Stránka 6 z 8

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: pát 06 led, 2017 1:24 pm
od pettar
brcky píše:... Překvapilo mě cvakání a sekání kol lokomotivy v obloucích, které jsem vyřešil mírným zbroušením čepů ojnic prvních dvou kol, ....a také vyskakování běhounu na výhybkách. Používám kolejivo Kuehn....


Prosím o upřesnění: Co a kde že jsi zbrousil? Já občas také slyším lupnutí, ale dosud jsem neodhalil odkud. U 555.0 jsem měl špatně nasazenou tu hlavní kliku. A jaký poloměr má ten Kuehn?

Přečetl jsem si diskuzi celou, a asi budu nosit dříví do lesa, ale tendr od loko odpojuji jednoduchým fíglem: Do té drážky ve spojce mezi loko a tendrem zastrčím jemný, ale zase dost velký plochý šroubováček a trošičku jemně zakroutím, tím se uvolní sevření toho čepu a normálně to od sebe oddělím.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: sob 07 led, 2017 8:16 am
od brcky
j p píše:Behounu by take pomohlo zavazi. Prilis lehky behoun vysplha ven na srdcovce, zejmena u vyhybek tramvajovych polomeru.


Přijde mi, že problém je spíš v příliš silné pružince, která vrací běhoun do střední polohy.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: sob 07 led, 2017 8:23 am
od brcky
pettar píše:
brcky píše:... Překvapilo mě cvakání a sekání kol lokomotivy v obloucích, které jsem vyřešil mírným zbroušením čepů ojnic prvních dvou kol, ....a také vyskakování běhounu na výhybkách. Používám kolejivo Kuehn....


Prosím o upřesnění: Co a kde že jsi zbrousil?


Ojnice je ke kolu připojena čepem s výstupkem, který při určité poloze zablokuje pohyb ojnice jiného kola. Toto se děje pouze v oblouku, kdy kola nejsou v jedné ose.

Oblouk má R 365 mm.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: sob 07 led, 2017 9:08 pm
od j p
brcky píše:
j p píše:Behounu by take pomohlo zavazi. Prilis lehky behoun vysplha ven na srdcovce, zejmena u vyhybek tramvajovych polomeru.


Přijde mi, že problém je spíš v příliš silné pružince, která vrací běhoun do střední polohy.


Tim to take muze byt, ale prilis lehky behoun bude vypadavat i kdyby tam zadna pruzinka nebyla. Pokud je to pruzinkou, tak to by byla snadna pomoc: zmensit jeji prurez. Tak jako u jazyku vyhybek EW2 a EW3.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: pon 16 led, 2017 7:01 pm
od zderem
Také jsem si pořídil tuto pěknou mašinku. V obloucích ani na výhybkách běhoun nevypadává, ale rozvody se každou chvíli v oblouku zasekávaly a spřažené dvojkolí potom už jely stále smykem. Pomohla jen změna směru jízdy. Zjistil jsem, že se zasekává o ojnici vystouplejší čep na spojnici. Viz šipka na fotce. Stačilo ostrým skalpelem seříznout vystouplé čepy na obou stranách rozvodů o dvě, tři desetinky milimetru a lokomotiva začala projíždět oblouky plynule bez zasekávání kol.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: pon 16 led, 2017 8:39 pm
od twiido
j p píše:Behounu by take pomohlo zavazi. Prilis lehky behoun vysplha ven na srdcovce, zejmena u vyhybek tramvajovych polomeru. To je vseobecny problem, nejen u teto masiny a nejen v teto velikosti.

Ahoj,
Ako potom riesis tento problem?
Ja som nalozil kotol olovom, trocha pomohlo, ale behun proste vybehne. Robi mi to na oblukovych EW2 (stavebnica).
Tento problem pokazil radost s noveho stroja :(

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2017 1:50 pm
od j p
Kousky olova se pri trose dobre vule daji na behoun upevnit, pripadne odstranit kus plastu a dat olovo tam (ale opatrne!).
Je s podivem, ze v tomhle udelali soudruzi z NDR chybu, kdyz problem mela olovem vyreseny jiz BR23/35 od Zeuke a BTTB.
Ja jsem takto vyresil behouny GG1, ktere se chovaji jako by to byly samostatne vozy a bez zavazi nechteji drzet na kolejich.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2017 2:36 pm
od Radek Strnad
Já bych zkusil zkontrolovat výhybku. Může tam být schod, přes který běhoun přeskočí, může být i zúžený rozchod nebo malá mezera mezi jazykem výměny a opornicí nebo, a to nejčastěji) mezi čepem jazyku(vybočuje dovnitř) a protější kolejnicí. Chce to zjistit přesné místo, kde běhoun začne měnit směr. Také je možnost zvětšit/zmenšit rozchod běhounu. Až pak bych řešil závaží, které by tam určitě šlo(koukám na samotný běhoun a vidím, že tam místo je). Chce to ale rybářské olovo a nejlépe staré, ještě z poctivého olova. V poslední době do toho dávají patrně cín a je to lehčí a ještě se to hůř opracovává.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2017 10:16 pm
od RSC
Pod příspěvek nade mnou bych se podepsal.
Také jsem již psal, že dobře položené kolejivo je základ a neznamená to, že se to povede na první dobrou vše a také že z výroby jsou vyhybky OK (to rozhodně pravda není), ikdyž je člověk pečlivý vzhledem k modelům. Osobně jsem si hodně s tím vyhrál a skutečně jde o drobnosti, které je třeba okamžitě vyřešit a nejsou vidět, někdy jsou to desetinky mm a nemusí to být vůbec zřetelné. Vztekat se a upravovat lokomotivy je až poslední, pokud to evidentně není chyba modelu. Je to spousta práce (úměrná velikosti kolejiště), která prostě není vidět, ale je posléze znát a já se nerad pak vztekám...
Tomuhle problému jsem se chtěl vyhnout a proto jsem to hned řešil. Měl jsem několik lokomotiv z různých důvodů, kterými jsem problémy, které nemusí být vidět testoval a jedna z nich byla i 555.1 (pokud se mi to nezdálo, vytáhl jsem další, aby si potvrdil, zda to dělá i druhá) - také byla pak bezva zaprášená od toho všeho pokládání, řezání, broušení, upravování..., až to bylo hezky viladěno, pak jsem ji celou umyl s částečným rozebráním a dnes již je připravená na klasické ježdění. Může se namítnout, že udělat si z tohoto modelu pokusnou lokomotivu, není zrovna běžný přístup, ale vyplatilo se mi to, ikdyž mi to trochu vadilo.
Nevyskakuje mi nic a nedělá mi nic nějakou takovou neplechu, dokonce byla tato lokomotiva pro mne měřítkem pro tah delších vlaků, také pro hledání drobných chyb ve stoupáních, obloucích... občas to bylo na několikateré úpravy. Používal jsem k testování další roco 377.0, 455.2, BR18, 555.0 pokud se bavíme o zástupcích parní trakce a odhalení čehokoliv problematického.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 1:51 pm
od brzda
Vzhľadom na to, že sa morím s koľajiskom, som si pre motiváciu kúpil 555.064 -Tillig,aby som to psychicky vydržal, než ma z toho porazí. No, motivácia moc nevyšla, mašina sa ani nepohne, z tendru nie je poháňaná bandážovaná náprava, stojí aj pri bežiacom motore. Opravovať sa mi to teda fakt nechce, takže naspäť pánovi Tilligovi. Inak kvalita modelov Tillig je fakt na "vysokej" úrovni.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 7:37 pm
od dudlifuk
Nezufaj, nieje to az taky problem. Uz som to riesil na troch kusoch. Tym ,ze ma dvojkolie miernu volu, obcas sa stane ,ze hnacie ozubene kolecko vybehne mimo zaber. Davam tam tenku teflonovu podlozku aby sa obmedzila vola na hnacom ozub.kolecku. Je samozrejme nutne snat celu napravu, ide to lahko. Ak si niekde z blizkosti TT, mozem pomoct.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: ned 21 říj, 2018 7:25 pm
od brzda
Som v blízkosti TT, teda priamo z TT. Čítal som o tej úprave niekde, ale kúpiť mašinu a ako novú ju hneď opravovať sa mi zdá divné. Poslal som ju na reklamáciu, nenajazdila ani 500mm, čo je v reále 60m,tak to by asi skutočný prevádzkovateĺ mal z takého dodávateľa lokomotív radosť:).

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: ned 21 říj, 2018 9:34 pm
od dudlifuk
no ja som velmi skepticky na reklamovanie. reklamoval som raz a masina prisla po mesiaci v tom istom stave, ani sa pravdepodobne na nu nepozreli. od tej chvile si opravujem sam a vetsinou su to len nejake drobnosti. iba v jednom pripade som menil motor, stal 8€ ( mtb). v tvojom pripade predpokladam ze ide vyslovene o vyrobnu vadu. ako som spominal stava sa to u tohto modelu velmi casto. ak sa predsa rozhodnes napis sukr.zpravu, som z TT resp . z blizkosti. nechcem zato nic ide iba o plastovu podlozku, cele to trva 1 min. mozem ti to pripadne nafotit a spravis si sam.

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 6:15 am
od brzda
Nechám sa prekvapiť, aj tak zatiaľ nemám kde jazdiť. Identický pohon tendru mám ešte na dvoch mašinách a tam problém nie je. Ak by som mal čas, tak sa do toho pustím, ale nemám. Loko od MTB sú produkované a dodávané systémom skús kus, alebo dorob si sám, na to som si už zvykol, ale sortiment MTB je pre mňa tak zaujímavý, že vždy do toho idem, bohužiaľ. No a potom doma dorábam, ale nie je to až také hrozné, sú to montážne chyby, ktoré sú spôsobené asi nižšou úrovňou zručnosti montáže, technicky tam problémy nie sú. Ale tender 555 má technický problém, ktorý by mohol výrobca vyriešiť. Ono aj to pritláčanie DPS plastovými bočnými prackami v tendrovom prevedení je nespoľahlivé a je otázka času, kedy to "zdochne".

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

PříspěvekNapsal: pát 23 pro, 2022 2:43 pm
od martin-tt
Ahoj, novinka 2022. Krasavice 555.1 už je doma, a má přípravu i na ozvučení.