Stránka 4 z 8

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 1:40 pm
od radekkrupka
myrha píše:Ahoj, tak i já jsem si nadělil na Vánoce páru 555.1. Jenže již po nemnoha modelových kilometrech se mi u ní vyskytly problémy s plynulostí jízdy. :( Začalo to v okamžiku, kdy jsem začal jezdit "vzad" - lokomotiva v tomto směru šíleně při jízdě cuká, jízda samotného tendru je stejná (nejde tedy asi o problém se samotnou lokomotivou). Navíc se tyto problémy vyskytly v menší míře i při jízdě přímým směrem (a nebo jsem si jich ze začátku nevšiml). Pravdou je, že již první jízda nebyla tak tichá jak jsem si představoval. Chtěl jsem se zeptat jestli se náhodou s podobným problémem nesetkal, večer se zkusím podívat na vnitřnosti tendru ale budu rád za každý podnět. Jen doufám, že naleznu podobný problém jako u Sergeje od Roca, nerad bych se s mašinkou loučil :cry: Pravda je ale, že takto je model neprovozovatelný.. :( Předem díky!

Měl jsem také problém s 555.1, ale u mně zlobil pojezd pod kotlem (čili tendr jezdil OK). U mně byly nějak rozhašené kliky rozvodů, takže mi cukaly kola lokomotivy... já bych reklamoval a vyměnil za novou...

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 1:53 pm
od Lubomír Dudek
zkontroluj,zda se nedotýkají brzdový špalky obandážovaných koleček.měl sem s ní něco podobného.

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 2:13 pm
od myrha
Lubomír Dudek: Na kolečka tendru se tedy večer zkusím podívat.. Ještě jsem zapomněl napsat, že jsem to zkoušel na zdroji, který má LED indikující přetížení (>0,4A) a ta cyklicky blikala úměrně rychlosti modelu.. Když nic nezjistím tak je reklamace jistá :(

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 3:25 pm
od Jacek
S něčím podobným jsem se setkal i svého modelu, lokomotiva při jízdě vpřed výrazně zpomalila a pohon tendru vydával pazvuky. Stačilo sundat kryty podvozků a kápnout trochu oleje na ozubená kola. Bylo to suché jak troud. A bylo po problému :D

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 11:09 pm
od myrha
Ahoj při dnešním bádání jsem asi našel problém! Nevěřili byste tomu ale zjistil jsem, že bandážovaný podvozek tendru se vůbec netočí! :idea: Myslím, že by u tendru měly být hnané všecky 4 nápravy (pokud by tomu tak nebylo byly by dvojkolí volná a bez bandáží), nyní fungují pouze dvě na jednom podvozku a druhý je zablokovaný (ale není zablokovaný špínou, podle mě se podvozek co jsem lokomotivu koupil ještě netočil). Vysvětluje to i cukavou jízdu vzad - tendr tlačil nefunkční podvozek před sebou - kdežto při jízdě zpět ho táhl za sebou, což nebylo tak poznat. Již před tímto zjištěním se mi ale zdálo jakoby lokomotiva prokluzovala (neměl jsem to nijak potvrzeno).. Zjištění přišlo náhodou: otočil jsem tendr a drátky jsem přivedl napětí na kolečka..

Kompletně rozebraný tendr jste asi ještě nikdo něměli, že? Předpokládám, že je tam něco někde zaseklého, ale jak dovnitř netuším, zvládl jsem sundat jen "uhlí".. :( Ale aby jela maša kvůli ptákovině do německa, to bych zase nerad..

Moc bych chtěl poprosit také někoho, kdo by postavil na koleje jen lokomotivu bez tendru a zjistil zda svítí (ve správném směru). Na plánku lokomotivy jsou plíšky, které dotlačují dvě dvojkolí. Napadlo mě, že by mohly pomáhat také jako pomocné sběrače proudu, ale zřejmě fungují asi jen jako vyrovnání dvojkolí z oblouku.. Zajímalo by mě, jestli to byl úmysl výrobce. Předem moc díky!

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 12:11 am
od maayaa
Možná by ti pomohlo http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/parts.asp?g=TILL&k=2007 rozkres dílů pro BR52,teda pokud to Tillig moc neměnil(pochybuju)

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 6:18 am
od Jirka1
myrha píše:Ahoj při dnešním bádání jsem asi našel problém! Nevěřili byste tomu ale zjistil jsem, že bandážovaný podvozek tendru se vůbec netočí! :idea: Myslím, že by u tendru měly být hnané všecky 4 nápravy (pokud by tomu tak nebylo byly by dvojkolí volná a bez bandáží), nyní fungují pouze dvě na jednom podvozku a druhý je zablokovaný (ale není zablokovaný špínou, podle mě se podvozek co jsem lokomotivu koupil ještě netočil). Vysvětluje to i cukavou jízdu vzad - tendr tlačil nefunkční podvozek před sebou - kdežto při jízdě zpět ho táhl za sebou, což nebylo tak poznat. Již před tímto zjištěním se mi ale zdálo jakoby lokomotiva prokluzovala (neměl jsem to nijak potvrzeno).. Zjištění přišlo náhodou: otočil jsem tendr a drátky jsem přivedl napětí na kolečka..

Kompletně rozebraný tendr jste asi ještě nikdo něměli, že? Předpokládám, že je tam něco někde zaseklého, ale jak dovnitř netuším, zvládl jsem sundat jen "uhlí".. :( Ale aby jela maša kvůli ptákovině do německa, to bych zase nerad..

Moc bych chtěl poprosit také někoho, kdo by postavil na koleje jen lokomotivu bez tendru a zjistil zda svítí (ve správném směru). Na plánku lokomotivy jsou plíšky, které dotlačují dvě dvojkolí. Napadlo mě, že by mohly pomáhat také jako pomocné sběrače proudu, ale zřejmě fungují asi jen jako vyrovnání dvojkolí z oblouku.. Zajímalo by mě, jestli to byl úmysl výrobce. Předem moc díky!


Lokomotiva sama bez tendru nesvítí, je s tendrem propojena třípólově kvůli digitálu. :)
Tendr jsem rozdělaný měl, je to sice pakárna, ale dá se to. Jenom to chce trpělivost, cit a koukat do papírů se sestavou tendru, abys něco neurval...
Kdyžtak napiš na mail...

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 7:03 pm
od Pája
Kluci jsem na ní zvědavej,dodavatel mi oznámil,že v Pá max v Út jí mám doma,už se třesu.Nevíte zda se do ní vejde dekodér i se zvukem?A co pufání,uměla by?

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2010 4:17 pm
od pepe
Zdravím všetkých.Ja už to mám zmerané v tendri a ozvučím ju SL-75 od Tranu.Vojde tam akurát a ked sa vzdám toho malého závažíčka v tendri vojde tam aj reprák/príp.kúpim ešte menšie repro od Zima/

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2010 8:33 pm
od nalini
To: myrha
Ahoj, podle mých zkušeností je nefunkční podvozek pouze špatně zacvaknutý. Vezmi do jedné ruky tendr a druhou rukou chyť nefunkční podvozek za kulisu a zatáhni (vycvakni) ho ven. neboj se toho :).
Zkontroluj (promaž) převody. které uvidíš a nacvakni podvozek zpátky.
Vše by mělo být funkční. A samozřejmě dej vědět, jestli už je vše OK :D .

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2010 10:24 am
od myrha
Ahoj, díky za rady! Nakonec jsem tendr rozebral s velkou pomocí Jirky Sládka a bylo zjištěno, že odpadla jedna ze čtyř jehel z plošného spoje (slouží jako přívod ze sběračů proudu). Tak jsem ji připájel zpět. Podvozek se mi při rozebírání shora zdál zacvaknutý dobře, neboť jsem musel odtlačovat všecky packy abych je vytáhnul ven. Pravda - jedna šla líp, a to byla právě u té odlomené jehly. Kdyby ale byl podvozek (což je možné i pravděpodobné protože horní ozubené kolo bylo lehce zhoblované) nezacvaknutý, chápu, že by se netočil, protože by se ozubené kolo nedostalo na šnek, ale naprosto nechápu to, že byl podvozek zablokovaný a nešlo otočit s kolečky (tak jak kdyby na tom šneku byl). Nevím co ještě ho mohlo zablokovat, první tip padl na upadlou jehlu, ale ta se ke kolečkům nemá jak dostat. Čili záhada :o

Každopádně po připájení a částečné kompletaci problémy zmizely a podvozek začal chodit normálně, lokomotiva jezdí tiše tak jak jsem si představoval a jak ani od začátku nejezdila.. Takže nyní mě už ta záhada tak moc netrápí.. ;)
Díky všem!

PříspěvekNapsal: pát 22 led, 2010 6:37 pm
od Radek Strnad
Mě se u nové 555.1 stalo něco podobného.Příčinu jsem odhalil-nedoléhalo ozubené kolo v podvozku na ozubení umístěné v samotném tendru.Opatrně jsem domáčknul podvozek k tendru a už to jezdí.Jinak rozebrat tendr vyžaduje dost odvahy a ještě víc opatrnosti a při opětovném skládání dávat pozor,aby se něco neulomilo.Při instalaci dekodéru stačí jen vysunout uhlí,není nutné tendr rozebírat.Jo a tahle máša je dost zdařilý výrobek. 8)

PříspěvekNapsal: pát 22 led, 2010 7:31 pm
od Pája
Tak ,,Němka" je doma a jezdí aspoň zatím super.

PříspěvekNapsal: sob 23 led, 2010 3:34 pm
od Jirka1
U 555.1 jsem provedl drobnou úpravu a projíždí mi kolejiště s poloměry oblouků 286 mm naprosto bez problémů i včetně výhybek :D , kde předtím měla vážné problémy s tím, že běhoun si dělal, co chtěl... :(
Až to stihnu zpracovat, bude úprava popsaná u mě na webu.

PříspěvekNapsal: sob 23 led, 2010 5:50 pm
od Pája
Nevím co jsem popos... ,ale nadzdvihl jsem uhlí,vytáhl destičku pro stejnosměr.Po té vsunul dekodér Kuen (ten mi v poho jezdil na 455.322) a šup na koleje.Po cca 10 minutách ježdění se s dekodéru zakouřilo a už jezdí jen jedním směrem a za jízdy svítěj obě strany světel najednou - je v šípku ! :roll: Proč,co jsem opomněl :?: