcna jedine KUEHN. Ale zase v analogu na impulz.riadenie je celkom postačujúci aj PIKO.
pepe
 
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 16 dub, 2009 3:38 pm
Bydliště: Trenčín

Re: Herkules TT

Příspěvekod TTmili » pon 23 srp, 2010 7:38 pm

V digitálu mám také jak s herkulem tak s taurem problémy s nastavením plynulého rozjezdu. V obou mám Lenz Standart+, navíc nejnižší rychlost je u něj skoro 3x větší než třeba u ROCO sergeje. Vím, je to jiná cenová kategorie ale i tak. Ale je to škoda, protože jinak je zrovna ten Herkul hodně povedený model, je sice na nižší úrovni než Kuehn ale za tu cenu moc pěkný. Akorát mě mrzí že problémy má i ta BR151 od Pika protože se skvěle hodí na přestavbu na E669.2/3. Na jedničku míň ale přece. Má jí ještě někdo a má podobné problémy?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Herkules TT

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 24 srp, 2010 5:19 am

Tak s pojezdem od herkula mám problémy občas taky s rozjezdem,ale jen někdy,jinak jede docela obstojně.Tu 151 jsem vybral,že se líbila synkovi,mojí peněžence a skrytej plán mam právě někdy použít ten pojezd na našeho šestikoláka.mam takovej dojem,že jsem někde četl o remotorizaci,ale nevzpomenu si kde a jekej byl výsledek.Nicméně mashima s velkejma setrvákama by mohla fungovat lépe,než ten třípólovej motůrek,né?
Druhá věc jsou převody,ale do těch se nemá cenu dle mého pouštět. Pokud by to fungovalo jen s tim jinym motorem,stejně nelze čekat,že bude mít lokomotiva znatelně větší setrvačnost při přerušení napětí.Uvidíme.Každopádně by to stálo za zkoušku.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Herkules TT

Příspěvekod TTmili » úte 24 srp, 2010 8:32 am

Když jsem rozebíral herkula kvůli vyčištění převodů od těch bílých tuhnoucích sr*ček od Pika kterých je tam snad tuna tak jsem si právě všimnul relativně velké vůle od šneku k poslednímu kolečku. Neříkám že u toho digitálu je to cuknutí nějak znatelný, ale oproti tomu sergeji je to fakt znát. No ale zase oproti BTTB konstrukcím na digitálu to není tak hrozný. Je pravda že pořádná vazelína ty vůle trochu utlumí ale je to jen dočasný.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Herkules TT

Příspěvekod Eda1975 » úte 24 srp, 2010 9:22 am

Zdravím, od PIKA mám Taura v nátěru Railion i Herkula ARRIVA (relativně česká lokomotiva :) ). U obou lokomotiv jsem vyměnil původní spřáhla za "Adapter für Kurzkupplungskinematik", protože spřažení Taurus nebo Herkules PIKO + jakýkoliv vůz s KKK = vykolejení v nejbližším oblouku. To byl jediný problém. Asi mám štěstí na vyrobené kousky, nic necuká, nic nezrychluje, jezdí to tak jak má, tichý chod - ale ve srovnání s jízdními vlastnostmi Tilligovské V100 je to o třídu níž.
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Herkules TT

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 24 srp, 2010 10:50 am

Asi mám model,kterej vyráběl někdo v pátek po kalbě :D :D
Tou vazelínou začnu a až to budu mít příští týden rozebrané,poměřim a zjistim jak by se tam dal namontovat motor mashima.Podle odhadu se musí vysoustružit setrváky a do nich vyfrézovat drážky pro kardany.Celé se to pak musí nějak šikovně vmontovat do rámu.Nemám ale zatím zjištěno,jak by musel být motorek i se setrvákama dlouhej,abych použil origo kardany.Až bude čas,mrknu na to a to by v tom byl čert,aby to nešlo. :wink: No a při nejhoršim zkazim model za 1500 a ne za 4000.Chybama se člověk učí.
Jinak spřáhla jsem taky měnil,ale jen za kvalitně lepší očka od tilliga,protože to,co tam bylo origo,se spřahovat prostě nedalo a bylo to spíše pro zlost.používám nejmenší poloměr R310 a i se starejma vagónama na strunku není problém.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Herkules TT

Příspěvekod TTmili » úte 24 srp, 2010 11:18 am

Tak na herkulovi sem spřahla zatim neměnil (až na to že tam sou od Kuehna, s původními podobný zkušenosti) ale na Taurovi už mám kinematiky od Peha. Jinak mě spíš napadlo použít při případný remotorizaci původní setrváky s uložením pro kardany ale použít větší mashimu, třeba MH-1626 nebo delší. Osička má taky 2mm takže by to použít mělo jít. I otáčky budou podobné (cca 14 000) takže by to mohlo jít. Uchycení motoru bych já osobně volil stejný jako PIKO, spíš obdobný, osvědčilo se mi ten motor chytit zpátky silikonem.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Herkules TT

Příspěvekod jsyrovat » ned 23 led, 2011 6:41 pm

Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda jsou nějaké pokroky ohledně výměny pohonu v Piko Herkulesech nebo Taurusech? Pochlubte se prosím, nejlépe fotkami. Také by mě zajímalo, jak tam na nich vypadá nějaká kinematika (Peho?) - nebyla by taky fotka?
Jinak já jsem řešil problém krátkého spřáhla (ve spojení s vagonem s KKK) takto (což je takové zdarma řešení, ale dočasné - příliš velká mezera, byť spolehlivé):
Obrázek
Obrázek
TT, DCC, ep.V, SBB a vše co se objevuje v Zurichu a okolí
jsyrovat
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 18 úno, 2009 11:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků