Stránka 1 z 4

BR-01 Tillig

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2009 9:21 am
od Lubomír Dudek
Od majitelů by mě zajímaly názory a postřehy.
Měl jsem ji obědnanou už 5 měsíců,těšil jsem se na ni jak pejsek na kostičku,nicměně po třech dnech zajíždění a neustálého zkoumání už tak nadšenej nejsem.Když pominu kvalitu a barvu plastu pojezdu,nemůžu spolknout dá se říct tři věci.Přímo šílenej pojezd v tendru s třípólovým motorem bez setrvačníku,spojení tendru s lokomotivou(mezera 4mm) a absence separátně doplněných různých trubek a armatur(vyjma těch,co jsou na kotli vylisovány)
K tomu mám pár otázek?
Kde by se dal sehnat nový tendr k BR-50DR a za kolik?
Má 03 od MBMF Sebnitz trubky a armatury taky jen naznačeny,nebo je na lokomotivě samotné provedeno víc úprav?
Pokud ano,daly by se tyto detaily dokoupit zvlášť a model 01 předělat na 03?
Vyrábí někdo doplňky k parnim lokomotivám německé konstrukce v TT?

Prosím,poraďte a podiskutujte :wink:

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2009 1:12 pm
od Lubomír Dudek
Je to poměrně starej model,jen mě zajímá,zda se z něj dá s minimem úprav udělat model o třídu lepší.
Lokomotiva neni zlá.nevykazuje známky nervozity a většího odporu ani v oblouku R310 ani na EW1 a to ani v krkolomnym zapojení.Mám i Br50 a po odzkoušení kastle tendru 01 na rám s pojezdem 50 je o dalším pohonu pacifiku rozhodnuto.Spřáhlo tendru Br50 je sice o 3mm níž,než na 01,ale na rámu tendru je dost místa k výrobě uchycení.Kvůli absenci kinematiky se tendr nedostane blíž,jak na 2mm,ale oproti originálu je to i tak úspěch.Musim ještě popřemýšlet o přenosu elektriky od lokomotivy k motoru a způsobu spojení(na pevno/rozebiratelně) a pokud to bude fungovat,budu mít hnedle větší radost.
Pokud by měl někdo nějaký návrh,budu rád. :wink:

Re: BR-01 Tillig

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2009 2:17 pm
od Jarda H.
Lubomír Dudek píše: ..... ,nemůžu spolknout dá se říct tři věci.Přímo šílenej pojezd v tendru s třípólovým motorem bez setrvačníku,spojení tendru s lokomotivou(mezera 4mm) a absence separátně doplněných různých trubek a armatur(vyjma těch,co jsou na kotli vylisovány) .....


BR01 sice nemám, ale koukal jsem na ní (předělávka na 399.0 litevka :wink: ?!), ale napadlo mne, zda nejde o BR01 staršího provedení ! Od roku 2008 dělá Tillig dle popisu "vylepšenou" páru - nevím sice v čem, ale protože je dražší cca o 700 korun (např. u hobby shopu), měla by tam změna být znát - hlavně motor a rozvody ?! Skříň asi zůstala stejná, nemyslím, že by Tillig měl novou formu:

Zde pro ilustraci :
http://www.hobby-shop.cz/sh/hled2.php?j ... 4&change=1

Co jsem koukal po e-shopech, některé nabízí pouze "starší" provedení, u hobby-shopu jsou obě varianty ! A tak si myslím, zda ty problémy nejsou dány starším provedením ?!
Snad mně tedy doplní někdo, kdo ji má fyzicky doma. Musím říct, že tímhle popisem od Lubomíra jsem trochu nahlodán v případné koupi :wink:


PS : za kolik a u koho jsi ji kupoval, že jsi čekal 5 měsíců ?!

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2009 2:47 pm
od Lubomír Dudek
Přepracovanou verzi jsem neobjednával a byla to možná fatální chyba.Chtěl jsem tu s úzkejma plechama III epochy a nenapadlo mě,že by s tou novější bylo méně práce. :oops: Jinak tento e-schop mi sdělil,že starší model už neni k sehnání a nakonec jsem koupil ten starší přes železniční modelářství.cz za 3300 i s poštou. :? Je to daň za to,že jsem jí prostě chtěl :?
Už teď vim,že postupem času koupim určitě novější,nebo od jiného výrobce,ale i za tu cenu 3300 se mi zdá,že má víc + než -,jen ten tendr :(
se zbytkem si poradim svépomocí a snad mě to bude víc hřát u srdce,že to jak vypadá a jezdí,je moje práce.Nakonec dát 10 000 Beckmannovi kvůli mé spokojenosti je fakt dost.
Otázka je,kde sehnat novej tendr k Br-50?žádný náhradní díl jsem si ještě neobjednával a ani nevim jak :oops:

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2009 8:07 pm
od Martin Kalina
Starší verzi BR01 vlastním, celkem hodně hezká mašina. Pojezd v tendru-st. verze hnané 2nápravy, nová verze-hnané 4nápravy. Jinak žádný jiný rozdíl
jsem nespozoroval. Mašina sice působí na kotli při podrobném zkoumání poněkud ploše, ale i tak se mi velice líbí.

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 6:14 am
od blekk1
Nová BR01 má viacero vylepšení, týkajúcich sa hlavne pojazdu. Tak ako sa písalo vyššsie má 4hnacie nápravy z toho na dvoch bandáže, nové krátke spojenie medzi tendrom a loko, 5-pol motor so zotrvačníkom, detailnejšie rozvody...... viac v novom katalógu 2009

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 7:30 am
od Lubomír Dudek
Od nového modelu bych určiťě čekal plastové rozvody namísto kovových,kvalitnější červený plast na pojezdu lokomotivy,kinematiku mezi loko a tendrem a samozřejmě novou verzi pojezdu v tendru s Mashimou a setrvačníkem. Tak mě napadá,že jestli má přepracovaná verze spřáhlo tendru stejně vysoko,stačilo by mi sehnat novej tendr k přepracované 01 a nemusel bych nic upravovat.Chtělo by to ale vidět,neboť spřáhlo nemusí být stejné.
No a nevíte,zda někdo vyrábí univerzální doplňky,nebo lepty k parním lokomotivám německé konstrukce v TT.??
Jinak si myslím,že po doplnění několika trubek hlavně v oblasti pod budkou strojvedoucího bude i starší model vypadat velice dobře.
Děkuji za názory :wink:

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 9:55 am
od blekk1
Podľa mňa v Nemecku určite existuje malosériový výrobca leptíkov, len ho treba "vygoogliť". Čo sa týka armatúr, tak asi len obrúsiť kotol dohladka, možno doplniť lept kompresora od Hekttora(neviem do akej miery je podobný s nemeckým) a všetky armatúry vyrobiť napr. z gitarovej struny a pod búdku použiť moszadné materiály Evergeen.

Niekde som videl spojenie tendra a loko BR23/35 Tillig a tú myslím vyrába PEHO a bola to paráda, úplne iný model. Možnože sa to vyrába aj pre BR01

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 1:23 pm
od blekk1
...alebo z BR01 urobiť 399.0, viď. link

http://zmrail.webzdarma.cz/Riso/Riso.htm

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 4:01 pm
od Lubomír Dudek
Opravdu zajímavé,ale asi nic pro mě.I když? kdo ví :wink:

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 5:43 pm
od Lubomír Dudek
Klidně navrhujte a připomínejte.Pokud má někdo zajímavé fotky této lokomotivy a její evolucí,taky klidně vkládejte.
Já budu mít teď pár dní volno,zkusim se na to podívat a něco začnu taky dělat
Děkuju všem

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 7:15 pm
od Jarda H.
blekk1 píše:Podľa mňa v Nemecku určite existuje malosériový výrobca leptíkov, len ho treba "vygoogliť". .....


Jsem stejného názoru, ty stránky jsem kdysi i viděl, ale teď už je nevygooglím :oops: ?! Dokonce ty díly byly chvíli na jednom našem e-shopu, ale dneska už nic !!

Co se týká parní němky BR01, pokud by jsi upravoval trubky na kotli, hezký pohled na to je zde (lepší jsem zatím nenašel) :
BR 01 1100 http://www.dynamisch-praktisch-gut.de/b ... dnummer=49
BR 01 118 http://www.dynamisch-praktisch-gut.de/b ... dnummer=50

Pěkné fotky jsou i zde - pohled na čelo kotle, detail křižáku a krásný černobílý fotky, taky pára v zimě, na bílém sněhu okolo :lol: :
http://oehlerfoto.de/br01.htm

Snad se ty fotky hodí !

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2009 7:42 pm
od Lubomír Dudek
Děkuji,jsou super a určitě se hodí.

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2009 5:17 pm
od blekk1
Nemecké lepty, doplnky a digitál:

http://www.digitalzentrale.de/

pekná je prestavba BR 81, možno sa časom objaví aj niečo na BR 01

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2009 11:26 am
od Jarda H.
Pro případné zájemce a kupce parní BRO1 krátká mini-recence nového provedení BR01 z jednoho šumperského e-shopu :

Parní lokomotiva BR 01 od firmy Tillig
Základní konstrukce parní lokomotivy BR 01 je obdobná, jako u ostatních velkých parních lokomotiv se samostatným tendrem. Pohonná jednotka je umístěna v tendru. Digitální dekodér lze do tendru osadit, ale s ohledem na omezené místo jen v provedení minidekodéru o velikosti 13 x 9 mm. Pojezd tendru je řešen jako jeden rám, v němž pouze dvě krajní nápravy jsou poháněny a z nich poslední náprava má bandáže pro zvýšení adheze. Dvě prostřední nápravy jsou dostatečně volné, aby byl zajištěn průjezd oblouky malých poloměrů. Samotná parní lokomotiva má tři spřažené nápravy v rámu, rozvod je však ještě kovový, jak bylo zvykem u parních lokomotiv z dřívější produkce. Nápravy předního běhounu jsou v otočném podvozku, zadní běhoun je řešen jako výkyvný do stran. S tendrem je vlastní lokomotiva spojena plochým vodivým trnem, který kromě přenosu síly zajišťuje i přívod napájení z lokomotivy do tendru a napájení předních světlometů.


Originál článku zde cca v polovině stránky http://www.ttmodely.cz/aktuality/ včetně několika fotek - rozvody, pojezd, tendr, pojezd tendru. Taky jsou tam další mini-recenze "dlouhých" párovek BR50 a BR52 (555.0).

Podle katalogu je BR01 v novém provedení jako obj.číslo 02130 a 02131, Některé e-shopy (se mi alespoň zdá dle čísel v katalogu Tillig) nabízí starší provedení, tak pozor při objednávání :D :!: