Autíčka Dacia, Lada, Liaz 100

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod maayaa » pát 05 čer, 2009 7:59 pm

A co Praga RND (nebo jak se jmenovala)?
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jarda H. » pát 05 čer, 2009 8:44 pm

maayaa píše:A co Praga RND (nebo jak se jmenovala)?


Ano, Praga RN, RND, k nahlédnutí například zde http://galerie-autobusu.cz/Majitel~CSAD_Kyjov~387/ tak trochu by tenhle model Pragovky šel ošálit ( :lol: ) modelem Garant 30K od VV-model - i když je pěkně drahej :wink:

Přesto si myslím, že na ty roky 65-70, jak zněl původní dotaz, by se zřejmě hodily spíše ty RTO autobusy ?! Co by (velmi) malý chlapec při cestách autobusem - z města na vesnici - to bývaly eRTéÓčka, tím jsme jezdívali. Ale nevylučuji, že někde mohly ještě starší pragovky být v provozu.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Martin HO » sob 06 čer, 2009 4:21 am

Předtím byla ještě řada RO, velmi rozšířená. Jezdila minimálně do poloviny 60. let.
Martin HO
 

Příspěvekod Jarda H. » sob 06 čer, 2009 6:24 am

Martin HO píše:Předtím byla ještě řada RO, velmi rozšířená. Jezdila minimálně do poloviny 60. let.


Určitě, a do 60.let se hodí víc typ RO než Praga RN (RND). Jen s tím vlastním modelem v TT to bude problém ?! Výrobce neznám, zbývá jen samo-doma.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Hekttor » sob 06 čer, 2009 7:34 am

Zatím nejpovedenější model Š706RTO, co jsem viděl, je od firmy TT-Club -
http://www.tt-club-modellbahn.de. Je tedy dosti drahý, ale přesnější, než Molata (viditelně zdrclé přední a zadní čelo) či Došlý (viditelně příliš protažené přední a zadní čelo) . Nevýhodou je, že se jedná o zájezdovou variantu.... :-( http://www.tt-club-modellbahn.de/cgi-bin/his-webshop.pl?f=NR&c=9840-4&t=temartic
Mám od nich taky trolejbus Tr 9, http://www.tt-club-modellbahn.de/cgi-bin/his-webshop.pl?f=NR&c=9830-4&t=temartic také mohu jen pochválit, bude to výborný náklad na plošiny :-) Jinak do té epochy skutečně jaksi "klasicky" patří RT a RTO, které v té době "zaplevelily" naše silnice.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod petrh » sob 06 čer, 2009 5:29 pm

tak budu muset doufat, ze pripadne na burze bude 706RT ci soudruzi z JZD Obrancu Miru Mnich-Bohdalin dotlaci CSAD Pelhrimov, s.p. ci CSAD Jindrichuv Hradec, s.p. koupit RTO (sami ho realne meli do 96 nez slo do kopru a pak snad sberateli)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Tomáš » úte 09 čer, 2009 2:45 pm

s tím zařazením autobusů ČSAD do období jakéhokoliv je velmi složité,řekl bych že jezdlo vše,co jezdit mohlo.Nebo,alespoň dneska tomu tak je.
Běžně se v té době pouřívaly RO a pak RTO..u RTO pak dva typy.Linkové klasik a zájezdové ve verzi De-lux..což je ten typ co má po střechou ty malý oválný okýnka.Co jsem viděl i sedadla byly lepší (lépe polohovatelé)
pak přišly typy ŠL městský a ŠD 11-luxusní dálkový autokar, vysoké sedadla, jednoduchá klimatizace.Toto označení se původně užívalo pouze pro první 100 kusovou sérii, která měla nedělená okna, odlišné zadní čelo, šestistupňovou převodovku ZF z NSR a pouze jedny bouchací dveře vpředu. Později byly takto označeny i ostatní sériové vozy (Původně označované ŠL 11 turist.), které se lišily převodovkou (5 st.), dveřmi vpředu i vzadu (bouchací) a standartními čely. ....bohužel co jsem měl možnost slyšet byl to prej trochu krok zpět oproti verzi RTO.
Tuším že "reťáky" dělali někdy do 70.let
pak už řady Karosa 700 v různých modifikacích..základem byla 731 sólo a 741 kloub...městské verze se prvně dělaly jen s manuální převodovkou protože automat z verze ŠM Praga se moc neosvědčil..Linková verze kloubáku 744 byla jedným typem kde byla manuální převodovka..dodnes moc nechápu jak to táhli přez kloub.Vím jen to ž s tím byly problémy.Ostatní klouby už měly automat. Voit kterej se používá do dnes.I poslední typy 731 dostaly automat akorád se musí dát zadek z 900.S rovným zadkem je tam automat Praga.Pak se začala dělat řada 900 tedy 931 a 941 opět v různých modifikacích pouze pak z automatem Voit a 6stup. manuálem...poslední generace řady 900 je to nejlepší co z Vysokého Mýta vyjelo jsou to typy 951 a 961...rovnej zadek motor Iveko nebo Renault...všechny typy před tím motor Liaz v různých modifikacích.Typem Citibus udělala Karosa jaksi krok zpět a Citelis to jen potvrdil..Dneska už Karosa nevyrábí a jen smontovává Poslední novinkou je typ Crosway v různých provedeních.
U nás v Brně byly i ty ŠM 16,5 dneska neexistuje ani jeden kus http://tauvec.rajce.idnes.cz/SM_16.5/
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků