od Pavel 152 » úte 08 lis, 2011 7:34 pm
Už se v diskusi řešily motory v brejlovcích, při této příležitosti jsem se spojil s odborníkem na elektromotorky (zabývá se i výrobou) Dozvěděl jsem se důležité informace,
např. motorek se nerozbíhá samovolně, netáhne a přitom dosahuje vysoké otáčky, změříme li odběr, je vyšší než normálně. Příčinou je ztráta magnetismu permanentních magnetů zaviněná přehřátím.
Při výrobě se používají feritové magnety s různou odolnosti vůči přehřátí, ale ty jsou podstatně dražší. I ta maschima je nižší kvality.
Kdysi, při exkurzi u Tilliga jsme si mohli hrábnout do bedýnky s vyřazenými motorky, nebyly spálené, ale chovaly se takto nebo měly hořící komutátor.
D.S. Než zapojíme lok.dekodér, vždy provedeme měření odběru proudu a to i v těžkých podmínkách stoupání, velký vlak atd. Lokomotiva musí jít lehce v převodech a i v budoucím provozu je třeba se věnovat údržbě-mazání. To jsem tady někde už četl !
A to doporučené zabíhání, tady se v žádném případě nejedná o nepřetržitou jízdu jedním a poté druhým směrem v kuse, ale s vhodnými přestávkami a častější změnou směru jízdy. Novým autem z prodejny taky nejedete 3 hodiny v kuse nejvyšší rychlostí ne?
I moje 372 se pomalu rozjíždí, naplno začne jet po nějakém čase a to naplno je dost pomalu, Herkulesy jezdí dobře, 103 má 2/3 rychlosti 103 od Tilliga.110 a 242 jedou taky dobře. Jen bandáže mi praskly samy ,bez provozu,ve vitrínce.