Stránka 3 z 4

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 4:19 pm
od radekkrupka
vojta suchan píše:Ještě k té nové rosně,budemít hnané zas jen 2 nápravy a pojezd bude stejný , jen dají 5-polový motor a rozhraní NEM 652 toť vše :roll:

Odkud čerpáš? Rozhraní a 5p motor už měly modely 2009. Rozhraní teda píšou 651, ale v tom se moc nevyznám...

Já jsem zase slyšel, že by mohla mít osvětlení a novou kastli. Ale jenom jsem to zaslech...nemusí to být pravda

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 6:30 pm
od radula63
radekkrupka píše:
vojta suchan píše:Ještě k té nové rosně,budemít hnané zas jen 2 nápravy a pojezd bude stejný , jen dají 5-polový motor a rozhraní NEM 652 toť vše :roll:

Odkud čerpáš? Rozhraní a 5p motor už měly modely 2009. Rozhraní teda píšou 651, ale v tom se moc nevyznám...

Já jsem zase slyšel, že by mohla mít osvětlení a novou kastli. Ale jenom jsem to zaslech...nemusí to být pravda


Sice mírně odbočím od tématu, ale v jeho souvislosti a své praxe
- NEM 651 je rozhraní 6-ti pinové, které se používá převážně u TT a některých menších modelů v H0
- NEM 652 je rozhraní 8-mi pinové, které jsem ještě u TT neviděl. Pouze u H0

PříspěvekNapsal: stř 28 dub, 2010 5:19 am
od Trainmaniak
O několik příspěvků dříve jsem dal odkaz na výřez z katalogu, kde opravdu píšou jen o remotorizaci a rozhraní. Možná by bylo vhodnější na tohle téma založit nové vlákno, toto patří páře 437. :)

PříspěvekNapsal: stř 28 dub, 2010 8:16 am
od depo201
radula63 píše:
radekkrupka píše:
vojta suchan píše:Ještě k té nové rosně,budemít hnané zas jen 2 nápravy a pojezd bude stejný , jen dají 5-polový motor a rozhraní NEM 652 toť vše :roll:

Odkud čerpáš? Rozhraní a 5p motor už měly modely 2009. Rozhraní teda píšou 651, ale v tom se moc nevyznám...

Já jsem zase slyšel, že by mohla mít osvětlení a novou kastli. Ale jenom jsem to zaslech...nemusí to být pravda


Sice mírně odbočím od tématu, ale v jeho souvislosti a své praxe
- NEM 651 je rozhraní 6-ti pinové, které se používá převážně u TT a některých menších modelů v H0
- NEM 652 je rozhraní 8-mi pinové, které jsem ještě u TT neviděl. Pouze u H0

8-PIN jsem měl v Herkulesu od Pika, který ale nechtěl o digitalu ani slyšet, tak byl následně vrácen a vyměněn za jinou loko.

PříspěvekNapsal: stř 28 dub, 2010 12:09 pm
od vojta suchan
0praveno ,spletl jsem se. :(

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: sob 11 pro, 2010 6:55 pm
od jares
Mimochodem, jak se tato lokomotiva digitalizuje, pouze zasunutím dekodéru? Aby to nebylo jako u 555, kde se musel krájet tišťák (v záruce, a to mi prosím doporučili přímo u Tilliga) a dodnes v podstatě pořádně nejezdí (kdo mi jí dá dokupy, má u mne flašku zelený :D ).

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 13 pro, 2010 5:16 pm
od lachttan.bastr
jares píše:Mimochodem, jak se tato lokomotiva digitalizuje, pouze zasunutím dekodéru? Aby to nebylo jako u 555, kde se musel krájet tišťák (v záruce, a to mi prosím doporučili přímo u Tilliga) a dodnes v podstatě pořádně nejezdí (kdo mi jí dá dokupy, má u mne flašku zelený :D ).


Tak u 56/437.0 se nemusíš bát. Tam se opravdu jen a pouze zastrčí dekodér. Jen musíš dát pozor, aby jsi neodtrhnul drátky, co vedou kolem. Jinak čelní číslo, které je potřeba vytáhnout jde dost ztuha. Při nasazování "kastle" pozor na drátky k tendru u kabiny.

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 6:38 am
od jares
Tak jsem si jí nechal nadělit pod stromeček. Vcelku jsem spokojen, jediné, s čím má problém, je průjezd místy, kde začíná nebo končí stoupání, všechny lokomotivy to zvládají, jen tato při sebemenší "prohlubni" hrabe. Některá místa jsem upravil a zmírnil náběh stoupání, ale někde se mi to nepodařilo.

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 6:45 am
od Trainmaniak
A jakou máš verzi? ČSD nebo DR? Docela by mě zajímalo, jestli u současných modelů DR jsou hnaná pouze 2 dvojkolí přes převody. Mně ta DR taky na jednom místě hrábne (má hnané ještě všechny 4 nápravy). Je to na styku dvou dílů. Pokud to mám špatně vypodložené, hrábne si. Ta ČSD nehrabe. Přičítám to právě tomu pohonu, protože ty nehnané nápravy mají větší vůli a spíš se "přizpůsobí", nepřekáží.

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 6:45 am
od radekkrupka
jares píše:Tak jsem si jí nechal nadělit pod stromeček. Vcelku jsem spokojen, jediné, s čím má problém, je průjezd místy, kde začíná nebo končí stoupání, všechny lokomotivy to zvládají, jen tato při sebemenší "prohlubni" hrabe. Některá místa jsem upravil a zmírnil náběh stoupání, ale někde se mi to nepodařilo.

Je to kromě BR86 jediná větší parní loko, která má hnané nápravy pod kotlem. Velké lokomotivy jako BR50, 55 a pod mají už hnaný tendr, což někteří kritizují ale v tomto je to spíše výhoda...

Já mám u této loko jiný problém - v obloucích mi někdy vyskočí přední běhoun. Obecně v oblouku se ten běhoun jakoby příčí a jede tzv. "po jednom kolečku". Pokud narazí na nějakou překážku - křivý styk kolejnic nebo zvýšená spojka (problém kolejiva s podložím) tak skočí ven.

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 7:03 am
od Trainmaniak
• Ani já nemám problém s lokomotivami hnanými přes tendr. BR 01.5, BR 44, 555.1 - všechny mají jízdní vlastnosti nádherné.
• BR 56 DR mi jezdí znatelně hlučněji než 437 ČSD nejspíše právě kvůli těm hnaným nápravám. Zvažuji, jestli nezbavím dvě dvojkolí ozubení. Je to nevratný proces, takže zatím nejsem rozhodnut.
• Když už jsem tu: objevil se mi jiný problém u BR56/437, a to kolísání rychlosti, stejně jako to dělal Sergej Tillig. Zatím jsem nepřišel na příčinu. Dělají to obě, ale nedělaly to. Jednu mám přes 3 roky, druhou přes 2, ale obě to začaly dělat až teď v posledních měsících. Nesetkal jste se s tím někdo?

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 12:51 pm
od Jirka1
radekkrupka píše:Já mám u této loko jiný problém - v obloucích mi někdy vyskočí přední běhoun. Obecně v oblouku se ten běhoun jakoby příčí a jede tzv. "po jednom kolečku". Pokud narazí na nějakou překážku - křivý styk kolejnic nebo zvýšená spojka (problém kolejiva s podložím) tak skočí ven.
JJ, to už jsem řešil. Stačilo rozdělat a trochu rozvolnit pružinku přední kinematiky, je moc tuhá.
Jezdím s ní (tedy jen občas) na plechovém kolejivu a na výhybkách zlobila, teď v pohodě...

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 1:00 pm
od Trainmaniak
Pravda. Mně to pro změnu dělá BR 86, ale jen na jedné výhybce a v jednom směru (proti hrotu přední běhoun) a ještě jen občas. :)

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 7:39 pm
od TTmili
Trainmaniak píše:...
• Když už jsem tu: objevil se mi jiný problém u BR56/437, a to kolísání rychlosti, stejně jako to dělal Sergej Tillig. Zatím jsem nepřišel na příčinu. Dělají to obě, ale nedělaly to. Jednu mám přes 3 roky, druhou přes 2, ale obě to začaly dělat až teď v posledních měsících. Nesetkal jste se s tím někdo?


No jestli už je máš 3 roky tak bych se ani moc nedivil kdyby to bylo uhlíky. Pokud se nepletu (jako že je to možné, doma je nemám a zatím ani kvůli problémům které sice nejsou neřešitelné ale jsou, neplánuji) tak je tam Mashima z řady 10xx. Co jsem ty motůrky zatím měl možnost zkoumat (konkrétně 1015 co dodává Jura Šimsa k pojezdu T211) tak ty uhlíky jsou oproti starým uhlíkům v motorech BTTB hrozně jemňoulinký a křehký. Zkus se na ně podívat, jestli už nejsou moc "vyžvejkaný" ale je to jen můj typ co by to mohlo být (sergej to totiž aspoň u mě dělal před tím než se pořádně zajely uhlíky tak aby dosedaly, a mimo to v tom měla ale prsty i ta pájecí pasta asi).

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2011 12:07 pm
od Trainmaniak
Po téměř půl roce brouzdám ve starších vláknech, tak reaguji trochu opožděně... Když jsem se díval na motor v 437, tak jsem zjistil, že vedou kablíky až do něho a k uhlíkům se jednoduchou cestou nedostanu. Motor je zapouzdřený.