Dobrá, beru zpět, nějaké 11 okenní vozy u nás tedy jezdily. Ale nejsou to přesně ta typická "Béčka", co čtyřicet let tvoří hlavní páteř osobní dopravy u ČD (ČSD).
Střecha modelu je skutečně plochá, zhruba odpovídá vozům ze Studénky, jak je patrno zde -
http://img385.imageshack.us/img385/1567/img1861st0.jpg , ty však měly temeno střechy ještě plošší.
Studénka také tedy 11 - okenní vozy vyráběla, ale ne na podvozcích Goerlitz V, byly to VÚKV, typ 801 -
http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=136&ktere=o&razeni=0&odkud=0
Podvozek modelu
http://img373.imageshack.us/img373/6227/img1857it3.jpg (pravděpodobně se jedná o Görlitz VI) také "klasický" Görlitz V z Y více méně připomíná -
http://www.parostroj.net/katalog/ov/ima ... _1984b.jpg .Má např. viditelně kratší podélník rámu podvozku.
Ale především jsem tím chtěl říci toto - všechny naše "klasické" ypsilonky mají standartní rozvor 17200 mm. Regio má vozy o rozvoru větším - 19000 mm a jsou taky celkově delší - Y mají přes nárazníky 24500 mm a Regio 26400 mm. Je to sice "jen" necelých 16 mm rozdílu navíc v TT, nicméně i vzhledem k výše zmíněnému původnímu zadání tohoto vlákna tedy nevyhovují.
Maximálně se mohou shodnout ve výrobci. Některé série Y a některé série Regio byly vyrobeny v Bautzen.