Pára řady 437 ČSD od Tilligu

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Pára řady 437 ČSD od Tilligu

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 kvě, 2009 12:47 pm

Ahoj,

máte někdo prosím doma tuhle mašinu? Jaké máte zkušenosti? Stojí za ty prachy? :)

Díky

http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/loko-437-csd/

Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1912
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Nomed » úte 12 kvě, 2009 3:34 pm

Ahoj, to by mne taky zajímalo. Mlsně jsem kolem ní chodil a když už jsem ji chtěl v Holicích koupit, tak mi ji někdo z Chrudimi vyfoukl před nosem. Tak se na ni chystám znovu. Kdo z Vás ji má? Jaká je? :roll:
Nomed
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte 06 led, 2009 1:01 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod badliner » úte 12 kvě, 2009 5:27 pm

Je pěkná.. :D Co se týka jízdních vlastnosti tak moc nevím u mě si objela jen pár čestných koleček....Doporučuji recenzi na trainmanii..
Je to recenze BR56,ale pojezd je shodný... :D
badliner
 
Příspěvky: 237
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Příspěvekod Jirka1 » úte 12 kvě, 2009 5:30 pm

Já ji mám, jezdí poměrně slušně, pomaleji než staré BTTB, hnané dvě nápravy (ty střední spřažené s bandážemi), napájení ze všech 4 spřažených náprav a dvou prvních tendru.
Při určité větší zátěži se stává, že občas prokluzuje (stačí nepatrné nerovnosti kolejí). Při určitých podmínkách je poměrně hlučnější - rozkmitá a rozezní podklad.
Jestli za ty peníze stojí? To těžko říci, já ji měl poněkud laciněji. A taky záleží na každém z nás a jeho požadavcích a ochotě zaplatit. :?:
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Příspěvekod jakdus » úte 12 kvě, 2009 8:29 pm

já nevím jestli stojí,ale taky stojí i o 500 Kč méně než v tvém vybraném obchodě.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Příspěvekod Jarda H. » stř 13 kvě, 2009 3:25 pm

jakdus píše:já nevím jestli stojí,ale taky stojí i o 500 Kč méně než v tvém vybraném obchodě.


Ceny se docela liší - rozdíl 500 / 600 korun v téhle ceně je docela dost ! K samotnému modelu párovky 437.0 - už to tady bylo rozebíráno (mám dojem že v sekci TT přestavby lokomotiv ?!) - není to typická párovka našich tratí, nebylo jich mnoho a jezdili /zřejmě/ jen krátce po válce, při nedostatku lokomotiv, byly to kořistní BR56 ! Stroj 437.0550 zrušen až v polovině 50.let .... ale proč to opáčko :lol: :?:
Já osobně bych v současné preferoval jiné párovky, tahle 437.0 jak píšu výše jezdila omezeně a krátkou dobu !!

Na druhou stranu mám doma BR56 (zakoupenou kolem roku 1985, v době her a malin nezralých :lol: ) - na plechovém kolejivu problémy s prvním běhounem při průjezdu vnitřní odbočkou, běhoun vykolejil ?! Tahle poznámka je už mimo, nové modely jsou už přepracované (rozvody, motor, osvětlení)
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod MirekTT » stř 13 kvě, 2009 3:59 pm

A co použít pojezd na nějakou přestavbu? Máte někdo nějaký námět? On ani ten origo model neodpovídá skutečnosti. Prý je o jeden centimetr delší, než by měla v TT být. Já jen, jestli by počet kol a vzhled rozvodů neodpovídal něčemu češtějšímu, když už to má ty "lepší střeva".
MirekTT
 
Příspěvky: 2238
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod VoVo » stř 13 kvě, 2009 4:05 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:44 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod MirekTT » stř 13 kvě, 2009 4:10 pm

Na 464 DK Model si zuby brousím. Ale vyčkávám na TTJenik/Hekttor na úpravu na 455. 86ku mám zatím jen jednu.
Taky si myslím, že kdy 56 šla použít, už by se o tom vědělo.
MirekTT
 
Příspěvky: 2238
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod jiri739 » čtv 14 kvě, 2009 9:59 am

Já tuhle loko mám a jsem celkem spokojený. Jezdí tak jako většina nových parních loko od Tilliga. Je hezky osvětlená žlutými LED vepředu i při jízdě dozadu.
Jinak už tady bylo řečeno, doporučuji přečíst recenzi na trainmania, je tam srovnání i se starou verzí od BTTB a fotky jsou celkem vypovídající.
Zrovna se ted prodává na aukru.
HO DCC
Uživatelský avatar
jiri739
 
Příspěvky: 125
Registrován: pát 16 led, 2009 10:53 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jacek » sob 16 kvě, 2009 6:47 pm

MirekTT píše:Taky si myslím, že kdy 56 šla použít, už by se o tom vědělo.

Ono se většinou o mnohém neví, dokud to někdo nezkusí.
Pojezd BR56 (86) by šel použít pro např. 456.1 nebo 459.0
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 564
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod nexus » ned 17 kvě, 2009 8:44 am

On už to někdo zkusil...
Obrázek
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Příspěvekod "Beňa" » ned 17 kvě, 2009 9:19 am

Velice pěkná UNRRA čoveče
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 146
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

Příspěvekod lachttan.bastr » sob 01 srp, 2009 12:10 pm

radekkrupka píše:Ahoj,

máte někdo prosím doma tuhle mašinu? Jaké máte zkušenosti? Stojí za ty prachy? :)

Díky

http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/loko-437-csd/

Obrázek


Já ji mám a dokonce jsem měl možnost srovnat všechny vyráběné série. Tedy původní od BTTB, potom od TILLIGa s hranatým motorem z cca. 92. a tuhle posslední. Kastle se nijak výrazně neliší, snad jen způsobem uchycení a osvětlením. Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě poplatné době vzniku, takže nejnovější jezdí nejlépe. No myslím, že je lepší přidat a koupit novou, než se trápit se starou. Projela mi všechny Tilligácké oblouky i eska. Je radost s ní posunovat i v analogu. Digitál je už o něčem jiném.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jamamoto22 » úte 04 srp, 2009 8:18 am

Rovněž jsem spokojeným majitelem této páry. Projíždí opravdu všechny oblouky. Jediný problém jsem zaznamenal při jízdě vpřed, kdy nemá ráda průjezd odbočkou vyhybky, pokud je jakákoliv výšková nerovnost kolejnic. Velmi snadno pak vyskočí přední běhoun. Otočená pozadu tuto vyhybku v pohodě projede, tak jako zde projedou jakékoliv lokomotivy i vozy, dokonce stará 455 BTTB.
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků