Kuehn-modell 372 ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod maayaa » pát 09 říj, 2009 11:02 pm

Jak neni technická novinka,vždyť je to jedna z nejmodernějších lokomotiv(Knödelpresse :) )s odporovou regulací co ČD má :lol: :lol: :lol:
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MOL » sob 10 říj, 2009 10:13 am

Nejmodernější odpornice u ČD :D Vybavená brzdou DAKO BS2. Ale není trochu podezřelé že nejprestižnější výkony tahají až 35 leté odpornice rychlostí až 160 km/h a většina "modernějších" tyristorových lokomotiv starých "pouze" cca 20 let tahají podřadné osobáky max. 140km/h? Ale když si představím že by na každém osobáku byla krysa, to by se asi protáčely ručičky elektroměru :) Ale opravdu si nevzpomínám na žádnou tyristorku které by se podařilo dosáhnout 160 km/h.
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod TTmili » sob 10 říj, 2009 6:06 pm

No oficiálně žádná ale neoficiálně se říká že po ŽZO se proháněli peršingy a esa při zkouškách až 180 a mimo jiný se právě při asi 160 zkoušeli nárazový testy s krocanem na čelní sklo. Mám to pouze z doslechu není to podložený, ale netvrdil to jen jeden strojvůdce.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod MOL » sob 10 říj, 2009 7:19 pm

To by ale musely mít jiné nápravové převodovky ne? A s tím krocanem, slyšel jsem že tradiční okno na 363 nevydrží ani bažanta, jeden fíra dokonce říkal že mu tam vlítla labuť. A když vidí letět kachny, pro jistotu se taky schová :D
Slyšel jsem dost zajímavostí z úst spíše šotouše (nyní študuje v ČT na fíru), např. že testovali rozjezd peršinga na maximum, tak fírovi dali kombinézu jako pilotovi, přivázali ho k sedačce a peršing to rozjel za 2s na 100vku, nebo že je na mašině zapečetěný 8smý výkonový stupeň a švih (vysokotlaké plnění průběžného potrubí tlakové brzdy) a když to fíra použije tak jde z mašiny. Takže nedat na všechny zaručené zprávy :)
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod TTmili » sob 10 říj, 2009 8:47 pm

Já vím že to může bejt jen blud ale tak vpodstatě na to esa vlohy maj. Konstruovaný pokud vím sou podvozky na 200, a skříň a komponenty taky tak nějak okolo 200. Navíc motory co tam jsou, respektive jejich vynutí by měli být mnohem odolnější než čemu jsou vystavovány (tj, zatížení, proudy, apod.) takže při určitých nepatrných změnách v řídicích obvodech by to možná šlo i bez změny převodovek.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Tomas_C. » ned 28 úno, 2010 11:45 am

Myslím, že je podstatné to že do toho Kuehn šel, a hlavně máme konečně podvozek na esa a peršingy...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod George V. » ned 28 úno, 2010 12:42 pm

MOL píše: Ale když si představím že by na každém osobáku byla krysa, to by se asi protáčely ručičky elektroměru :) Ale opravdu si nevzpomínám na žádnou tyristorku které by se podařilo dosáhnout 160 km/h.


...už jsem se dlouho tak srdečně nezasmál. Těch 4000kW u krysy je maximální výkon (který je navíc díky adhezním podmínkám při rozjezdu naprosto nevyužitelný). Skutečný "spotřebovaný" výkon lokomotivy je daný především hmotností vlaku a dejme tomu požadovaným rozjezdovým zrychlením. A dovolím si tvrdit, že ty elektroměry se protáčejí spíše s tím pershingem. Nevím jak často jezdíš vlakem, ale mně připadají rozjezdy s odporovkou vždy podstatně vlažnější než s tyristorkou (obzvláště s "pomalými" pershingy poslední serie). Navíc i tyristorová regulace je ztrátová, a to dokonce v celém rozsahu regulace (ne ale zas tak moc), takže je hospodárnější dávat na expresy odporovku (ztráty jsou jenom při rozjezdu, kterých u expresů zas tak mnoho není), která většinu trasy projede na některém z hospodárných stupňů (tj. beze ztrát). Pročpak asi Slováci nasazujou své princezny řady 263 hlavně na osobáky? Protože jsou ztrátovější než 240 s odbočkovou regulací a na osobácích se lépe využije jejich vyšší akcelerace (a navíc by zde 240 trpěly vyšším opotřebením kontaktních prvků)...

Důvodem, proč tyrystorky nejezdí 160 km/h je především jejich nízký výkon. 3MW je pro 160km/h málo, málo by uvezly.

Řada 371 se 160 km/h je jenom nouzovka, daná ve své době neexistencí, resp. neschválením jiné dvousystémové lokomotivy pro 3kV ss/15kV 16 2/3Hz pro naše tratě. Navíc tyto lokomotivy jezdí především údolím Vltavy a Labe, které nejsou tak sklonově náročné.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

podvozek?

Příspěvekod lachttan.bastr » pon 05 dub, 2010 2:49 pm

Tomas_C. píše:Myslím, že je podstatné to že do toho Kuehn šel, a hlavně máme konečně podvozek na esa a peršingy...


Tak to nejsi snad ani téčkař??? Kühn určitě půjde i do ostatních "Peršingů". Střídavé mají dokonce shodnou i skříň s "Bastardem", no a "Esa" a stejnosměrky zase mezi sebou. To nejsou pro Kühna žádné překážky. Rozměrově jsou i v reálu shodné. Vždyť je to stavebnice, vyhodíš odpory, přidáš trafo a máš "Eso" nebo "Peršinga". Konstrukčně jsou na rychlost 200, ze které by však nezastavily :( . Proto jezdí min. s třemy vozy, aby to ubrzdily.

Primární určení: přeprava vzduchu. :wink:
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Donatelli » stř 07 dub, 2010 10:19 am

No nechci nikomu kazit radost. Na téma bastardů a " jednotnosti" podvozků pro řadu 150,151 .... Jsem s panem Kűhnem měl diskuzi na veletrhu v Norimberku. Přivezl jsem typové výkresy, fotky milionu mutací i argumenty úspešnosti prodeje Roco sergeje apod. Bohužel vše skončilo na tom, že jsme pořád malý trh. Takže zatím ne, ale třeba možná jednou. Zatím nám musí stačit hnací ústrojí s podvozky a lepty.
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

peršingy

Příspěvekod lachttan.bastr » pát 09 dub, 2010 3:06 pm

Buďme však rádi za Bastarda a hlavně za YPSILONY. Jak dlouho jsme na ně čekali? Snad se dočkáme i ostatních "peršingů".
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod radekkrupka » pát 16 dub, 2010 5:32 pm

Na masinky.cz se píše:

16.4.2010 - Dodací termíny vagonků a loko od Kuehn: Lokomotiva BR 372 ČD, dvoupatrové vozy a vozy první třídy budou srpnu, vozy druhé třídy v říjnu 2010.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

372

Příspěvekod volda » pon 19 dub, 2010 9:44 am

na http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/ jsou fotky obou Bastardů

http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/bi ... -32820.jpg
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/bi ... -32900.jpg

Bud je to fotomontáž nebo s těmi podovozky vážně nic neudělali... :(
A nebo jen zkušební verze karoserie přece jenom maj jestě čas...
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TTmili » pon 19 dub, 2010 10:12 am

Píšou to přímo pod obrázkem že se jedná o fotomontáž. I přes to ale vypadají skvěle, a co se týče podvozků tak hodně dělá to že jsou nenastříkané a ze jsou tam plný kola. Až tam budou paprskový tak to bude perfektní.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod volda » stř 08 zář, 2010 10:18 am

Tady pár foteček
372c.JPG
372c.JPG (135.95 KiB) Zobrazeno 5903 krát
372b.JPG
372b.JPG (163.05 KiB) Zobrazeno 5903 krát
372a.JPG
372a.JPG (138.37 KiB) Zobrazeno 5903 krát
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod kubbajs » úte 14 zář, 2010 5:31 pm

Nevím jak je to aktuální, ale teď se ke mě dostala zpráva, že výrobce posunul model až na únor 2011
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků