Další pára v TT - ČSD 312.8500

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » sob 24 črc, 2010 11:20 am

Tak osvětlení je hotové.Provrtal jsem lucerny zepředu dozadu,pak za lucernou díra dolů a od této díry zespodu kasle jsem profrézoval žlábek šikmo do středu směrem k budce ,aby vodiče nevytvářeli nerovnost a kasle sedla bez nežádoucí mezery na pojezd.Žlábek jsem zatřel barvou kvůli izolaci.Použil jsem nejnenší SMD co jsou,snad 1x1,2mm,mikropájku,tavidlo(Eumetol),lehce jsem máznul SMD tavidlem a připravený pocínovaný drátek z přestavníku Zeuke se krásně přichytil vždy na první pokus.Při protahování se opravdu izolace snadno strhává o ostré hrany,takže jsem všechny drátky pro jistotu přelakoval.Ze spáleného Tilligova elmag.přestavníku jsem použil tišťák a vyříznul z něj 2 obdélníky cca 4x8mm a jejich vodivou část rozdělil tenkým mělkým řezem na 3 vodivá pole.Jeden kus jsem přilepil na pojezd,zhruba na úrovni 1.-ho dvojkolí a na každé pole na kraj připájel vodič(bílý,žlutý-od dekodéru Kuehn a společný od pojezdu přes SMD odpor).Na kraj proto aby směrem k dýmnici zůstala pole tišťáku volná pro dosednutí vodivých strun z druhého tišťáku.Do něj jsem vyvrtal do každého ze 3 polí otvor 0,8mm a do něj zastrčil ohnutou ocelovou strunku cca 0,5mm,délky 2cm(použil jsem pomosazenou) a zapájel.Ohnutí konce 1mm o 90stupňů,pak se naohýbá podle potřeby a zkrátí.Z měděného plíšku jem vyrobil cca4mm široký díl ve tvaru vnitřku kotle(něco jako malý tunýlečíček),ktrý slouží jako podložka a vlepil ho zevnitř do kotle,do míst kde končí jeho vybrání,na něj přilepil druhý tišťáček,opatrně připájel mikropájkou vodiče od světel.Pak jsem naohýbal struny tak,aby při spojení rámu a kasle se tyto dotýkaly vodivých plošek na rámu.Trocha trpělivosti :twisted: ,zkoušení a krásně to svítí,kasle sedí bez mezery na rámu a lze ji bez následků sejmout.Kabina zůstává průhledná,jen je trochu vidět dekodér,ale instalací figurek strojvedoucího a topiče se to eliminuje.Až bude čas tak mě čeká přestřik červených částí kasle,instalace obtisků a nevím co ještě.Zkoušel jsem připájet ještě jedny sběrné plíšky,ale při pájení se okamžitě taví poměrně měkký plast pod bronzovýmy plechy,takže tady musím ještě popřemýšlet co s tím udělat a nic při tom nezbastlit. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » sob 24 črc, 2010 1:21 pm

Ještě jeden detail-vzduchojemy.Na obrázcích té české je jen jeden pod ochozem z jedné strany.Vypadá to jako od cisterny Ra od LPH.Originál od JATT má 2 zčásti pod kabinou a vodojemem/uhlákem.Na obrázcích německých kolegyň je to pokaždé jinak-pod boudou vzadu,pod uhlím,pod uhlím a druhý na ochozu.Tak nevím,jestli to odříznout a dát podle obr.jen jeden od LPH nebo po odřezání ty půlky spojit a dát pod boudu dozadu,.....jó,nevím ,nevím.Ptám se tedy než do toho říznu:Ví někdo něco. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re:

Příspěvekod radula63 » čtv 29 črc, 2010 2:43 pm

radula63 píše:Chystá se další výroba parní lokomotivy ČSD 312.8500 !!! Momentálně výrobce čeká na další součásti. Cena, za kterou výrobce dodává prodejcům je těsně pod 4.000,-Kč. Takže bych řekl, že cena (alespoň dle mne) příznivá.
Až budu vědět více, tak dám vědět, kdy se bude vyrábět. Šetřete si penízky :P


Tak mám další informace - bohužel neradostné.
S další výrobou ČSD 312.8500 se sice počítá, ale součásti na výrobu prozatím v nedohlednu. Sám bych si taky jednu přál.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod radula63 » čtv 29 črc, 2010 2:51 pm

Radek Strnad píše:Ještě jeden detail-vzduchojemy.Na obrázcích té české je jen jeden pod ochozem z jedné strany.Vypadá to jako od cisterny Ra od LPH.Originál od JATT má 2 zčásti pod kabinou a vodojemem/uhlákem.Na obrázcích německých kolegyň je to pokaždé jinak-pod boudou vzadu,pod uhlím,pod uhlím a druhý na ochozu.Tak nevím,jestli to odříznout a dát podle obr.jen jeden od LPH nebo po odřezání ty půlky spojit a dát pod boudu dozadu,.....jó,nevím ,nevím.Ptám se tedy než do toho říznu:Ví někdo něco. 8)

Radku Strnade, zjistím ti rozměry vzdušníku pro verzi ČSD. Verlikostí a odhadem to vidím tak na vzdušník např. od zamračené či brejlovce. Verze ČSD vznikla, pokud se nepletu, podle původního modelu JATTu z pruské verze T3 a ta neměla vzdušníky tam kde ta BR89, ale právě vzadu.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 29 črc, 2010 4:31 pm

Já si s tím moc hlavu nedělal,ty poloviny jsem uříznul,obrousil a slepil k sobě,tím vznikl jeden vzdušník.Do něj jsem vyvrtal díry pro trubky z obou stran a jenom to přilepil na bok,aby to šlo kdykoliv sundat.Na výstavu s tím určitě nepůjdu,je to na ježdění.Mám objednané od Peha komplety pro krátká spřáhla,takže uvidím po jejich namontování jestli se bude vzdušník dát nacpat dozadu,když to nepůjde nechám to být.Profesionální firmy si s těmito detaily taky hlavu nelámou,ba co víc,páchají ještě větší zhovadilosti(třeba Hektor,že).Něco dám na http://kyklop68.rajce.idnes.cz. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod radula63 » čtv 05 srp, 2010 1:57 pm

radula63 píše:
Radek Strnad píše:Ještě jeden detail-vzduchojemy.Na obrázcích té české je jen jeden pod ochozem z jedné strany.Vypadá to jako od cisterny Ra od LPH.Originál od JATT má 2 zčásti pod kabinou a vodojemem/uhlákem.Na obrázcích německých kolegyň je to pokaždé jinak-pod boudou vzadu,pod uhlím,pod uhlím a druhý na ochozu.Tak nevím,jestli to odříznout a dát podle obr.jen jeden od LPH nebo po odřezání ty půlky spojit a dát pod boudu dozadu,.....jó,nevím ,nevím.Ptám se tedy než do toho říznu:Ví někdo něco. 8)

Radku Strnade, zjistím ti rozměry vzdušníku pro verzi ČSD....

Tak průměr ve velikosti TT je cca 4mm a déka 17mm. :wink:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » pon 09 srp, 2010 12:50 pm

Díky moc za cenné informace.S definitivním rozhodnutím co se vzduchojemem počkám,až budu mít kinematiku Peho.Myslím,že se nádrž dozadu potom nevejde a nastane dilema,jestli ji nedávat vůbec nebo nechat na boku,ale asi bych ji tam nechal.Mašina bez vzduchojemu je jak velbloud bez hrbu.Možná dám ještě něco z provozu na http://kyklop68.rajce.idnes.cz Kritici nechť odpustí nedostatky. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod radula63 » pon 09 srp, 2010 8:42 pm

Radek Strnad píše:...... http://kyklop68.rajce.idnes.cz Kritici nechť odpustí nedostatky. 8)


A jaké nedostatky? :shock: Mně se to líbí. Snad jeden nedostatek či prosba? I když mimo téma. Bylo by možno dá i celkový pohled na kolejiště? Nebo plánek. Kolejiště vypadá moc hezky a myslím, že by v něm leckdo mohl hledat inspiraci. :wink:
Díky Radek
P.S. ze záběru http://img1.rajce.idnes.cz/d1/3/3736/37 ... 000827.jpg mi to připomíná jedno kolejiště z reportáže v ŽM (číslo bych musel dohledat).
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » úte 10 srp, 2010 8:10 am

To číslo ŽM je 11/2008(je tam Taurus na titulce),ale to je jště před rozšířením a mnoha úpravami.Teď to má rozměr 352x140 cm a to se mým obyčejným foťákem dost špatně fotí.A hlavně ty fotky hrozně lžou v barevnosti a mají silný kontrast.Tak jak to je na fotkách to ve skutečnosti vůbec nevypadá,ty barevné přechody jsou podstatně jenmější a všude je jemná patina,kterou můj aparát spolehlivě eliminuje.A je to celé nedodělané-příšerná směsice stromů,tak jak jsem je postupem času dokupoval od různých výrobců,nedodělané depo,zaštěrkování,lepší budovy atd...atd.Kritici by mě rozcupovali(viz.vlákno Vozební stanice).Ono už je to docela velké(vloni jsem to rozšířil o 92cm a zvětšil depo) a např.nákup nových stromů mě přijde na cca 10.000,-a ještě před jejich osazením to chce flokovačku a udělat nový porost-tohle je ještě pilinový posyp.A ještě chci přidělat jednu lokálku s koncovým nádražím a rád bych někde na kopci svážnici na dřevo.Prostě chci udělat revitalizaci moderními metodami.V létě na modelařinu nemám čas,takže většina práce se odehrává v zimě a ta je na to,co bych chtěl vylepšit a předělat krátká.Ale něco na rajče určitě dám,hlavně plánek-ten je myslím dobrý a inspirací by mohl být a zkusím to nějak vyfotit.A taky tu 312.8 za provozu a jiné kolejišťové obyvatelstvo. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod radula63 » úte 10 srp, 2010 8:14 pm

Radku díky za informace. Hodně se mi to zdálo povědomý (viz. tedy ŽM 11/08). Taky jsem ve fázi stavby a hledání inspirací (viz. např. rajče v mém podpisu nebo youtube uživatel radula63). Já taky do toho ještě dost penízků nastrkám - hlavně teď elektro. Jedu analog, řízení v plánu přes moduly p. Báni (MTBbus). Zatím díky za info. Těším se na plánek a další fotky.

úprava :
P.S. Hezký další fotky (rybník s nahatinama :lol: a další)
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Radek Strnad » pon 01 lis, 2010 10:40 am

Tak po nějakém čase zase několik rad pro případné šťastné majitele a bastlíře.Jak jsem psal v některém z minulých příspěvků,pro digitální provoz je skoro nutné u této minimašinky zlepšit sběr proudu z kolejí,tzn udržovat dvojkolí ve sterilní čistotě a to samé platí o sběrných kartáčcích.Přanos proudu z kol na kartáčky se mi jevil jako slabina tohoto modelu.Při osovém posunu dvojkolí hlavně na výhybkách EW1 dochází často k odlehnutí bronzového plíšku od dvojkolí a na plastové srdcovce pak i ke ztrátě napětí a třeba i k zastavení mašinky.Přemýšlel jsem,přemýšlel a zakoupil sobě ještě jeden segment se sběrnými plíšky jako náhradní díl od Tilliga Art.-Nr.200349.Podle původního jsem naohýbal jednotlivé vousy do žádané polohy,platíčko vyměnil za původní a to starší,používané rozmontoval,plíškovou část otočil zrcadlově a světe div se,ono to vychází přesně na druhou stranu kol,než jsou sběrné plíšky jakoby původní.Takže stačí nastříhat na dva díly na každé straně tak,aby to nevadilo ozubeným převodům a podsunout pod stávající plíšek na platíčku a po vyzkoušení jen lehce znehybnit gelovým lepidlem.Trochu pakoška je potom vše podsunout pod jednotlivá kola,aby se něco neohnulo nebo neulomilo,ale při troše trpělivosti a cviku to nakonec asi zvládne každý.Dalo by se to asi také použít celé bez stříhání na díly(samo,že jen ta kovová část),ale muselo by se to původní plato "roznýtovat" a pak to celé nějak zalepit,aby to drželo polohu.Pájení jsem zkoušel,ale ta plastová destička se okamžitě začne deformovat a přidělají se další starosti.Faktem je,že jízda je pak spolehlivější.Svou 312.8500jsem ještě vylepšil šachtami Peho Art.-Nr.144.Zadní stačí podložit do správné výšky a opatrně přilepit.Pro přední je nutno vyfrézovat podle návodu vybrání do přední části pojezdu,což byla tedy šílená práce spojená se strachem,že se něco někde odře nebo ulomí.Nakonec to dopadlo dobře.Při zkouškách jsem však zjistil,že zadní šachta nebo spíš komplet,kde vratný pohyb do základní středové polohy by měl zajišťovat magnet nefunguje podle mých představ,tzn.nevrací se přesně na střed,a spřáhla se nepotkají.Po chvíli zkoušení a seřizování jsem to celé vyškubnul a nahradil stejným typem jako je vpředu,který jsem vzal z podobného výrobku od Peho,ale pro BR86(455.2).Tam se vrací spřáhlo do středové polohy pomocí pružných plastových trnů,což mi přijde jednodušší. :lol: Obrázky jsou na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/312.8500
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Střelec » stř 23 úno, 2011 7:38 am

Jsem zvědavej, jestli bude ta 312 letos a na kolik vyleze cena. Možná by nebylo od věci začít na tenhle podvozek profesionálně dělat "cover" řady 310 (na území "starého mocnářství" by se to určitě dalo prodat), případně zjistit, jestli by na pojezd 335 nešla modifikovat řada 320.0. Rozměrově by to sice nebylo košer, ale bylo by s čím stylově jezdit. Možná by to chtělo zapátrat, na co od ČSD by se hodil podvozek muzejní T3 s přivěšeným tendrem (a při modifikaci do tendru zamontovat jak sběr proudu, tak DCC rozhraní.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod Jarda H. » stř 23 úno, 2011 8:21 am

Myslím, že po praktických zkušenostech se zájmem kupců o bejčka v H0 se asi Albatros moc nepohrne do výroby nějaké té páry pro český trh :!: Výroba pro cizinu je něco jiného .... A mimo příspěvek - třeba páru ř.310 bych vzal určitě, jen tak bokem, mimo epochu :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod TTmili » stř 23 úno, 2011 10:20 am

No taková 310 se hodí určitě, já bych jí taky bral, a tobě by Jardo snad do epochy taky pasovala, ne? Vždyť přelom třetí-čtvrtý epochy je konec páry a 310 posunovali až hanba :lol: .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Další pára v TT - ČSD 312.8500

Příspěvekod pekl024 » stř 23 úno, 2011 10:28 am

To byla paráda, 310 všema deseti, pokud nebude stát dvacet :mrgreen:
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků