Další pára v TT - ČSD 312.8500

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod radula63 » ned 11 dub, 2010 10:08 am

Lubomír Dudek píše:Otázka na Radka:
Liší se po konstrukční stránce modely T3(89) s dřívějších sérií pro Jatt a ty ,co se vyrábějí dnes? myslím použitej motor,setrvačník ano,ne.převod do síly nebo do rychlosti.osvětlení,celkový vzhled?


NE !! Neliší se, tedy pokud myslíš modely JATT vezsus dneštní 89 , které prodává p. Jagoshinski (JAGO) a modely ČSD 312.8500. Pouze oproti původnímu modelu JATTu mají navíc funkční světla.
S modely ze současné firmy MMFS (to je původní JATT) nemám osobní zkušenost (pouze s modely v době JATTu), ale po hovoru se svým šéfem v práci vím, že údajně funkční světla nemají a ani digi rozhraní. Jsou navlas stejné jako před lety u JATTu.

Pro JATT vyráběli páry češi, pro JAGO nebo malosérie v ČSD (312.8 , 377 , 335.1) dělá tatáž firma i dnes. MMFS si je teď dělá v německu.

Takže závěr - JATT či MMFS nebo nynější ČSD312 jsou konstrukčně i vzhledem stejné.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1311
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 11 dub, 2010 10:46 am

OK.Děkuji ti za info a ať se ti daří.Jinak na tu mojí čičinku BR 62 se už moc moc těšim. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod VladikC » ned 11 dub, 2010 10:49 am

Lubomír Dudek píše:
No a Vladimírovi gratuluju ke koupi a přeju,ať fachčí jak má.


Doufám také, že bude. Až mi přijde, určitě ji pro srovnání nafotím a vystavím na svém rajčeti. :)
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

BR89

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 15 dub, 2010 11:18 am

Pánové,vy tu BR89 tak krásně chválíte,že mám pocit,že jde o zázrak a asi do ní taky půjdu.Jen by mě zajímalo,jestli projede spolehlivě v digitálu výhybky EW1,s plast.srdcovkou?Myslím,že samotná mašina s tím bude mít problém.Ten rozvor je dost krátký,jen 3 nápravy,no nevím , třeba Rosničky při pomalé jízdě zastavovaly.Asi si pořídím tu s tendrem,i když u ČSD s ním těžko jezdila.Ale předpokládám,že budu brát proud i z tendru a spolehlivost se podstatně zlepší.Má s tím někdo zkušenost?A pak,kde ji sehnat?Modelbahnmanufaktur Sebnitz ji má jako reservieren,takže asi běžně k dostání nebude.Pak jedině naši slavní překupníci,ale podle toho co zase předváděli v sobotu v Sebnitz,se mi je nechce podporovat. :D
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Příspěvekod radula63 » čtv 15 dub, 2010 1:21 pm

Pro Radka Strnada a případně pro další:
BR 89 s připojeným tendrem i bez něj (podle mých informací) mají plně stejný pojezd a tendr je za loko jen připojený jako vagón - tj. bez sběru proudu. I když se dá dodělat, kola tendru jsou kovová.
V případě loko+tendr bych neváhal dodělat sběr proudu i z tendru a dekodér namontovat tam. V případě "bez vzadu připojeného tendru" lze dekodér dát jen do budky, za cenu zrušení průhledu budkou. Digi rozhraní schází v obou verzích. (Tedy čerpám informace z doby fi.JATT, to se vyráběli tyto modely v ČR. Podle dalších mne dopstupných informací MMFS tam změny v konstrukci a elektroinstalaci nedělali.)
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1311
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 15 dub, 2010 2:12 pm

Taky jsem o ní přemýšlel,ale kratší varianta zvítězila.Je pravda,že plastovou srdcovku mi na EW1 projela skoro pokaždé,ale je tam to skoro a při průjezdu výhybkou je jedna napájená náprava opravdu málo.No a když jedu nižší rychlostí,nezachrání jí ani setrvačník a stojí.
Tady se opravdu vyplatí udělat srdcovku napájenou.Zatim sem při dlouhodobém testování nenašel závadu a funguje to na jedničku.
Myslím ale,že tendr s napájenim by to zcela určitě vyřešil.Škoda jen,že tady žádná takhle nejezdila :cry:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

BR89

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 15 dub, 2010 3:27 pm

Tak teď jsem docela zaskočen :shock: ,ona bere proud jen z jedné nápravy??? S úpravou tendru do vodivého stavu a s dekodérem v tendru samozřejmě počítám . Na kolejišti mám srdcovky EW1 zčásti potažené roztokem stříbra až k jazykům.Vodivost je spolehlivější.Lze nějak udělat osvětlení,zkoušel to někdo?
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 15 dub, 2010 3:34 pm

Má sběr ze tří náprav,ale při průjezdu tou EW1 sbírá jen jedna.Radku jestli nemáš na výhybkách nějaké nerovnosti,mělo by to fungovat. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod radula63 » čtv 15 dub, 2010 5:13 pm

s osvětlením pomocí SMS LED mám zkušenosti. Je to sice "pakárna" na diody v této velikosti připájet drátky (lze pouze mikropájkou), ale jde to. Sám si tímto způsobem osvětluji všechna svá vozidla. A to jak páry, tak motorové loko i vozy.
Mimochodem - Výrobce pár z kovu v ČSD (312.8, 377.0, a 335.1) své modely už takto vybavuje (myšleno osvětlením s SMD diodama v každém světle).
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1311
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 15 dub, 2010 5:27 pm

Potvrzuju,že jsi opravdu profík.Moje 11 let stará BR 78 je po úpravě jako nová a svítí jedna báseň.Sice jak už tady někdo vzpomínal,bílé studené světlo pro parní lokomotivy neni vhodné,ale mě osobně to neva a jsem rád,že svítí. :wink: :wink:
Třeba se ti teť pohrnou zakázky od majitelů na přestavbu světel u starších modelů :lol:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod radula63 » čtv 15 dub, 2010 5:57 pm

Lubomír Dudek píše:Potvrzuju,že jsi opravdu profík.Moje 11 let stará BR 78 je po úpravě jako nová a svítí jedna báseň.Sice jak už tady někdo vzpomínal,bílé studené světlo pro parní lokomotivy neni vhodné,ale mě osobně to neva a jsem rád,že svítí. :wink: :wink:
Třeba se ti teť pohrnou zakázky od majitelů na přestavbu světel u starších modelů :lol:


Trošku jsme odbočili na osvětlení "všeobecně". Ale myslím, že to nevadí. Pro informaci: studené bílé světlo v současnosti mají loko JAGO, pak malosérie v TT ( myšleno ČSD 312.8500, 377.0519 a 335.1501) Na přání se právě dávaly do další páry ČSD 335.1510 SMD LEDky žluté! Sám dávám přednost TEPLÉ BÍLÉ, ta se však velmi těžko v obchodě shání (alespoň v mém okolí).
Naposledy upravil radula63 dne stř 12 kvě, 2010 7:01 pm, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1311
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

BR89

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 15 dub, 2010 6:29 pm

Já osvětlení u páry řeším zakoupením dílu od Tilliga 201566(Leiterplatte),jsou to 2 lucerny spojené tišťákem,ten vyříznu,nechám jen nezbytně dlouhé nožičky,k nim připájím vodiče a pak to zasadím do předvrtaného rámu.Takto jsem osvětlil několik BR86/455.2.Tak si představuju i osvětlení mé snad budoucí BR89,ale oni budou ty lucerny asi moc velké,takže opravdu budu muset použít SMD a pilovat a brousit.....Vloni se mi povedlo sehnat od Lorenze v Sebnitz osvětlovací komplet(2 lucerny+tišťák s otočným odporem)a na něm se dá nastavit intenzita svitu.Je to bomba,ale od té doby jsem to nikde neviděl.Jinak němečtí malovýrobci nabízejí osvětlovací sestavy snad na všechny loko BTTB.Sám mám na T334 a je tam i červené světlo,ale stojí to kolem 15 Eur.Šetřím si to na nové Rosničky,takže ještě nemám vyzkoušené,ale ten tišťák vypadá dobře. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » stř 23 čer, 2010 11:38 am

Tak už jsem se stal také llastníkem BR89.Zatím mám černou,bez tendru.Jízdní zkoušky vcelku dobré,výměny s plastovou srdcovkou zvládá opravdu spolehlivě.V tom jste se pánové,kteří mi radili opravdu nemýlili.Chci si vylepšit sběrné plíšky z dvojkolí,ty mi přijdou ne moc spolehlivé.Asi tam připájím ještě jedny na každé kolo,aby vodivost byla v každé poloze 100%.Zatím jsem zabudoval dekodér(Kuehn)-je to docela hoňka,nacpat to tam,aby to ničemu nevadilo.Teď ještě osvětlení.Jak jsem předpokládal,standartní lucerny od Tilliga jsou moc velké,takže si musím nějak pomoct.Mám úplně nejmenší SMD,co jsou k sehnání.Světla jsem provrtal,takže teď mě čeká instalace osvětlení-a to bude asi pakoška.Sám jsem zvědav,jak to dopadne.Ví někdo,čím potom lucerničku s diodou zalít,aby to zůstalo čiré jako sklo a SMD to prosvítila?Mášu (výr.JATT)jsem koupil za 160 éček v Drážďanech na burze,jako poškozenou(mírně kulhala).Jak jsem předpokládal,stačilo pootočit jedno dvojkolí o zub a je po problému.Soudruhy z NDR taky nic nenapadne.Jak vše dopadlo,se za nějaký čas pochlubím. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Lubomír Dudek » stř 23 čer, 2010 3:49 pm

Pěkná práce :wink:
Gratuluju a určitě sem dej,jak řešíš ty sběrné plíšky.S tim osvětlenim:Nemam ji teď u sebe ale mam za to,že ty lucerničky,jsou provrtané z čela a ze spodu a ta SMD je do ní zespodu jen vsazená.Vnitřky luceren jsou pak jen nabarvené bílou.
Myslim,že ti tady určitě někdo napíše víc.Jinak ta cena byla tak akorát a za podobnou se občas objeví i tady u nás.Ale když ji chceš,neni co řešit a říkat si může kdo chce,co chce.Ještě jednou gratulace a určitě sem dej fotky.Zajímalo by mne,jestli je stejná jako ta moje,nebo jiná.Ono je taky víc variant.Třeba T3,ze které vychází model té ČSD verze má kratší vany na vodu,jinej komín,jinou bedýnku na cajk na střeše budky,uhlí ve vnitř a změny jsou i v trubkách na kotli.
Tak páře zdar.. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod radula63 » stř 23 čer, 2010 7:36 pm

Luboši, opravdu se nemýlíš, že bych k tomuto něco nenapsal.

Radku Strnade, Popíšu ti to zatím stručně. Popis budu psát tak, jak to dělám já nejen na loko BR89 / ČSD 312.8.
1)Světla sundej třeba malýma kleštěma (bude se ti líp dělat osvětlení) , předvrtej vrtákem (např. 0,8mm), pak vrtákem 1,3mm, vyčisti zbytek barvy a epoxidu uvnitř světla, nabarvi bílou barvou. Na SMD LEDku připájej slabé vodiče a nalep ji vteřiňákem zezadu na světlo, po zaschnutí lepidla zatři LEDku zezadu černou barvou. Tím je světlo připraveno zpět na instalaci na loko. Další jakoby "zasklívání" by šlo řešit např. zakapáním Clearfixem. Já je však nechávám bez zakapání.
2)Provrtej ochoz na loko vepředu třeba vrtákem 1mm kousek za dírkou kde bylo chyceno světlo (touto dírkou protáhneš vodiče od diody ochozem dolů. Pro zadní světla provrtej kastli na zadním čele v místě dírek co byly chyceny světla vrtákem 2,2mm, zatři je černou barvou (po celou operaci musíš dbát na to, že kastle je kovová a i světla, takže stačí málo a proškrábneš izolaci na lakovaných vodičích a uděláš si zkrat a dioda pak nemusí svítit), pak vlep zadní světla do zadního čela.
3)Zbývá protažení a zapojení drátků v kastli. Hodnoutu ochranných odporů použij podle typu použitých LEDek (myšleno pro jejich maximální proud, výpočet dle ohmova zákona).

:wink: Pokud budeš chtít ještě něco vědět, tak písni. Nebo si poradíme pomocí fotografií. Mám zkušenosti s takovouto stavbou osvětlení parních lokomotiv jak do mašin JATTu tak JAGO, tak i ČSD 312.8 , 377.0 i 335.1.

Doplněna foto ze stavby osvětlení pro ČSD 312.8500. Hotové osvětlení před zatřením černou barvou (aby nebyly dráty tak nápadné).
Obrázek
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1311
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků