Stránka 1 z 12

vozy typu "Y"

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2008 7:09 pm
od TTmili
Zdravím, v leptech se o nich sice něco uvedlo ale rád bych o nich rozvedl debatu více. Jedná se totiž o vozy na kterých jme mi čeští modeláři závislí a jediné co se nám dostává jsou nepřesné a téměř nepřijatelné vozy od Tilliga které jsou dělány v původních formách ze 60. let. Je tu několik možností které bych rád probral. Buď je možné udělat přesný odlitek-je to téměř nemožné, nebo se může udělat lept-to by bylo lepší ale stavebnici vozu okolo 1000 korun když lokomotivy jsou za max 800? (já to hekttore chápu proč to tak je), dále kombinace obojího-nemuselo by to být nejhorší a nebylo by to tak drahé, a posledné nejméně pravděpodobná možnost je požádat samotného výrobce (tedy Tilliga) jestli by nemohl model přepracovat jak to udělal s jinými (viz. vozy REKO, V100, aj.) Prosím abyste se k tomuto vyjádřili.

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2008 7:49 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2008 8:02 pm
od TT-maniac
VoVo:No já o tyto vozy zájém mám ,ale odrazuje mě od jejich koupi právě ten počet oken ! A samožřejmě i detaily ... .Když už tak podle skutečnosti a se všemi okny tak jam to má být.Odlitek bych taky uvítal,lept sice taky ,ale odrazuje mě cena ,protože těchto vozů bych chtěl víc a za každý lept cca 1000 KČ to nevím... Odlitek by byl ideální (kvalitní,třeba jako uvádíš od Deatilu).

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2008 9:08 pm
od Pája
Já bych radši lept,když už něco - tak kvalitu !

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2008 9:37 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 5:02 am
od drlo
Keď ste to tu už tak pekne rozbehli, pridal by som aj ja svoj názor. A čo tak, vyrobiť formu pre nové rýchlikové vozy ako sú Ameer, Bmeer, nakoľko kvalita od ruského výrobcu za tú cenu ako sa vagóny predávajú je niekde inde. Ja by som uvítal, keby sa našiel výrobca, ktorý by pre nás TT čkárov vyrobil tieto vozy, alebo iné vozy zo IV. a V. epochy a prikláňam sa k alternatíve z polyuretanu

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 5:17 am
od Jirka1
VoVo píše:No já bych ty odlitky tak nezatracoval. Kdo viděl odlitky právě Detailu, nebo třeba Vtr od Loco, ...


Nechci rýt, ale Loco určitě Vtr (a ani jiné vozy) z odlitků nedělá! Jedná se o výlisky.

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 9:43 am
od vlastimil vašíček
teda kluci já nechápu, jak se vám ty staré Ypsilonky s otočnýma čumákama můžou líbit. to bylo to první, co jsem vyhodil.

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 12:03 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 2:56 pm
od TTmili
Já bych se taky přiklonil k tomu polyuretanu ale s tim že i kdyby ten vůz měl být za 800 za stavebnici dával bych k němu minimálně leptané schody, střešní ventilátory madla a jiné drobnosti. Modeláři by se po tom mohli utlouct a co si budeme namlouvat, sou bohužel i "víkendoví" mašinkáři kteří maj radost ze všeho co se hýbe (tím nechci nikoho urazit). To co si VoVo popsal s těma čelníkama to je opravdu to nejnouzovější řešení. Jenže kdo i tu stavebnici vyrobí (to už méně pracný je asi ten lept). Já bych zkusil napsat do DK-modelu jestli by oni nebyli schopní se o toto postarat, protože bych řekl že jestli to jsou čistokrevní modeláři na 100% se k tomu přikloní.

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 3:03 pm
od TTmili
Ješte se o něco doplním. Firma Detail-pro českého modeláře víc než známá. Co oni. Něco takového mají již za sebou (rybáky, aj.). Neříkám že DK-model ne ale přeci jen jako odlitek dělá pouze krátké nákladní vozy. Detail je pokročilejší. Co vy byste na to řekli?

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 8:27 pm
od vlastimil vašíček
VoVo píše:
Jinak s trochou šikovnosti se dá všechno. Otočný čumáky budu na podzim měnit na pevný s kinematikama (díly Peho, možná zkusím 1 ks s KKK od p. Bártka). Už jsem dokonce viděl někde návod na přestavbu na BDs...


to jsem ze začátku taky dělal. ale pak jsem udělal nové kolejiště a tam ty ypsilonky vypadaly prostě strašně. chápu, že kdo má doma v rohu zatočené kolejiště tak dlouhé eMka vozy nevyužije, ale podle mě jsou modelovější než Yčka. jinak taky jsem uřezával čela a montoval kinematiky. vypadalo to v oblouku mnohem líp než čumák lezoucí z čumáku ven

PříspěvekNapsal: ned 24 srp, 2008 6:57 am
od TTmili
Tak jo vracím se zpět. Takže abych to zhrnul tak pan Lukáš Košťál (DK-model) s je dobrý povídání a zdělil mi že on sám chce požádat šefkonstruktéra Tilligu jestli by nepřepracoval "Y". Takže mě v tomto směru požádal abych zdělil tady modelářské komunitě TT že máme poslat minimálně mail Tilligovi nebo tomu druhýmu a zdělit že tyto vozy nnevyhovují atd. Dá se to totiž uhrát i na německou stranu neboť sou to jejich vozy :twisted: .No a kdyby to nevyšlo tak mi Lukáš nabídl náhradní variantu (o polyuretanu nechtěl ani slyšet) kdy by to bylo něco jako rybák od detailu.
No a s panem Žitným je to asi tak že se s nim nedá ani trochu mluvi. Napsal mi hole odpověď o několika slovech kdy cětšinu tvořil pozdrav a podpis s výrazným NE.

Vyjádřete se k tomu ať vím jak na tom sme. A jedna věc, za pokus se nikdy nic nedá.

PříspěvekNapsal: ned 24 srp, 2008 12:24 pm
od TT-maniac
TTmili píše:Tak jo vracím se zpět. Takže abych to zhrnul tak pan Lukáš Košťál (DK-model) s je dobrý povídání a zdělil mi že on sám chce požádat šefkonstruktéra Tilligu jestli by nepřepracoval "Y". Takže mě v tomto směru požádal abych zdělil tady modelářské komunitě TT že máme poslat minimálně mail Tilligovi nebo tomu druhýmu a zdělit že tyto vozy nnevyhovují atd. Dá se to totiž uhrát i na německou stranu neboť sou to jejich vozy :twisted: .No a kdyby to nevyšlo tak mi Lukáš nabídl náhradní variantu (o polyuretanu nechtěl ani slyšet) kdy by to bylo něco jako rybák od detailu.
No a s panem Žitným je to asi tak že se s nim nedá ani trochu mluvi. Napsal mi hole odpověď o několika slovech kdy cětšinu tvořil pozdrav a podpis s výrazným NE.

Vyjádřete se k tomu ať vím jak na tom sme. A jedna věc, za pokus se nikdy nic nedá.
Jo napíšu tilligovi,ale neumím moc německy.Myslíš že bude rozumět anglicky ?No kdyby se toho ujal bylo by to supr... Jo a ještě otázka na jaký mail to poslat ?

PříspěvekNapsal: ned 24 srp, 2008 12:54 pm
od Tomáš
zní to hezky,ale zatím si nechám svoje staré vozy ČSD...vybočování čumáků je sice nepěkná věc,ale ve stísněném prostoru je to hold kompromis.Naštěstí mám všechny velký oblouky v tunelu..Vyměnil jsem plastová kolečka za kovová,přidal cedulky a lehce napatinoval střechu a boky.A hlavně dovnitř přihodil závaží rovnoměrně po celým vagonu cca 20g olova...vagony jezdí super a že nejsou přesný jako originál no hold opět kompromis