Zdravím vás, kolegové. Jak vám jezdí Štokr? Můj stroj sbírá proud z kolejí přes tendr a dvě nápravy mašiny, tendr jsem dovážil na více než 130 g. Pohon prostřední osy tendru jsem nakonec demontoval. Jízdní vlastnosti má velmi dobré, utáhne slušnou zátěž i do stoupání. To ale jen do momentu, než spadne jedna z bandáží poháněných náprav tendru. Může se to stát po několikadenním ježdění, nebo po pěti minutách jízdy. Může a nemusí, riziko tu stále je.
Problém je navíc obecně v tom, že i když se budete při stavbě pojezdu tendru snažit sebevíc, spolehlivý styk s kolejí pro trakci budou mít vždy jen dvě nápravy z pěti v jedné "rovině". Řešením by bylo uspořádání tendru stejně jako má předloha, tzn. jeden otočný (třeba jen mírně, jako originál 555. Tillig) dvounápravový podvozek a tři osy pevné. Tím by byly spolehlivě v záběru čtyři osy.
A proto se ptám, je zde někdo natolik zdatný, kdo by přepracoval koncepci pohonu DK modelu? Technologie 3D tisku nebo stavebnice z leptů pro úpravu stávajícího pojezdu by možná nemusela být pro někoho příliš složitá...