Ono jde o to, že ta pacička (nikoli západka) u Kuehn spřáhla brání výškovému posuvu dvou spřažených spřáhel proti sobě, protější spřáhlo prostě nemůže propadnout dolů. V principu vůbec nebrání rozpřahování.Colonel32 píše:Zaslechl jsem, že prý nejlepší spřáhlo je nové od Kuehna. Je kompatiblilní s novým Tilligem, ale prý tam má ještě nějakou západku, která brání i tomu rozpojování v místech, kde se mění sklon stoupání, nebo v ostrých zatáčkách, kde jsou na plno vytočené kinematiky. A už jedno spřáhlo tillig + jedno spřáhlo kuehn je prý mnohem lepší než 2x tillig. Ale je to vše jen z doslechu, neručím.
K nežádoucímu rozpřahování spřáhel Tillig může docházet při změnách stoupání (i pokud jsou spřáhla ve stejné výšce), dále při průjezdech oblouky, pokud nejsou spřáhla ve stejné výšce a při jízdě se jedno podsmekne pod druhým, a nebo v případě, že spřáhla jsou v nestejných výškách může docházet k rozpřahování i na rovných úsecích, pokud nejsou koleje ideálně v rovině...
Tyto problémy skutečně řeší spřáhlo Kuehn, nebo na Tilligovo se dají dolepit kovové pacičky od Digitalzentrale (nebo jak se to píše ), které dělají to samé, jako ta pacička u Kuehna. Mám osobní zkušenost jak s Kuehnem tak doplněným Tilligem a je to nastejno (samozřejmě bez problémů).
Jenom bych si ještě dovolil drobný postřeh. Pokud by byla spřáhla ve správné výšce, bylo by možná problémů méně. Ono ale u některých modelů mají kinematiky dost velkou výškovou vůli. Sice náme normy, ale někdo je moc nedodržuje.
Mám soupravu sedmi Raj s kinematikami Peho, výškou nastavenou dle jejich přípravku a osazenou spřáhlem Tillig (bez plíšků) a nebyl s nimi jediný problém (sice mám koleje v rovině, ale s některými vozy od Tilliga jsem se pěkně navztekal , než jsem začal používat ty plíšky).
A jedno spřáhlo Kuehn + jedno Tillig lze teoreticky použít, ale pokud jedním směrem projede souprava v pohodě, tak ve druhém se může rozpojit, protože obě spřáhla musí být proti sobě výškově fixována. Pokud to tak je, pak není ani velký problém drobný výškový rozdíl spřáhel.
Záleží, co si kdo pod pojmem "ručně" představuje?volda píše:I když je pak fakt že jdou vozy od sebe hůře ručně rozpojit
Mnoho lidí si navyklo (např. při sundávaní vozů z kolejí) využívat slabiny Tilligova spřáhla k rozpojování, vůz malinko nadzdvihne a pak vysune bokem. Pokud jsou spřáhla proti sobě fixována, pak to samozřejmě nejde.
Při použití přípravku dle: http://www.volny.cz/masinky2003/Rozpojovani.html to chce trochu cviku, aby se člověk do těch paciček nezamotal, ale jde to snadno. Sám používám k plné spokojenosti.
A při použití magnetu to taky není problém. Já osobně mám vyzkoušeno rozpřahování pomocí dílku stavebnice Geomag, stačí shora přiblížit na cca 2 cm ke spřáhlu a je to.