Kuehn-modell 372 ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod Radek Strnad » sob 15 říj, 2011 3:46 pm

No, jestli chceš vyzkoušet analogovou mašinu v analogovém provozu,tak samozřejmě v pohodě,můžeš jezdit,až se budou hory zelenat.Pokud ale chceš zkoušet analogovou mašinu na digitalizovaném kolejišti,tak opatrně-některé novější mašinky mají analogový čip(něco jako dekodér)dimenzovaný na nižší proudy,než dává digit.ústředna a po několika vteřinách můžeš u takovéto mašinky toto zařízení odpálit a při tom si např.propálit kastli.Tak asi tolik. Jo a pokud začínáš,pilně studuj veškerou dostupnou literku,aby ses pak nemusel stydět za banální dotazy. :lol:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod George V. » ned 16 říj, 2011 5:25 am

...co je to za kravinu? Analogová mašina na digitálním kolejišti NEJEZDÍ a naopak můžeš riskovat akorát tak spálení motorku a nebo digitální ústředny. Digitální napájení je svým charakterem AC s amplitudou kolem 18V, analogová mašina je na DC 12V!
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod mpinta » ned 16 říj, 2011 6:05 am

George V. píše:...co je to za kravinu? Analogová mašina na digitálním kolejišti NEJEZDÍ a naopak můžeš riskovat akorát tak spálení motorku a nebo digitální ústředny. Digitální napájení je svým charakterem AC s amplitudou kolem 18V, analogová mašina je na DC 12V!
Analogová mašina jezdí na digitálu naprosto v pohodě. Aspoň u těch centrál, které to podporují, jako třeba Lenz. Ovládá se na adrese "0". Četl jsem mnohá upozornění, že hrozí poškození motoru. Pro "běžný" provoz to jistě doporučit nelze, spíše pro nějaké zkušební projetí. U mne zatím k žádnému poškození motoru nedošlo, a to mašina stála na kolejích třeba hodinu.

Radek Strnad píše:No, jestli chceš vyzkoušet analogovou mašinu v analogovém provozu,tak samozřejmě v pohodě,můžeš jezdit,až se budou hory zelenat.Pokud ale chceš zkoušet analogovou mašinu na digitalizovaném kolejišti,tak opatrně-některé novější mašinky mají analogový čip(něco jako dekodér)dimenzovaný na nižší proudy,než dává digit.ústředna a po několika vteřinách můžeš u takovéto mašinky toto zařízení odpálit a při tom si např.propálit kastli.Tak asi tolik. Jo a pokud začínáš,pilně studuj veškerou dostupnou literku,aby ses pak nemusel stydět za banální dotazy. :lol:
Tohle ovšem platí na 100%. Výše zmiňované údaje o provozu analogové mašiny se týkají pouze mašiny, která je ZCELA bez další elektroniky, tedy žádné propojky nebo čipy!!! Tohle "zahulení" jsem si už taky vyzkoušel.
A POZOR!!! Moje info se týká pouze jediného typu motoru, a to starého Zeuke (BTTB) pro stroje TT. Na typu motoru bude jistě také záležet, takže některé motorky to opravdu vydržet nemusí.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 16 říj, 2011 7:21 am

Už jsem psal na tohle téma SZ Radkovi,tak teď ještě jednou veřejně.Pokud je mi známo,nejsem takový mág :D jako mpinta nebo fulda,tak analogový provoz na DCC umožňuje právě pouze Lenz :?: :!: Ústředna ESU nebo Uhlenrock to neumí a nikdo si ji asi kupovat nebude a jak je na tom H-centrála netuším,ale pochybuji,že by to uměla. Naopak nejmasovější ovládání DCC bude Roco/FLM a jejich MM,která tohle neumožňuje,takže by bylo dobré to hodně tučně zvýraznit nebo to vůbec nezmiňovat,aby si nějaký novic nepostavil analogovou mašinu na koleje a pak nás neměl za blbce. :lol:
A teď ještě jednu otázku,jaké čipy máte na mysli?Já jsem zatím v mašinách viděl prosté analogové propojky buď 6,8 nebo 21 pin v mašinách Fleischmann,Roco a Trix,ale žádný čip jsem na nich neviděl.Prosím o osvětu,ne že bych chtěl jezdit s analogovou mašinou na DCC,ale byl bych zase o něco chytřejší. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod mpinta » ned 16 říj, 2011 7:36 am

Myslím, že Radek tomu jen dal příliš honosný název. :D V podstatě je to analogová propojka, obsahující dvě diody a připomínající tvarem dekodér (hodně vzdáleně). :D Nic jiného jsem také neviděl.
To, zda umí centrála analog na adrese "0", je popsáno v manuálu centrály. To si musí každý dohledat sám. Ta moje (Lenz) to prostě umí.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod Radek Strnad » ned 16 říj, 2011 10:16 am

Je to tak.Pro tu propojku jsem v zápalu psaní nenašel lepší výraz,tak jsem použil čip,neboť některé jsou trochu podobné dekodéru,např.od Tilliga.Já od počátku používám Lenze a nedošlo mi,že jiné ústředny toto neumí.Kolegové to ale uvedli na pravou míru. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod rexel » ned 23 říj, 2011 9:05 am

Do 372 mi přišel už i dekodér – MX 621N, tak jeho jednoduchou instalaci si můžete prohlédnout na http://www.rexel.rajce.idnes.cz/372ex.ES499.2 , přes původní záměr ovládat zvlášť reflektor jsem zvolil doporučené zapojení – vypínání červených světel při jízdě se soupravou. Samostatně ovládáný refelektor jsem dětem zabudoval do startsetové BR 132 (T679.2), kde jsem výměnou dekodéru řešil problém s ABC – http://www.rexel.rajce.idnes.cz/BR132 .
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod petrha » ned 06 lis, 2011 7:13 pm

Mám dvě lok. 372 a 180 oběmají jeden problém, v analogu se rozjíždí až na cca 5-6V a to velkou rychlostí, při nižším napětí obě škubou a chovají se na kolejišti jako staré modely BTTB, oproti modelům Roco, Tillig (který má jízdní vlastnost vinikající), Piko, kteří jezdí plynule už na malé napětí. Zkoušel jsem je i v DCC, a ani tady nejezdí tak jako lokomotivy ostatních výrobců - plynule pomalu. Dokonce jsem zkoušel různě přehazovat dekodéry a výsledek byl pořád stejný. To mě docela zklamalo jinak na pohled velmi vydařený model.
Máte někdo stejný problém??
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod Hříbek » ned 06 lis, 2011 9:39 pm

petrha píše:Mám dvě lok. 372 a 180 oběmají jeden problém, v analogu se rozjíždí až na cca 5-6V a to velkou rychlostí, při nižším napětí obě škubou a chovají se na kolejišti jako staré modely BTTB, oproti modelům Roco, Tillig (který má jízdní vlastnost vinikající), Piko, kteří jezdí plynule už na malé napětí. Zkoušel jsem je i v DCC, a ani tady nejezdí tak jako lokomotivy ostatních výrobců - plynule pomalu. Dokonce jsem zkoušel různě přehazovat dekodéry a výsledek byl pořád stejný. To mě docela zklamalo jinak na pohled velmi vydařený model.
Máte někdo stejný problém??


Hmmm, to může být cokoliv, ale nejspíš bych tipoval problém v motoru.
Každopádně bych radil do ničeho nevrtat a reklamovat.
Kuehn má určitě kvalitní modely, sám s Bastardem žádný problém nemám, ale chybka se může vyskytnout i u mistra tesaře.
I když ... že by to byla taková blbá náhoda a dělaly to obě, v podstatě identické mašiny...?
Nemáš třeba problém s napáječem, čistotou kolejí apod?
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod George V. » pon 07 lis, 2011 5:30 am

...mám stejný problém u Herculese od Kuehna. Také rozjezd na o dost vyšší napětí než brejlák od Roco. Ale že by se rozjížděl zas až tak rychle a škubal při nižším napětí... :( . Nemyslím si, že je to na reklamaci, spíše "konstrukční" chyba - příliš těžký převod a tady pak už může mít vliv i kvalita napáječe. Ve srovnání s Rocem to jde poznat podle otáček motoru při max. rychlosti.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod petrha » pon 07 lis, 2011 7:12 am

čistota koleje, to je to první co mě hned napadlo a vyčistil, ale ostatní lok. na stejné koleji jezdí bez problému. Já od Kuehna neměl žádnou lokomotivu - tyhle jsou první, tak nemohu srovnávat, jediné co bych ještě mohl vyzkoušet, je postavit okruh a tak 1-2hod. je nechat jezdit, jinak pak už nevím. Kdybych nebyl v SRN v obchodě, kde májí velké PC řízené kolejiště, naněmž jezdily mimo jiné i elok BR211DR, BR110DB právě od firmy kuehn a jezdily perfektně, jak s plynulím rozjezdem tak i brzděním, asi bych na Kuehna zanevřel.
Petrha
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod radekkrupka » pon 07 lis, 2011 8:47 am

Já jezdím na analogu, ale na pulzáku a nemám problému. Mám jenom jeden kus, ale rozjezd je naprosto plynulý, dokonce i maximální rychlost je tak akorát, žádná střela...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod Tomas_C. » pon 07 lis, 2011 12:48 pm

Popisovaný problém...vysoké rozjezdové napětí u analogu sleduji u Herkulese od kuehna...mám jen jeden kousek...digitál (v podstatě pulzní řízení) tento nešvar na 80 procent odstranilo... i tak pozoruji, že motor je trochu slabší...
U bastardů jsem ani na jednom tento problém nepozoroval ... a v kvalitě jízdních vlastností je řadím na špičku...Vím, ovšem, že tento problém se řešil i na foru TT-board.de...takže připouštím, že některé modely mohou tento malý nešvar mít...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod I Kmet » pon 07 lis, 2011 2:59 pm

mpinta píše:
George V. píše:...co je to za kravinu? Analogová mašina na digitálním kolejišti NEJEZDÍ a naopak můžeš riskovat akorát tak spálení motorku a nebo digitální ústředny. Digitální napájení je svým charakterem AC s amplitudou kolem 18V, analogová mašina je na DC 12V!
Analogová mašina jezdí na digitálu naprosto v pohodě. Aspoň u těch centrál, které to podporují, jako třeba Lenz. Ovládá se na adrese "0". Četl jsem mnohá upozornění, že hrozí poškození motoru. Pro "běžný" provoz to jistě doporučit nelze, spíše pro nějaké zkušební projetí. U mne zatím k žádnému poškození motoru nedošlo, a to mašina stála na kolejích třeba hodinu.

Moja osobná skúsenosť s BR 01 Tillig, Lenz centrála, adresa 0 : motor zhorel po pár sekundách. Zrejme má rotor medzizávitový skrat. Po tejto skúsenosti analóg mašiu na digitál nepoložím a ani nedoporučujem používať.
I Kmet
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 07 lis, 2011 2:45 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod DS Model » pon 07 lis, 2011 3:52 pm

Ahoj,
při používání analogové mašiny na digitálu se věc má trošku jinak. Ano, motorům to nedělá dobře, to je pravda. Ale nejde ani tak o motor, jako o odrušovací prvky. Vstoupila v platnost nějaká nová "úžasná" norma v rámci EU, která nařizuje odrušovat víc, než doposud. A protože je tam "těch součástek" víc a nebo jsou nastavené na vyšší kapacitu, tak se analog na digitálu přehřívá a například v návodech firmy Tillig se uvádí, že to může nevratně poškodit okolo jsoucí plasty. Zdeformovat. Proto se nedoporučuje lokomotivy vyrobené asi dva roky zpátky používat bez dekodéru na digitálu a rozhodně se doporučuje snížit výstupní napětí z digi. zesilovačů. Lenz to běžně umí. Starší - mechanicky pomocí přepínačů, novější pomocí nastavení přes LH100.
Ohledně vyššího napětí - tento jev je možný. Je to v podstatě podle série použitého motoru. Proto to někde dělá, jinde ne. Ale i tak bych se mrknul, jestli mašina nemá nějaký mechanický problém. Zdatnější servisák - prodejce - by na to měl přijít celkem snadno. Ono stačí mít špínu kdekoliv mezi kolejnicí a motorem (kola, sběrače) a už to dělá problém...a ještě jedna věc - Kuehn má motory spojené s deskou plošného spoje pouze dotykem. Zkusil bych napružit (já by to přiletoval káblíky natvrdo) přívody k motoru a očistit dotykové plochy.

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků