Taurus

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Taurus

Příspěvekod rychlík » čtv 28 pro, 2023 10:50 am

Zdravím všechny profíky i amatéry.
Chtěl bych koupit Tauruse v analogu. ( digitál je pro mě zatím španělská vesnice )
Můžete mi prosím poradit jaký je rozdíl této lokomotivy od PIKA a TILLIGA ?
A co by jste mi případně doporučily ?
Děkuji. Přeji krásné svátky a v novém roce nějaký nový model na kolejiště. Libor.
rychlík
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 24 dub, 2012 5:58 am

Re: Taurus

Příspěvekod Adam96 » čtv 28 pro, 2023 11:44 am

Nejpodstatnější rozdíl, který je vidět na první pohled, je rozdíl lokomotivních řad. Piko dělá řadu 1116 a její německé klony, tedy stroj, který na naše území zavítá pouze okrajově do Znojma, nebo do Břeclavi (max Brno). Tillig dělá řadu 1216, která u nás běžně jezdí na railjetu, EC, nebo nákladních vlacích.
Model od Pika je levnější a spíše hobby provedení, model od Tilliga je dražší, ale detailně provedený. Otázka je u obou je, zda budou teď dostupné ke koupi.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 491
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Taurus

Příspěvekod čapik » čtv 28 pro, 2023 12:05 pm

přesně jak píše Adam. Tillig je skoro za dvojnásobek ceny, ale je propracovaný a v každém ohledu detailnější (je to prostě jako verze HOBBY vs EXPERT). Taurus od PIKA byl myslím jejich první nebo druhý (po Herkulesovi) výrobní počin v TT. Je opravdu "hračkoidní". Nicméně jezdí pěkně a pokud vyměníš bílé mazadlo,které PIKO do TAURUSu dává od počátku věků, tak by měl i vydržet.

Protože rodina taurusů je pro mě srdcovka, tak jsem zkoušel 1116 od PIKA trochu předělat, držáky udělat z kulatých profilů, dal detailnější sběrače, nový kabát ve správné barvě od ÖBB, ale stejně to pořád zabíjí ten podvozek, který je i výše posazený než u tilliga, takže 1116 od PIKA vypadá vyšší než 1216 od Tilligu..
Uživatelský avatar
čapik
 
Příspěvky: 35
Registrován: sob 17 pro, 2011 1:41 pm

Re: Taurus

Příspěvekod JendaTT » čtv 28 pro, 2023 12:32 pm

Navíc je ten od PIKO převodovaný "do rychla", takže pomalé rozjezdy nebo pomalá jízda je i v digitálu o ničem - Tillig je naproti tomu schopný jet i po milimetru.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Taurus

Příspěvekod Zlámalík » čtv 28 pro, 2023 2:18 pm

Srovnám to na příkladu Herkula, který má prakticky shodný "pajšl". Piko má uvnitř obrovský levný motor a jednu a jednu žárovku jen na čelní bílá světla. V tomto je Taurus od Tilliga daleko vpředu, jízdou i možnostmi. Od té doby se Piko drasticky vylepšilo, ale Taurus holt zůstává "z počátku věků". Jestli děláš ČD, tak si kup Taurus v Najbrtu a máš vystaráno.
Jak píše Adam, jiné verze než 1216 (resp. ty, které mají dveře v půlce bočnice) k nám dál nesmí, než do pohraniční stanice. Výjimkou je Znojmo, které má drátizaci rakouskou, na 15 kV.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1836
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Taurus

Příspěvekod rychlík » pát 29 pro, 2023 8:14 am

Zdravím, a děkuji všem za zajímavé názory a zkušenosti.
Vypadá to, že zvolím TILLIG, kdyby se mi lokomotiva líbila možná bych jí povolil vjezd na naše české území.
Pustll bych ji tedy přes Znojmo, jen bych k nám musel natáhnout dráty. :lol:
Když už se ptám, a jsem rád, že pro vás nejsou mé dotazy hloupé.
Zajímalo by mě kdybych na svém plechovém ( profilové koleje jsou zatím v tubusu ve skříni ) analogovém kolejišti, ovládaném 2 x FZ 1 chtěl provozovat svou první digitalní ozvučenou vlaštovku TAURUS, jaké bych potřeboval koupit zařízení ? Nebo co všechno je potřeba a jestli je to možné ? Při napájení přes koleje, dráty ještě nenatáhli.
Díky, díky, čau Libor.
rychlík
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 24 dub, 2012 5:58 am

Re: Taurus

Příspěvekod Zlámalík » pát 29 pro, 2023 9:17 am

Pokud bude Taurus digitální a ozvučený, tak se jen v dekodéru musí povolit analogový provoz (podle typu dekodéru - to ať ti nastaví ten, co to bude ozvučovat), dáš to na koleje a jezdíš.

Záleží taky na tom, jak větně to chceš řešit, Taury ČD jezdí jen na rameni Břeclav - Bohumín s ECčky, tak na to mysli při výběru vozů (řazení např. zde)

Napájení přes pantograf je podle mne nesmysl v dnešní době. Dělá se to tak, že mašina je digitální, napájí se přes koleje a pantograf se zafixuje kouskem struny nebo vlasce, aby se drátů těsně nedotýkal. Pak se dráty dají udělat mnohem subtilnější, případně i z rybářského vlasce a vypadají věrněji - a nehrozí, že pantograf někde utrhneš.
Důvodem bylo kdysi to, že napájení přes trolej mohlo být řešeno druhým ovladačem a mohly tak jezdit dvě lokomotivy současně (s jistými omezeními). V době DCC to není potřeba takto složitě řešit. Některé lokomotivy ani tuto možnost napájení nemají a pantografy či jejich části jsou plastové.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1836
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Taurus

Příspěvekod Zlámalík » stř 31 led, 2024 11:22 pm

Přátelé, hlásím, že díky kolegovi Petrovi Špryňarovi, který vymyslel, jak úpravu svícení pro Traxx aplikovat i na Taurus a BR189 od Tilliga, jsem mohl rozšířit článek i o popis úpravy na těchto strojích: https://tt120.zlamal.cz/osvetleni-traxxu-tillig/

1_posun.jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1836
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků