Stránka 1 z 4

Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 12:47 pm
od radekkrupka
Ahoj,

máte někdo prosím doma tuhle mašinu? Jaké máte zkušenosti? Stojí za ty prachy? :)

Díky

http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/loko-437-csd/

Obrázek

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 3:34 pm
od Nomed
Ahoj, to by mne taky zajímalo. Mlsně jsem kolem ní chodil a když už jsem ji chtěl v Holicích koupit, tak mi ji někdo z Chrudimi vyfoukl před nosem. Tak se na ni chystám znovu. Kdo z Vás ji má? Jaká je? :roll:

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 5:27 pm
od badliner
Je pěkná.. :D Co se týka jízdních vlastnosti tak moc nevím u mě si objela jen pár čestných koleček....Doporučuji recenzi na trainmanii..
Je to recenze BR56,ale pojezd je shodný... :D

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 5:30 pm
od Jirka1
Já ji mám, jezdí poměrně slušně, pomaleji než staré BTTB, hnané dvě nápravy (ty střední spřažené s bandážemi), napájení ze všech 4 spřažených náprav a dvou prvních tendru.
Při určité větší zátěži se stává, že občas prokluzuje (stačí nepatrné nerovnosti kolejí). Při určitých podmínkách je poměrně hlučnější - rozkmitá a rozezní podklad.
Jestli za ty peníze stojí? To těžko říci, já ji měl poněkud laciněji. A taky záleží na každém z nás a jeho požadavcích a ochotě zaplatit. :?:

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 8:29 pm
od jakdus
já nevím jestli stojí,ale taky stojí i o 500 Kč méně než v tvém vybraném obchodě.

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2009 3:25 pm
od Jarda H.
jakdus píše:já nevím jestli stojí,ale taky stojí i o 500 Kč méně než v tvém vybraném obchodě.


Ceny se docela liší - rozdíl 500 / 600 korun v téhle ceně je docela dost ! K samotnému modelu párovky 437.0 - už to tady bylo rozebíráno (mám dojem že v sekci TT přestavby lokomotiv ?!) - není to typická párovka našich tratí, nebylo jich mnoho a jezdili /zřejmě/ jen krátce po válce, při nedostatku lokomotiv, byly to kořistní BR56 ! Stroj 437.0550 zrušen až v polovině 50.let .... ale proč to opáčko :lol: :?:
Já osobně bych v současné preferoval jiné párovky, tahle 437.0 jak píšu výše jezdila omezeně a krátkou dobu !!

Na druhou stranu mám doma BR56 (zakoupenou kolem roku 1985, v době her a malin nezralých :lol: ) - na plechovém kolejivu problémy s prvním běhounem při průjezdu vnitřní odbočkou, běhoun vykolejil ?! Tahle poznámka je už mimo, nové modely jsou už přepracované (rozvody, motor, osvětlení)

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2009 3:59 pm
od MirekTT
A co použít pojezd na nějakou přestavbu? Máte někdo nějaký námět? On ani ten origo model neodpovídá skutečnosti. Prý je o jeden centimetr delší, než by měla v TT být. Já jen, jestli by počet kol a vzhled rozvodů neodpovídal něčemu češtějšímu, když už to má ty "lepší střeva".

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2009 4:05 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2009 4:10 pm
od MirekTT
Na 464 DK Model si zuby brousím. Ale vyčkávám na TTJenik/Hekttor na úpravu na 455. 86ku mám zatím jen jednu.
Taky si myslím, že kdy 56 šla použít, už by se o tom vědělo.

PříspěvekNapsal: čtv 14 kvě, 2009 9:59 am
od jiri739
Já tuhle loko mám a jsem celkem spokojený. Jezdí tak jako většina nových parních loko od Tilliga. Je hezky osvětlená žlutými LED vepředu i při jízdě dozadu.
Jinak už tady bylo řečeno, doporučuji přečíst recenzi na trainmania, je tam srovnání i se starou verzí od BTTB a fotky jsou celkem vypovídající.
Zrovna se ted prodává na aukru.

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2009 6:47 pm
od Jacek
MirekTT píše:Taky si myslím, že kdy 56 šla použít, už by se o tom vědělo.

Ono se většinou o mnohém neví, dokud to někdo nezkusí.
Pojezd BR56 (86) by šel použít pro např. 456.1 nebo 459.0

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2009 8:44 am
od nexus
On už to někdo zkusil...
Obrázek

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2009 9:19 am
od "Beňa"
Velice pěkná UNRRA čoveče

Re: Pára řady 437 ČSD od Tilligu

PříspěvekNapsal: sob 01 srp, 2009 12:10 pm
od lachttan.bastr
radekkrupka píše:Ahoj,

máte někdo prosím doma tuhle mašinu? Jaké máte zkušenosti? Stojí za ty prachy? :)

Díky

http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/loko-437-csd/

Obrázek


Já ji mám a dokonce jsem měl možnost srovnat všechny vyráběné série. Tedy původní od BTTB, potom od TILLIGa s hranatým motorem z cca. 92. a tuhle posslední. Kastle se nijak výrazně neliší, snad jen způsobem uchycení a osvětlením. Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě poplatné době vzniku, takže nejnovější jezdí nejlépe. No myslím, že je lepší přidat a koupit novou, než se trápit se starou. Projela mi všechny Tilligácké oblouky i eska. Je radost s ní posunovat i v analogu. Digitál je už o něčem jiném.

PříspěvekNapsal: úte 04 srp, 2009 8:18 am
od Jamamoto22
Rovněž jsem spokojeným majitelem této páry. Projíždí opravdu všechny oblouky. Jediný problém jsem zaznamenal při jízdě vpřed, kdy nemá ráda průjezd odbočkou vyhybky, pokud je jakákoliv výšková nerovnost kolejnic. Velmi snadno pak vyskočí přední běhoun. Otočená pozadu tuto vyhybku v pohodě projede, tak jako zde projedou jakékoliv lokomotivy i vozy, dokonce stará 455 BTTB.