Kuehn-modell 372 ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod DS Model » pon 07 lis, 2011 3:54 pm

I Kmet
Moja osobná skúsenosť s BR 01 Tillig, Lenz centrála, adresa 0 : motor zhorel po pár sekundách. Zrejme má rotor medzizávitový skrat. Po tejto skúsenosti analóg mašiu na digitál nepoložím a ani nedoporučujem používať.


Jak starý model to byl??

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod I Kmet » pon 07 lis, 2011 4:14 pm

ds: neviem presne , ale cca 7 rokov, motor tam bo 10-223 40 zo stránky http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/
I Kmet
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 07 lis, 2011 2:45 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod I Kmet » pon 07 lis, 2011 4:19 pm

ešte doplnok: je to možno ojedinelý jav to zhorenie ( nie doslova , motor sa roztočí keď mu pomôžem ,ale nemá vôbec silu a obrátky) ale osobne viac analóg na digitále skúšať nebudem. Ešte pre doplnenie: Lenz centrála má možnosť nastavenia výst. napätia, to bolo na minime.
I Kmet
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 07 lis, 2011 2:45 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod DS Model » pon 07 lis, 2011 5:05 pm

I Kmet píše:ds: neviem presne , ale cca 7 rokov, motor tam bo 10-223 40 zo stránky http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/


Na těchhle motorech mi shořely tři dekodéry, než jsem přišel na to, že si motor dokáže vzít i 2A!!! To bylo ještě v době, kdy dekodéry neměly přepěťové ochrany a obyčejný Lenz stál 1300 Kč :-)
Chci tím říct, že tenhle motor bych jako vzor nebral. Nicméně na faktu, že motorům nedělá dobře provoz na digi bez dekodéru to nic nemění...

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod carodej » úte 08 lis, 2011 6:29 am

I Kmet píše:ešte doplnok: je to možno ojedinelý jav to zhorenie ( nie doslova , motor sa roztočí keď mu pomôžem ,ale nemá vôbec silu a obrátky) ale osobne viac analóg na digitále skúšať nebudem. Ešte pre doplnenie: Lenz centrála má možnosť nastavenia výst. napätia, to bolo na minime.


Ak sa motor roztočí pri postrčení , je tam skôr problém s komutátorom ... aj keď môže byť aj medzizávitový skrat. Nevidím dôvod prečo by nemal chodiť analogový motor na DCC je to ako by sa doň púšťal PWM signál o frekvencii DCC. Problémom môžu byť skôr odrušovacie prvky ... kondenzátorom s rastúcou frekvenciou klesá kapacitný odpor ... čo môže spôsobiť jeho zahriatie, prípadne preťaženie zdroja.
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod romino » úte 08 lis, 2011 7:38 am

nie uplne tak. Pre PWM modulaciu pri impulznom riadeni sa vyuziva len kladna cast napatia, teda motor je napajany 0 az 15V podla pouziteho zdroja. Pre zmenu smeru jazdy sa zmeni polarita napätia.
Pri DCC ma ale signal amplitudu cca -15 az 15V (používajú SPAXy na modulovke). Jednoducho povedane, analogova masina na DCC sa ovlada zmenou dlzky trvania kladnych a zapornych impulzov. Teda motor pri striede 1:1 (dlzka kladneho impulzu = dlzka zaporneho impulzu) by sa mal otacat raz jednym a druhy krat druhym smerom. Kedze to ale nestiha pri danej frekvencii DCC signalu tak jednoducho sa tieto momenty vykompenzuju a on stoji, ale sa zahrieva. Pokial sa tento pomer zacne menit, bude sa motor otacat danym smerom.
Pri DCC je sice motor nakoniec napajany rovnako ako pri impulznom napajani u analogu (teda napatim cca 15V), ale to je zabezpecene v dekodery, kedy je DCC signal usmerneny a az z tohoto sa vytvara PWM signal pre motor. Podrobnejšie o kódovaní DCC signálu je popísané na stránkach http://www.mtbbus.cz/dcc/dcc_doc.htm
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod Pavel 152 » úte 08 lis, 2011 7:34 pm

Už se v diskusi řešily motory v brejlovcích, při této příležitosti jsem se spojil s odborníkem na elektromotorky (zabývá se i výrobou) Dozvěděl jsem se důležité informace,
např. motorek se nerozbíhá samovolně, netáhne a přitom dosahuje vysoké otáčky, změříme li odběr, je vyšší než normálně. Příčinou je ztráta magnetismu permanentních magnetů zaviněná přehřátím.
Při výrobě se používají feritové magnety s různou odolnosti vůči přehřátí, ale ty jsou podstatně dražší. I ta maschima je nižší kvality.
Kdysi, při exkurzi u Tilliga jsme si mohli hrábnout do bedýnky s vyřazenými motorky, nebyly spálené, ale chovaly se takto nebo měly hořící komutátor.
D.S. Než zapojíme lok.dekodér, vždy provedeme měření odběru proudu a to i v těžkých podmínkách stoupání, velký vlak atd. Lokomotiva musí jít lehce v převodech a i v budoucím provozu je třeba se věnovat údržbě-mazání. To jsem tady někde už četl !
A to doporučené zabíhání, tady se v žádném případě nejedná o nepřetržitou jízdu jedním a poté druhým směrem v kuse, ale s vhodnými přestávkami a častější změnou směru jízdy. Novým autem z prodejny taky nejedete 3 hodiny v kuse nejvyšší rychlostí ne?
I moje 372 se pomalu rozjíždí, naplno začne jet po nějakém čase a to naplno je dost pomalu, Herkulesy jezdí dobře, 103 má 2/3 rychlosti 103 od Tilliga.110 a 242 jedou taky dobře. Jen bandáže mi praskly samy ,bez provozu,ve vitrínce.
Pavel 152
 
Příspěvky: 122
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod DS Model » úte 08 lis, 2011 7:51 pm

Pavel 152 píše:D.S. Než zapojíme lok.dekodér, vždy provedeme měření odběru proudu a to i v těžkých podmínkách stoupání, velký vlak atd. Lokomotiva musí jít lehce v převodech a i v budoucím provozu je třeba se věnovat údržbě-mazání. To jsem tady někde už četl ! Jen bandáže mi praskly samy ,bez provozu,ve vitrínce.


no jo, to jsem nikdy nedělal. A že jsem těch dekodérů osazoval..:-) Asi jsem měl štěstí. Dneska už mají naštěstí dekodéry přepětovky..:-)
ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod carodej » stř 09 lis, 2011 6:46 am

romino píše:..... Pri DCC ma ale signal amplitudu cca -15 az 15V (používajú SPAXy na modulovke). Jednoducho povedane, analogova masina na DCC sa ovlada zmenou dlzky trvania kladnych a zapornych impulzov. Teda motor pri striede 1:1 (dlzka kladneho impulzu = dlzka zaporneho impulzu) by sa mal otacat raz jednym a druhy krat druhym smerom. Kedze to ale nestiha pri danej frekvencii DCC signalu tak jednoducho sa tieto momenty vykompenzuju a on stoji, ale sa zahrieva. Pokial sa tento pomer zacne menit, bude sa motor otacat danym smerom.
Pri DCC je sice motor nakoniec napajany rovnako ako pri impulznom napajani u analogu .......


Ano, máš pravdu, to že jsem říkal že by neměl být problem jsem ale nemyslel, že bude mašinka stát někde na kolejišti hodinu ... :D,pak se samozřejmě muže přehřát - i když odpor cívek motoru roste s frekvencí, takže závisí od konstrukce motoru jak rychle. Samozřejmě za pohybu se ty možnosti mění. Není to moc kritické, ale dlouhodobý provoz analogu na DCC není moc vhodné řešení.
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod brejsak » stř 30 lis, 2011 7:25 am

Zdravím a chci se zeptat,nemáte někdo návod pro Lokodekoder Kuehn N045?
Objevil jsem v jednom mém stroji tento výrobek a nemám k němu vůbec nic,jak ho mám naprogramovat?
Děkuji všem za odpověď.
brejsak
brejsak
 
Příspěvky: 86
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod cernos » stř 30 lis, 2011 7:37 am

Ahoj, mám ho doma. Pokud se ti nikdo neozve, vezmu ho zítra do práce naskenovat a pošlu...
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 387
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod DS Model » stř 30 lis, 2011 7:39 am

brejsak píše:Zdravím a chci se zeptat,nemáte někdo návod pro Lokodekoder Kuehn N045?
Objevil jsem v jednom mém stroji tento výrobek a nemám k němu vůbec nic,jak ho mám naprogramovat?
Děkuji všem za odpověď.
brejsak

úplně stejně, jako jakýkoliv jiný dekodér. :-) Dekodér je z výroby nastavený tek, že se mu vloží pouze jiná adresa, je-li potřeba...a může se jezdit..
Jinak v němčouřštině je tady: http://www.kuehn-digital.de/download02.html

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod brejsak » stř 30 lis, 2011 10:09 pm

cernos píše:Ahoj, mám ho doma. Pokud se ti nikdo neozve, vezmu ho zítra do práce naskenovat a pošlu...

Tak to seš hodnej,budu rád,jde mi o nějaké pokročilejší programování,třeba ABC nebo směru,přepínání světel a tak podobně.
brejsak
 
Příspěvky: 86
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod brejsak » stř 30 lis, 2011 10:10 pm

DS Model píše:
brejsak píše:Zdravím a chci se zeptat,nemáte někdo návod pro Lokodekoder Kuehn N045?
Objevil jsem v jednom mém stroji tento výrobek a nemám k němu vůbec nic,jak ho mám naprogramovat?
Děkuji všem za odpověď.
brejsak

úplně stejně, jako jakýkoliv jiný dekodér. :-) Dekodér je z výroby nastavený tek, že se mu vloží pouze jiná adresa, je-li potřeba...a může se jezdit..
Jinak v němčouřštině je tady: http://www.kuehn-digital.de/download02.html

ds

Taky dík,ale potřebuji složitější programování,o tu adresu mi nejde,ty základní funkce jsou jasný,ale třeba ABC nebo tak něco,o tom tu není zmínka!
brejsak
 
Příspěvky: 86
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod DS Model » stř 30 lis, 2011 10:26 pm

Trošku mi to není jasný.
1/ jak víš že je to kuehn, když k němu nic nemáš? To jsi vytáhl na PK z dekodéru?
2/ proč potřebuješ přenastavit něco, co v základním nastavení na jakékoliv fabrikácké DPS funguje dobře?
3/ když to není v návodu, třeba výrobce nechce aby to někdo přenastavoval...

Nicméně chápu, že máš nějakou individuálnější potřebu. Možná to zkus blíž specifikovat. Třeba se někdo chytí..

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků